Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:26

Domino_2006 schreef:
Rennie89 schreef:
Ijken heeft alleen maar zin als je dezelfde inchmaat wielen er onder hebt toch? Mijn winterset is 15” en zomer 17” dus dan word het lastig

Dan wordt het tijd om een van de twee te veranderen naar de maat van de andere

Nee dankje, heb hier doelbewust voor gekozen :+ Ik rijd toch altijd op de snelheid van mijn dashcam (die is echt perfect).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:56

Domino_2006 schreef:
Rennie89 schreef:
Ijken heeft alleen maar zin als je dezelfde inchmaat wielen er onder hebt toch? Mijn winterset is 15” en zomer 17” dus dan word het lastig

Dan wordt het tijd om een van de twee te veranderen naar de maat van de andere

Of gewoon all season. Ben je ook gelijk van het ieder seizoen wisselen af.

Ik had het met m'n auto overigens slimmer. Vorige eigenaar had voor zomer achter winter. En de winterbanden waren ook nog eens niet de goeie maat waardoor de neus dus eigenlijk verlaagd was, ook was her niet goed uitgebalanceerd dus harder als 110 werd em niet. Nu begint ie pas met 160 wat vervelend te worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:57

All season is leuk als je 10.000 km per jaar rijd. Niet als je 50.000 km per jaar rijd ;) die banden slijten sneller en dan zou ik elk jaar nieuwe banden moeten nemen. Nu kan ik er 4 jaar op vooruit, uitgaande van 100.000 km per bandenset. Rijd veel snelweg. Even mijn banden gecheckt die ik vorig jaar heb gekocht, die kunnen nog een aardige tijd mee, november gaat de winterset er weer onder.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:40

Rennie89 schreef:
All season is leuk als je 10.000 km per jaar rijd. Niet als je 50.000 km per jaar rijd ;) die banden slijten sneller en dan zou ik elk jaar nieuwe banden moeten nemen. Nu kan ik er 4 jaar op vooruit, uitgaande van 100.000 km per bandenset. Rijd veel snelweg. Even mijn banden gecheckt die ik vorig jaar heb gekocht, die kunnen nog een aardige tijd mee, november gaat de winterset er weer onder.

Nergens last van en we rijden ongeveer t zelfde, hoewel snelweg bij mij duitse snelweg is. Nu zo'n 60.000 met deze banden op de teller en ze zien er prima uit. De enigste banden die ik ooit heb laten vervangen was omdat ze er al 10 jaar onder zaten en er scheurtjes kwamen.

Rennie89

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:47

Als het voor jou werkt vooral doen, ik heb om meerdere redenen 2 verschillende sets. Werkt voor mij het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:16

Saranghea schreef:
Rennie89 schreef:

Nergens last van en we rijden ongeveer t zelfde, hoewel snelweg bij mij duitse snelweg is. Nu zo'n 60.000 met deze banden op de teller en ze zien er prima uit. De enigste banden die ik ooit heb laten vervangen was omdat ze er al 10 jaar onder zaten en er scheurtjes kwamen.

Hangt ook heeel erg van het merk af. M'n moeder heeft er altijd de duurste onder. En die rijd er ook zo 3 a 4 jaar mee zonder problemen (denk dat ze dan wel de 1.5 ton aan tikt)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:58

Als je inderdaad 250 per band kan uitgeven kan dat natuurlijk! Ik heb a merk winterbanden (vredestein en Bridgestone) en b merk zomerbanden. Kan niet zomaar 1000 euro voor goede banden missen, dus daarom doe ik het ook op mijn manier en heb dus nog niks hoeven te vervangen. Nou heb ik door ziekte ook minder gereden afgelopen 2 jaar (1 jaar thuis gezeten en half jaar af en opbouwen dus minder naar werk) en heb sinds augustus 2018 maar 60.000 km gereden, dus kan met mijn huidige setjes er nog wel even tegen aan:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:39

Onze bus heeft er ook allseason banden onder.
En die zijn echt niet aan vervanging toe na een jaar.
Gelukkig niet, banden kosten serieus geld vanwege de maat.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:07

Rennie89 schreef:
Als je inderdaad 250 per band kan uitgeven kan dat natuurlijk! Ik heb a merk winterbanden (vredestein en Bridgestone) en b merk zomerbanden. Kan niet zomaar 1000 euro voor goede banden missen, dus daarom doe ik het ook op mijn manier en heb dus nog niks hoeven te vervangen. Nou heb ik door ziekte ook minder gereden afgelopen 2 jaar (1 jaar thuis gezeten en half jaar af en opbouwen dus minder naar werk) en heb sinds augustus 2018 maar 60.000 km gereden, dus kan met mijn huidige setjes er nog wel even tegen aan:

Dat klopt zit natuurlijk verschil in wat voor banden je eronder gooit. Maar heb voor de mijne ook nooit meer dan 75 per band betaald. Ik weet zo ff niet per direct wat voor merk het is/was. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik all weather banden heb omdat ik te lui ben daadwerkelijk 2 x per jaar mn banden te wisselen en ik heb persoonlijk nooit sterkere slijtage opgemerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:29

Saranghea schreef:
Rennie89 schreef:

Dat klopt zit natuurlijk verschil in wat voor banden je eronder gooit. Maar heb voor de mijne ook nooit meer dan 75 per band betaald. Ik weet zo ff niet per direct wat voor merk het is/was. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik all weather banden heb omdat ik te lui ben daadwerkelijk 2 x per jaar mn banden te wisselen en ik heb persoonlijk nooit sterkere slijtage opgemerkt

Mijn oude winterbanden 2 stuks zijn ook nog zo goed als nieuw en heb er toch al wel 20.000 km mee gereden. Ze zijn er onderweg omdat ik gwn all season wou. Als het in de zomer es kouder is en flink regent heb je ook nergens last van. En veel sneeuw ligt er hier toch niet

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:41

Mijn winterbanden zitten er nog onder :') Door het hele coronagedoe vergeten te wisselen, daar kwam ik eind juni achter. Maar ik heb de afgelopen zes maanden in totaal zo'n 2.000 km gereden, dus toen ook maar besloten dat ik de moeite voor wisselen (winterbanden liggen ruim 25 km enkele reis verderop, en moet dan ergens 's avonds een afspraak maken om te wisselen enzo) niet ga nemen :')

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:50

Vanmorgen heb ik me weer lopen verbazen hoe ascociaal mensen kunnen zijn.

