Beschuldigd door buren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:56

En informeer over je buren. Hoe zijn ze enzo

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:14

Ik vind het best een logische overweging. Het is vervelend als je woongenot dusdanig daalt dat iemand fysiek agressief tegen je doet, maar als je vriend straks een klein vermogen kwijt is aan reiskosten vanaf de nieuwe woonplaats naar zijn werk is dat ook enorm poedersuiker. Hoe graag je ook wil verhuizen, niet alles is mogelijk.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 14:40

De hel is weer los gebroken. Deuren zetten hier uit in de zomer dus ik krijg de deur niet achter me dicht zonder m dicht te trekken. Nou dat kon natuurlijk niet dus flink hard uitgescholden en ik heb precies hetzelfde gedaan.

Ben ruim een uur weggeweest met de hond en hij zat in zn deuropening op me te wachten. Al. Die. Tijd.

Daarna heeft hij me nogmaals uitgescholden en nogmaals heb ik hetzelfde gedaan.

Ook heeft hij vanochtend om zes uur bij ons aangebeld terwijl wij weer heerlijk lagen te slapen.

Dit loopt echt volledig uit de hand. Het is dat ik het was en hij mij vermoedelijk niet gaat slaan maar als mijn vriend het was... %)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:45

Nemen jullie het huisje nu aan dan? Zo is ook niet houdbaar

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:49

Herkenbaar maar vervelend probleem. Er is tegenwoordig een "aso-wet" die mogelijkheden bied. Weet niet of dit eerder in het topic genoemd is, heb niet alles teruggelezen.
Google er maar eens op. Mensen die ik goed ken zitten ook in dit traject, hebben een brief gestuurd en de gemeente heeft dit serieus en snel opgepakt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 14:53

Hierbij maar mooi met naam. WoonFriesland is waardeloos. Heb ze opgebeld dat we bedreigd en gestalkt worden en mijn vriend mishandeld is. Hun oplossing? Stuur maar een mailtje.

Ik ben héél duidelijk tegen ze geweest dat het klaar is. Afgelopen. Ze móéten actie ondernemen. Toen heeft de telefonist opgehangen.

Ik word teruggebeld als het goed is maar kon niet gegarandeerd worden dat dan vandaag is.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:57

Kaus schreef:
Hierbij maar mooi met naam. WoonFriesland is waardeloos. Heb ze opgebeld dat we bedreigd en gestalkt worden en mijn vriend mishandeld is. Hun oplossing? Stuur maar een mailtje.

Ik ben héél duidelijk tegen ze geweest dat het klaar is. Afgelopen. Ze móéten actie ondernemen. Toen heeft de telefonist opgehangen.

Ik word teruggebeld als het goed is maar kon niet gegarandeerd worden dat dan vandaag is.


Probeer de correspondentie zoveel mogelijk op papier te krijgen. Maak een verslag van je telefoongesprek en stuur dit via de mail naar ze toe.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:01

Politie zou ik ook even op de hoogte stellen.

En proberen op te nemen. Hij begint met schelden ( en je komt terug en hij zit er bijna zeker. Al beginnen met filmen. )

Al het schelden en dreigen opnemen.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:03

Kaus schreef:
Hierbij maar mooi met naam. WoonFriesland is waardeloos. Heb ze opgebeld dat we bedreigd en gestalkt worden en mijn vriend mishandeld is. Hun oplossing? Stuur maar een mailtje.

Ik ben héél duidelijk tegen ze geweest dat het klaar is. Afgelopen. Ze móéten actie ondernemen. Toen heeft de telefonist opgehangen.

Ik word teruggebeld als het goed is maar kon niet gegarandeerd worden dat dan vandaag is.


Sorry, maar wat verwacht je van de woningstichting? Daar is toch al contact mee geweest, die hebben toch al lang hun standpunt ingenomen?
Snap je frustratie, boosheid enz. Maar snap niet goed waarom je daar op je strepen gaat staan.

