Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:49

Muurp schreef:
Kana schreef:
Ik wilde gisteren mijn temp opnemen aangezien ik elke dag nog moet werken en we hebben nog steeds inloop... Dus ik hou mezelf maar in de gaten.
Valt mijn thermometer uit elkaar, die meet niks meer. :+ Iemand enig idee waar die dingen nog te koop zijn?

Zwarte markt ? :')

Ik zal zometeen wel even wat steegjes inlopen en psst psst roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:49

Cer schreef:
MarliesR schreef:
Er wordt nu ook nogmaals bevestigd dat er gewoon ook een schaarste is aan testen.

Omdat die opgekocht zijn door de regio's die heel veel getest hebben :+

De meeste landen ontwikkelen hun eigen testen, dus dat gaat niet helemaal op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:50

Emmaa_ schreef:
Ik hoop eigenlijk dat ze snel maximums gaan invoeren. Gewoon maximaal 2 pakken wc-papier per persoon, doe even normaal. Je hebt niet tweee boodschappenkarren vol nodig.

Op zich goed hoor, maar dan zit je wel met de mensen die ook boodschappen voor andere mensen meenemen. Dat kan dan ook niet meer. ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:51

Meneer van Dissel heeft wel een duidelijk verhaal!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:51

Emmaa_ schreef:
Ik hoop eigenlijk dat ze snel maximums gaan invoeren. Gewoon maximaal 2 pakken wc-papier per persoon, doe even normaal. Je hebt niet tweee boodschappenkarren vol nodig.

Hier idd een max van 4 pakken. Voor nu was dat voor mij te weinig omdat ik voor meerdere personen moest halen. Maar ben toch blijdat er een max is gesteld!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:52

Hier heeft onze Hoge School beslist alle stages op te schorten tot 5 april. Ik had nog 6 à 7 weken te gaan. Wij dienen nu te werken aan onze bachelorproef om dan de stage later aan een hoger tempo in te halen (5d in de week ipv 4). Ik ben benieuwd hoe alles gaat vorderen..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:53

Tancreda4 schreef:
Emmaa_ schreef:

Hier idd een max van 4 pakken. Voor nu was dat voor mij te weinig omdat ik voor meerdere personen moest halen. Maar ben toch blijdat er een max is gesteld!!

Hier is het nog 1 pak per klant. Als je ook voor anderen boodschappen doet, kan er vast wel wat geregeld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:53

Marcella schreef:
Emmaa_ schreef:

Op zich goed hoor, maar dan zit je wel met de mensen die ook boodschappen voor andere mensen meenemen. Dat kan dan ook niet meer. ;)

Dan koop je 1 pak voor jezelf en 1 pak voor een ander. Supermarkten zijn niet dicht dus je kan twee dagen later gewoon terugkomen als je een giga-gezin hebt ofzo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:54

Emmaa_ schreef:
De meeste landen ontwikkelen hun eigen testen, dus dat gaat niet helemaal op.

Nu of toen?
want dat was wat hij aangaf :j
Ik weet niet per wanneer landen hun eigen testen zijn gaan ontwikkelen? Mevrouw met de grijzeharen zei in haar verhaal ook dat er een fabriek in italie en een fabriek in china staan, en dat die distributie nu ook een soort van.ingewikkeld ..is..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:55

Kana schreef:
Muurp schreef:

Zwarte markt ? :')

Ik zal zometeen wel even wat steegjes inlopen en psst psst roepen.

_O- genoeg te vinden in Utrecht. Daar zullen wc-papier en thermometers al snel ook voorbij komen. :))
Maar, zonder gekheid. Ik heb nog op tijd een thermometer in kunnen slaan. Zal nu lastig worden..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:55

Ladybird schreef:
Meneer van Dissel heeft wel een duidelijk verhaal!

Zeker boeiend!

Ben ingeschakeld vanaf de curve die hij verduidelijkte. Echt respect voor deze man, het zal je baan maar zijn op dit moment :o

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:56

Ik vind de uitleg van van Dissel ook heel helder en betrouwbaar!
Zijn er hier ook mensen die FFP mondkapjes over hebben en deze naar de zorg toe hebben gebracht?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:57

Tanya schreef:
Ik vind de uitleg van van Dissel ook heel helder en betrouwbaar!
Zijn er hier ook mensen die FFP mondkapjes over hebben en deze naar de zorg toe hebben gebracht?

