Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:01

MarlindeRooz schreef:
Als je zusje van 16 je bloedserieus vraagt waarom je als vegetariër wel witlof eet... Daar keek ik ook wel vreemd van op. _O-

Want wat voor vlees was witlof eigenlijk? :o?

Uh? Das toch gewoon een groente :o?

Roosch

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:05

Welnee joh. Dat is de staart van een koe. :j

:')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:12

Wildlof?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:13

Ik denk dat de verwarring is ontstaan door witlofschotel, die vaak met ham wordt gemaakt. 'Wij eten witlof' is zelden 'wij kauwen op een rauwe bittere stronk'.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:17

Sheran schreef:
Ik denk dat de verwarring is ontstaan door witlofschotel, die vaak met ham wordt gemaakt. 'Wij eten witlof' is zelden 'wij kauwen op een rauwe bittere stronk'.

Bij ons wel. :+ Als sla. Heb nog nooit gekookte/geovende/whatever witlof gehad.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:23

Bij ons ook, maar ik ben de enige die ik ken (behalve jou nu dan :D)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:28

Wij eten witlof al een jaar of 10 alleen met kaas.:+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:32

Vandaag bij de Lidl zien dat groenteschijf in de aanbieding is: 2+1 gratis. Yay! Dus braaf 3 bakjes meegenomen, afgerekend en mee naar huis gezeuld. En er daar pas achter gekomen dat het om de verpakking gaat, daar zitten er 3 in plaats van 2 in. Dus nou heb ik 9 groenteschijven :Y) :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:48

Sheran schreef:

Ik heb er nog nooit een schotel van gemaakt. Ik kook het gewoon in snippers, roerbakken met ketjap, of rauw in de salade idd :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:12

MamaMiesje schreef:
Over wijs maken gesproken:
Zoon (9) : "Waarom heet het eigenlijk halfvolle mayonaise?"
Ik: *uitgestreken gezicht* "Nou, die flessen zitten maar half vol als je ze koopt."
Hij: "Serieus? Wat heb je daar nou aan?"
Ik: "Dat is voor als je lopend boodschappen moet doen; dan is je tas minder zwaar."
Hij: "Oh...ja...nou...wel handig dus!"

_O-

Mijn moeder had ooit ook zoiets.

We hadden glazen.. Maar ze had het zelfde soort maar dan kleiner een aantal weken later gekocht..

M'n zus pak zon glas uit de vaatwasser en vroeg hoe dat glas ineens zo klein kon zijn..

Toen zei m'n moeder met een stalen gezicht, oh die is gekrompen in de vaatwasser..

M'n zus geloofde het ook nog :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:16

Onze dochters hebben jaren gegloofd dat elke paddenstoel een piepklein deurtje en raam heeft.Zagen ook echt het deurtje zitten :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:31

Zo gingen we vroeger wel eens wandelen bij een bos vlakbij mijn oma, waar een grote boom stond met een holle stam. Ik heb heel mijn kindertijd geloofd dat daar de bosheks woonde. Iedere keer als we er langs kwamen, tilde iemand me op zodat ik in de holte kon kijken en haar roepen, maar helaas ze was toevallig nooit thuis als ik er was -O- .

Cayenne schreef:
Ik zong als tiener dikwijls luidkeels 'I'm honey, honey honey honey' :)ddd over straat.
Ik kwam er pas later achter dat ze heel wat anders zongen _O-
'I'm horny, horny horny horny' :)ddd

Ik denk dat ik deze wel eens eerder heb verteld op bokt maar...

Toen ik zo'n jaar of 10 was en nog vrij slecht in engels, hadden we voor school een vrij podium. Een vriendin van me kwam voor ons groepje op het geweldige idee om een liedje te dansen/playbacken. Ze had iets gehoord wat ze heel goed vond. Wat leuk vonden we dat.

Ik heb dus als 10-jarige bovenop een podium en voor alle ouders van de school staan"dansen" op "freak me" van "Another level". Zoek maar op als je het niet direct voor de geest kan halen. -O-

En dus werkelijk geen één ouder geweest van ons die gedacht heeft om te zeggen "goh meiden, misschien zijn er toch leukere liedjes hoor" -O- -O- -O- -O- -O-

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:40

Kwanyin schreef:
Zo gingen we vroeger wel eens wandelen bij een bos vlakbij mijn oma, waar een grote boom stond met een holle stam. Ik heb heel mijn kindertijd geloofd dat daar de bosheks woonde. Iedere keer als we er langs kwamen, tilde iemand me op zodat ik in de holte kon kijken en haar roepen, maar helaas ze was toevallig nooit thuis als ik er was -O- .

Cayenne schreef:
Ik zong als tiener dikwijls luidkeels 'I'm honey, honey honey honey' :)ddd over straat.
Ik kwam er pas later achter dat ze heel wat anders zongen _O-
'I'm horny, horny horny horny' :)ddd

Ik denk dat ik deze wel eens eerder heb verteld op bokt maar...

