Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizard

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:04

Hier ook niets interessants te melden.
Verlies loopt op.
Ik heb eigenlijk ook niets over om bij the storten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:56

Hier ook niet. Het is huilen met de pet op momenteel.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:06

Hier gaat het allemaal nog goed en is alles nog mooi groen, op wat kleine plukjes aandelen die ik als experiment heb gekocht na, dus ik mag niet klagen als ik zo alle trends bekijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:14

Wie koopt erbij of wie gaat op safe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:26

Ik zit er serieus over na te denken om eens een training oid te gaan volgen in aandelen. Ik doe maar wat terwijl ik vaak lees van mensen die echt bewust kopen en rendement voorspellen wat dan ook uitkomt. Sta nu met alles in het rood, dus laat het lekker staan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:36

Relaxed schreef:
Ik zit er serieus over na te denken om eens een training oid te gaan volgen in aandelen. Ik doe maar wat terwijl ik vaak lees van mensen die echt bewust kopen en rendement voorspellen wat dan ook uitkomt. Sta nu met alles in het rood, dus laat het lekker staan.

Las een stuk dat alle kleine beleggers hun winst van vorig jaar kwijt zijn.

De oorlog, en te korten aan grondstoffen is een redenen. Paniek van mensen.
Wij kregen een mail van grote investeerder dat we niet in paniek moesten raken en moesten blijven zitten maar werkgever is wel 1 miljoen,!!! Kwijt in 1 week
Ook die beste man heeft het niet naar zijn zin en is op dat moment toch soort van paniek ondanks er meer dan 10 miljoen in portefeuille zit

Cursus is leuk maar ook een cursus had je dit niet kunnen voorkomen.
Ik heb wat Besi bij gekocht om mijn GAK te verlagen ASMI staat hier in de plus en gaat eruit bij de eerste volgende flinke dip want ik persoonlijk denk dat we er nog niet zijn en beetje winst wil ik hebben

Alles wat in de min staat probeer ik beetje te verlagen met aankoop maar ik zal de komende tijd meer sparen dan investeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:51

Relaxed schreef:

Weet je hoe dat komt? Omdat het merendeel dat bewust koopt en geen rendement maakt, of er helemaal naast zat, het niet deelt. En zelfs als ze goed zaten was het misschien gewoon geluk (tijdens een bull market is iedereen geniaal).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:52

Een cursus doen is altijd goed, al lijkt het me best lastig om er een te vinden die goed en betrouwbaar is en bij je past qua strategie.
En inderdaad, alles wat in het rood staat kun je het beste lekker laten staan, tenzij je echt minimaal in het rood staat en verwacht dat een bepaald bedrijf nog flink verder keldert.

Bij ons schommelt alles rustig verder.
We hadden vorig jaar minder winst dan dit jaar :)) Maar doordat we vorig jaar de meeste bedrijven die aardig in het groen stonden hebben verkocht lijkt het in het portfolio wat minder positief haha.

We hebben nog geen nieuwe bedrijven gevonden die voor ons koopwaardig genoeg zijn, dus al vrij lang niks bijgekocht. We houden wel nog steeds een aantal bedrijven in de gaten die nog te duur zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:53

Heb je Ali nog wel 8nnemiek

Die is hier eruit kleine winst 300€ maar inmiddels weer flink gezakt.

Wat rood staat laten staan gaat niet altijd op hoor
Rood kan verder naar rood

9.30$ naar 0.28$ in jaartje is niet leuk ( bestaand aandeel niet mijn portefeuille wel iets om te kopen)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:58

Oei dat is wel een hele harde daling.

Mijn ETFs staan nog net groen denk ik, de losse aandelen staan dik in het rood.

Alles laten staan, op dit moment ook niks extra investeren omdat we eerst weer een buffer op gaan bouwen na de aankoop van ons vakantiehuis voor verhuur.

Overigens gaan wij ons ook meer op (vakantie) vastgoed richten voor beleggingen, IPV aandelen. Het voelt namelijk wel heel anders om ergens naartoe te kunnen gaan waar je geld in zit ipv te kijken op een app :P Het is wel meer werk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:02

tita schreef:
Heb je Ali nog wel 8nnemiek

Die is hier eruit kleine winst 300€ maar inmiddels weer flink gezakt.

Ali hebben we nog :j We hebben flink bijgekocht op het dieptepunt en we staan nu nog minimaal in de min. We verwachten wel dat die uiteindelijk flink gaat stijgen. De waarde van de aandelen ligt behoorlijk onder de waarde van het bedrijf, ze blijven flinke omzet draaien, groeien elk jaar verder, investeren veel en hebben een goede koers/winst verhouding, en ze hebben zelfs laatst een flink deel van de aandelen zelf teruggekocht. Het is alleen afwachten wanneer de investeerders er massaal op in gaan springen. Dat kan dit jaar zijn, dat kan 10 jaar duren, dus het is alleen nuttig als investering als je het geld lange tijd kan missen. Al geldt dat natuurlijk voor elk soort beleggen min of meer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:06

Prairy, dat lijkt me ook een fijne manier om te investeren, vakantiehuizen :j Zeker zoals jullie dat doen, heerlijk hoor!
Ik heb er ooit járen geleden mee zitten rekenen.. ik zag toen een bouwvallig huisje aan het strand staan, en dat leek me zo gaaf om zoiets op te knappen en te verhuren <3 Helaas nooit van de grond gekomen. Dat was ook nog in de tijd dat de huizen geen drol waard waren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:26

Relaxed schreef:

Besef je wel dat je vaak alleen de succesverhalen leest.