Ik had de politie gebeld als ik na een uur weg te zijn geweest, die buurman op de stoep had aangetroffen.
Of mijn mobiel tevoorschijn gehaald en al filmend naar binnen gegaan.

Je hebt zo geen enkel bewijs, geen poot om op te staan.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 15:07

Ik heb de politie gebeld. Beide keren. Maar die zeggen 'Wat is de buurman nu aan het doen dan?' Ja, niks want ik ben mn huis in gevlucht 'oké dan is er ook geen noodgeval. Agent zal u terugbellen maar er komt geen wagen langs.'

Edit: ik heb tientallen filmpjes bewijs maar niemand die ze wil bekijken.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 30-05-18 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:10

Wel blijven bellen hoor. Ook als er geen dreigende situatie is gewoon duidelijk erbij vermelden dat het om dossieropbouw gaat en dat je graag wilt dat er wel een officiele melding in het dossier komt.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:12

Ik ben even zo vrij om jou te quoten:

Kaus schreef:
Nee hoor :Y) Daar gaat het juist vaak mis in Nederland met 112 bellen. Dat is namelijk niet waar. Staat zelfs in het bandje van 8844 en is ons ook verteld door de agenten. Op het moment dat hij voor onze deur staat, ons bedreigt of ij andere bedreigende situaties (even los van de onze) mag je gewoon 112 bellen. Er wordt juist te vaak 8844 gebeld in situaties dat je 112 moet bellen.


Daarom vraag ik mij af waarom je niet direct belt? Waarom ga je provocerend er langs ipv actie ondernemen, bel 112 of ga filmen. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker.

Hoe frusterend, boos of wat dan ook het is, probeer wel je kop koel te houden!

xPabloBokt

Berichten: 9559
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:17

MarliesV schreef:
Ik ben even zo vrij om jou te quoten:

Kaus schreef:
Nee hoor :Y) Daar gaat het juist vaak mis in Nederland met 112 bellen. Dat is namelijk niet waar. Staat zelfs in het bandje van 8844 en is ons ook verteld door de agenten. Op het moment dat hij voor onze deur staat, ons bedreigt of ij andere bedreigende situaties (even los van de onze) mag je gewoon 112 bellen. Er wordt juist te vaak 8844 gebeld in situaties dat je 112 moet bellen.


Daarom vraag ik mij af waarom je niet direct belt? Waarom ga je provocerend er langs ipv actie ondernemen, bel 112 of ga filmen. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker.

Hoe frusterend, boos of wat dan ook het is, probeer wel je kop koel te houden!


TS heeft toch al meerdere keren gezegd gebeld te hebben en gefilmd te hebben? Als ze belt wordt er geen actie ondernomen en als ze filmpjes heeft wil niemand ze bekijken. Wat moet ze verder nog doen dan?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:23

Bellen als de buurman schelt en dreigt en niet erna.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:31

Avalon_ schreef:
Herkenbaar maar vervelend probleem. Er is tegenwoordig een "aso-wet" die mogelijkheden bied. Weet niet of dit eerder in het topic genoemd is, heb niet alles teruggelezen.
Google er maar eens op. Mensen die ik goed ken zitten ook in dit traject, hebben een brief gestuurd en de gemeente heeft dit serieus en snel opgepakt.


Ik denk dat je de Wet aanpak Woonoverlast bedoeld. Die is op 1 juli 2017 ingegaan. De gemeente kun je daarvoor benaderen en ... de burgemeester zelf moet dan een beslissing nemen op grond van aangiftes bij politie en bijv. klachten bij de woningbouwstichting.

Wij zaten ook jarenlang met een aso opgescheept die dag in dag uit mij stond te stalken en me overal volgde.
Echter wij zitten in een koopwoning en waren niet van plan om voor hem te verhuizen ondanks het advies van de politie.
Wij hebben vorig najaar ook een beroep gedaan op de Wet Woonoverlast. Begin dit jaar gaf de burgemeester éindelijk groen licht dat ze deze Wet wilde gaan toepassen op de buurman. Echter diezelfde middag overleed hij. Karma ???

