Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:00

Waarom is guur weer net zo slecht als onguur weer?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:02

Uit jouw stukje kan ik eigenlijk alleen maar lezen dat strenggelovigen iets tegen homo's hebben. En dat is dikke poep ;)

Guur en onguur hebben idd dezelfde betekenis. :Y) alleen andere oorsprong.

Kuggur

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:05

Een streng gelovige zal een homofiele levensstijl veroordelen, de bijbel is hier heel duidelijk.
En dat impliceert al gauw "iets tegen homo's hebben".
Tenzij ze natuurlijk braaf een vrijgezel, en celibaat leven leiden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:07

Dat van guur en onguur mag je beter uitlegen dan een andere oorsprong hebben, dat het hetzelfde betekent had ik ook al vastgesteld. Ik vind het erg onwaarschijnlijk dat er van verschillende oorsprong sprake is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:09

Kul! ( overigens zul je eerst moeten vaststellen wat strenggelovig is eclatante we niet vergeten dat er naast de bijbel veel meer religieuze boeken zijn)

Maar dat was t euvel niet. T euvel is dat er ook zat niet gelovigen zijn die homo's niks vinden en ze in elkaar durven trappen. En zo zijn er ook zat wel (streng) gelovigen die er geen problemen meehebben. Het wordt nu gebracht dat iedere niet gelovige er happy mee is en alle gelovigen tegen zijn. Dat is gewoonweg niet waar.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:10

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:10

Kuggur schreef:
Dat van guur en onguur mag je beter uitlegen dan een andere oorsprong hebben, dat het hetzelfde betekent had ik ook al vastgesteld. Ik vind het erg onwaarschijnlijk dat er van verschillende oorsprong sprake is.

Komt ie! http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... guur_guur/ :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:12

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:15

Sammie schreef:
Kul! ( overigens zul je eerst moeten vaststellen wat strenggelovig is eclatante we niet vergeten dat er naast de bijbel veel meer religieuze boeken zijn)

Maar dat was t euvel niet. T euvel is dat er ook zat niet gelovigen zijn die homo's niks vinden en ze in elkaar durven trappen. En zo zijn er ook zat wel (streng) gelovigen die er geen problemen meehebben. Het wordt nu gebracht dat iedere niet gelovige er happy mee is en alle gelovigen tegen zijn. Dat is gewoonweg niet waar.

Okay, dan zijn er dus streng gelovige christenen die delen van hun heilige boek "kul" vinden. Dat is natuurlijk best mogelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:19

Das een sterk staaltje woorden verdraaien..! Maar laten we maar bij de oorspronkelijke vraag blijven en om dat wat neutraler te houden misschien aanpassen naar waarom mensen ergens tegen kunnen zijn zonder hier direct enige inhoudelijke kennis en weet van te hebben.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:26

Of een of andere grappenmaker vroeger de bijbel oid gewoon als grapje verzonnen heeft, en dat iedereen hem begon te geloven...wil niet weten hoe hard die persoon nu gelachen heeft...
sorry als ik hiermee iemand beledigt heb

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:34

Dat is overduidelijk niet het geval! er is intensief onderzoek gedaan naar de bijbel en eris niet een schrijver en het isook niet in een duidelijk beperkt tijdsframe geschreven. Dater niet slechts een schrijver is, wordt trouwens al duidelijk als je naar de titels van de individuele boeken kijkt.

Dus er is niet een grappenmaker en nee die heeft ook niet gelachen. De schrijvers van de diverse boeken hebben sowieso niet veel meegekregen van het effect van het geschrevene.

En als je nou echt niet iemand wil beledigen had je ook voor een andere manier van vragen kunnen kiezen. ;) maar soit.

Overigens wel een grappig contrast met de vraagstelling erboven. Geen kennis hebben vande bijbel, maar er wel een doorspekte mening over geven.;)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 26-06-15 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:35

Waarom noemen ze als iets niet in orde is het is niet pluis

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:42

Ben eigenlijk wel blij dat niet alle wetten volgens de bijbel zijn...

Volgens leviticus (?) is het gods wet dat als je met iemand anders slaapt dan je vrouw, je de doodstraf moet krijgen. Schrok wel toen ik dat las, zo gezellig is dat eerste testament niet :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:56

Volgens mij zijn een hoop vrouwen het heden ten dage het daar gewoon nog volledig mee eens :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:57

Sammie schreef:
Volgens mij zijn een hoop vrouwen het heden ten dage het daar gewoon nog volledig mee eens :')

Tja :')
Ook het gedeelte 'stenigen bij lasteren van gods naam' vond ik niet aardig :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:20

Liselot schreef:
En ja, een medicijn tegen kanker komt er ongetwijfeld. Ze zijn daar al flink ver mee :j

Ik denk zelf dat die er al is.. Maar dat de [***] nog veel geld verdient aan alles er omheen en het niet bekent maakt. Net als dat ze al lang auto's kunnen maken die kunnen rijden op water. Maar ja, de [***] verdient nog teveel aan brandstof..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:36

Captain schreef:
Liselot schreef:
En ja, een medicijn tegen kanker komt er ongetwijfeld. Ze zijn daar al flink ver mee :j

Ik denk zelf dat die er al is.. Maar dat de overheid nog veel geld verdient aan alles er omheen en het niet bekent maakt. Net als dat ze al lang auto's kunnen maken die kunnen rijden op water. Maar ja, de overheid verdient nog teveel aan brandstof..

