[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:50

Percy schreef:
Ik las op fb dat mensen 5 mei de vlag half stok willen hangen omdat ze zich gegijzeld voelen door de regering. Ik vind dat echt disrespectvol en niet kunnen.

Ik word sowieso een beetje geïrriteerd door die complottheorieën en denkers.

Och, dat is maar een kleine minderheid, die zich op "sociale" media disproportioneel laat horen. Die kun je het beste negeren. Wij weten toch waarvoor we het doen?

Ik heb helaas geen Steinway of Bösendorfer in huis (het zou amper passen!), maar op mijn Clavinova waag ik me ook nog weleens aan een moeilijker stuk. Alleen dit fraaie werkje is toch echt iets te moeilijk voor me, dat laat ik lekker aan de pianola over.

Geniet ervan mensen! :D (Of niet natuurlijk, als moderne muziek minder jullie ding is.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:55

Deze staat bij ons. Vleugel helaas ook geen plaats voor...

Afbeelding

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:12

LadyMadonna schreef:

[ [url=m/TYYtTv.jpg]Afbeelding[/url] ]

O cool, speel jij ook piano? Wat staat er bij jou op het repertoire?

Als jullie met foto's komen, zal ik maar niet achterblijven:
Afbeelding
Het kunstwerk erboven komt van mijn zusje en toont Stockhausen, Bruckner en Mozart.

En als ik toch bezig ben: ernaast staat mijn bladmuziekcollectie. Daar ben ik ook wel blij mee.
Afbeelding
(Eerlijk is eerlijk: het meeste heb ik niet zelf gekocht maar komt uit de boedel van mijn overleden pianoleraar.) In één van de nog niet voor bladmuziek gebruikte nissen zien jullie trouwens een oude sinterklaassurprise die Iemkje voorstelt, het eerste paard waar ik ooit op reed. :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:33

om maar even mee te doen, hier nog iemand die piano speelt :Y)
Foto van afgelopen jaar in de winkel, maar staat nu uiteraard in huis, maar ben niet zo goed hoor haha
moet eerlijk bekennen dat ik laatste tijd ook niet zo veel tijd/motivatie gehad heb. financieel is lessen niet realiseerbaar en zelf aan de gang blijven is soms toch lastig als het even niet wil, dus nu ben ik een poosje gestopt. Maar t staat ook mooi in huis haha

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:38

musiqolog schreef:
LadyMadonna schreef:

[ [url=m/TYYtTv.jpg]Afbeelding[/url] ]

O cool, speel jij ook piano? Wat staat er bij jou op het repertoire?

Als jullie met foto's komen, zal ik maar niet achterblijven:
[ [url=m/3ulFXj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het kunstwerk erboven komt van mijn zusje en toont Stockhausen, Bruckner en Mozart.

En als ik toch bezig ben: ernaast staat mijn bladmuziekcollectie. Daar ben ik ook wel blij mee.
[ [url=m/JhhW9D.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Eerlijk is eerlijk: het meeste heb ik niet zelf gekocht maar komt uit de boedel van mijn overleden pianoleraar.) In één van de nog niet voor bladmuziek gebruikte nissen zien jullie trouwens een oude sinterklaassurprise die Iemkje voorstelt, het eerste paard waar ik ooit op reed. :)

Mooi! En wat gaaf dat je dat geërfd hebt!

LadyMadonna

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:26

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:31

Altijd leuk, muziek ♥️ Fantastisch als je een vleugel thuis hebt...

'Kootje de Bie'
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:57

<3

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:58

Oh die is alweer gaaf sheran! <3

Mooi al die piano's en die vleugel! Ik ben zo a-muzikaal als maar kan, dus ik doe niet met jullie mee := Flinke collectie bladmuziek ook musiqolog!

Ik ben onkruid uit aan het trekken, ik houd bij nader inzien wel van de regen afgelopen week want ik hele paardenbloembomen en struiken er nu zo met hele wortel en al uit trekken *\%/* *\%/* Paardenbloemen 0- ik 1

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:46

Die is ook leuk Sheran en originele naam :)

Jouw piano mag er ook zijn Faelynn.

