Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:24

Sizzle schreef:
Als boetes zouden werken reden er ook niet zo veel mensen te hard of door rood licht.

Inderdaad. 2 weken terug had iemand in de straat ook de tuin vol met familie/vrienden. En tja, wie moet de boete geven? Want hier heb ik de afgelopen weken echt nog geen enkele politie, wijkagent of iets dergelijks rond zien lopen. En wij gaan echt niet de politie bellen om mensen te verklikken.

Jester_

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:26

Ik vraag me ook af of je iemand mag bekeuren ib zijn tuin

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:28

Jester_ schreef:

Vraag mij ook af of dat überhaupt mag, volgens mij niet?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:32

Whale schreef:
Jester_ schreef:

Vraag mij ook af of dat überhaupt mag, volgens mij niet?

Nee volgens mij ook niet namelijk

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:32

Buren aan beide kanten hebben standaard hun volwassen kinderen over de vloer meermaals per week. Ik kan die afweging volledig begrijpen en ik heb daar ook geen mening over eerlijk gezegd, laat staan dat ik daar iets van zou zeggen.

Ja bekeuren in de tuin mag omdat het een noodverordening is.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:34

Ojah, die noodverordening is er natuurlijk. Noujah, mij maakt het ook niet uit, zolang ze niet in onze tuin gaan zitten moet men het zelf weten wat ze wel en niet doen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:39

Zelfs in studentenhuizen mochten ze boetes geven als ze geen 1,5m afstand hielden. Ik hoop dat het inmiddels is aangepast want dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Hier zijn al wel boetes uitgedeeld op feestjes.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:41

Kimbers schreef:
Zelfs in studentenhuizen mochten ze boetes geven als ze geen 1,5m afstand hielden. Ik hoop dat het inmiddels is aangepast want dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Hoe moet ik dat dan voor me zien? 1 iemand in het studentenhuis die dan stiekem de politie belt? Of politie die gewoon ongevraagd binnen dendert? >;)

Dat moeten ze toch gewoon als huishoudens zien.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:53

Volgens mij mag de politie niet zomaar je huis of tuin in zonder huiszoeking bevel toch? Ik zou iemand niet zomaar binnen laten iig

Volgens ad

Afbeelding

Even grote thuisfeestjea buiten beschouwing maar met zijn 5en id tuin gaat er echt geen politie zomaar naar binnen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:12

En toch net weer nieuwsbericht waar er 8? Mensen een boete hebben gekregen omdat ze een feestje hadden.

Na mijn bericht kwamen er nog meer mensen bij, van mij mogen er best boetes uitgedeeld worden in zo'n geval. Het is nu gewoon niet de bedoeling. Helemaal niet met zoveel tegelijk in kleine ruimte.

Alleen komt de politie hier sowieso amper op het dorp. Ze hadden dit wel kunnen zien zonder binnen te komen. Vraag me af hoe het dan zit, achterkant van tuin bij poortje is helemaal open. Ik zou eerder bellen vanwege overlast dan nu vanwege samenkomen, maar vind het wel erg dom en egoïstisch.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:13

Bekeuren ze in nederland dan ook? Wat levert er dan een bekeuring op?Ik heb juist het idee dat bij julie eigenlijk nog alles kan?
Hier is het 250 euro gelijk betalen als ze je betrappen op iets wat je niet mag ,bij een grijze zone of het nu eigenlijk wel of niet toegelaten is kom je er met een waarschuwing van af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:14

Kimbers schreef:

Nee, dat mag juist niet :) Op Uilenstede (campus in Amstelveen) wil de politie graag bekeuren omdat daar 14 studenten samen in een unit wonen maar zij niet gezien worden als huishouden (terwijl ze wel een keuken moeten delen). Zij mogen echter alleen bekeurd worden als ze ook buiten hun woning samenklonteren, bijvoorbeeld op straat.

In je tuin mag de politie ook geen bekeuring geven. Of het verstandig is is een tweede.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:16

Voor volwassen 390 euro per persoon. Maar ze kunnen ook eerst waarschuwen. Voor bedrijven een stuk hoger en dan ook nog per persoon die 390.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:45

Ze mogen wel bekeuren in de tuin en in huis bij feestjes.
In de noodverordening is vastgelegd in de toelichting dat ook samenkomsten buiten de publieke ruimte onder het verbod vallen. In de toelichting bij 2.1 staat dit vermeld.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... sAKjZhTX-m

Ik weet niet of de link het doet, is de noodverordening van de regio Amsterdam-Amstelland, maar het staat in alle verordeningen.

