Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:45

ElfiL92 schreef:
MarjanB schreef:
Ok ik ben opgelicht.. geen bit ontvangen maar een spijkerbroek?!

Maar wel van die verkoper?
Kan het anders misschien ook zijn dat hij/zij het verkeerde adres op het pakket heeft gedaan en daardoor wellicht 2 pakketjes heeft verwisseld?!?!

Heeft alleen paardenspullen op internet staan en heb mn vriend een mail laten sturen of het bit er nog was en ja die was er nog.. _-:(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:45

ElfiL92 schreef:
MarjanB schreef:

Kan het anders misschien ook zijn dat hij/zij het verkeerde adres op het pakket heeft gedaan en daardoor wellicht 2 pakketjes heeft verwisseld?!?!

Hier zou ik ook aan denken!

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:48

Oh ja dan wordt het anders. Maar zo raar... Waarom zou je dan alsnog iets opsturen, snap het nut er niet zo van. Als je dan al oplicht, stuur dan gewoon lekker niks op.

Maar ja, wel mooi kl*te voor je dan!

Pearlx

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:50

Kan het niet zijn dat de verkoper op meer sites dan alleen marktplaats verkoopt? Bijvoorbeeld kleren op een site die daar meer op gericht is en daarom alsnog jouw adres met die van een ander heeft verward? Ik zou toch eerst even verhaal vragen bij de verkoper over de spijkerbroek voor je hem met naam en rekeningnummer als oplichter verkondigd hier.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:51

Ja maar verklaart het wel dat mijn vriend mailt, heb je het bit nog, terwijl het pakket naar mij verstuurd is en verkoper zegt ja heb het bit nog.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:53

MarjanB schreef:
Ja maar verklaart het wel dat mijn vriend mailt, heb je het bit nog, terwijl het pakket naar mij verstuurd is en verkoper zegt ja heb het bit nog.

Oke dan klinkt het inderdaad al wat verdachter! Heeft je vriend er ook duidelijk bijgezet om welk bit het gaat, heeft hij meerdere bitten te koop staan? Wel echt vreemd dat hij dan de moeite doet en de kosten neemt om je alsnog iets op te sturen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:54

ja heel expliciet om dat bit gevraagd.. Nou ik ben even op internet aan het kijken maar het schijnt dat als je wel iets gehad hebt het een geschil is met verkoper ipv oplichting.. dus ga het even uitzoeken

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:55

Ja maar het kan ook zijn dat de verkoper zich gewoon compleet heeft vergist.
Misschien ook niet hoor, maar vind het zo raar.

Als je oplicht, stuur je gewoon niks op.
Als je een spijkerbroek opstuurt, kost het toch de spijkerbroek en verzendkosten. Vind t daarom een raar verhaal....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:55

Verkoper is ook ineens spoorloos op marktplaats..

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:57

MarjanB geeft aan dat als de verkoper je wel iets stuurt het een geschil is met verkoper en geen oplichting.

Misschien stuurt hij daarom expres dingen met een lagere waarde dan is het niet meteen oplichting en kun je hem waarschijnlijk niet meteen aangeven voor oplichting. Intussen verdwijnt hij en maakt hij weer een ander account aan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:59

:oo Hoe komen ze erop...... Wat waardeloos zeg!
Kun je je vriend niet terug laten mailen dat hij hem graag wil als zij hem nog heeft en hem op wil komen halen?? (zodat zij haar adres geeft)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:00

Klopt helaas valt dat dus niet als oplichting, helaas ervaring mee.
Zowel marktplaats als de politie doet daar niets mee

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:04

Hebben we al geprobeerd om mn vriend om adres te vragen, kreeg alleen geen antwoord meer toen ie dat vroeg.. Gelukkig is hij een hele handige ict-er dus misschien kunnen we iets met het ip adres..

