Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:28

Ik heb mn alles in 1 pakket afgesloten toen ik het contract getekend heb en wist wanneer ik de sleutel zou krijgen.
Als je er toch niet meteen ingaat kan het ook later maar ik wou meteen internet op locatie hebben.

Weet niet hoeveel ik betaal voor mn pakket. Ik heb kpn, die kon hier het snelste internet leveren.
Even snel gekeken ik betaalde de laatse keer 54 euro.

LizMD

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:38

Als ik de sleutel krijg heb ik zeker nog 2 weken ingepland om te klussen. Is het dan alsnog verstandig om het van tevoren te regelen (zowel GWL als alles-in-1)? Ik had daar eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht :D

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:50

Gas water licht niet. Dat is er wel.
Als je er denkt snel te gaan wonen zou ik wel alles in 1 vast regelen, kan soms wel 4 weken duren voor het daadwerkelijk beschikbaar is op je adres!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:52

Bij ons pakket zit telefonie in, dat was goedkoper dan een pakket zonder :')
We hebben hem niet aangesloten, maar het zou dus wel kunnen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:03

Oh voor mobiel heb ik ook ziggo mobiel, kost 15 euro per maand... :o

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:06

Hij en ik hebben allebei KPN en sinds we samenwonen krijgen we 5 euro korting per persoon per maand. Ik betaal nu nog 11,42 per maand :')
Zijn abonnement is heel duur, dat is dan wel weer jammer.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:59

LizMD schreef:
Wat betalen jullie voor die alles in 1 pakketten?

35 euro per maand bij vodafone voor internet 80mb/s geloof ik, standaard tv en telefoon.
Normaal 45 euro p.m. maar er was (is?) een actie dat je het hele jaar 10 euro korting krijgt per maand op een alles in een pakket.
Ik wilde namelijk alleen internet en televisie, maar door die korting heb ik telefoon er gewoon bijgenomen en ben ik goedkoper uit!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:23

Hèhè. Alles is over. Nu nog alles in elkaar zetten morgen.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:55

Hier een Limburger, om over buitenbeentjes te spreken hihi.

Ik had eigenlijk alles ook wel geregeld direct na sleuteloverdracht. Ik heb zelf een alles in een pakket van KPN.
Met telefoon, tv en internet, een extra telefoonbundel voor in de avonduren. En ik betaal 65 euro. Wel krijg ik korting op mijn mobiele abbo. Of ja korting, verdubbeling van minuten en data, waardoor ik nu wel een goedkopere bundel heb dan eerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:58

Mijn mobiele telefoon is extreem duur :=

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:09

Rebecca schreef:

Wat vindt jij extreem? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:14

Shivatjuh01 schreef:
[naam] schreef:

Wat vindt jij extreem? :P

40 in de maand , is voor echt veel

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:49

Dat vind ik ook echt veel :P Ik vind mijn 16 euro al veel :P Misschien is zo'n alles in 1 niet eens zo gek, maar weet niet of daar mobiele telefonie bij kan komen? En ik heb net een contract afgesloten voor mijn mobiel (voor een jaar, vanaf november).

Ik ga morgen 'even' alles uitzoeken wat ik wil en dan direct dinsdag na de sleutel proberen te regelen. Gisteren verf gehaald, dat is ook al een uitgave zeg :P en moeilijk; kleuren kiezen. Ik wil wit. Ja, wil je stralend wit, signaal wit, verkeersbord wit, gebroken wit etc etc.... Oh, en ik ben al zo moeilijk met keuzes maken hahaha :') Krijg nu langzamerhand wel een beetje zenuwen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:52

Klopt , misschien Telfort nemen dan krijg ik geloof ik ook extra's

Verkeersbord wit :')

Woon vandaag een jaar op mezelf *\o/*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:56

Ik heb gewoon prepaid van AH mobiel en een simpel internetpakketje van €20,- per maand.
Bewust geen tv erbij gedaan omdat ik toch zelden kijk.

Tancreda, ik zou persoonlijk voor roomwit of ivoor gaan. :)
Maar das natuurlijk smaakgebonden, in jouw geval zou ik van alle tinten die me aanspreken een kleurstaal/kleurenwaaier meenemen en deze tegen je wand aanplakken en alles wat je het minst bevalt weghalen totdat je uiteindelijk 1 of 2 stalen/tinten overhoudt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:59

Ik ben voor wit gegaan. Gewoon wit. Haha :D En ik heb een grijze kleur meegenomen, maar het heet iets met blauw erin. Schiet mij maar lek :P Maar dat was een mooie kleur grijs. Hopelijk is het ook mooi op de muur!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:05

Hoi allemaal. :D

Ik woon al een beste tijd op mezelf, maar ik vind het leuk om jullie ervaringen te lezen.
Als ik wat tips mag geven:

* Bij bepaalde aansluitingen kun je afdingen op de prijs. Voordat je dus bijvoorbeeld een televisie-aansluiting regelt, probeer te onderhandelen over je prijs. Mij bespaart het ruim 10 euro per maand door 1 telefoontje.

