Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:51

ik bied echt nooit minder dan de vraagprijs....

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:03

Ik heeel af en toe. Maar vaak wel bereid om de vp te betalen. maar als iets al heel lang staat en het voor iets minder kan is het ook leuk mee genomen

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:39

Oh ik wel. Tenzij het echt een nette prijs is, wil ik gerust betalen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:20

Een bod terug :') 900 euro

Happinez

Berichten: 8414
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:53

Vind vragen naar de laagste prijs zo onzinnig , zeker als er een vraagprijs bij staat.

Mischa

Berichten: 3506
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:17

Happinez schreef:
Vind vragen naar de laagste prijs zo onzinnig , zeker als er een vraagprijs bij staat.



Uhu, en dan ook nog een bod doen ver onder die bodemprijs! Pfff

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:20

Het ergste is nog als mensen naar de bodemprijs vragen, en er dan alsnog onder gaan bieden

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:29

Ik heb nu m'n iPhone te koop en dat is natuurlijk weer dramatisch... " ik wil deze zo graag voor m'n dochter maar kan niet meer besteden dan 250 euro" en dan vervolgens netjes zeggen dat ze verder moeten zoeken en dan komt erachteraan 350 dan?! En verder gewoon echt vol met onbeschofte mensen, was er 1 die vroeg hoeveel ik ervoor wilde hebben dus ik gezegd dat ik de biedingen afwacht krijg ik terug bod zegt niets ze komen toch niet halen hoeveel? Dus ik terug dan zegt jouw bod toch ook niets? :+ hij werd oo een gegeven moment echt vervelend en pusherig dus gestopt met op hem reageren..

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:03

Ben momenteel bezig met een nieuwe (2e hands) body te kopen via mp.
Heb een overeenkomst gesloten, heel fijn en snel contact, gelijk geld overgemaakt.
Nu hopen dat het niet te mooi was om waar te zijn :=

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:08

_Friemel schreef:
Ik heb nu m'n iPhone te koop en dat is natuurlijk weer dramatisch... " ik wil deze zo graag voor m'n dochter maar kan niet meer besteden dan 250 euro" en dan vervolgens netjes zeggen dat ze verder moeten zoeken en dan komt erachteraan 350 dan?! En verder gewoon echt vol met onbeschofte mensen, was er 1 die vroeg hoeveel ik ervoor wilde hebben dus ik gezegd dat ik de biedingen afwacht krijg ik terug bod zegt niets ze komen toch niet halen hoeveel? Dus ik terug dan zegt jouw bod toch ook niets? :+ hij werd oo een gegeven moment echt vervelend en pusherig dus gestopt met op hem reageren..



Das echt standaard met telefoons/auto's heb ik het idee. Van die pusherige typjes.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:08

Ik heb een inbakerdoek verkocht... wacht al 1,5 week op het geld. Haha Vandaag maar even een bericht gestuurd of ze nog interesse heeft. Baal er wel van als mensen ineens niet meer reageren NA dat ik mijn rekening nummer heb gegeven.

WB de paarden verkoop... Je steekt er een hoop tijd in maar schiet niet op. Wacht nog steeds op een stuk of 8 mensen die terug zouden bellen voor een afspraak. En ondanks dat er in de adv staat svp bellen krijg je nog een hoop berichten, zowel hier als op MP.
Verder niet erg, kost wel meer tijd. Heb dan wel het fatsoen als je 15 vragen hebt gesteld om dan ook even te laten weten dat het niet wat voor je is ipv gewoon niks meer te laten horen....

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:12

Alja schreef:
ik bied echt nooit minder dan de vraagprijs....

Ik bied eigenlijk nooit, maar vraag altijd of het een vaste prijs is, of dat er ruimte is voor onderhandeling.
Er is, naar mijn ervaring, in zeker 90% van de gevallen ruimte voor onderhandeling.
Zo heb ik een fijne winterdeken gekocht en gisteren nog voor 1/3 minder dan de vraagprijs en kar voor de honden.
Imo beledig ik op deze manier niemand met een te laag bod en spaar ik toch nog leuk wat euro's

love_mandy

Berichten: 2978
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:20

Dat is voor mij de reden om het bieden vanaf mijn minimum prijs te doen en dan de vraagprijs iets hoger. Zo is er altijd nog een stukje ruimte voor onderhandelingen

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:22

Of ik mn iphone gewoon naar de beste meneer op wil sturen en dat hij het geld pas over wil maken als hij hem dan binnen heeft. Hij had al te veel last gehad van oplichters. Nou man wat denk je zelf :')

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:24

Maar dat vind ik zelf altijd zo raar staan, no offence, een vp van bijv €20 en bieden vanaf €15, dan weet ik toch al dat je vp eigenlijk geen €20 is...

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:07

Hier is niet beter bekend dat wanneer er vraagprijs staat dat er juist ruimte is voor onderhandeling. Ten minste dat wordt hier altijd gehanteerd wanneer men het over de vraagprijs heeft.

Volgens Wikipedia over onderhandeling:
Citaat:
In het meest eenvoudige onderhandelingsgesprek tussen een koper en verkoper zijn een aantal onderdelen te herkennen. Een verkoper van bijvoorbeeld een tweedehands auto heeft bijvoorbeeld een vraagprijs in gedachte, maar zal ook gebruikmaken van een richtprijs die hij graag zou willen hebben. De vraagprijs zal hoger liggen dan de richtprijs. Daarnaast zal de verkoper ook een uiterste prijs hebben. Komt een eventueel tegenbod onder de uiterste prijs, dan is de kans groot dat de onderhandeling vastloopt en er dus geen compromis zal worden bereikt. Tegelijkertijd heeft een koper eveneens een bepaalde richtprijs die hij zou willen uitgeven en een uiterste prijs wat hij maximaal zou willen betalen. Wordt deze uiterste prijs overschreven, dan zal wederom de kans groot zijn dat de onderhandeling vastloopt.


