Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:In chocola zit een stofje waar veel honden en katten allergisch voor zijn. Indien dat het geval is dan heeft dit 9 van de 10 een dodelijke afloop. Het risico is dus heel groot.
Janine1990 schreef:Wat voor insect vliegt hier rond?
Het lijkt op een slanke huisvlieg/strontvlieg. Hij is blauw/groen met een rode kont...
En op die kleuren/soort kom ik er niet met Google...
Froukje schreef:Een mug waar maden uit kunnen komen. Die meppen we hier altijd heel gauw dood.
oomens schreef:Froukje schreef:Een mug waar maden uit kunnen komen. Die meppen we hier altijd heel gauw dood.
Toevallig afkomstig uit het Noord(oost)en van het land? Wat jij 'muggen' noemt heet in de rest van het land 'vliegen'. Wat wij 'muggen' noemen heet denk ik bij jullie 'neefjes', toch?
oomens schreef:Janine1990 schreef:Wat voor insect vliegt hier rond?
Het lijkt op een slanke huisvlieg/strontvlieg. Hij is blauw/groen met een rode kont...
En op die kleuren/soort kom ik er niet met Google...
Goudwesp (Chrysididae spec.)? Hier een voorbeeldje van de Gewone Goudwesp (Chrysis ignita)
[ Afbeelding ]Froukje schreef:Een mug waar maden uit kunnen komen. Die meppen we hier altijd heel gauw dood.
Toevallig afkomstig uit het Noord(oost)en van het land? Wat jij 'muggen' noemt heet in de rest van het land 'vliegen'. Wat wij 'muggen' noemen heet denk ik bij jullie 'neefjes', toch?
@Kuggur: dank je, nu kan ik mij een keertje diplomatiek inhouden
Jolien87 schreef:Lieshorses schreef:Naar aanleiding van een topic dat is zojuist voorbij zag komen: Waarom is chocola zo gevaarlijk/slecht/zelfs dodelijk voor honden?
In chocola zit een stofje waar veel honden en katten allergisch voor zijn. Indien dat het geval is dan heeft dit 9 van de 10 een dodelijke afloop. Het risico is dus heel groot.
lor1_1984 schreef:Volgens mij had het niet te maken met allergie maar met een stof die ze niet kunnen afbreken en die in grotere hoeveelheden giftig is.
De tolerantiehoogte verschilt alleen per individu waardoor het ene dier bij wijze van spreken van 2 blokjes al doodgaat en de ander pas bij 2kg.
het verschilt ook nog aanzienlijk of het dier witte chocolade (of hagelslag oid) eet of pure (of dark noir) chocolade, hoe donkerder hoe meer cacao en hoe meer van dat stofje.
khirshanta schreef:Chocolade en honden
In chocolade zitten theobromide en caffeïne. Theobromide is giftig voor honden.
15 gram pure chocolade kan voor een kleine hond al dodelijk zijn...
Witte chocolade bevat nagenoeg geen theobromide, dus mocht je Fikkie vinden met alleen het papiertje van je Tony's Chocolonely framboos-crisp, gaat hij van die chocolade waarschijnlijk niet veel last krijgen.
Van jouzelf weer wel, want die chocolade is duur, maar zó verrekte lekker...
Lieshorses schreef:Naar aanleiding van een topic dat is zojuist voorbij zag komen: Waarom is chocola zo gevaarlijk/slecht/zelfs dodelijk voor honden?
Shanna schreef:Wat zijn die langwerpige rode insecten die nu overal te zien zijn?
Shanna schreef:Wat is dat dan? Ik durf niet te googlen..
Lente schreef:Waarom onthoud ik tamelijk nutteloze informatie (wat heb ik eraan dat ik weet dat dat stofje theobromine heet?) maar vergeet ik allerlei dingen die belangrijk zijn?