Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:52

_Nancy schreef:
Ik schrijf alleen mijn meningen op waarmee zeker lang niet iedereen het eens is en het mogelijk is dat mensen op hun tenen getrapt worden.
Meningen als; drugs moet verboden worden op festivals of politie moet veel harder op mogen treden zijn imo geen unpopular opinions, aangezien dit zo vaak herhaald wordt dat het juist wel een populair opinion is :+

Mijn unpopular opinions;

- 8/10 inbraken/overvallen/ongeregeldheden/schietpartijen en ga maar door, worden veroorzaakt door allochtonen. Allochtonen die dit vaker dan 3x doen moeten per direct het land uit gezet worden.

- Ik geloof niet in het 'geen geslacht hebben'. Tegenwoordig mag je namelijk zelfs iets anders kiezen dan man of vrouw in je paspoort. Vind ik de grootste onzin :roll: Transgender zijn is prima, maar sommigen gaan nog een streepje verder dan dat.

- Ik vind polygamie(?) walgelijk en gewoon een simpel excuus om maar vreemd te gaan met iedereen.

- Overgewicht is je eigen schuld en dat je jezelf dan zo rot voelt is je eigen schuld en daar moet je zelf wat aan doen. Verder ben je gewoon hartstikke ongezond en als je ziek (dichtgeslibde aderen oid) wordt is het je eigen schuld en moet je niet zielig gaan doen; 'niemand vindt mij aantrekkelijk, want ik ben dik'. Uiteraard begrijp ik dat er medicatie is waardoor je veel aankomt, maar dit wordt door sommigen te makkelijk als excuus gebruikt.

- Mensen die kunnen werken (fysiek), moeten werken. Uitkeringen worden te makkelijk toegezegd. Iemand die ik ken, met een bewezen laag IQ, die kan heel goed werken, maar die wil dat niet, want het levert te weinig op. Waarom zou je gaan werken als je € 1.000 per maand krijgt en er niks voor hoeft te doen (WAJONG). Je moet te veel uren maken om aan die € 1.000 netto te komen. Dusss... Lekker thuis zitten en lui wezen :+

Zo... En nu maar onderduiken :') :Y)

Het is heel makkelijk om dit te roepen...
Ben het wel met je eens over de wajong. Van mij mag er ook een sollicitatieplicht komen. Maar het is gewoon erg onaantrekkelijk om extra te werken met de wajong. Van elke euro die je extra verdient mag je maar liefst 30 cent houden.. en dat bruto he... Gelukkig is er een nieuwe wet in de maak waarbij het moet lonen om te werken. Bovendien doe je vaak hetzelfde als je normale collega's maar word je gewoon onderbetaald

Maar allochtonen terugsturen naar land van herkomst? Heel makkelijk wanneer de desbetreffende allochtoon geboren is hier in NL waar stuur je deze dan heen?

Overgewicht kan vaak een onderliggende oorzaak hebben. Denk maar eens aan mensen die gepest zijn en uit emotie gaan eten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:38

Eens met Purny over de Wajong, daarbij vind ik dat als je wel kan werken om bij te verdienen terwijl je een uitkering krijgt, te ook gewoon kan werken zonder uitkering, uitzondering daargelaten.
Uwv mag van mij helemaal op de schop, helemaal als je hoort dat er ik weet niet hoeveel gevangenen e.d. per ongeluk |o een uitkering krijgen.

Magrathea

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:57

Ja, dat sowieso. Lang geleden had ik een relatie met iemand die vrijwilligerswerk ging doen naast de wajong, dit ging uiteindelijk niet meer vanwege zijn ziekte, toen werd ie gekort omdat ie ' dus toch wel kon werken' 8)7 de logica...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:24

chanicha schreef:
Eens met Purny over de Wajong, daarbij vind ik dat als je wel kan werken om bij te verdienen terwijl je een uitkering krijgt, te ook gewoon kan werken zonder uitkering, uitzondering daargelaten.
Uwv mag van mij helemaal op de schop, helemaal als je hoort dat er ik weet niet hoeveel gevangenen e.d. per ongeluk |o een uitkering krijgen.