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:05

ElfiL92 schreef:
MarjanB schreef:

heb ik ook eens een keer gehad. iemand zou mij een broek naar PT sturen. en ik kreeg een mailtje dat ze per ongeluk de broek naar iemand in NL had verstuurd en mij haar adidas jack. die gene van het jack de broek weer naar haar gestuurd en zij weer naar mij. alleen kwam het niet aan zowel de broek als het jack niet. had de postbode het bij het plaatselijke cafe afgeleverd en daar was ik in weken niet geweest. dus mevrouw van het jack zei af omdat het te lang duurde...heb ik uiteindelijk dat jack maar gekocht van haar...anders moest ie weer naar NL.... met allemaal extra verzend kosten.... heb hem alleen nooit aangehad. Maar goed...verwisselen kan dus voorkomen....

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:07

Ja dat is inderdaad wel begrijpelijker Pearlx.
Evengoed, maakt niet uit of het wel een echte oplichter is of niet. Het is gewoon een rotsituatie dat je niet hebt wat je gekocht hebt....
Het gebeurt tegenwoordig steeds vaker dat er mensen worden opgelicht etc. Ik rij liever een stukje om iets op te halen, dan dat er zoveel geld door m'n neus wordt geboord. Of ik moet zeker weten dat het vertrouwd is, dan wil ik het nog wel laten versturen.

Ik ben ook al een keer opgelicht met springschoenen voor €15 en zelfs daar was ik ziek van.....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:07

Nu snap ik ook dat mensen van te voren om adresgegevens vragen... Het is toch verschrikkelijk dat het moet.
(en dan moet je het eigenlijk nog checken ook, want er was toch o.a. ook zo'n geval dat iemand het adres van een bloemenzaak opgegeven had....)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:10

Misschien heb ik mijn Schleich dan toch nog verkocht, kreeg een bod van 35 euro. Nieuwwaarde 80 euro (1 paardje er af gehaald).

En van dat verzorgpaard snap ik niet. Ik loop al zeker een jaar te zoeken, niks te vinden. Ik zou met alle liefde bij willen betalen en les nemen, maar er is gewoon niks! Dat mensen dan ook nog kieskeurig gaan doen xD

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:11

ik ben dus ook opgelicht door:
* rekeningnummer weggehaald.

Ik heb morgen een afspraak bij de bank, is kijken wat zij kunnen doen.
Misschien kunnen we met meerdere mensen wat doen aangezien ik dus zie dat meer mensen zijn opgelicht.
Laatst bijgewerkt door Kimbeerly op 05-02-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:13

Verwijder even de gegevens van die mensen, dit is niet toegestaan en anders gaat het topic misschien op slot....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:16

Kimbeerly schreef:
NL29 SNSB 0870 7599 06 t.n.v. E. Mulder

Misschien kunnen we met meerdere mensen wat doen aangezien ik dus zie dat meer mensen zijn opgelicht.

Dit is dus hetzelfde iban nummer als bij mij...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:17

Waarschuwen voor oplichters toch wel?? (alleen geen advertenties delen dacht ik)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:18

Nee gegevens van oplichters mogen ook niet gedeeld worden (zie openingspost). Dus dat even via PB. Anders vliegt dit topic dalijk op slot.

Wel echt rot zeg, die oplichters :r

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:21

Ook geen gegevens helaas....
Zou eigenlijk wel moeten mogen maar helaas....

Wel verschrikkelijk balen dat jullie opgelicht zijn!
Door dezelfde dus ook nog?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:25

Jup!

Maar goed nu al contact via PB en heb de betreffende bank gebeld. Bij meer klachten blokkeren ze de rekening van de oplichter. Gene die ik sprak gaf niet veel hoop voor wat betreft dat ik ooit mn geld nog terug zou zien.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:33

MarjanB schreef:
Kimbeerly schreef:
NL29 SNSB 0870 7599 06 t.n.v. E. Mulder

Dit is dus hetzelfde iban nummer als bij mij...

Je weet hopelijk toch wel dat het IBAN bij een bank hoort, en niet bij een persoon....

Beide is van de SNS Bank, dus logisch dat het IBAN gelijk is.