[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:46

love_western schreef:
Eerste kerstdag moet ik stage lopen :D en tweede kerstdag vier ik het bij mijn oma <3

En met sint maarten ga ik netflixen op bed. Auto zet ik aan overkant neer. Beneden gordijnen dicht en licht uit.

Scheelt ook een hoop stress voor de honden, want normaal komt volk altijd via achterdeur. Dus deurbel gaat nauwelijks hier.

Sint Maarten is op zondag word het dan zaterdag of maandag gevierd... Wel handig tegenwoordig om de deurbel uit te kunnen zetten

Urbanus

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:48

Gewoon op zondag.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:53

Dat is wat wij een “heel LIEF kind” noemen _O-

Edit (jullie gaan veelstehard): ik doelde op de post van Margrathea

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:38

Barramundi schreef:
Dat is wat wij een “heel LIEF kind” noemen _O-

Edit (jullie gaan veelstehard): ik doelde op de post van Margrathea

Finkers! :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:47

Dat is ook weer zo'n ding. Een moeder/oma kan vol trots vragen: "is het geen prachtige baby?" En dan wachten ze op antwoord! En als dat wurm er toevallig uitziet als een ork moet ík liegen!
Maar il snap dat serieus wachten, en je nog aankijken ook, op antwoord niet.
Als mijn hond in gezelschap iets grappigs doet zeg ik ook wel eens "wat issie toch leuk hè?" En dan babbel ik alweer door. Ik ga toch niet op die bevestiging wachten?

Maar moeders moeten altijd maar bevestiging hebben. Want zeggen dat het net een ork is is ook niet goed. :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:53

Ohhh jullie zijn al bij kerst. Sinterklaar komt eerst nog. Dat is maar met alleen mijn schoonfamilie. Maar mijn eigen familie is ook aan het fokken (volgens mij is iedereen nu wel klaar, aan beide kanten 3).

December is echt niet mijn maand. Koud en nat en korte dagen...

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:56

Palmera schreef:
Dat is ook weer zo'n ding. Een moeder/oma kan vol trots vragen: "is het geen prachtige baby?" En dan wachten ze op antwoord! En als dat wurm er toevallig uitziet als een ork moet ík liegen!
Maar il snap dat serieus wachten, en je nog aankijken ook, op antwoord niet.
Als mijn hond in gezelschap iets grappigs doet zeg ik ook wel eens "wat issie toch leuk hè?" En dan babbel ik alweer door. Ik ga toch niet op die bevestiging wachten?

Maar moeders moeten altijd maar bevestiging hebben. Want zeggen dat het net een ork is is ook niet goed. :+

Hahaha, maar ze lijken allemaal op Orks _O- Of op Gollum. :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:57

Ik ga echt niet zeggen dat ik een baby mooi vind, als ik dat niet vind. Dus dan probeer ik te vinden wat op vaders of moeders lijkt (is ook niet altijd positief :D).

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:59

Wij slaan even over. Ik zag op Facebook dat er een Sinterklaas feest georganiseerd wordt hier voor en door Nederlanders. Dus ik zeg (uit de gein) tegen manlief: Hey, Sinterklaas, wil je erheen?! :))
Zijn gezicht _O- Ik dacht dat hij spontaan een echtscheiding ging aanvragen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:00

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:56

Sanet schreef:
Ik ga echt niet zeggen dat ik een baby mooi vind, als ik dat niet vind. Dus dan probeer ik te vinden wat op vaders of moeders lijkt (is ook niet altijd positief :D).

Dat zie ik nooit, iets wat op hun ouders lijkt :+
Ik heb twee kennissen die allebei dit jaar een kind hebben gekregen en ik had geen idee wat ik tegen ze moest zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:59

Die kleine ziet eruit alsof hij druk bezig is met pampervulling te produceren :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:13

Eilish schreef:
Sanet schreef:

Dat zie ik nooit, iets wat op hun ouders lijkt :+
Ik heb twee kennissen die allebei dit jaar een kind hebben gekregen en ik had geen idee wat ik tegen ze moest zeggen.

"Je weet wat ze zeggen hè, lelijk in de luier, mooi in de sluier! Is er taart? Y)(^) "

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:38

Hmmm, wij vieren sinterklaas met de schoonfamilie, "helaas" zonder de kinderen, want dat werd te druk ofzo. Prima! Het is namelijk nu gewoon een gezellige avond met de volwassenen met een hoop prutsmuts. Leukste avond van het jaar met hen.