Toen ik zo'n jaar of 10 was en nog vrij slecht in engels, hadden we voor school een vrij podium. Een vriendin van me kwam voor ons groepje op het geweldige idee om een liedje te dansen/playbacken. Ze had iets gehoord wat ze heel goed vond. Wat leuk vonden we dat.

Ik heb dus als 10-jarige bovenop een podium en voor alle ouders van de school staan"dansen" op "freak me" van "Another level". Zoek maar op als je het niet direct voor de geest kan halen. -O-

En dus werkelijk geen één ouder geweest van ons die gedacht heeft om te zeggen "goh meiden, misschien zijn er toch leukere liedjes hoor" -O- -O- -O- -O- -O-

Wij (naja, ik speelde de danslerares, hoefde zelf niet te dansen.. :+) hebben bij de groep 8-musical gedanst op "Lollipop" van Mika. :j Met grote houten geverfde lolly's in de handen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:12

Wij hadden vroeger heel lang een zwart-wit televisie. Ik heb dus ook heel lang gedacht dat het liedje van King - Love&Pride ook een zwart/wit videoclip had.

Wat een deceptie toen ik er jaren later achter kwam hoe het er echt uit zag :oo

(sorry, ik kon alleen een vage remix vinden op youtube, het nummer zoals iedereen hem kent zit ergens halverwege)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:20

Toen mijn man 2 jaar geleden mij ten huwelijk vroeg ( echt op zijn knieeën ) in bijzijn van zijn familie belde ik nadien mijn moeder op: Martijn is op zijn knieeën gegaan! Waarop mijn moeder zei: o nee, hij heeft zich toch niet zeer gedaan? Nou ik lag inmiddels op de grond van het lachen waarop ze reageerde dat dat toch helemaal niet grappig was. :') Het duurde even maar uiteindelijk had ze het door. :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:37

F_Orumster schreef:
Ik heb ooit mijn 8-jaar jongere broertje wijsgemaakt dat een tampon tegen zweethandjes is. Zijn reactie: ah, vandaar die vorm :j

Hahaha heuuuul lang geleden was ik tien en moest ik tampons halen en vroeg mijn moeder waarvoor die waren, zij zei die doe ik onder mijn arm als ik erg transpireer en ik nam dat gewoon klakkeloos aan -O-

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:50

Ouders zijn gemeen als ze kinderen iets wijs maken.

Zo zei mijn vader vroeger altijd dat er weer een vogeltje vast zat in de auto als de auto piepte of rammelde. Ik vond dat altijd heel zielig voor het vogeltje.
Beste is nog dat ik jaren later met m'n zus in de auto zat (ik reed) en er was een vreemd piepend geluid in de auto. Dus ik zeg dat er vast een vogeltje klem zit in de auto. Moest ik van m'n zus zo snel mogelijk stoppen om het vogeltje te redden :+ .
Ze was toen al 21 ofzo en de kindertijd toch echt wel ontgroeid (enkel in jaren blijkbaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:03

Ik sta er werkelijk waar van te kijken dat zo weinig mensen rauw witlof eten :')

Ik eet het in de zomer rauw en fijngesnipperd met stukjes lichtzure appel er doorheen als slaatje bij een ander gerecht. Ofwel door een gewone zomersalade met tomaat, sla, sjalot, spekjes etc.
Mijn schoonmoeder maakt regelmatig de ovenschoten met dan een plakje ham er omheen en kaassaus er over. Mijn variant is eerst stoven in de pan en dan verwerken in een ovenschotel met gehakt, puree of schijfjes aardappel, kaassaus er overheen en dan de oven in :9 Je kan er ook soep van maken, maar dat vind ik niet altijd even geslaagd.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:13

wij koken het altijd, beetje ham en kaas erover en dan in de oven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:19

Ik kan me echt niet inbeelden waarom je witlof zou koken... stoven wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:20

Varekaj schreef:
Ik kan me echt niet inbeelden waarom je witlof zou koken... stoven wel.

Omdat dat heerlijk is :9

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:23

Überhaupt witlof..... Brrrrrrr

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:29

Witlof is vies :))

Over kinderdingetjes: Ik vond ooit een soort inieminie heldergroen vliegend kevertje oid op de voorruit van de auto. Hadden ze me wijsgemaakt dat het een elfje was :D
Ik over de zeik toen ik dat beestje kwijt was natuurlijk (heb ik vast per ongeluk doodgedrukt ofzo)

En iets ouder had ik een lieveheersbeestjesreddingsbrigade.
Ik deed ze dan in luciferdoosjes met watjes want ze hadden gebroken pootjes (vond ik)
En ik voerde ze suiker want dat aten lieveheersbeestjes.
Niemand thuis heeft me ooit verbeterd!
Arme beestjes natuurlijk allemaal dood. (maar dat lag aan de gebroken pootjes uiteraard)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:36

fleurtjeuh schreef:
Überhaupt witlof..... Brrrrrrr

Zelfde gedachte!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:48

yummie, witlof. Rauw, gekookt, gesmoord, gewokt, uit de oven.