Zelf speel ik niet en daar ga ik ook niet aan beginnen. Mijn man studeert uren per dag. Hij speelt alleen klassiek. Gelukkig kan ik daar goed tegen en vind ik het mooi.
Alleen in de auto zet ik toch echt mnm op, even wat anders.

Bedenk me dat ik nu al bijna 3 maanden geen auto heb gereden, dat is een record.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:30

Ik heb inmiddels... 31,75 jaar pianoles (en 30,75 van dezelfde leraar!). Morgen weer les.

Geen vleugel, loop al wel een tijdje met plannen er eentje aan te schaffen, maar moet me er gewoon eens toe zetten.

Mijn grote liefde de Gvido. Heb nog een boekenkast met heel veel pianoboeken, maar grootste deel is inmiddels weg, want, tja, digitaal heh!

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:50

En als ik niet pianospeel (of werk!), doe ik o.a. dit.
16.000+ knoopjes, zonet afgemaakt!
Dus als iemand nog een hobby zoekt om de tijd door te komen... Dit is erg verslavend. ;-)

Afbeelding

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:11

Wow Dallista, dat geloof ik, maar chapeau voor je doorzettingsvermogen! 't Is precies zo'n kleedje als dat je vroeger bij je grootouders zag. Wel een beetje buiten het seizoen. :+

Ik heb vanochtend, in plaats van fatsoenlijk te gaan studeren, De Avonden van Gerard Reve uitgelezen. Dat had eigenlijk helemaal niet zo'n leuke reden: na een bijzonder vervelend akkefietje hier op Bokt dit weekend kon ik de hele nacht niet slapen en ben ik in dat boek begonnen - in één nacht half uitgelezen. Maar goed, dat lezen was geen verloren tijd: het is echt een fantastisch boek. Er gebeurt geen donder en je wilt je niet echt met de hoofdpersoon identificeren, maar toch blijf je onder de indruk van de banale werkelijkheid, de rare verhalen en de nare dromen en vraag je je af hoe de hoofdpersoon de volgende dag weer gaat doorkomen. Het is waarschijnlijk maar goed dat ik het nu lees en niet als middelbare scholier. Als ik het als puber had moeten lezen, was ik dit boek waarschijnlijk gaan haten en had ik het nooit een tweede kans gegeven. Maar nu snap ik helemaal waarom kunstpausen en leraren Nederlands het zo hoog aanslaan!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:26

Haha ja buiten het seizoen, ben er in januari aan begonnen. Moet ook wel, want een foto hiervan ga ik gebruiken voor mijn 2020 kerstkaarten! Dus moest het kleed op tijd af zijn. Het moet nu eerst nog afgewerkt aan de achterkant (randen naar achter en vastzetten met band), dan mooie foto laten afdrukken op kaarten, kaarten versieren (meestal nog met iets origami erop) etc. ;-)
Ik ben knoopkleed / smyrna verslaafd (er is een apart topic hier op bokt). Maar dit is nu mijn “corona” kleed geworden. Wat deed jij toen....? Nou, dit dus!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:33

Knopen, dat deed mijn moeder vroeger :)
Daar heb ik echt geen geduld voor.

Ik kreeg vanmorgen een telefoontje van de orthopeed. Ze gaan weer starten met de gewone operaties. 19 mei ben ik aan de beurt. Het is maar een kleine operatie aan een teen maar daarna mag ik twee weken niet stappen en ik was net zo blij dat ik weer wat mobieler was.
Dat ga ik nog wel overzien maar ik moet van tevoren getest worden op corona :(
Van de mensen die al getest zijn heb ik al gehoord dat dat dus echt geen pretje is. Ik ben niet kleinzerig maar zo'n stok door je neus, brrrr

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:45

Percy schreef:
Knopen, dat deed mijn moeder vroeger :)
Daar heb ik echt geen geduld voor.

Ik kreeg vanmorgen een telefoontje van de orthopeed. Ze gaan weer starten met de gewone operaties. 19 mei ben ik aan de beurt. Het is maar een kleine operatie aan een teen maar daarna mag ik twee weken niet stappen en ik was net zo blij dat ik weer wat mobieler was.
Dat ga ik nog wel overzien maar ik moet van tevoren getest worden op corona :(
Van de mensen die al getest zijn heb ik al gehoord dat dat dus echt geen pretje is. Ik ben niet kleinzerig maar zo'n stok door je neus, brrrr

Ja, leuk is anders idd :.