Deze termen zijn voor mij ook het bekendste. Vraagprijs staat voor mijn gevoel niet vast. Richtprijs idem dito niet, maar moet wel in de buurt komen. Uiterste prijs staat voor mij vast.
Of gewoon als er staat prijs voelt dat voor mij ook als een vast gegeven. Maar wanneer men vraagt, het zegt het al een beetje men vraagt iets, maar kan daar alle antwoorden op krijgen. Huizen hebben meestal ook een vraagprijs en gaan lager weg.
Misschien dat het daar soms mis gaat met sommige kopers/verkopers, omdat het woord vraagprijs wellicht door verschillende mensen anders begrepen wordt?

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:09

Ik maak me nu toch een beetje zorgen over mijn aankoop. Ik heb een anime figure gekocht op marktplaats en het duurt behoorlijk lang voordat hij binnen is. Ik heb al te horen gekregen: ik doe hem morgen op de post (5 dagen geleden) . Later heb ik er weer om gevraagd en toen was het: ik doe hem vandaag 100% zeker op de post (2 dagen geleden) Maar nog niets ontvangen en geen track and trace code gehad van de verkoper. Wat hij me wel zou geven. Aangezien hij de figure 2 dagen geleden voor 100% zeker op de post gedaan zou hebben heb ik hem gisteren nog maar een keer de track and trace code gevraagd.

Zou hij nog wel binnen komen? En wat kan ik doen als het niet zo is?

F_inley

Berichten: 6420
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:26

Ik heb weer drie goede ervaringen op een rij, 1 deken zelfs al binnen op de dag dat zij het geld pas kon hebben. :j

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:33

Gydja schreef:
Ik maak me nu toch een beetje zorgen over mijn aankoop. Ik heb een anime figure gekocht op marktplaats en het duurt behoorlijk lang voordat hij binnen is. Ik heb al te horen gekregen: ik doe hem morgen op de post (5 dagen geleden) . Later heb ik er weer om gevraagd en toen was het: ik doe hem vandaag 100% zeker op de post (2 dagen geleden) Maar nog niets ontvangen en geen track and trace code gehad van de verkoper. Wat hij me wel zou geven. Aangezien hij de figure 2 dagen geleden voor 100% zeker op de post gedaan zou hebben heb ik hem gisteren nog maar een keer de track and trace code gevraagd.

Zou hij nog wel binnen komen? En wat kan ik doen als het niet zo is?


Is het als brievenbuspost of als pakketpost verzonden? Indien het laatste, met postnl of bijvoorbeeld dhl of kiala?? Bij postnl mag je het de volgende dag als pakketpost verwachten, de andere twee gaat zo een paar dagen overheen.
Brievenbuspost is helaas ook niet meer vandaag gepost morgen in huis.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:47

Door de brievenbus past hij niet heen en ik heb ook betaald voor paket post. Ik denk dat hij verzonden zou moeten zijn met post nl of DHL maar ik heb geen track and trace ontvangen dus ik heb geen idee met welk bedrijf. In elk geval niet met kaila want het zou bij mijn huis bezorgd worden.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:50

Erg vervelend dat verkoper niet reageert! Als het met DHL is (zou wel erg banketstaaf zijn als je voor postnl betaald hebt :P ) kan het inderdaad wel even duren.

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:56

Kentaro schreef:
Erg vervelend dat verkoper niet reageert! Als het met DHL is (zou wel erg banketstaaf zijn als je voor postnl betaald hebt :P ) kan het inderdaad wel even duren.

nee hoor, dhl voor 16 uur afleveren op dhl punt is de volgende dag in huis :)
dat het lang duurt bij hun is inmiddels achterhaalt..

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:48

Hier ook een rare op marktplaats. Of nouja. Vind ik toch wat vreemd.
Je zet iets erop voor 30 euro, ik bied netjes 30 euro en dan krijg ik 'voor 35 euro ex verzendkosten istie voor jou'. Zeg dan dat je er 35 euro voor wil in de advertentie ipv 30 euro? :')

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:49

Anoniem schreef:
Hier ook een rare op marktplaats. Of nouja. Vind ik toch wat vreemd.
Je zet iets erop voor 30 euro, ik bied netjes 30 euro en dan krijg ik 'voor 35 euro ex verzendkosten istie voor jou'. Zeg dan dat je er 35 euro voor wil in de advertentie ipv 30 euro? :')

:') haha zoiets had ik ook een keer. Zitten echt gekke mensen tussen.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:11

Wat een verhalen lees je hier. Ben momenteel ook bezig met spullen te verkopen maar nog niet echt hele gekke dingen gehad.

Mijn vloer ( zeer nette laminaatvloer stond te koop), kreeg ik een mooi bod. Gelijk akkoord gegaan. Afgesproken. Maar 2 dagen later zeiden ze de verkoop af, ze hadden al een andere oplossing.
Het is prima, heb hem al weer verkocht maar toch, als je als verkoper je terug trekt want heb een hogere bieder nadat wij n akkoord hebben gesloten. Dan is dat niet normaal en etc. Maar andersom word het wel een soort van getolereerd .

haha en laatst hadden mijn ouders een schilderij en een vaas verkocht. Aan de zelfde mensen. Kregen ze op de dag van ophalen een mail, Het schilderrij kon niet mee genomen worden, mocht niet van zijn vrouw. Wel de vaas.

Toen moest ik wel even gniffelen