Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:57

lizy29 schreef:
Naar wat ik begreep uit de toespraak wel ja. Dus de meiden zijn dan gewoon weer 4 dagen per week onder de pannen.

Bij ophalen kreeg ik net ook door dat ze vanaf maandag idd weer 4 dagen p/w onder de pannen zijn, puber dus ook.
scheelt weer oppas maandag als ik naar ZH moet :D

lizy29

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:09

Ja ik heb ook mijn moeder geannuleerd voor volgende week. Op kinderen komen passen als de handenbinders er niet zijn is wat zinloos :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:14

Misschien heeft ze wel jeukende handen en wil ze wel lekker dweilen of ramen wassen ofzo :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:16

Las net dat kinderen tot 6 jaar ook met verkoudheidsklachten gewoon weer naar school/opvang mogen.
Wel fijn, kind ging net 1 week weer naar school en zit nu thuis met een heel lichte verkoudheid. Morgen even bellen en hopelijk kan ze dan donderdag weer heen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:40

Kimbers schreef:
Las net dat kinderen tot 6 jaar ook met verkoudheidsklachten gewoon weer naar school/opvang mogen.
Wel fijn, kind ging net 1 week weer naar school en zit nu thuis met een heel lichte verkoudheid. Morgen even bellen en hopelijk kan ze dan donderdag weer heen.

Ja heel fijn, versoepeling bij het RIVM.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:20

Hier over 5 weken schoolvakantie. Erg aan toe. Hebben in het voorjaar gewoon doorgewerkt, in plaats van een week vrij te nemen zoals we normaal wel doen. Werk was extra pittig. Dus fijn als we straks lekker vrij zijn allemaal. En dochter mag ook op zomerkamp met scouting. Wel korter als normaal maar toch fijn dat het met aanpassingen door kan gaan.
Toetsen op school zijn achter de rug, dus nu is het nog even het schooljaar afsluiten de komende weken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:55

hier hebben we nog even vakantie, maar in regio noord zijn de scholen al weer begonnen. Ik ben wel benieuwd, is het weer 'gewoon' zoals vóór Corona zeg maar, of zijn er nog steeds aanpassingen.

ik neem aan dat wij volgende week informatie van school zullen krijgen hoe het gaat zijn als de school weer begint. Ik hoop dat ze het continurooster blijven houden bijvoorbeeld.
31 augustus beginnen hier de scholen weer.

mijn oudere dochter gaat naar HBO eerstejaars, die zit ook nog erg in onzekerheid hoe alles in zijn werk zal gaan. In principe moet zij de 31e ook voor het eerst naar de opleiding, maar ze verwacht dat er heel veel online zal gaan. Daar ziet ze erg tegenop.

hoe is het bij jullie?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:58

Hier de kids inderdaad naar school.
Basisschool wel te verstaan.

De ouders mogen niet in de school. Dus halen en brengen op het plein. Voor de kleinsten wel ff spannend.

Verder nu alles nog redelijk normaal. Al zijn er hier en daar leraren besmet of worden getest. Sommige scholen gaan dan wel door, als er vervanging is. Anders thuis onderwijs.

Andere scholen gooien de school dicht zodra er een besmetting is.

Lastig hoor

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:00

Het is hier net als voor de vakantie. Geen ouders in de school of op het plein (basisschool), kinderen zo veel mogelijk zelfstandig naar school. Er zijn in- en uitgangen toegewezen voor bepaalde klassen zodat de hoeveelheid kinderen per ingang beperkt blijven.

Kinderen onderling en kinderen en leraar hoeven geen afstand te houden, de leraren onderling wel.

Ik vind het wel prima zo. Mag van mij wel zo blijven ook als Corona helemaal verdwenen is.

Enige nadeel is dat ik de juf van mijn dochter nog nooit gezien of gesproken heb en dat zij dus ook niet weet welke ouders bij welke kinderen horen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:11

juval schreef:
hier hebben we nog even vakantie, maar in regio noord zijn de scholen al weer begonnen. Ik ben wel benieuwd, is het weer 'gewoon' zoals vóór Corona zeg maar, of zijn er nog steeds aanpassingen.

ik neem aan dat wij volgende week informatie van school zullen krijgen hoe het gaat zijn als de school weer begint. Ik hoop dat ze het continurooster blijven houden bijvoorbeeld.

mijn oudere dochter gaat naar HBO eerstejaars, die zit ook nog erg in onzekerheid hoe alles in zijn werk zal gaan. In principe moet zij de 31e ook voor het eerst naar de opleiding, maar ze verwacht dat er heel veel online zal gaan. Daar ziet ze erg tegenop.

hoe is het bij jullie?

