Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:00

Dat rodige jurkje is leuk :)

Hier weer een boek van Tess Gerritsen gelezen! Geweldig boek was Sneeuwval! <3

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:53

Ik heb net mijn laatste betaling bij de belastingdienst klaar gezet voor morgen! *\o/*
Weer een mega doel bereikt!

En van het weekend mijn schuur opgeruimd.
We komen er wel zo langzaam maar zeker!

Hopelijk kan ik binnenkort tijd maken voor de wat kleinere, rustgevendere doelen. Want daar ben ik wel aan toe na de algehele chaos van de afgelopen periode :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:01

Wauw, ik lees hier een hoop goede dingen zeg. Belastingdienst op orde. Dat moet ik ook nog (wel verhuisd, maar nog niet de verhuizing doorgegeven en dus dat ik geen recht meer heb op huurtoeslag tot april 2015). Daarvoor moet ik ook eerst naar de gemeente en ik heb een hekel aan dat soort dingen, misschien toch maar even voor opkrikken.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:15

belastingdienst kan heel handig zijn als je het geld goed kunt gebruiken.
Maar als je dan toch terug moet betalen omdat je NET over de grens heen bent is het best wel ff jammer ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:17

Zeker. Daarom moet ik het ook zo snel mogelijk regelen. Want alles wat ik nu binnenkrijg moet ik terugbetalen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:22

opzeggen is nog een uitdaging... Maar als je zeker wilt dat het lukt moet je gewoon een heel hoog geschat jaarinkomen invullen. Dat was de enige manier hoe het mij lukte om stop te zetten...
Rare organisatie

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:36

Een verhuizing doorgeven met als nieuwe woning een te hoge huur voor mijn leeftijd moet ook lukken, lijkt me? Dat is namelijk het geval. Vandaar ook dat ik het vanaf april 2015 wel weer kan, dan ben ik oud genoeg. (ik ging de woning er niet voor laten schieten, maar het was wel even slikken om te zien wat dit voor mijn spaargeld deed. Deze woning was anders alleen de komende jaren niet meer vrij gekomen en het is één van de 2 die exact voldoet aan hoe ik graag een woning wil).

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:39

Tsja, als je het kunt opbrengen zou ik het ook gedaan hebben inderdaad!
En die wijzinging lijkt mij ook wel succesvol uit te voeren moeten zijn idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:25

Ik ben weer goed bezig vandaag :P

Mijn mobiel ligt boven, voor het doel '4x een dag zonder mobiel'. Vandaag wordt daar dus 1 van :)
Maar dan heb je vakantie en geen mobiel... Dus genoeg tijd om andere dingen te doen!
Waarschijnlijk ga ik koekjes bakken voor een doel. Ik moet nog een brief aan mijzelf schrijven. Ik kan als het weer wat beter wordt even ripsticken of hardlopen.

Vandaag gaat even een DZP-dagje worden :))

Hoe gaat het bij jullie?! :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:38

Mijn DZP ligt een beetje stil. Normaal had ik gisteren naar de ladies movie night gegaan met een vriendin maar die bevestigde pas maandag dat ze effectief meeging dus uiteraard geen ticketten meer te krijgen..

Wel dinsdag avond voor de eerste keer gaan fitnessen met een personal trainer. Ben nog stijf..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:48

Mijn DZP ligt ook aardig stil. Ben bezig met studie en dat kost toch wat meer energie dan verwacht.
Dusdanig dat ik eigenlijk nauwelijks meer kan doen dan in bed liggen :\

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:59

Ik heb nog steeds de motivatie niet gevonden om te beginnen... Ooit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:12

Kaus schreef:

:')

pfff, aan jezelf een kaart/brief sturen is moeilijker dan gedacht! Geen idee wat ik erin moet zetten, haha!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:51

Ik zou kleine dingetjes vertellen. Zoals hoe je kamer er nu uit ziet, hoe je dieren heten, hoe het weer is, hoe de tuin er uit ziet. Alsof je jezelf voor stelt aan een ander.
Het is een brief die je later gaat open maken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:52

Joaltijd; ik heb dat ook een keer gedaan. Mag 'm over een paar jaar alweer open maken :D (in 2019 dacht ik). Wat ik er in heb gezet was hoe mijn leven op dat moment was. Waar ik woonde, familiedingetjes, studie, hoe ik denk dat mijn leven er over 10 jaar uit ziet (als ik de brief mag open maken), etc. En ik heb er wat foto's in gestopt. Maar wat er precies in staat weet ik eigenlijk niet meer. Dat zal ik zien over een paar jaar :))

Wauw, heb je het zo druk Safiera? Vervelend dat het zoveel energie kost.