* Reken goed uit op welke toeslagen je recht hebt en op welke niet. Zo kom je niet snel voor onverwachte rekeningen te staan.

* Ik weet dat sommige contracten voor de sier lijken te zijn :+ , maar lees je huurcontract goed door voordat je ervoor tekent. Weet waar je aan toe bent wat betreft opzegtermijn etc.

* Qua inrichting: koop in het begin niet teveel prullaria. :)) Als je dat in de loop der tijd doet, kun je beter inschatten wat er in je huisje past en wat niet.

* Tricky: Als je (voor het eerst) op jezelf gaat, is het heel makkelijk om echt een enorm bedrag aan boodschappen uit te geven. Voordat je het weet loop je weer met 3 zakken vol boodschappen naar buiten terwijl je wellicht maar 1 echt nodig hebt. :+ Probeer bewust na te gaan wat je nodig hebt en maak daar een boodschappenlijstje/weekmenu voor.

Veel plezier allemaal met het betrekken van jullie nieuwe woning! :D En voor de mensen die aan het klussen/verven zijn: Aan alles komt een eind, straks zit je lekker op je eigen bank. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:30

De boodschappen _O- Zoo herkenbaar haha

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:18

Bedankt voor de tips! Die boodschappen kijk ik ook wel tegenop ja :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:33

Als ik je een tip mag geven:

Kijk de folders na van de supermarkten die je eventueel bezoekt. Daar op gebaseerd maak je (globaal) een weekmenu. Maandag aardappels, groente, vlees. Kijk in de folder.. Ah, lekker, braadworsten. En de broccoli in de aanbieding. Mooi, maandag dus aardappels, broccoli en braadworst.
Dan zie je dat het gehakt in de aanbieding is. Dinsdag dus spaghetti. Etc. Etc. Nog een tip: Maak een grote pan zodat je gedeeltes kunt invriezen. Zeker als je alleen woont hartstikke handig.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:46

Ook een handige is groenten blancheren (heel kort koken) en dan per portie in de vriezer mikken. :)
Vlees enzo ook per stuk/portie invriezen.
Mocht je dan eens krap uitkomen kun je gewoon groenten en vlees (of vleesvervanger) naar keuze pakken en deze aanvullen met bijv rijst of aardappelschijfjes oid (die je ook per portie in de vriezer hebt gemikt).
Brood koop ik altijd per 2 of 3 en mik ik ook gelijk in de vriezer, melk haal ik altijd de houdbare magere van zodat ik altijd melk heb en ongeopend kan deze buiten de koeling bewaard worden, is ook meteen de goedkoopste (€0,55 per literpak).

Mijn tip is iig om een grote vriezer aan te schaffen, zodat je veel voorraad en kliekjes kwijt kunt.
De mijne is ong 80x80x80cm gok ik, wellicht nog een slag groter en is nog niet eens voor 1/3e gevuld.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:04

Jep, klopt! Dat zou ik ook als tip meegeven. Even naar de Action voor een voorraadje van die bakjes en je kunt er echt tegenaan. Zeker als je alleen woont is dat zo ideaal. Dan kook je gewoon een keer een enorme pan boerenkool/spaghetti/lasagne en daar kun je zo 4 keer van eten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:08

Ik gebruik diepvrieszakken, die werken echt perfect, zelfs met soep enzo. :)
Zijn iets van 1 of 1,5l inhoud en erg stevig, past met gemak een ruim portie (of 2 kleinere tot normale) in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:09

Ja maar als je zoals ik restjes haat en het gewoon staat te verschimmelen in je koelkast kun je ook naar de Lidl gaan voor boodschappen. Ik ben dan 30 euro kwijt voor een week eten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:10

Oh dat is ook reuze handig. :j Het fijne van die bakjes is dat ik er duidelijk op kan aangeven wat ik heb ingevroren. Ik heb wel eens een keer spaghettisaus uit de vriezer getoverd (met het idee verse spaghetti erbij te koken en de saus erop te doen), maar toen het ontdooid was bleek het mijn prakkie sperziebonen rijst-ovenschotel te zijn geweest. :')