Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 06:39

Wel interessant om het zo te zien en te lezen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:47

Wat een leuke foto’s, zeker die met die Paas-hoeden.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 09:01

Voor degenen die nog meelezen. De paarden krijgen morgen een wormenkuur. Ik zo een meet lintje voor Arie. Als ik het goed heb gedaan is hij nu ongeveer 250kg en 12.2hh of 124cm hoog. Klopt dat ongeveer voor een veulen die verwacht 160/165cm of 16hh moet worden?
Edit hij is 6 maanden komende week.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:40

6 maanden alweer :oo

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:47

Het is in ieder geval belangrijk om niet te weinig middel te geven. Daarmee werk je resistentie in de hand.
Qua toekomstige stokmaat kun je nog niet zoveel zeggen. Sommige paarden groeien lang door, anderen besluiten dat het na drie jaar hoog genoeg is.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 00:02

Dandelion ja het gaat zo vlug! Ik zal straks wat foto’s maken en uploaden.

Senna dank je. Het lintje zei 245kg dus ik geef hem 250kg. Toen ik hem ging meten stonden ze alle 3 in hun eigen box brokjes te eten. Jazz begint te snurken en raar te doen omdat ze het meet lintje ziet. Baby staat gewoon met zn neus in de voerbak. Die dacht dat gekke mens doet altijd van die rare dingen zal wel best zijn.

Ik dacht trouwens ook dat uiteindelijke maat nog niet veel over te zeggen was. Maar Google zei met 6 maanden zitten ze al op 80% (ik weet je kan niet alles geloven wat Google zegt) maar goed als dat zo is zou ie maar 146m worden. :o

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 07:17

En zoals beloofd een paar foto’s. Arie is dus 6 maanden over een paar dagen. De tijd gaat echt vlug. Zo heb je een pasgeboren baby en zo is hij 6 maanden. In Januari leek het even of hij die 6 maanden nooit zou halen maar gelukkig is hij er nog. Hij is ook zo braaf eerder deze week waren we op de smid aan het wachten en spelen met een zadel dekje op zijn nek en rug is dan geen probleem.
Afbeelding
Afbeelding

Jazz vond het helemaal niet erg dat ik het afgeleverde hooi nog niet had opgeruimd. Inmiddels was de tractor beschikbaar en kon het op de poetsplaats. Paarden hebben geluk nu met gras en teff hooi omdat de hooi oogst thuis was natgeregend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nikki vond haar wormenkuur helemaal niet lekker en kon dus geen hooi meer eten maar goed haar buikje is rond genoeg. Komende woensdag is het weer pech want dat komt de dierenarts om de tanden te doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het huis heeft nu zelfs voor het grote gedeelte muren en ik ben er blij mee. De isolatie maakt het toch veel aangenamer binnen met minder stroom. En met een nieuwe internet aansluiting kon ik zomaar alle foto’s tegelijk uploaden ipv 1 voor 1 en een uur om alles erop te krijgen.
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:03

Oh, knappe Atari. Dat halster staat m goed. Leuke foto van Nikki en Liselotte!

En het huis ziet er ook mooi uit. Fijn dat je verschil merkt met de isolatie.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:38

Leuke update met fotos, wat ziet Arie er ook goed uit. Allemaal eigenlijk! Hij is niet heel groot, maar soms groeien ze eerst snel en dan langzamer en soms andersom. Mijn veulen was met 10 maanden 1,56m dat is wel groot en nu met een jaar 1,60m mijn andere jaarling was 1,62 met 15 maanden en nu met ruim 2 jaar 1,65m

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:51

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 10:45

Dank je Ievie. Het halster is nog iets ruim om zn neusje maar wel al uit het veulen halster gegroeid.

Dank je Mer. Arie is inderdaad nog klein met 124cm. Maar ik ben blij met hoe ze er allemaal uit zien op het moment.
Ik ben benieuwd naar een foto van jou veulen bij daglicht en helemaal droog.

Yvonne dank je. Het is nu donker maar ik ga het morgen proberen. Overgins zijn zijn achterbeen van hoef tot hak zelfs iets hoger dan die van Jazz dus dat geeft me ook weer meer hoop dat hij uiteindelijk wel groot genoeg gaat worden.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:32

Ohh wat is hij knap <3
Jullie huis ziet er mooi uit zeg!

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:55

Wat groeit Atari toch snel! Leuk om weer even bij te lezen wat jullie allemaal meemaken down under.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 22:51

Dank jullie voor de reacties

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 06:56

Vandaag kwam de dierenarts langs om de tanden van de paarden te doen. Arie was heel braaf. Hij bewoog zn nek ietsje toen hij de verdoving kreeg. Vervolgens kreeg ook hij die stalen klem apparaat. Geen idee hoe dit heet. Hij speelde er wen beetje mee voor een minuut en dat was het dan. Hij deinsde niet weg voor de elektrische veil. Hij stond gewoon super braaf. Hij had trouwens alleen een heel klein scherp randje. Al zn baby tandjes zijn er zoals ze horen.
De dierenarts heeft gelijk even gevoeld of zn balletjes er zijn. Het was lastig te voelen omdat ze nog niet gezakt zijn maar ze is zo goed als zeker dat er 2 zitten maar nog wat te vroeg om hem te ruinen. Hij is vandaag ook pas precies 6 maanden dus dat is prima. Ze komt terug aan huis in 2-3 maanden als ze meer gedaald zijn.
Helaas geen foto want ik moest natuurlijk de paarden vasthouden en mijn telefoon lag op het hooi.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:03

Fijn dat hij zo braaf was <3

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:15

Ah fijn dat ie zo braaf was en dat alles goed was.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 13:50

Vandaag heb een koelkast met dubbele deur opgehaald. Als echt Nederlander gratis want hij werkt niet. Dat is prima want ik wilde mijn paarden voer erin. Tot vandaag had ik daar een grote vrieskist voor maar die is al erg oud, zelfs nog hout op het deksel en niet meer erg goed.
Er kan zelfs zoveel in deze dubbele deur dat eigenlijk bijna alle losse spullen erin zitten. Plus een zak kattenvoer voer want Poespoes is liever buiten dan binnen al is ze altijd welkom binnen. Ik ben er blij mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit Poespoes heeft normaal niet dr tong buiten hangen. Geen idee wat ze op de foto aan het doen is.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:07

Wat handig en leuke poespoes :D

Ik was het topic even kwijt. Wat groeit Atari mooi uit zeg

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 07:29

Hihi slim gedaan zo met de vriezer. Maar is die niet onwijs zwaar? Kun je niet beter een gewone vakken kast nemen? Of houdt het de ergste warmte buiten?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 08:30

Mer hij is inderdaad erg zwaar. Een gewone open kast laat ongedierte binnen dat is het probleem. Muizen, katten, honden en ander klein ongedierte. Ik wil niet graag een huntsman in mijn helm vinden. Ik schrijf katten en honden omdat ik die zelf heb en vooral de honden zitten nogal eens in het paarden voer als ze erbij kunnen.

Terug komend op het gewicht. Hij staat en ik ben niet van plan om hem voorlopig te verhuizen. Dus wat dat betreft maakt het niet uit dat hij zwaar is.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:35

Oei inderdaad een Huntsman in je helm wordt niets....

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 09:12

Nee liever niet. We hadden dit jaar ook weer harige rupsen net als vorig jaar en die kruipen ook overal in

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:03

Brrrr ik snap het...

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:32

Oh handig zo’n koelkast, vooral dat formaat! Inderdaad fijn om alle beestjes buiten te houden.

Leuk om Poespoes een keer te zien.