Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:45

mick75 schreef:
Vandaag trof ik een caissiere die ik nog niet eerder had gezien, maar die met een houding achter de kassa zat van dat wij klanten maar heel erg blij mochten zijn dat zij er zat en zich waardig genoeg voelde onze boodschappen af te rekenen.

Nou ben ik niet lastig, verlang niet veel van een caissiere. Maar me het gevoel geven dat ik haar op mijn blote knieen mag bedanken en de grond mag kussen om bij haar te mogen afrekenen gaat me toch een klein beetje te ver. Helaas was er geen andere kassa open.

Dan ben ik toch wel heel benieuwd hoe zij zich gedroeg :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:36

purny schreef:
Ik had vandaag weer eens een klant die liep te telefoneren. Wat is er mis met even voor 5 minuten je telefoon opzij te bergen en even met ons bezig te zijn. Vind dat zo verschrikkelijk asociaal.

Niet alleen voor cassières is het asociaal, als klant erger ik me ook enorm aan dit gedrag. Op mijn werk kan ik nog weglopen als iemand zijn/haar telefoon belangrijker vindt dan geholpen te worden en dat doe ik dan ook.

_classic

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:47

Waar ik me ook enorm aan kan ergeren is ouders die hun kleine kinderen alleen naar de klantentoilet laten gaan, waardoor ik na de tijd de poep van de muren, vloer en wc af kan poetsen.. _-:(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:59

_Barbara_ schreef:
mick75 schreef:
Vandaag trof ik een caissiere die ik nog niet eerder had gezien, maar die met een houding achter de kassa zat van dat wij klanten maar heel erg blij mochten zijn dat zij er zat en zich waardig genoeg voelde onze boodschappen af te rekenen.

Nou ben ik niet lastig, verlang niet veel van een caissiere. Maar me het gevoel geven dat ik haar op mijn blote knieen mag bedanken en de grond mag kussen om bij haar te mogen afrekenen gaat me toch een klein beetje te ver. Helaas was er geen andere kassa open.

Dan ben ik toch wel heel benieuwd hoe zij zich gedroeg :')

Nou ik ook... Dat moet ze toch wel heel arrogant zijn geweest qua taalgebruik :+ Of misschien zat ze er voor het eerst en vond ze het allemaal een beetje spannend....?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:01

Wat ik een beetje ongemakkelijk vind, is dat de cassieres van de Albert Heijn nu aan iedere klant moeten vragen 'Heeft u alles kunnen vinden?' of wat ik soms ook meemaak 'Is alles naar wens?'. Ben blij dat ik net voor die nieuwe regel (?) weg ben gegaan bij de Appie :')
Ik snap dat de AH hiermee een stukje extra service wilt verlenen, maar vooral de jonge meiden aan de kassa vragen het niet echt op een aardig toontje en daarbij uh ja, ik kan er vrij weinig anders op antwoorden dan 'Ja ik heb alles kunnen vinden' en 'Jahoor alles is naar wens'. Voelt alsof ik in een restaurant ben :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:08

Ik hoef het dan weer niet te vragen. Het is ook maar net per filiaal verschillend

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:09

Hmm apart! Hier in Breda is het sinds na de zomer dat ze het in alle filialen vragen!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:12

Bij ons vragen ze het in het ene filiaal wel en in het andere niet. Maar de eerste keer dat het gevraagd werd kon ik niet anders dan naar de cassiere te staren alsof ze me voor de gek hield. Ze werd er ongemakkelijk van (ze durft het vast nooit meer aan iemand te vragen :') ) Voor mij hoeven die vragen niet, als ik iets niet kan vinden vraag ik het wel aan een personeel dat rondloopt.
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 02-12-15 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:14

Bij ons zal dan vast wel het antwoord zijn: anders stond ik hier toch niet?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:15

Ik heb het 1 keer gehoord, maar vind het ook onzinnig.. Wat als ik nee zeg.. gaat zij het halen dan ? :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:18