Wij zojuist. Hadden heel wat ingeslagen een paar weken geleden en zojuist naar de HA gebracht.

ruitje

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:59

Boeiend dat ze testen ontwikkelen waarbij ze kunnen zien of iemand Corona gehad heeft, op die manier kunnen ze bijhouden in hoeverre de groepsimmuniteit aan het ontwikkelen is.
Dit zijn andere tests dan de neusswab, dit gaat via het bloed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:03

ruitje schreef:
Boeiend dat ze testen ontwikkelen waarbij ze kunnen zien of iemand Corona gehad heeft, op die manier kunnen ze bijhouden in hoeverre de groepsimmuniteit aan het ontwikkelen is.

Nou sowieso, als ik net begreep hoe die neusswab gaat... :oo die hoeft van mij nou niet perse... %) (nou ja wat moet moet, maar toch... :+ )

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:04

ruitje schreef:

Deze testen zijn uiteindelijk veel waardevoller dan de testen nu om goede cijfers te krijgen.
Op zo weinig test die er nu afgenomen worden is het sterftecijfer heel hoog.
Blijkt dat half Nederland al ziek is geweest is het sterftecijfer in procenten ineens veel lager.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:04

Afweergestoorde het woord van de dag.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:07

Echwel schreef:

Vriendin van me lijdt aan een zeer ernstige afweerziekte.
Zij leeft al vijf jaar als afweergestoorde.
Haar zwarte humor, het scheelt, ik ben al gewend aan alle hygiëne maatregelen en uitgekiend boodschappen doen.

ruitje

Echwel schreef:

Ik ging dit net posten, ging helemaal stuk :')

Arabesk

Emmaa_ schreef:

Met alles eigenlijk, misschien gewoon eens voedsel op de bon, lesje nederigheid voor de hamsters.

IMANDRA

Best interessant: Van Dissel geeft ook aan dat de maatregelen niet zijn om groepsimmuniteit te krijgen (wat wel zo geframed wordt door de media) maar juist om tijd te winnen tot er een vaccin komt, want als we moeten wachten op groepsimmuniteit dan gaat het lang duren. Dat pakt weer terug op wat iemand hier in het topic zei dat wachten op groepsimmuniteit niet kan (ben even zijn/haar naam kwijt, die iets met animal Medical oid gestudeerd heeft waarin virologie e.d. aan bod kwam?). De verkregen immuniteit n.a.v. het doormaken van het virus is mooi meegenomen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:08

Shiloh?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:08

Ja volgens mij wel !

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:09

IMANDRA schreef:
Best interessant: Van Dissel geeft ook aan dat de maatregelen niet zijn om groepsimmuniteit te krijgen (wat wel zo geframed wordt door de media) maar juist om tijd te winnen tot er een vaccin komt, want als we moeten wachten op groepsimmuniteit dan gaat het lang duren. Dat pakt weer terug op wat iemand hier in het topic zei dat wachten op groepsimmuniteit niet kan (ben even zijn/haar naam kwijt, die iets met animal Medical oid gestudeerd heeft waarin virologie e.d. aan bod kwam?). De verkregen immuniteit n.a.v. het doormaken van het virus is mooi meegenomen.

Ja dat vond ik ook een interessante opmerking.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:09

_Penotti schreef:
ruitje schreef:

Deze testen zijn uiteindelijk veel waardevoller dan de testen nu om goede cijfers te krijgen.
Op zo weinig test die er nu afgenomen worden is het sterftecijfer heel hoog.
Blijkt dat half Nederland al ziek is geweest is het sterftecijfer in procenten ineens veel lager.

Eens, want ik denk dat dat prima zo kan zijn omdat je heel milde symptomen kunt hebben.

Maar wat ik begreep toen uit het college van de professor van de UU is dat het juist heel lastig kan zijn om bij ziekte, of eigenlijk na de incubatietijd, nog aan te tonen dat het virus in je bloed zit, dus zou fijn zijn dat het nu in ieder geval achteraf kan...