Kijk ook eens naar investeren volgens de Bogle strategie:
https://www.bol.com/nl/nl/f/the-boglehe ... /30036370/

Ook een hele active reddit van, waar je goed met je vragen terecht kunt.
https://www.reddit.com/r/Bogleheads/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:10

8nnemiek schreef:
Een cursus doen is altijd goed, al lijkt het me best lastig om er een te vinden die goed en betrouwbaar is en bij je past qua strategie.
En inderdaad, alles wat in het rood staat kun je het beste lekker laten staan, tenzij je echt minimaal in het rood staat en verwacht dat een bepaald bedrijf nog flink verder keldert.

Bij ons schommelt alles rustig verder.
We hadden vorig jaar minder winst dan dit jaar :)) Maar doordat we vorig jaar de meeste bedrijven die aardig in het groen stonden hebben verkocht lijkt het in het portfolio wat minder positief haha.

We hebben nog geen nieuwe bedrijven gevonden die voor ons koopwaardig genoeg zijn, dus al vrij lang niks bijgekocht. We houden wel nog steeds een aantal bedrijven in de gaten die nog te duur zijn.

Ja ik weet dus helemaal niet wat te verwachten, vandaar dat ik er best meer van zou willen weten. Nu doe ik maar wat :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:47

Hier kijk ik ook maar niet meer naar mijn beleggingsaccount. Ik blijf gewoon maandelijks mijn vaste bedrag investeren. Had ook wel wat meer willen inleggen nu maar we zitten helaas nog steeds met dubbele lasten vanwege een nieuwbouwkoophuis.

Dus het is wat het is. Gaat uiteindelijk vast wel weer omhoog. We zitten erin voor de long term.

Prairy, wat leuk dat jullie een vakantiehuisje hebben gekocht, staat hij in Nederland? Lijkt mij ook erg leuk. Of überhaupt vastgoed voor verhuur maar dat is nu momenteel veel te duur. Wellicht in de toekomst.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:01

Yippee, check mijn onderschrift ;)

We hebben er wel eentje in Nederland gehad maar die hebben we verkocht. Ik weet daardoor in ieder geval dat ik, wat ik ook koop, het door een beheerder ga laten onderhouden/schoonmaken/dagelijkse dingen/gasten ontvangen. Zelf alleen de boekingen regelen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:12

Prachtig vakantiehuis zeg! Ik neem aan dat jullie er zelf ook gebruik van maken?

Ik snap dat je het beheer uitbesteed. Zeker als je niet bepaald in de buurt woont. haha.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:43

tita schreef:
Wie koopt erbij of wie gaat op safe?

Ik sta stil. We hebben net een nieuw huis gekocht waar het geld heen gaat. Anders had ik wel ETF's bijgekocht denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:02

Yipee schreef:
(...) Gaat uiteindelijk vast wel weer omhoog. (...)

Ik help je het hopen, hieronder de Japanse index (Nikkei225) over de laatste 30 jaar:

Afbeelding

(de inflatie was daar echter wel laag over die 30 jaar)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:00

Yipee schreef:
Prachtig vakantiehuis zeg! Ik neem aan dat jullie er zelf ook gebruik van maken?

Ik snap dat je het beheer uitbesteed. Zeker als je niet bepaald in de buurt woont. haha.

1x per jaar een week of 3. Dat is om te relaxen en alles even te checken of het nog is zoals we willen of nog wat werkzaamheden te doen of laten uitvoeren.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:13

Relaxed schreef:

Ik ben begonnen met het luisteren van de podcast jong beleggen
Ik vind dat daar heel duidelijk van alles uitgelegd wordt.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:29

Ik ben die podcast ook gaan luisteren sinds vorige week. Net wat je zegt het wordt echt super duidelijk uitgelegd en dan ook de juiste vragen gesteld waarbij je zelf iets heb van ja, daar liep ik ook tegen aan of wist ik niet goed wat het was. Echt een aanrader voor beginnende beleggers.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:05

Momo94 schreef:
Ik ben die podcast ook gaan luisteren sinds vorige week. Net wat je zegt het wordt echt super duidelijk uitgelegd en dan ook de juiste vragen gesteld waarbij je zelf iets heb van ja, daar liep ik ook tegen aan of wist ik niet goed wat het was. Echt een aanrader voor beginnende beleggers.

Ja precies!
Ik ben er echt wel blij mee dat ik begonnen ben ernaar te luisteren.
Momenteel even druk met verhuizen dus even geen tijd. Maar merk wel al dat ik door die podcast meer begrijp & het ook nog interessanter vind om onderzoeken te doen naar bepaalde dingen.
Ze vermelden soms ook website waar je heel handig dingen kan opzoeken.
Die wil ik als ik weer wat meer tijd heb ook eens aandachtig gaan bekijken :)

Ondertussen krijg ik weer dividend zag ik
Wat ik ook wel erg leuk vind om te zien.
En het gaat bij mij nu om €1,70
Maar we moeten ergens beginnen :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:40

Je krijgt iig meer dividend naar rente van je spaarrekening denk ik :+

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:11

Een stille meelezer in dit topic omdat ik met kleine bedragen beleg en nog niet alles helemaal snap altijd.
Ik heb wat klm aandelen, nu zie ik ineens klm rights staan en dat ik dat wel of niet kan claimen met een bepaalde bijbetaling. Hebben mensen uit dit topic dat toevallig ook? Is het gunstig om dit te doen? Ik ben hier niet bekend mee..