Wel fijn dat je geholpen kunt worden, toch +:)+.

Dallista schreef:
En als ik niet pianospeel (of werk!), doe ik o.a. dit.
16.000+ knoopjes, zonet afgemaakt!
Dus als iemand nog een hobby zoekt om de tijd door te komen... Dit is erg verslavend. ;-)

[ [url=m/mraJNG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat tof :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:48

Ik ben vooral veel aan het tekenen, mijn Silver Heart serie omvat nu vijf werkjes.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:05

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:02

musiqolog schreef:
Wow Dallista, dat geloof ik, maar chapeau voor je doorzettingsvermogen! 't Is precies zo'n kleedje als dat je vroeger bij je grootouders zag. Wel een beetje buiten het seizoen. :+

Ik heb vanochtend, in plaats van fatsoenlijk te gaan studeren, De Avonden van Gerard Reve uitgelezen. Dat had eigenlijk helemaal niet zo'n leuke reden: na een bijzonder vervelend akkefietje hier op Bokt dit weekend kon ik de hele nacht niet slapen en ben ik in dat boek begonnen - in één nacht half uitgelezen. Maar goed, dat lezen was geen verloren tijd: het is echt een fantastisch boek. Er gebeurt geen donder en je wilt je niet echt met de hoofdpersoon identificeren, maar toch blijf je onder de indruk van de banale werkelijkheid, de rare verhalen en de nare dromen en vraag je je af hoe de hoofdpersoon de volgende dag weer gaat doorkomen. Het is waarschijnlijk maar goed dat ik het nu lees en niet als middelbare scholier. Als ik het als puber had moeten lezen, was ik dit boek waarschijnlijk gaan haten en had ik het nooit een tweede kans gegeven. Maar nu snap ik helemaal waarom kunstpausen en leraren Nederlands het zo hoog aanslaan!

Misschien moet ik het een herkansing geven, ik weet niet eens meer of ik het uitgelezen heb :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:06

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:17

Mijn favoriete rok zit te strak ;(.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:56

_San87_ schreef:

Gedeelde smart is halve smart. Ik word er ook niet slanker op. En aangezien je als een wilde in- en uitademt tijdens de fitness, zullen sportscholen wel niet als eerste weer open gaan...

Ik hoor vandaag wel goed nieuws voor LadyMadonna: het schijnt dat nagelstilisten binnenkort weer open kunnen. Nog even wachten tot de regering dat officieel bekend maakt, maar het is jou van harte gegund!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:57

musiqolog schreef:
_San87_ schreef:

Gedeelde smart is halve smart. Ik word er ook niet slanker op. En aangezien je als een wilde in- en uitademt tijdens de fitness, zullen sportscholen wel niet als eerste weer open gaan...

Ik hoor vandaag wel goed nieuws voor LadyMadonna: het schijnt dat nagelstilisten binnenkort weer open kunnen. Nog even wachten tot de regering dat officieel bekend maakt, maar het is jou van harte gegund!

Ik moet weer goed op m'n eten letten, hopelijk gaat 't dan wel weer beter :'). Morgen weer lekker wandelen.

En yay! Ik hoorde het ook. Zelfde geldt voor kappers. Zou mooi zijn!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:13

Ja ik word er ook niet slanker op :')
Wandel wel elke dag heel stuk met de hond maar eet ook veel meer Koekjes sinds ik thuis zit :=

Ja fijn dat alles weer aan opstarten is! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:21

Zamora schreef:
Ja ik word er ook niet slanker op :')
Wandel wel elke dag heel stuk met de hond maar eet ook veel meer Koekjes sinds ik thuis zit :=

Ja fijn dat alles weer aan opstarten is! :D

Mijn gevaar is dat ik ga eten als ik me verveel. Gelukkig gaat dat de goede kant weer op, ik heb mooi wat dingen te doen/geef mezelf dingen te doen.

Dus hopelijk gaat m'n gewicht de goede kant ook weer op :)).