Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:34

Ik ben weer stevig aan het bestellen geslagen, wat me wél opvalt, dat Bol.com nergens meer vandaag besteld, morgen in huis heeft, ook niet voor select klanten. Daar BAAL ik wel stevig van. Select is niet goedkoop en ik had het juist afgesloten ivm met snel leveren en avondlevering enzo.

Het eerste pakketje was woensdag besteld en lag gisteren in de brievenbus.

2e pakket gisteren besteld en wordt pas dinsdag verwacht.

Pakketje 1 uit China heeft 5 dagen vast gelegen in Luxemburg en moet nog door de douane.

Pakketje 2 ligt nog in China.

Hopelijk komen alle pakketjes snel deze kant op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:36

Klopt, brievenbuspakjes komen met de gewone post mee.
Dat is een van de redenen van het lagere tarief tov een gewoon pakket (en duurder dan gewoon postzegels plakken).
Wel track en trace, geen bus die ervoor op pad moet.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:46

Hanafubuki schreef:
Ik krijg vandaag een pakket met een brievenbus tracking. Maar het pakket past never nooit, dan heb je 5 brievenbussen op elkaar nodig :') om over het gewicht nog maar te zwijgen

Dat gebeurt bij ons ook veel.
We versturen 90% brievenbuspakjes, dus we klikken nog wel eens uit automatisme op brievenbuspakje, ook al is het een groter pakje.
Soms merk ik het nog op, print ik een nieuw label, maar iedere week staat wel op de factuur een x aantal pakketjes wat de maximale dimensies heeft overschreven :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:48

Mvdende; dat is toch logisch? Ze kunnen dat namelijk totaal niet meer garanderen nu met de postdrukte. Dan gaan mensen alleen maar klagen dat het niet morgen in huis is. Verwachtingen managen is dat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:53

Peerke_ schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik krijg vandaag een pakket met een brievenbus tracking. Maar het pakket past never nooit, dan heb je 5 brievenbussen op elkaar nodig :') om over het gewicht nog maar te zwijgen

Dat gebeurt bij ons ook veel.
We versturen 90% brievenbuspakjes, dus we klikken nog wel eens uit automatisme op brievenbuspakje, ook al is het een groter pakje.
Soms merk ik het nog op, print ik een nieuw label, maar iedere week staat wel op de factuur een x aantal pakketjes wat de maximale dimensies heeft overschreven :')

Ik heb nu ook een gewone T&T voor het pakket in mn postnl app. Ik vond het best bijzonder haha _O- en dat bij een bol.com zegmaar

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:57

Select is toch maar een tientje per jaar?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:59

Van China zal je helaas nog een maand moeten wachten alles gaat 3 weken dicht ivm Chinees nieuw jaar

Mijn pakket uit Amerika is eindelijk aangekomen!
Na veel heen en weer gebel kreeg ik van dhl te horen dat het was afgegeven aan post nl daarom stond er delivered ... fijn dat ik dat ook weet.
Maar post nl beweerde dat het pakket geleverd was ja waar dan want niet hij mij? Dus weer langs de pakket punt en ja hoor daar lag het en of ik €30 invoer rechten wilde afleveren %) pfff ok toemaar was niet anders ... dus eindelijk blij dat ik het had maak ik het open verbrijzeld |o
Contact opgenomen en ze zouden een nieuwe op sturen denk ja maar moet ik ook weer 6 weken wachten en straks weer extra kosten betalen... nee kwam goed ... nou binnen 24 uur stond er een nieuwe verstuurd via fed ex en helemaal heel!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:01

capopjekop schreef:

Bij mijn weten wel.

Ik stoor mij momenteel meer aan bedrijven die zelf online geen levertijden neerzetten. En dan heb je bestelt, krijg je een mail 'uw pakket wordt tussen 5 en 14 werkdagen geleverd'. Overigens geen shoplifter. Tenzij de Xenos wat anders heeft bedacht als verdienmodel _O-

Kreeg wel deze week een mailtje dat mijn pakket is verzonden. Hopelijk komt het morgen binnen :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:06

capopjekop schreef:

En select heeft toch niks te maken met snellere levertijden alleen dat je onder de €20 geen verzendkosten hoef te betalen? Althans dat dacht ik iig ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:07

Bij Xenos gaat het in mijn ervaring vaak wel sneller dan ze aangeven. Het is alsnog niet next-day maar ze hebben hun eigen bezorgservice (of maken gebruik van een derde partij buiten PostNL/DHL etc) die je ook goed kan tracken. Enige nadeel vind ik dat je niet je bezorgtijd kan wijzigen, dus ook niet aangeven dat hij de volgende dag mag ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:07

candalisa schreef:
capopjekop schreef:

En select heeft toch niks te maken met snellere levertijden alleen dat je onder de €20 geen verzendkosten hoef te betalen? Althans dat dacht ik iig ...