Als je wajong hebt en je werkt, ( meestal parttime ) dan word je gekort op je uitkering :) dus verdien je zelf ook. Veel mensen zijn met wajong niet in staat fulltime te werken dus daarom worden ze aangevuld om rond te komen :)
Maar ik ben wel eens dat veel mensen misbruik maken van de wajong en die dus wel een gedeelte te kunnen werken, dit vertikken. Maar er zijn er ook die wel willen hoor ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:47

Nou... ik ken er ook.. partner heeft wel een fors inkomen.. ze kan best werken maar ja.. zo lukt het ook, maakt ook graag meer van haar kind mee nu hij nog zo klein is.. uhhu, ik ook wel..
Ben benieuwd naar een herkeuring.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:52

Als je een kind kan krijgen / opvoeden kan je ook werken. :o

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:53

MarlindeRooz schreef:

Huh?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:54

Veel mensen (let op wat ik schrijf) met psychische klachten hebben een goede spreekwoordelijke “schop onder hun hol” nodig...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:55

Eulogy schreef:
MarlindeRooz schreef:

Huh?

Als je te ziek / slecht bent om te werken en daarom thuis zit met een uitkering, dan ben je ook te ziek voor een kind.

Dus als je fysiek/mentaal goed genoeg bent voor een kind dan moet werken ook kunnen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:56

MarlindeRooz schreef:
Eulogy schreef:
Huh?

Als je te ziek / slecht bent om te werken en daarom thuis zit met een uitkering, dan ben je ook te ziek voor een kind.

Dus als je fysiek/mentaal goed genoeg bent voor een kind dan moet werken ook kunnen.

En als je dat kind gekregen hebt voor je ziek werd?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:56

thuis zitten met een kind is echt wel minstens zo vermoeiend als werken.. (zeker met slechte nachten).. Ik begrijp wat je zegt Marlinde

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:57

Eulogy schreef:

Dan ben je heul jong zwanger geworden..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:58

IMJ schreef:
Eulogy schreef:

Dan ben je heul jong zwanger geworden..

Ja in dit specifieke geval misschien, of bij een wajong specifiek, maar je kan toch prima op je 50e of zo ziek worden???? :')

Als je partner wel genoeg inkomen heeft krijg je trouwens ook geen bijstand oid dacht ik?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:58

Dan krijg je geen Wahjong

even wat geknipt en geplakt:

Voor uw WW-, WAO-, WIA-, Wajong- of IOW-uitkering heeft samenwonen geen financiële gevolgen.

Uw gezinssituatie telt wel mee als u op een van deze uitkeringen een toeslag vanuit de Toeslagenwet ontvangt. Als u gaat samenwonen, kan deze toeslag geheel of gedeeltelijk vervallen.

Als u een toeslag ontvangt, moet u bij UWV melden dat u gaat samenwonen.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 04-09-19 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:00

Dat zeg ik.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:01

kijk naar mijn edit

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:04

Ok. Verandert overigens niks aan mijn andere punt :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:08

Ja dat is natuurlijk een ander verhaal. Maar lekker op de zak van de overbied teren zodat je een kind op de wereld kan zetten vind ik ongehoord.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:49

In het geval van de Wajong snap ik deze mening wel. Als je Wajong krijgt, omdat je door bijvoorbeeld borderline of depressie niet kunt werken, vind ik sowieso niet dat je aan kinderen moet beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:54

LadyMadonna schreef:
Veel mensen (let op wat ik schrijf) met psychische klachten hebben een goede spreekwoordelijke “schop onder hun hol” nodig...

Eens.

En ook: Veel (lees: niet allemaal dus) mensen met een burnout hebben alleen een burnout omdat ze zich die kunnen veroorloven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:01

Resistance schreef:
LadyMadonna schreef:

Eens.

En ook: Veel (lees: niet allemaal dus) mensen met een burnout hebben alleen een burnout omdat ze zich die kunnen veroorloven.

Klopt, met een echte burnout heb je echt geen puf meer om iets te doen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:05

Tja, unpopular opinions.. Daar werd om gevraagd in dit topic, dat niet iedereen er mee eens is, was mij allang bekend. Daarom zijn ze ook 'unpopular'.