Ik reed in de file (langzaam rijdend)
Op de andere rijstroken (andere rijrichting) was een ongeluk gebeurd. Dus ja mensen afgeleid kijken niet uit en je hebt een file.
Er reed een auto voor mij die blijkbaar veel haast hadden. Hele bij de auto voor hun bumperkleven en van links naar rechts op de rijstrook slingeren.

En dan de auto die achter mij reed, die ging letterlijk stil staan toen die langs het ongeluk kwam :?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:29

Bah mensen die gaan kijken naar een ongeval.
Ze veroorzaken zelf ook opstoppingen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:47

Wij hadden ook een keer een mini ketting botsing met 3 auto’s. Niemand stuk, alleen blikschade aan de auto’s. Dus wij stonden achter de vangrail te wachten en dingen in te vullen en mensen kijken je echt aan en zitten gewoon sensatie te zoeken. Enige wat je zag waren 3 auto’s op de vluchtstrook en wat mensen die het koud hadden achter de vangrail.
Op een gegeven moment is m’n vriend maar gaan zwaaien naar die mensen. Stelletje nieuwsgierige aapjes :') .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 14:08

Triest zijn die kijkers inderdaad... Snap daar niks van. Je gaat toch niet expres remmen / stilstaan op de weg om naar een ongeluk te kijken?!
Tenzij je hulp kunt verlenen uiteraard, maar dan zet je je auto zover mogelijk aan de kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:03

Ik ben benieuwd hoe erg ik me ga ergeren tijdens nachtdiensten als koerier die ik wss ga doen. Ik denk dat er iedere dag scheld partijen zullen plaats vinden

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:12

Reken op mensen die flink doorrijden 's nachts. Verder is er een stuk minder verkeer, dus ook een stuk minder om je aan te ergeren :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:30

Exitium schreef:
Reken op mensen die flink doorrijden 's nachts. Verder is er een stuk minder verkeer, dus ook een stuk minder om je aan te ergeren :Y)

Zou van half 1 tot +/- half 9 moeten dus dan kom je gezellig met mensen die nog half slapen en het kan nog wel eens uitlopen als het druk is qua bezorgen hahaha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:45

Je zal het na 6:00 eff druk hebben maar verder is het in de nacht heeeeeerlijk. Ik geniet er van.

Ik had vannacht een rare actie uitgehaald, ik ben al een maand niet op werk geweest en schijnbaar hebben ze de oprit naar snelweg omgeleid en dat je er alsnog op kunt maar het leek alsof die dicht was, maar ik kon tussen pionnetjes door en er was geen verkeer, dus dacht ga zo maar de snelweg op, en ik rijd de weg op en ik zie een kilometer verder dat je alsnog de snelweg op kon en invoegen :o dus dat was wel echt een fout van mij maar dat is de autist die binnen in je zit :* als er opeens iets veranderd is :roll:

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:53

Haha, zo was ik jaren terug op zoek naar een weg om Utrecht uit te komen, maar navigatie snapte het niet (gebied met veel werkzaamheden enzo) en ik kwam er met de borden ook niet uit. Uiteindelijk een weg ingeslagen en toen kwam ik er halverwege achter dat dat een busbaan was. :') Zodra het kon afgeslagen, ben nog nooit zo snel Utrecht uitgekomen en heb nooit een boete ontvangen :+

Nu rij ik echt te weinig, laatste keer naar kantoor is bijna twee maanden terug, en heb sinds die tijd iets van 150 km gereden :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:01

Exitium geen bussluis tegen gekomen?
Die zijn naar voor je auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:04

Ik stap nu soms in mn QQ en rij dan gewoon een rondje :') voorheen reed ik ook veel meer, dagelijks sowieso 100 km. Nu ehm.. een rondje :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:04

Nope, gelukkig niet :D Had een bus achter me (daardoor viel het me uiteindelijk op, was verder geen verkeer maar had ook geen bord gezien, en die weg lag strak tussen twee hekken in), dus had dan geen kant op gekund ook :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:06

Hanafubuki schreef:
Ik stap nu soms in mn QQ en rij dan gewoon een rondje :') voorheen reed ik ook veel meer, dagelijks sowieso 100 km. Nu ehm.. een rondje :')

Ik dagelijks heen en weer naar Utrecht, zeg 75 km retour. Moest dan één keer in de anderhalve week tanken, nu heb ik sinds juli niet meer getankt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:07

Ja ik reed eerst elektrisch (lease via Athlon Flex) en die laadde ik gewoon elke dag op aan huis. (Mn man rijdt nu nog wel elektrisch). Alleen ik had een trekhaak nodig dus via een Megane op een QQ uitgekomen. Ik heb denk ik een keer of 4 getankt sinds april _O- alleen met op vakantie gaan.

Tanken is voor mij wel een ergernis, ik zou graag. tankpistolen hebben zoals eerst, dat je zo'n clipje kan vastzetten. Doe ik in het buitenland wel altijd. Ik draag silversplints ivm een afwijking en zo'n tankpistool inknijpen is dan hel :')