Kerst is altijd gedoe. Mijn moeder is alleen, dus daar gaan we 1e kerstdag sowieso heen. Punt uit.
Dat kan eventueel gecombineerd worden met een bezoekje aan de schoonfamilie, anders moeten we daar 2e kerstdag nog weer heen. Das minder, we hebben graag in ieder geval 1 dag voor onszelf.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:02

Iemand anders die het wel eens opvalt dat als het over moeders en hun kinderen gaat het altijd "ik" "mijn kind" etc is? Soms vraag je je echt af of het zo'n bewust alleenstaande moeder is, maar dan blijkt dat ze gewoon een partner heeft :o? je hebt toch samen een kind?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:18

Ligt het aan mij of schieten de topic’s met “mijn kind doet raar/slaapt niet/heeft ergens last van/ikkanhetnietmeeraanallemaal” uit de grond de laatste dagen :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:22

Magrathea schreef:
Iemand anders die het wel eens opvalt dat als het over moeders en hun kinderen gaat het altijd "ik" "mijn kind" etc is? Soms vraag je je echt af of het zo'n bewust alleenstaande moeder is, maar dan blijkt dat ze gewoon een partner heeft :o? je hebt toch samen een kind?

Je zegt toch ook mijn katten/honden enz. I.p.v. onze katten/honden..

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:23

Liesje1611 schreef:
Ligt het aan mij of schieten de topic’s met “mijn kind doet raar/slaapt niet/heeft ergens last van/ikkanhetnietmeeraanallemaal” uit de grond de laatste dagen :=

Jup. Viel mij ook al op.

Wat mij ookopviel is dat men steeds creatiever met namen word. Laatst een Thanos gezien.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:25

Ja idd de kindeetip topics lijken wel steeds meer hier te komen.

Daar heb je toch speciale mama forums voor? :o?

Ookal is het wel zo bij bijna letterlijk alles wat ik op Google zoek heeft bokt een topic over.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:26

Thanos? Klinkt als een Grieks mythisch stier-wezen ding?

Ik zeg ook “mijn huis” en “mijn paarden”. Ik hoef toch niet altijd aan te duiden dat die van ons samen zijn?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:36

Brainfail schreef:
Ja idd de kindeetip topics lijken wel steeds meer hier te komen.

Daar heb je toch speciale mama forums voor? :o?

Ookal is het wel zo bij bijna letterlijk alles wat ik op Google zoek heeft bokt een topic over.

Mwah ik vind het niet persé storend, lees er wel omheen. Ik vind het vooral schokkend hoeveel tips/opvoedingswijzen er dan wel niet zijn en medegedeeld worden..
Wat voor klachten je kind ook heeft, het is SOWIESO koemelkallergie, te warm op zijn kamer, allergisch voor de kat, hoogsensitief, wordt gewoon verwend, slaapt slecht door een overactief immuunsysteem, daar moet je honingzalf op smeren of groentensoep geven.
Da’s toch niet meer te doen :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:36

Liesje1611 schreef:

Ja inderdaad, het viel mij ook al op

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:38

Liesje1611 schreef:

Het is erg opvallend ja...
En dan al die oplossingen, hilarisch! Alles om dutske het maar zo makkelijk en comfortabel mogelijk te maken want het is toch zo'n armerd... Als ik vroeger zo'n dingen uithaalde, was het dikke pech, negeermodus aan van mijn ouders en op een gegeven moment stopt dat gejank en geklier vanzelf. En wonderbaarlijk, ik ben niet getraumatiseerd en geef nog steeds zeer veel om mijn moeder. Wat een mirakel!
Verwende nesten tegenwoordig. Die gaan nog héél hard afzien als ze in de echte wereld komen en daar hun zin niet krijgen, want dat kennen ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:42

Sanet schreef:
Thanos? Klinkt als een Grieks mythisch stier-wezen ding?

Dat is de Minotaurus :Y)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:44

xLes schreef:
Liesje1611 schreef:

Het is erg opvallend ja...
En dan al die oplossingen, hilarisch! Alles om dutske het maar zo makkelijk en comfortabel mogelijk te maken want het is toch zo'n armerd... Als ik vroeger zo'n dingen uithaalde, was het dikke pech, negeermodus aan van mijn ouders en op een gegeven moment stopt dat gejank en geklier vanzelf. En wonderbaarlijk, ik ben niet getraumatiseerd en geef nog steeds zeer veel om mijn moeder. Wat een mirakel!
Verwende nesten tegenwoordig. Die gaan nog héél hard afzien als ze in de echte wereld komen en daar hun zin niet krijgen, want dat kennen ze niet.

Nouja dat dus.
En waag het niet om een advies van de mammabrigade niet op te volgen, want dan ben je een poedersuiker die nooit kinderen had mogen nemen.