Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:16

Ik heb een baaldag en stond op het punt patat en een milkshake te bestellen. Het zat al in het mandje. Toch maar thuisbezorgd weggeklikt :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:19

Hier gaat het tot nu toe goed!
Gister alleen een €15,- uitgegeven voor mijn Rambodeken te laten wassen.
Is tegenwoordig op voorhand betalen, maargoed, dan kan dat eind vd maand weer lekker op mijn rekening blijven staan, en zet ik dat op mijn spaarrekening! Was gewoon contact betaald, dus rekening lijdt er niks mee! :')

Wel net bankadministratie gedaan, werd er totaal niet vrolijk van! :(
Salaris is al bijna op, nog voor het binnenkomt joh! -O-
Laatst bijgewerkt door Banyu op 04-02-17 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:22

Ik eet vanavond en morgen salade gegrilde pompoen+spinazie+feta+(zongedroogde)tomaat met een toscaanse carré van Tivall erbij. En dan heb ik voor maandag en dinsdag een stamppot van zoete aardappel met spinazie en geitenkaas en zongedroogde tomaat. En heb zo'n pakketje voor zoete aardappelsoep bij de AH mee genomen, want dat zag er zo lollig uit. Die ga ik morgen of maandag maken en invriezen. Ik hoef dus op z'n vroegst woensdag weer boodschappen te doen :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:37

Ook ik ben vandaag op de markt geweest
nog even voor 10 euro kip gehaald. 19 stukjes vlees waarvan 15 prima kleine stukjes voor mijn zoontje.
Kan ook hij weer ff vooruit.
Einde vd middag markt dus denk zal eens ff kijken wat ik mee kan nemen
heb 9! Kaki's voor 3 euro
en 2 trossen bananen (11 banenen) voor 2 euro
ze deden ook pakketten weg met druiven en appels en aarbeién voor 2 euro maar had helaas al druiven gehaald en er gaan geen 3 bakken door hier per week

Maar dit loont dus wel.
De bakker deed er niet aan mee, zei wel dat ie overal vanaf wou maar wou nog steeds 3 euro hebben voor 5 krentenbollen en 2 euro voor 4 Italiaanse bollen
Nou nee dankje
dan haal ik dat wel bij de supermarkt

Kwa groente prijzen kan ik beter naar de super idd. 2,50 voor een bloemkool en 1,99 voor een kilo spruiten.. dan ben ik bij jumbo oid goedkoper uit dus dat maar niet gedaan

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:46

Goede buit Donna! Zal volgende week zaterdag eens naar de markt, kijken wat ik kan scoren.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:09

Om kwart voor 8 op zaterdag door de ah is ook leuk. Hoef deze maand geen brood meer te halen . Had nog 3 broden liggen en er nu 4 met 35% korting mee. Ook nog wat vis met 35 % korting

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:11

ijssnuiver schreef:
Ik heb voor vanavond spaghetti gemaakt met prei, garnalen, ui, knoflook, tomatensaus, yoghurt(ipv kookroom, dat had ik niet in huis) en op de prei na, had ik alles in huis. Dus een relatief goedkope, simpele en erg lekkere maaltijd.
Maar in mij enthousiasme heb ik teveel spaghetti gekookt, kan ik dat gewoon invriezen?

Is puur gekookt, verder niet door het pastamengsel gegaan. 'Kale' spahetti dus.

Is niet zo heel lekker geloof ik. Maar er is best wat dat je kunt maken met oude pasta, google maar eens :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:28

Dan zou ik het eerder invriezen in saus. Niet zo droog.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:53

Voor degenen die ook boodschappen doen bij Plus; ze hebben tegenwoordig waardebonnenboekjes maar ook online zijn deze codes te vinden:
https://www.plus.nl/info-waardebonnen
Voor komende week mooi de aanmaaklimonade en de doosjes bevroren fruit (voor in m'n smoothies) gekozen, scheelt toch weer ruim €3,-. :)
Zag ook dat er weer zegels worden uitgedeeld voor een nieuwe actie maar kon zo gauw niet vinden welke, te zien aan het zegeltje iets met koken (staat een garde op).

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:06

Dat is een goede tip! Tnx

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:39

lor1_1984 schreef:
Voor degenen die ook boodschappen doen bij Plus; ze hebben tegenwoordig waardebonnenboekjes maar ook online zijn deze codes te vinden:
https://www.plus.nl/info-waardebonnen
Voor komende week mooi de aanmaaklimonade en de doosjes bevroren fruit (voor in m'n smoothies) gekozen, scheelt toch weer ruim €3,-. :)
Zag ook dat er weer zegels worden uitgedeeld voor een nieuwe actie maar kon zo gauw niet vinden welke, te zien aan het zegeltje iets met koken (staat een garde op).

https://www.plus.nl/info-keukenaccessoires

Voor de liefhebber, Plus is voor mij te ver weg voor de dagelijkse boodschappen :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:43

Bedankt, had hem zelf net ook gevonden, is om 0:00u op de site gezet. :)
Toen ik postte was het 23:54u dus net 6 minuten ervoor. :+
Ik ga iig sparen voor de dunschiller, snijplank en de juliennesnijder, altijd handig zulke dingen. :)

Hier zitten er overigens 3 filialen in een straal van 5 minuten fietsen.
En een 4e iets verder weg maar ook nog binnen 10 minuten te fietsen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 02:30

Haha vandaar ik begreep al niet waarom je dat niet kon vinden. := Is wel een leuke actie maar als ik elke keer naar drie dorpen verderop moet rijden is de lol er wel af.

