Cosplayers op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:56

Hallo...sorry dat ik zo even kom binnen vallen (ik lees trouwens wel regelmatig mee hier en verwonder me speciaal over de zelfgemaakte kostuums (kan zelf absoluut niet naaien dus ik vind het allemaal super knap!)

Wij (ons gezin) zijn echte anime fans en onze jongste twee kinderen wilden eeeeeeindelijk eens naar comic con dus hebben wij kaartjes gekocht voor de zondag.
Onze dochter (13) gaat ook verkleed als Sasha Blouse uit haar favoriete anime Attack on Titan (we mogen een uur extra uittrekken voor de riempjes :P). Onze jongste zoon (10) wilde graag als night watch van FNAF.

Ik vroeg me af of jullie misschien nog tips hadden voor ons, als noobs. Ook puur praktische dingen of 'do & don'ts). Het wordt enorm gewaardeerd :)

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:14

Gewoon gaan en heel veel fun hebben! Er zijn niet echt regeltjes, tips en tricks! Lekker genieten en je ogen uitkijken en natuurlijk inspiratie op doen voor volgend jaar! c:
Ik ga zelf denk ik op de zaterdag naar Dutch Comic Con, maar dat weet ik nog niet zeker.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:15

Bedankt Kiki1995. Hoe zit het met de kraampjes/stands? Cayleigh is aan het sparen geweest. Ze hoopt een nep katana te kunnen kopen maar wij weten nog niet of we daar blij mee gaan zijn ;)
Funko poppetjes wil ze ook graag voor kijken.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:21

Ik had op de Funko verzamel facebook wel gelezen dat op de CC in Amsterdam heel veel neppe Funko's werden verkocht. :(
Ik ben wat huiverig of in Utrecht wel alles echt zal zijn.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:30

Oeh gets....de kinderen hebben ze ook al wel eens van aliexpress gekocht. Best aardig maar niet hetzelfde ;). Voor ons zoontje maakt het niet veel uit want die speelt er ook echt mee :P

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:03

Wat leuk dat jullie naar comic con gaan met z'n allen! Supergezellig! De enige tip die ik mee wil geven: als je een foto wil maken van een cosplayer (of ermee op de foto wil), altijd even vragen! 99% van de tijd zeggen we geen nee en vinden we het juist heel leuk.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:47

Hallo nathalie :) idd geen tips en tricks. Vooral lekker gaan genieten en het over je heen laten komen.

Neple funkos op comic con. Nog nooit gezien of zelf meegemaakt. Ook nog nooit in de funko groep op facebook.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:53

Funkos zijn daar in overvloed! Wel even wachten met kopen en rondkijken, want prijzen verschillen per stand soms.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:13

Ik heb het even terug gezocht, was blijkbaar een stand. Gelukkig staat Popshop uit Haarlem er ook vaak. Die zijn zeker niet nep. Afbeelding

Ik heb besloten om als maffia Miss Fortune te gaan. Die skin is niet zo moeilijk om te maken. En zo'n hoedje heb ik al. :P

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:53

De meeste zijn op cons betrouwbaar Hoor. Nerdup/gator etc is ook alleemaal 100% als
Ik vaulted pops voor weinig zie vertrouw ik t sowiesow niey.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:57

Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat andere "bekende" stands allemaal nep verkoopt ofzo.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:35

Ah dus bij de bekendere stands kan ze zeker veilig kopen dan :).
Ze is vooral op zoek naar een Levi uit Attack on Titan.
Als ze daar een mooie cosplay van tegen zou komen, zou ze daar vast wel mee op de foto willen ook :P.

We zagen dat Billy Bones als special guest komt (ernstig maar ik weet de man zijn echte naam zo niet...in Black Sails als Billy vond ik hem in ieder geval erg leuk :D)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:39

nathalie2302 schreef:
Ah dus bij de bekendere stands kan ze zeker veilig kopen dan :).
Ze is vooral op zoek naar een Levi uit Attack on Titan.
Als ze daar een mooie cosplay van tegen zou komen, zou ze daar vast wel mee op de foto willen ook :P.