Bij mij staan de sport-doelen op het moment even uit. Misschien dat ik met de ab-challenge wel weer een keer opnieuw begin, aangezien ik nog niet erg ver was en de challenge al niet meer heb kunnen voltooien binnen een maand. Maar ik wil 'm wel graag nog een keer doen (en voltooien), dus dan doe ik gewoon een nieuwe poging.

Op het moment ben ik voornamelijk bezig met commissiewerk en studeren. Zo nu en dan lees ik eens een leuk boek, koop ik er eentje van de kringloop of kijk ik een serie. Daarnaast zijn mijn vriend en ik druk op zoek naar een huis, dus ook daar ben ik op het moment mee bezig. Het gaat niet erg vlot, maar het zijn ook wel grote doelen om naar toe te werken.
Morgen ben ik een dagje vrij, misschien ga ik dan eens proberen om een brood te bakken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:54

@ Elmo: ik heb een handicap waardoor ik weinig energie heb en snel moe word. Ga 1 dag per week naar school maar dat kost zo veel energie dat ik de rest van de week moet opladen.
Met 2-3 dingen is mijn dag vol. Zoals vandaag: uurtje autorijles, uurtje sporttraining... en dan twijfel ik of ik er verstandig aan doe om ook nog even langs het paard te gaan.
Of gisteren; naar coach, met de hond wandelen en uurtje studeren: dag vol want doodmoe.

Maar, zodra het kan doe ik iets van mijn DZP! 'Te Leuk Om Te Laten' is altijd een goed excuus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:55

Kaus en Elmo bedankt!
Leuk idee om inderdaad op te schrijven hoe het nu is, en hoe ik denk dat het is als ik mijn brief open. Ben dan ook heel benieuwd of het klopt
Kaus, ik maak hem inderdaad later open!

Safiera, dat lijkt me lastig zeg!
'Te leuk om te laten' is wel een heel leuk motto :P

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:55

Ik heb me ingeschreven voor de 1/4 marathon, 10,55 km dus mijn doel: loop weer 10 km hard gaat weer van start!
@safiera: dat lijkt me lastig, maar te leuk om te laten is een goed motto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:12

MuttleyMarty schreef:
Ik heb me ingeschreven voor de 1/4 marathon, 10,55 km dus mijn doel: loop weer 10 km hard gaat weer van start!
@safiera: dat lijkt me lastig, maar te leuk om te laten is een goed motto!

10 km? Ik doe het je niet na :P
*moet ooit nog beginnen met hardlopen voor het DZP...*

OK, met jullie tips ver gekomen met mijn 'brief' (had een grote kaart voor een jarige nog liggen.. En op de einddatum ben ik jarig.. Dus ik dacht: 'die gebruik ik'! Maar ik pak zo nog een papiertje om het af te kunnen maken :') Te weinig ruimte := En dan wat foto's erbij! (en misschien een plukje staart/manen van mijn verzorgpony.. Neem ik dat morgen mee!) En dan heb ik dat doel ook gehaald!
Dankje voor de ideeën!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:19

Oei wat vervelend Safiera. Balen dat je er dan zoveel dingen voor moet laten. Vooral omdat je er niet zo veel anders aan kunt doen dan het accepteren lijkt me? Lastig zeg :( Wel fijn dat je zodra het kan lekker bezig bent met je DZP :).

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:03

@Joaltijd: ik kon twee jaar geleden nog geen km, met trainen bereik je een hoop!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 17:58

Kaus schreef:

Dit dus. Pff, ik krijg die lijst gewoon niet vol, laat staan dat ik uberhaupt verder kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:09

Ik ben wel bezig, langzaam maar zeker.
Heb 2 doelen gehaald (3 boeken weggeven via bookcrossing, leuke foto's maken met vriendengroepje) en ben met een stuk of 5-6 doelen bezig. Bijna al mijn doelen zijn langere termijn dingen, dus voor ik echt meer doelen ga halen duurt nog even.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:19

(sorry egopost)

Wilde even iedereen bedanken voor hun lieve reacties :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:28

Het is mooi weer en het is stil hier ;). Net weer een post gemaakt, was het al bijna weer vergeten.
Morgen begint de echte herfst, en volgende week de klok weer achteruit. Zal wel weer wennen worden, maar ook wel weer gezellig in huis :)