Ja wel! Met select krijg je wat extra bezorgopties, dus ook zelfde dag bezorging, gratis zondagbezorging etc.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:09

Er zijn wel wat producten die met selecr dezelfde dag of volgende dag geleverd worden in normale tijden. Maar dan kan het zinder select ook de volgende dag. Wel wat extra's dus, maar het is geen wereld bedrag en het zijn geen normale tijde.

Het is gewoon druk, dat snapt iedereen toch? Ze kunnen er niks aan doen dat de bezorging wat vertraging heeft, ze geven het juist eerlijk aan, wees blij.

En China duurt altijd lang, nu helemaal. Dat had je vorige keer ook al, dus dat wist je toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:11

Ik kan gewoon nu bij bol.com bestellen en vandaag en morgen als leverdatum kiezen :+ dus ik snap t probleem niet.

https://www.bol.com/nl/p/lego-classic-s ... oductImage. deze bijv, gewoon vandaag besteld morgen in huis.

Kan zijn dat het om producten van partners gaan die normaal select hebben. Of dat het om 1 van de distributiecentra gaat. Maar alles met select wat ik aanklik heb ik gewoon vandaag of morgen in huis.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:18

MyWishMax schreef:
Er zijn wel wat producten die met selecr dezelfde dag of volgende dag geleverd worden in normale tijden. Maar dan kan het zinder select ook de volgende dag. Wel wat extra's dus, maar het is geen wereld bedrag en het zijn geen normale tijde.

Het is gewoon druk, dat snapt iedereen toch? Ze kunnen er niks aan doen dat de bezorging wat vertraging heeft, ze geven het juist eerlijk aan, wees blij.

En China duurt altijd lang, nu helemaal. Dat had je vorige keer ook al, dus dat wist je toch

nope, blijkbaar snappen heel veel mensen dat niet helaas :Y)

Sommige lijken onder een steen te leven en hebben geen idee van de gevolgen van de corona en dat de halve wereld stil ligt.......
Ik werk in een andere branche en wij leveren o.a. handschoenen en mondmaskers, je wilt niet weten hoe vaak wij te horen krijgen: "ow, is dat moeilijk leverbaar ja?" :+

Iedereen bestelt nu online, je kunt per dag maar een max. verwerken, dus ja, de rest gaat dus pas later weg, en zo loopt dat op. Opschalen gaat ook niet zomaar, want ja, Corona......(dus je mag niet met 100 man op een vierkante meter werken, daarbij zijn er ook meer zieken, of mensen die in quarantaine moeten) en je hebt niet zomaar een blik nieuw personeel wat je open kan trekken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:22

Ik baal er soms ook van hoor! Dat iets nietnop voorraad is of lang duurt, maar vooral omdat ik zelf dus te lang gewacht heb _O-

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:57

mvdende schreef:
Ik ben weer stevig aan het bestellen geslagen, wat me wél opvalt, dat Bol.com nergens meer vandaag besteld, morgen in huis heeft, ook niet voor select klanten. Daar BAAL ik wel stevig van. Select is niet goedkoop en ik had het juist afgesloten ivm met snel leveren en avondlevering enzo.

Hier geen last van op bol.com. Ik heb deze week 3 items besteld die allemaal met brievenbuspost kwamen en allemaal de volgende dag in huis. :j Zelfs china spul komt hier nog aardig snel.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:14

Hanafubuki schreef:
Ik heb nu ook een gewone T&T voor het pakket in mn postnl app. Ik vond het best bijzonder haha _O- en dat bij een bol.com zegmaar

Klopt, dan maakt PostNL er een gewoon pakket van, met een nieuwe barcode.