@Purny, allochtonen die in Nederland geboren zijn, zijn toch geen allochtonen? Lijkt mij in ieder geval.
Maar zoals laatst in het nieuws in Rotterdam, over de agent die knock-out werd geslagen door bruiloftsgasten.. Met zulke mensen kun je toch niks :n Dit is slechts één voorbeeld.
And make no mistake; Er zijn net zo goed misselijke Nederlanders die rare fratsen uithalen, dat snap ik zelf ook wel.

En ik snap óók heel goed dat mensen met een Wajong uitkering (die wel kunnen werken in principe) niet werken, omdat het gewoon niet loont.. Dat zeg ik ook in mijn tekst, mensen lezen maar de eerste helft van een zin en moeten dan hoog van de toren blazen..
Maar ik vind dat gewoon lui en ik vind dat het UWV dit regelmatig opnieuw onder de loep moet nemen, of iemand echt ongeschikt is om te werken of niet.

En ik zei óók dat mensen dik worden door medicatie, dus daar ben ik mij al van bewust.
Maar het gebeurd vaker dat mensen om andere redenen dik worden en dat is eigen schuld.

Het blijft moeilijk voor mensen om een hele tekst te lezen :') :roll:

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:07

_Nancy schreef:
Tja, unpopular opinions.. Daar werd om gevraagd in dit topic, dat niet iedereen er mee eens is, was mij allang bekend. Daarom zijn ze ook 'unpopular'.

@Purny, allochtonen die in Nederland geboren zijn, zijn toch geen allochtonen? Lijkt mij in ieder geval.
Maar zoals laatst in het nieuws in Rotterdam, over de agent die knock-out werd geslagen door bruiloftsgasten.. Met zulke mensen kun je toch niks :n Dit is slechts één voorbeeld.
And make no mistake; Er zijn net zo goed misselijke Nederlanders die rare fratsen uithalen, dat snap ik zelf ook wel.

En ik snap óók heel goed dat mensen met een Wajong uitkering (die wel kunnen werken in principe) niet werken, omdat het gewoon niet loont.. Dat zeg ik ook in mijn tekst, mensen lezen maar de eerste helft van een zin en moeten dan hoog van de toren blazen..
Maar ik vind dat gewoon lui en ik vind dat het UWV dit regelmatig opnieuw onder de loep moet nemen, of iemand echt ongeschikt is om te werken of niet.
Jawel hoor, zolang minstens een ouder in het buitenland geboren is, ben je volgens de huidige definitie een allochtoon. Of een persoon met een migratieachergrond dan. Die definitie verandert trouwens best vaak. Ik ben dus ook een allochtoon, waar zou ik heen moeten dan? :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:21

Eulogy schreef:
Jawel hoor, zolang minstens een ouder in het buitenland geboren is, ben je volgens de huidige definitie een allochtoon. Of een persoon met een migratieachergrond dan. Die definitie verandert trouwens best vaak. Ik ben dus ook een allochtoon, waar zou ik heen moeten dan? :')

Als jij het nodig vindt om 3x (of meer) de crimineel uit te hangen (overval, iemand vermoorden, noem het maar op), dan moet je het maar elders in de wereld gaan zoeken. Waar is niet mijn probleem, jij kan je ook niet gedragen, dus waarom zou ik daar mijn probleem van maken? Is mijn gedachte dan.

Maar natuurlijk werkt het niet zo, even een ander land opschepen met die vervelende persoon die het nodig vind om mensen te vermoorden of te overvallen (om bij mijn voorbeelden te blijven).
Dat snap ik ook :+ was het maar zo makkelijk.
Maar welkom ben je dan voor mij in ieder geval niet meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:34

_Nancy schreef:
En ik zei óók dat mensen dik worden door medicatie, dus daar ben ik mij al van bewust.
Maar het gebeurd vaker dat mensen om andere redenen dik worden en dat is eigen schuld.

Dus als iemand zo erg getreiterd en vernederd is in zijn jeugd en hij of zij is daarom gaan eten om de emoties te verbergen en hij of zij is daarom dik dan is dat je eigen schuld?