Ik zit op hbo en ga nu naar het tweede jaar. Bij ons zijn de eerste twee weken iig volledig online. Verder is het nog niet bekend. Tot december zal sowieso veel online zijn. Ik weet dat de intro van Fontys ook gedeeltelijk offline is. Hoe is dat bij haar school geregeld?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:16

Mijn nichtje gaat voor haar master dit jaar en zij heeft alleen online les. Volgens mij worden alle colleges opgenomen en hoeven ze niet live de lessen te volgen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:22

Hier net als voor de vakantie. Kleuters via het plein. Geen ouders in het gebouw. Gefaseerd brengen en halen zodat het rustiger is rond school.
Maandag op de studie dag heeft de juf met alle kindjes gevideobelt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:24

Hier is alles aardig weer normaal, behalve dan dat er geen ouders toegestaan zijn op school of het plein. Maar alle begin en eindtijden zijn weer het zelfde. Er zijn nog wat maatregelen, ik krijg er niet zoveel van mee omdat mijn zoon wordt opgehaald door de taxibusje dus ik zie eigenlijk niet wat er allemaal gebeurd.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:25

Volgende week gaat onze dochter weer naar (basis)school, we genieten van het laatste weekje vakantie.

We hebben nog niets vernomen van school. Ik zag net wel dat er al volop reuring op school is.

Ik verwacht ook dat op dezelfde voet wordt doorgegaan als voor de vakantie.

Hopelijk zal sluiting van de scholen niet opnieuw nodig. Ik heb de vorige sluiting als waardevol en fijn ervaren. Ook de zomervakantie was leuk. Maar nu vind ik het vooruitzicht van wat meer vrijheid en tijd voor mezelf toch wel erg aanlokkelijk. Ik hoop zo dat ik binnenkort een baan vind, na ruim 8 jaar niet gewerkt te hebben. Kind op school maakt dat makkelijker.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:49

Kimmie25501 schreef:
juval schreef:

hoe is het bij jullie?

Ik zit op hbo en ga nu naar het tweede jaar. Bij ons zijn de eerste twee weken iig volledig online. Verder is het nog niet bekend. Tot december zal sowieso veel online zijn. Ik weet dat de intro van Fontys ook gedeeltelijk offline is. Hoe is dat bij haar school geregeld?

ze gaat naar Avans in Den Bosch. de 31e wordt ze wel fysiek op school verwacht, maar verder heeft ze nog geen informatie gehad.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:57

Hier de eerste schoolweek (Gr 3 en 5).
Alles is hetzelfde als voor de vakantie maar ze mogen nu wel weer binnen gymmen ( niet douchen).

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:06

juval schreef:
ze gaat naar Avans in Den Bosch. de 31e wordt ze wel fysiek op school verwacht, maar verder heeft ze nog geen informatie gehad.

Wat raar zeg! Is er verder ook geen intro voor de eerstejaars studenten?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:27

Hier op het vo afgelopen maandag begonnen met introductiedagen. Vanaf vandaag ‘gewoon’ lessen. Leerlingen hoeven geen afstand te houden, docenten moeten 1,5m afstand houden. Betekent dus dat als een docent van lokaal moet wisselen met leswisselingen, zij 3 minuten eerder vertrekken om drukte op de gang te vermijden. Das ook knap lastig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:44

Eigenlijk zouden ze de leerlingen gewoon in de klas moeten laten en de leerkrachten zoveel mogelijk laten wisselen. Wordt het stuk rustiger op de gang

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:49

Hier nog niets gehoord van school. Voor de vakantie was gemeld dat in september alles terug naar het pude ging maar nu weet ik het niet meer. Mijn jongste van 2,5 j start maar heeft wel zorgnood. Ik zie het niet zitten om hem aan de poort op straat, gepakt en gezakt af te zetten en trek je plan maar. Hij moet de lagere school speelplaats over, om naar de kleuterspeelplaats te geraken, laat staan dat hij weet waar zijn klas is.
En dan zijn er zaken die ik met de juf moet bespreken omtrent veiligheid, zindelijkheid enz.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:58

Keet schreef:
Eigenlijk zouden ze de leerlingen gewoon in de klas moeten laten en de leerkrachten zoveel mogelijk laten wisselen. Wordt het stuk rustiger op de gang

Dat dacht ik eigenlijk ook. Aan de andere kant is het voor leerlingen wel lekker om even de benen te kunnen strekken. Roostertechnisch zal het wel niet mogelijk zijn. Daarbij moet een docent dan steeds wisselen binnen 3 verdiepingen...ook niet erg tof zeg maar

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:11

Tja, maar wel minder gerommel dan alle klassen op pad.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:12

En het moet praktisch mogelijk zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:27

zeker in de bovenbouw vo is dat heel lastig ivm de vele verschillende vakkenpakketten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:46

Met clusters is het praktisch niet mogelijk.