Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Dat van guur en onguur mag je beter uitlegen dan een andere oorsprong hebben, dat het hetzelfde betekent had ik ook al vastgesteld. Ik vind het erg onwaarschijnlijk dat er van verschillende oorsprong sprake is.
Liselot schreef:Dat kan je toch ook bijzonder eenvoudig zelf opzoeken kuggur?
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/onguur-guur-weer
Sammie schreef:Kul! ( overigens zul je eerst moeten vaststellen wat strenggelovig is eclatante we niet vergeten dat er naast de bijbel veel meer religieuze boeken zijn)
Maar dat was t euvel niet. T euvel is dat er ook zat niet gelovigen zijn die homo's niks vinden en ze in elkaar durven trappen. En zo zijn er ook zat wel (streng) gelovigen die er geen problemen meehebben. Het wordt nu gebracht dat iedere niet gelovige er happy mee is en alle gelovigen tegen zijn. Dat is gewoonweg niet waar.
Liselot schreef:En ja, een medicijn tegen kanker komt er ongetwijfeld. Ze zijn daar al flink ver mee
Captain schreef:Liselot schreef:En ja, een medicijn tegen kanker komt er ongetwijfeld. Ze zijn daar al flink ver mee
Ik denk zelf dat die er al is.. Maar dat de overheid nog veel geld verdient aan alles er omheen en het niet bekent maakt. Net als dat ze al lang auto's kunnen maken die kunnen rijden op water. Maar ja, de overheid verdient nog teveel aan brandstof..
_bokworst schreef:Ik ga in over een vraag over de bijbel, schoot me ineens binnen toen ik bijlas.
Overigens heb ik 0.0 kennis van de bijbel, nooit gelezen ook. Dus als ik iets heel doms zeg, excuus!
Zou het niet mogelijk zijn dat vroeger de bijbel, en daarbij het geloof, is bedacht door een aantal 'leiders' die bang waren de macht en controle te verliezen? En zo beter de mensen onder controle konden houden?
EskeGirl schreef:Ben eigenlijk wel blij dat niet alle wetten volgens de bijbel zijn...
Volgens leviticus (?) is het gods wet dat als je met iemand anders slaapt dan je vrouw, je de doodstraf moet krijgen. Schrok wel toen ik dat las, zo gezellig is dat eerste testament niet
Captain schreef:Ik denk zelf dat die er al is.. Maar dat de overheid nog veel geld verdient aan alles er omheen en het niet bekent maakt. Net als dat ze al lang auto's kunnen maken die kunnen rijden op water. Maar ja, de overheid verdient nog teveel aan brandstof..
Captain schreef:Je kunt ook zout water verdampen, als je die damp opvangt heb je ook zoet water. Ik geloof echt dat er al lang zoiets gemaakt kan worden. (of al bestaat) Als we zelfs organen kunnen maken met een 3D-printer die ook nog werken..
Captain schreef:Liselot schreef:En ja, een medicijn tegen kanker komt er ongetwijfeld. Ze zijn daar al flink ver mee
Ik denk zelf dat die er al is.. Maar dat de overheid nog veel geld verdient aan alles er omheen en het niet bekent maakt. Net als dat ze al lang auto's kunnen maken die kunnen rijden op water. Maar ja, de overheid verdient nog teveel aan brandstof..