Sammie schreef:
Ik heb het 1 keer gehoord, maar vind het ook onzinnig.. Wat als ik nee zeg.. gaat zij het halen dan ? :')

Misschien eens proberen? Neem de proef op de som zou ik zeggen

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:26

Sammie schreef:

Ik geloof dat ze dan iemand bellen die het gaat halen, maar vanuit mijn eigen werkervaring weet ik hoe intens lang dat soms kan duren, dus ik ga het iig niet proberen haha.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:43

De bedoeling is dan inderdaad dat het alsnog gehaald wordt of eventueel een klacht of opmerking gelijk via de service balie opgelost kan worden.
Ik heb er ook gewerkt maar ging bijna weg op dat moment dat het ingevoerd werd, dus heb het lekker gelaten voor wat het is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:46

Ach via de service balie, maar we hebben uit dit topic geleerd dat daar ook vaak een wachtrij staat (bij ons toevallig niet, maar dat even ter zijde). Nee sorry.. ik zou dat echt teveel rompslomp vinden. :=

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:20

Jennifuur schreef:
Wat ik een beetje ongemakkelijk vind, is dat de cassieres van de Albert Heijn nu aan iedere klant moeten vragen 'Heeft u alles kunnen vinden?' of wat ik soms ook meemaak 'Is alles naar wens?'. Ben blij dat ik net voor die nieuwe regel (?) weg ben gegaan bij de Appie :')
Ik snap dat de AH hiermee een stukje extra service wilt verlenen, maar vooral de jonge meiden aan de kassa vragen het niet echt op een aardig toontje en daarbij uh ja, ik kan er vrij weinig anders op antwoorden dan 'Ja ik heb alles kunnen vinden' en 'Jahoor alles is naar wens'. Voelt alsof ik in een restaurant ben :+

Nou ik weet niet hoe dat bij andere winkels is, maar in onze winkels hoeft dat echt niet gevraagd te worden. De klanten hier laten het echt wel weten als iets niet klopt of ze kunnen iets niet vinden :')

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:10

Ik zit bij een evenement achter de kassa. Kaartjes voor 65-plussers zijn 50 cent goedkoper. Soms komt er iemand die zegt bijvoorbeeld "Een kaartje." Dan geef ik een gewoon kaartje en reken ik het gewone tarief. "Je hebt me 50 cent te weinig gegeven!" "Bent u 65+?" "Jahaa.."
Je kan het er ook gewoon even direct bij zeggen. Het is echt niet te zien of iemand 63 of 67 is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:35

Aaargh de servicebalie... Moet er regelmatig zijn voor sigaretten en vaak ben ik snel aan de beurt maar tegenwoordig wordener cadeaupakketjes gemaakt en bloemen ingepakt en versierd en dat duurt een eeuwigheid..
Ga toch naar een bloemist als je een ingepakte plant wilt.

Voor de rest zijn hier echt fijne cassieres, vriendelijk en efficiënt. Alleen er is 1 meisje... Zij zit altijd zo lamgeslagen en passief met een treurig gezicht dat het hele proces gewoon al langer aanvoelt dan het eigenlijk is. Ik snap ook echt niet hoe zij in het team past. De rest zijn allemaal energieke vrolijke meiden, goed verzorgd. Echt geen slecht woord over te zeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:40

Vanmiddag vroeg een oudere man aan mij of ik getrouwd was. Toen ik hem zei dat ik daar geen antwoord op gaf vroeg ik hem vervolgens of hij iets kleins het bedrag had. Kreeg vervolgens de reactie dat hij daar geen antwoord op gaf. Wat een mafkees

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:21

Jennifuur schreef:

Hier wordt het niet gevraagd, maar wat me wel opvalt is dat hier tegenwoordig niet meer gevraagd wordt of je koopzegels wilt. Als ik dan zeg: "Ik zou nog graag koopzegels erbij willen", dan wordt er hard gezucht en gezegd dat ik die dan maar bij de servicebalie moet halen, omdat het totaal al aangeslagen is. Beetje raar... En dat is niet éénmalig gebeurd, het gebeurt nu al een aantal weken bij werkelijk elke cassière. :?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:24

Fish_n_Chips schreef:
Ik zit bij een evenement achter de kassa. Kaartjes voor 65-plussers zijn 50 cent goedkoper. Soms komt er iemand die zegt bijvoorbeeld "Een kaartje." Dan geef ik een gewoon kaartje en reken ik het gewone tarief. "Je hebt me 50 cent te weinig gegeven!" "Bent u 65+?" "Jahaa.."
Je kan het er ook gewoon even direct bij zeggen. Het is echt niet te zien of iemand 63 of 67 is.

Dat kan ik me wel voorstellen: ik schat namelijk mensen standaard te jong of te oud in, dus in dat geval zou het voor mij handig zijn als ik een ID-kaart o.i.d. zou kunnen zien. Aan de andere kant zou ik voor die 50 ct gewoon een goedkoper kaartje verkopen. Liever 10 mensen voor 50 ct te weinig naar binnen, dan dat ik maar 2 kaartjes voor de volle pond verkoop.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:25

Ik geloof toch dat ik dat weigerde, ze regelt het maar ter plekke :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:45

Vorige week stond er iemand achter me in de rij die zijn neus ophaalde en daar een soort roggelend geluid bij produceerde.. En dat niet 1 keer maar echt een paar keer.. Ik kreeg er de rillingen van, zo smerig en meneer hield ook niet echt een gepaste afstand dus hij stond nog lekker dicht achter me ook. Bah.
Het begon al met zijn gezeur tegen mij over of de caissière nou ook nog een keer zou komen of niet, diegene was net opgeroepen en stapte zelfs al achter de kassa.. Heb toen al gezegd nou ze is er al toch? Ik heb er sowieso al een hekel aan als mensen gaan zeuren omdat het volgens hen te lang duurt dus helaas voor hem ging ik er niet in mee.

Ik heb een hekel aan boodschappen doen, en ik wist door die meneer weer even waarom.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:53

ik doe sinds kort weer bij de aldi boodschappen, ik pak altijd snel alles in de kar maar daar.. heb ik er zelfs moeite mee.. hoe doen oudere mensen dat daar=

maar goed de cassiere had der dag geloof ik niet.. je moet je winkel kar helemaal om draaien dat die in die hoek past.. maar daar stond een oude vrouw te wachten op iemand die de cassiere had geroepen.. dus hij stond er half nou ze ze ramde dat ding er tegen aan.. wow..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:55

@Shena: de koopzegels vragen word niet meer in de trainingen getoond. In principe hoeft de caissière het dus niet te vragen.
Vaak worden de koopzegels ook verward met de actiezegels. Waarna de klant dus na aankoop en het betalen ze eigenlijk niet wil hebben.
Wat ik dan weer wel irritant vind is dat sommige collega's niet kunnen tellen en ik soms allemaal losse zegeltjes in m'n la heb zitten

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:34

purny schreef:
@Shena: de koopzegels vragen word niet meer in de trainingen getoond. In principe hoeft de caissière het dus niet te vragen.
Vaak worden de koopzegels ook verward met de actiezegels. Waarna de klant dus na aankoop en het betalen ze eigenlijk niet wil hebben.
Wat ik dan weer wel irritant vind is dat sommige collega's niet kunnen tellen en ik soms allemaal losse zegeltjes in m'n la heb zitten

Precies dit. Als de klanten koopzegels willen is het handig om bij je laatste paar boodschappen die gescand worden het te zeggen of na de vraag heeft u een bonuskaart? Gelijk zeggen dat je de koopzegels wilt :)