Zo had ik laatst bij de Emte 1 zegel voor het boodschappen pakket. Maar komen daar sporadisch. Stond er zo'n box dat je hem kon doneren voor de voedselbank. Dat vond ik heel fijn omdat ik zo zonder veel moeite te doen toch kon zorgen dat mijn zegel niet verspild was zeg maar :)

Iemand ergens al interessante groente gezien voor komende week? Zie vooral allerlei stamppot aanbiedingen. AH heeft meer keuze maar zijn kleine kant en klaar zakjes dus lijkt me dan nog niet erg goedkoop.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 02:41

3 dorpen verderop rijden is ook niet echt rendabel, dan ben je hetgeen wat je bespaart op je boodschappen weer zo ongeveer kwijt aan benzine enzo. :+
Wat dat betreft heb ik gewoon mazzel met pak 'm beet 10 supermarkten in een straal van 10 minuten fietsen en doe er ong 5 minuten bij en er zitten er nog veel meer.
En dan heb ik de toko's en Turkse winkels enzo nog niet eens meegerekend. :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 02:58

Heb geen klagen hoor over de hoeveelheid supermarkten hier in de stad. Maar Plus zit daar niet bij. Wel AH, Jumbo, Coop, Spar, Lidl, Aldi en vanaf 1 maart krijgen we een Deen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 03:04

Best netjes :j , heb hier op loopafstand de AH - poiezs - aldi en lidl en de budgetfood. Buiten het centrum zit de jumbo maar vind dat geen prettige winkel , te ver weg voor mij en de winkel en personeel bevalt mij niet (waar budgetfood nu zit zat eerst een 2de jumbo die was stukken beter) . Aldi kom ik nooit en lidl zeer zelden , dan heb ik alleen de AH nog over . Poiesz alleen met aanbiedingen

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 08:58

Ik meld me ook!

Ben alleen en probeer zo min mogelijk uit geven. Ik heb een hond en een kat. Moet sparen voor Maart word namelijk een dure maand.

Ik heb op de markt 7 avocado s gehaald voor E1, kaki' s, 500 gram taugé E1, bladselderij E1,25 1 prei 0,15 ct.

Voorlopig hoef ik geen vlees aan te schaffen ligt nog zat in de vriezer. Brood krijg ik (al eet ik dat amper). In de stad waar ik werk is op woensdag markt dus woensdag ga ik gewoon weer naar de markt. Dan zijn mijn groente' s en fruit wel op :j

Ik probeer onder de e25 te blijven ex tanken.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:01

Bedankt voor de tip van de markt. Heb vrij goedkoop groente maar vooral fruit kunnen kopen. En nee, niet in de avond/late middag geweest, moest helaas werken. Stond half 9 op de markt en ik heb gevraagd of hij nog dingen had liggen die niet meer zo mooi waren en waar hij toch vanaf wilde. Ik mocht voor 10 euro een xl boodschappen tas volladen!

De oost:
* Grote bak met witte en rode druiven (en die is nu op ook :D )
* Grote krop sla (krulsla)
* 10 mandarijnen
* 3 appels
* 5 sinaasappels
* 2 com du nogwat peren (die dure soort)
* 4 bananen.
* 2 kiwi's
* 1 pompoen van 10 kg.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:19

Ik vond de groente op de markt erg duur! Een courgette voor 1,99 bijvoorbeeld :7 uiteindelijk alleen een paar tomaten, een kleine prei en een paprika meegenomen voor samen 2,50.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:57

vibabu schreef:
Ik vond de groente op de markt erg duur! Een courgette voor 1,99 bijvoorbeeld :7 uiteindelijk alleen een paar tomaten, een kleine prei en een paprika meegenomen voor samen 2,50.

Courgette was hier 1,35 maar dat waren wel wat aan de kleine kant. Was de laatste lading uit spanje voordat het slechte weer toesloeg. Dus volgende week zal hij ook wel duurder wezen.
Ik hou nu ontzettend de diepvriesgroente in de gaten. Ik kwam ergens (ben alleen nu de folder kwijt) een zak van 750 gr tegen voor 99 cent. Daar eet ik toch weer maximaal 5 keer van.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:07

Hier 19 euro kwijt vandaag.

10 kg aardappelen
Hutspot
Boerenkool
Waspeen 2 zakken
Bloemkool
Spekjes
Limonade
Yoghurt
4x biologisch vlees

Hier eten we met zn 5en in ieder geval 4 dagen van, houd wel nog een hoop aardappelen over, dus de andere helft van de week nog naar de winkels voor wat groente en vlees/vervanger. Maar waar ik normaal gerust 120 euro per week uitgeef, is 19 euro voor 4/7 van de week erg netjes al zeg ik t zelf

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:22

Heb (nog) niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of deze tip al genoemd is.

Kennen jullie de app koken met aanbiedingen ?
Die maakt recepten met producten die momenteel in de aanbieding zijn of producten die je thuis nog hebt en in kunt geven.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:38

Nee die ken ik niet.
Heet die app precies zo?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:40

ja zo heet ie.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:48