Dat hadden wij laatst ook bij Bol.com.
Mijn vriendin had nieuwe oortjes besteld voor d'r telefoon, paste makkelijk door de brievenbus, hadden ze het in zo'n vierkant doosje verpakt, maar wel een brievenbuspakje zegel erop.
Ik dacht dat het daar vooral automatisch ging allemaal..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:23

mvdende schreef:
Select is niet goedkoop en ik had het juist afgesloten ivm met snel leveren en avondlevering enzo.

€ 9,99 per jaar vind ik toch vrij goedkoop moet ik zeggen, zeker omdat je daarmee ook nooit meer verzendkosten betaalt, avond- en zondagbezorging gratis zijn, je extra kortingen krijgt, retours op kan laten halen, etc. Vroeger had ik nog wel eens dat ik voor € 18,- in m'n winkelwagentje had zitten en er iets goedkoops bij zocht onder het mom van 'ik kan maar beter iets extra's bestellen zodat ik geen verzendkosten betaal, dan heb ik er nog wat aan'. Met select maken dat soort dingen niet meer uit. Vier keer per jaar zo'n situatie (of 's avonds laten bezorgen, deed ik ook vaak als ik op kantoor zat) en je hebt het er al uit.

Moet zeggen dat ik in december een paar keer iets met avondbezorging besteld heb en die kwamen ook echt die avond aan, ondanks dat er heel veel vertraagd was qua pakketten. Weet niet of die een aparte wagen in gaan of dat er rekening mee gehouden werd en extra ruimte in de auto vrijgehouden werd ofzo, maar dat viel me wel op.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:56

Emmaa_"
[quote="candalisa schreef:
capopjekop schreef:

Ja wel! Met select krijg je wat extra bezorgopties, dus ook zelfde dag bezorging, gratis zondagbezorging etc.[/quote]
Ok weer wat geleerd! Wel handig idd

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:36

Winged schreef:
capopjekop schreef:

Bij mijn weten wel.

Ik stoor mij momenteel meer aan bedrijven die zelf online geen levertijden neerzetten. En dan heb je bestelt, krijg je een mail 'uw pakket wordt tussen 5 en 14 werkdagen geleverd'. Overigens geen shoplifter. Tenzij de Xenos wat anders heeft bedacht als verdienmodel _O-

Kreeg wel deze week een mailtje dat mijn pakket is verzonden. Hopelijk komt het morgen binnen :)

Dropshipper? :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:46

Ik heb nu voor de 3de week op rij dat ik alleen maar post op vrijdag krijg. Net ook, hele stapel post. Aan de data te zien is het een en ander wel eerder verstuurd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:03

Wij missen nog steeds post van ergens in december. 2 weken post verdwenen. Nooit wat over gehoord

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:05

Mijn mening, maar ik vind €9,99 per jaar best prijzig voor een service die ze nu niet meer kunnen leveren.

Ik had het in november afgesloten eigenlijk speciaal voor de avondbezorging en de "bezorging dezelfde dag"

Daar heb ik één keer gebruik van kunnen maken voordat de avondbezorging en bezorging dezelfde dag ineens niet meer mogelijk waren.

Het pakket wat nu besteld is, is groot en zwaar, dus ik hoop dat ze het netjes aan de voordeur afleveren want zelf ophalen bij een pakketpunt gaat hier niet meer. Komt waarschijnlijk met GLS en echt alle punten van GLS, DPD,DHL enz zijn gesloten ivm lockdown.

En wachten is niet bepaald mijn sterkste kant..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:11

mvdende schreef:
En wachten is niet bepaald mijn sterkste kant..

Oh, is dat het :+

Maar in november afgesloten.... toen PostNL al aan de noodbel trok over enorme druktes en aangaven dat we vooral niet moesten verwachten dat Sinterklaas en kerstcadeau’s op tijd komen...
Vind je het dan zelf niet een soort van naïef om te verwachten dat het voor select leden wel gaat lukken? :o
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 05-02-21 16:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:12

Het is je natuurlijk heel vaak uitgelegd en ik weet eigenlijk niet waarom ik het nog eens doe. Want waarom zou het nu wel landen? :')
Maar het is best druk bij de bezorgdiensten ivm die lockdown zeg maar.