We zagen dat Billy Bones als special guest komt (ernstig maar ik weet de man zijn echte naam zo niet...in Black Sails als Billy vond ik hem in ieder geval erg leuk :D)

Levi ga je vast wel tegen komen! zelf deze Dutch Comic Con niet als Levi maar er lopen er meestal wel een paar rond!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:27

Volgend jaar laat ik een fursuit maken bij een hele goeie nederlandse fursuitmaakster, ben nu nog bezig met het ontwerp! :3

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:48

CoonArt schreef:
Volgend jaar laat ik een fursuit maken bij een hele goeie nederlandse fursuitmaakster, ben nu nog bezig met het ontwerp! :3

Super gaaf! Laat je het ontwerp zien als 'ie klaar is?

Ik heb vandaag kleurlenzen (daglenzen) gekocht voor halloween. Ik vraag me alleen af of ik de lenzen ook vaker kan dragen? Dit dan puur om even te wennen aan lenzen in hebben zodat ik met halloween geen last krijg. Het is dan vooral om van tevoren even te wennen. Ik verwacht ze geen maanden te kunnen dragen, maar misschien 2 dagen :P

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:31

CoonArt schreef:

Wie heb je uitgekozen? Ken ze bijna allemaal haha :'D

Ik ben aan het plannen voor Elfia Haarzuilens volgend jaar.. maar weet nog niet wat ik wil doen..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:47

Kiki1995 schreef:
CoonArt schreef:

Ik ben aan het plannen voor Elfia Haarzuilens volgend jaar.. maar weet nog niet wat ik wil doen..

Furry Fursuitmaker, ze is echt hartstikke goed in het maken van suits! (Echte naam zal ik maar niet zeggen)

Haar werk is hier te bewonderen: https://furryfursuitmaker.deviantart.com/

Zo heel super werk wat ze doet! :D

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:59

CoonArt schreef:
Kiki1995 schreef:

Furry Fursuitmaker, ze is echt hartstikke goed in het maken van suits! (Echte naam zal ik maar niet zeggen)

Haar werk is hier te bewonderen: https://furryfursuitmaker.deviantart.com/

Zo heel super werk wat ze doet! :D

Echte naam staat op haar dA hoor! :') Maar doe doet inderdaad leuke suits maken! c:
Wordt het een fullsuit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:00

Wow, een fullsuit begint bij 1500 euro. Wist niet dat dat zo'n dure hobby was :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:29

Anthea schreef:
Wow, een fullsuit begint bij 1500 euro. Wist niet dat dat zo'n dure hobby was :=

Maar daar krijg je ook kwaliteit voor hè? :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:29

Kiki1995 schreef:
Wordt het een fullsuit?

Ik twijfel nog :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:20

yes! Ik kwam eindelijk eens foam tegen bij de action _O- Resultaat, 1 half versneden foamplaat waarbij ik dingen uitprobeer en ontdek. Het scheelt dat ik maar een kleine hond heb, en voldoende foam over houd :') Leuk spul, inderdaad makkelijk in gebruik :j Ben benieuwd of het me gaat lukken armor te maken :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:02

Ik ben echt heel erg benieuwd! En sowieso fan van die geweldige hond :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:10

foam is heerlijk spul :) ik gebruik t voor alles hahaha.

Ik ben bijna klaar voor DCC, in haast yennefer afgemaakt gezien maul cosplay komt <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jeej, beginnetje gemaakt :D Dit is het iets uitgebreidere uitprobeersel :)) Gisteren had ik een aantal losse stukjes, om te kijken hoe het zou vallen. Vandaag eentje gemaakt uit 1 geheel. Wordt nog verder aangepast naar zijn draagcomfort, maar het is een start :D
Als dit lukt, wil ik meerdere modellen maken :)) Altijd leuk voor fotoprojectjes enzo O:)

Woah supervet, dat zal vast heel gaaf gaan worden <3