Maar... zoet water toch? Er is al zo weinig van, kunnen we beter zelf gebruiken en investeren in auto's op zonne-energie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:41

Je kunt ook zout water verdampen, als je die damp opvangt heb je ook zoet water. Ik geloof echt dat er al lang zoiets gemaakt kan worden. (of al bestaat) Als we zelfs organen kunnen maken met een 3D-printer die ook nog werken..

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:43

Ik ga in over een vraag over de bijbel, schoot me ineens binnen toen ik bijlas.

Overigens heb ik 0.0 kennis van de bijbel, nooit gelezen ook. Dus als ik iets heel doms zeg, excuus!

Zou het niet mogelijk zijn dat vroeger de bijbel, en daarbij het geloof, is bedacht door een aantal 'leiders' die bang waren de macht en controle te verliezen? En zo beter de mensen onder controle konden houden?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:44

Klopt, maar dat is geloof ik vrij duur. Misschien op den duur, maar anders zou brandstof heel duur worden.

Alles staat nog in de kinderschoenen he... we zijn op weg, maar nog niet voor grootschalige productie.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:47

_bokworst schreef:
Ik ga in over een vraag over de bijbel, schoot me ineens binnen toen ik bijlas.

Overigens heb ik 0.0 kennis van de bijbel, nooit gelezen ook. Dus als ik iets heel doms zeg, excuus!

Zou het niet mogelijk zijn dat vroeger de bijbel, en daarbij het geloof, is bedacht door een aantal 'leiders' die bang waren de macht en controle te verliezen? En zo beter de mensen onder controle konden houden?

Het christendom was eerst, tijd van grieken en romeinen, verboden. Ze werden beschuldigt van rampen. Maar ergens kreeg de kerk meer macht en aanhang en het christendom werd in 391 de staatsgodsdienst van het romeinse rijk. En in de loop der tijd zullen er heus vorsten zijn geweest die het christendom aanhingen voor macht en samenhang in hun rijk, maar het christendom is daar niet uit onstaan :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:53

EskeGirl schreef:
Ben eigenlijk wel blij dat niet alle wetten volgens de bijbel zijn...

Volgens leviticus (?) is het gods wet dat als je met iemand anders slaapt dan je vrouw, je de doodstraf moet krijgen. Schrok wel toen ik dat las, zo gezellig is dat eerste testament niet :=

In aardig wat landen is het andersom nog wel zo. Dat als de vrouw slaapt met een andere man ze ter dood gebracht mag worden :\

Captain schreef:
Ik denk zelf dat die er al is.. Maar dat de overheid nog veel geld verdient aan alles er omheen en het niet bekent maakt. Net als dat ze al lang auto's kunnen maken die kunnen rijden op water. Maar ja, de overheid verdient nog teveel aan brandstof..

Weet jij hoe veel het kost om iemand te behandelen die kanker heeft? Kost rond de 300.000 euro per jaar. Ik denk dat de overheden een stuk goedkoper uit zullen zijn als deze mensen gewoon beter werden ;)

Daarbij is het laatste wat ik er van gelezen heb dat ze inmiddels in vitro een manier gevonden hebben om de uitzaaiingen te stoppen. Dit is natuurlijk een enorme ontdekking, want uitzaaiingen maken kanker zo gevaarlijk en dodelijk. Echter moet een middel als dit jaaaaaren getest worden voor het ook daadwerkelijk op de markt mag komen. Daar gaat zeker 10 tot 15 jaar overheen.

Captain schreef:
Je kunt ook zout water verdampen, als je die damp opvangt heb je ook zoet water. Ik geloof echt dat er al lang zoiets gemaakt kan worden. (of al bestaat) Als we zelfs organen kunnen maken met een 3D-printer die ook nog werken..

Zoet water uit zout water maken gebeurd al lang en ook nog op vrij grote schaal. Zo voorziet elk groot schip zichzelf van drinkwater met deze installaties en hebben eilanden zoals Curacao ook deze installaties staan om hun bevolking van zoet water te voorzien

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:04

Captain schreef:
Liselot schreef:

De overheid? Bedrijven zul je bedoelen. Patenten voor dat soort autos liggen allemaal in saodie Arabiƫ.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:04

Ik weet dat dat al bestaat, ik bedoel dat dat toegepast kan worden in auto's.
Nogmaals, ik denk dat ze aan het onderzoek van kanker en alles wat ze daarvoor ophalen meer verdienen. Ik denk dat er zo veel is wat wij niet weten, dat we erg dom worden gehouden door wereldleiders.