In elk geval hebben wij na 15 jaar onze rust terug en kunnen we hier weer normaal wonen.

TS, ik zou een klein cameraatje bij me steken als ik met de hond weg ga. Zo'n moment dat die buurman je op zit te wachten bij terugkomst moet je proberen onopvallend te filmen. Wat betreft privacy, je zult wel moeten anders heb je geen bewijs wat er gebeurd. De politie wil altijd bewijs zien anders doen ze toch niks.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:39

Jeetje TS wat een ellende, niemand lijkt het serieus op te pakken.. wij hebben hier helaas ook veel overlast gehad van de onderbuurman, ik heb iedere keer weer de politie gebeld, maar erg veel doen ze niet. Gelukkig is hij nu het huis uitgezet omdat er een hennep plantage bleek te zijn. Jou buurman had zowel van mijn vriend als van mij allang een flinke slag voor zijn harses gehad, maar ik denk dat het goed is dat jullie dat tot nu toe niet gedaan hebben, kan toch nogal tegen je gaan werken. Hoe jammer het ook is, ik denk dat verhuizen de enige oplossing nog is... hoop dat je je vriend kunt overtuigen!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 15:40

Even op een rijtje.

Ik heb eerst 8844 gebeld maar die raadde aan om 112 te bellen dus dat gedaan.

Daarna de woningbouw gebeld maar daar stond ik een half uur in de wacht en toen heeft de telefoniste opgehangen.

Politie is net wel langs geweest op basis van de melding van de buurman. Daar luisteren ze wel naar kennelijk. >;)

We hebben toevallig net een Action cam besteld. Die komt vandaag binnen als het goed is. Die gaat dus vanaf nu 24/7 mee.

Verder het advies gekregen om elke keer een melding te maken bij het MOL en bij WoonFriesland wat we verrassend genoeg(joh >;) ) dus al doen.

Verder wil de politie zich er niet meer mee bemoeien hebben ze gezegd.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:41

Wow volgens mij moet er eerst bloed vloeien dam dat ze gelijk wat doen. Hoezo zegge ze dan politie is je "beste" vriend. Wat een ellende.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:41

Maar los hiervan, dat huis waar jullie waren wezen kijken hebben jullie dat afgewezen uiteindelijk? Zoals al verwacht dit gaat door en door tot of jullie verhuisd zijn of de buurman opgepakt of huis uit gezet.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:43

Wat voor melding doet de buurman dan

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:47

quera schreef:
Wat voor melding doet de buurman dan

Dat wou ik net vragen idd, het kan amper zijn van vanochtend want dan had hij vanochtend om 6 uur al gebeld lijkt mij. Klinkt voor mij alsof hij inderdaad op je zat te wachten, misschien wel in de hoop dat je 'iets' zou doen waardoor hij de politie kon bellen.

Hoe zit het eigenlijk met die aangifte want dat begreep ik niet helemaal, ik begrijp dat je aangifte had gedaan van de week maar is dus nu ook daadwerkelijk bekend? misschien was dit wel de reactie van de buurman erop?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 15:52

Politie wilde niet zeggen wat voor melding de buurman heeft gemaakt. Ze wilden ook niet zeggen of de aangifte al bekend was bij de buurman. Maar ik vermoed dus inderdaad dat hij vandaag een uitnodiging heeft gekregen.

Mijn vriend blijft sterk twijfelen over het huis en daarin wil ik hem ook respecteren.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:02

Maar ze zijn toch langsgeweest bij je omdat de buurman heeft gebeld? Dan weet je toch waarom ze langs kwamen

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 16:29

Ja, geluidsoverlast... >;)

Overigens al jullie ervaringen lezen is ook wel heftig. En komt toch vaak terug dat politie en woningbouw niks doen.

Die wet ga ik me ook nogmaals over inlezen en ik ga morgen nogmaals een afspraak maken bij het JL.

Kimbers

Berichten: 5127
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:34

Verhuizen kan altijd weer, snap je vriend in deze niet hoor. Veiligheid van mijn partner vind ik toch wel belangrijker dan even wat langer reizen naar werk.