Edit: aanvulling, hier staat bijvoorbeeld een stukje over boetes op een tuinfeestje.
https://www.ad.nl/dordrecht/coronaboete ... ~a915a481/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-20 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:46

Emmaa_ schreef:
Kimbers schreef:

Nee, dat mag juist niet :) Op Uilenstede (campus in Amstelveen) wil de politie graag bekeuren omdat daar 14 studenten samen in een unit wonen maar zij niet gezien worden als huishouden (terwijl ze wel een keuken moeten delen). Zij mogen echter alleen bekeurd worden als ze ook buiten hun woning samenklonteren, bijvoorbeeld op straat.

In je tuin mag de politie ook geen bekeuring geven. Of het verstandig is is een tweede.

Heb er meerdere nieuwsberichten over gelezen, dus dan is het slechte journalistiek als ze het bij het verkeerde eind hebben :')

Ik heb trouwens ook gezegt mochten of mogen omdat ik niet wist of het inmiddels aangepast zou zijn. Er is iig door agenten gedreigd met bekeuringen als studenten zich niet hielden aan de 1,5m in huis en er is een hoop onduidelijkheid over geweest. Geen idee hoe het nu zit, maar ik mag hopen dat je gelijk hebt.

In huis mogen mensen bekeurd worden, dus waarom in de tuin niet?
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 26-04-20 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:50

Kimbers schreef:
Heb er meerdere nieuwsberichten over gelezen, dus dan is het slechte journalistiek als ze het bij het verkeerde eind hebben :')

Het mag misschien technisch gezien, maar het Veiligheidsberaad heeft aangegeven niet te willen handhaven in bv studentenwoningen. https://lsvb.nl/wp-content/uploads/2020 ... izen-1.pdf
Daarin wordt ook aangegeven dat het verbod op groepsvorming uit de noodverordening bedoeld is voor de publieke ruimte.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:53

Dat laatste is niet waar aangezien groepen mensen in huizen gewoon beboet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:54

Emmaa_ schreef:
Kimbers schreef:

Het mag misschien technisch gezien, maar het Veiligheidsberaad heeft aangegeven niet te willen handhaven in bv studentenwoningen. https://lsvb.nl/wp-content/uploads/2020 ... izen-1.pdf
Daarin wordt ook aangegeven dat het verbod op groepsvorming uit de noodverordening bedoeld is voor de publieke ruimte.

Als ze feestjes gaan geven in huis of in de tuin worden ze gewoon bekeurd, dat is al gebeurd ook. Ze worden niet bekeurd als ze met hun huisgenoten samen zijn in hun eigen huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:55

Kimbers schreef:
Dat laatste is niet waar aangezien groepen mensen in huizen gewoon beboet worden.

Ja, dat snap ik, maar dit is een brief van het veiligheidsberaad (die overkoepelend werkt over alle veiligheidsregio's en dus indirect verantwoordelijk is voor de noodverordeningen) en die geven aan dat die noodverordening alleen geldt voor de publieke ruimte. Dat is dus nogal conflicterend.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:57

Sorry maar die schotten met uiteten, dat is toch gewoon echt erg? Zo ga ik niet uiteten hoor. Neem ik ‘t wel mee naar huis. En dan zeggen sommige dat een aantal dingen nooit meer als normaal worden. Zodra er ook maar iets van een medicijn is denk ik dat alles binnen mum van tijd weer normaal is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:06

In de tuintjes waar ik op uitkijk vanaf mijn balkon is volop bezoek. Kleine tuintjes, anderhalve meter afstand kan nooir.
Gisteren met een rondje lopen, zag ik 2 echtparen, buren, in hun tuin met elkaar praten. Een voorbijrijdende politieauto stopte en de agent stapte uit en ging er op af. Of ze een waarschuwing of een bon kregen, weet ik niet.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:10

sureido schreef:
Sorry maar die schotten met uiteten, dat is toch gewoon echt erg? Zo ga ik niet uiteten hoor. Neem ik ‘t wel mee naar huis. En dan zeggen sommige dat een aantal dingen nooit meer als normaal worden. Zodra er ook maar iets van een medicijn is denk ik dat alles binnen mum van tijd weer normaal is.

Wat was er dan?

Wanneer er een medicijn is dat goed werkt gaat het gewoon weer verder zoals normaal hoor, het is niet alsof dit de eerste pandemie is die de mens meemaakt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:14

Ik lees in verschillende topics dat het zo blijft en dat sommige dingen anders worden en nooit meer terug als normaal gaan. :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:14

sureido schreef:
Ik lees in verschillende topics dat het zo blijft en dat sommige dingen anders worden en nooit meer terug als normaal gaan. :+

Sommige mensen zijn gewoon een beetje doemdenkers.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:16

Ik denk dat ik dit topic heb verward met een ander topic over die schotten, excuses! :')