Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:30

Lisitano: lastig zeg, met zoveel onzekerheid. Ik begrijp dan best dat je, zeker met die mooie baan, zelf voor NL kiest.

HVU: Heel veel succes :) !

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:39

Succes en heel veel geluk!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:22

Succes en vooral veel plezier toegewenst HVU!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:10

Thanks allemaal! Ben helemaal over mn kast met paardendpullen kwam bijna niet binnen moesten zowel van de kast als van de kelder de deuren eraf halen toen ging het net. Maar hij moest mee haha!

Net meteen een goede nieuwe fiets gekocht heerlijk.

Vanmiddag en morgenmiddag meteen werken. En dan maandag de rest maar uitpakken.

Het voelt nu heel anders om hier te zijn dan gewoon voor een weekend
Het afscheid met mn ouders heeft wel enige tranen bezorgd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:33

Hoi mag ik me hier ook melden :D?

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:51

Wat leuk Hvu! Geniet er van :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:53

Fijn dat het allemaal goed is gegaan, HVU! Geeft toch een hoop rust, zeker als je daarna gelijk aan de bak moet.

En natuurlijk mag je je melden, Beloven! Zit je sinds kort in een lange afstandsrelatie, of al langer?

Ik vroeg me trouwens of, zijn er hier meerdere mensen die zelf in het buitenland wonen, en hun vriend(in) en familie in NL hebben? Ik merk namelijk dat ik het best lastig vind om mijn tijd in Nederland in te delen. Met Pasen ga ik bijvoorbeeld naar mijn vriend (nr 1 prioriteit), mijn ouders, en daarnaast wil ik ook nog met vrienden afspreken. Vind het heel moeilijk om dat allemaal in één weekend te proppen, en tegelijkertijd genoeg tijd met mijn vriend te hebben. Hoe doen jullie dat?

Heb donderdag de sleutels van mijn nieuwe huisje opgehaald, en gister hebben mijn ouders de eerste spulletjes gebracht :) Ga pas aan het einde van de maand 'echt' verhuizen, maar toch handig om alvast wat over te hebben.
Ben er nog steeds zo blij mee! Heb gister samen met mijn ouders een rondje door de buurt gewandeld, en het is er zo levendig en leuk! Allemaal cafeetjes en restaurantjes, leuke vintagewinkeltjes, straatmuzikanten... Ik werd er helemaal gelukkig van! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:00

Hoi, thanks. Ik zit er eigenlijk pas in.. Meneer woont in Limburg en ik onder Rotterdam. Hij heeft helaas weinig tijd verder dus dat is wel balen. Vandaar dat ik dacht ga me hier melden :)

Zo te horen ga jij het wel naar je zin hebben in dat nieuwe huisje :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:58

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik zelf ben voor een weekje in Nederland. Even op vakantie zeg maar. Familie, vrienden en paardje zien. Was ik even aan toe. Mis mijn vriend wel, maar dat is alleen maar een goed teken. :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:59

Hebben jullie plek voor nog een meekletser? ^^
Mijn vriend woont ik Frankrijk en ik nu terug in Nederland. Hebben elkaar anderhalf jaar geleden leren kennen in België, waar we toentertijd allebei studeerden. Een jaartje geleden iets gekregen, waarna hij naar Praag is verhuist om een Erasmus te doen van een half jaar, waarna hij terug bij z'n ouders in Frankrijk is gaan wonen en op dat moment ben ik naar Zweden vertrokken op Erasmus, ook voor een half jaar. Nu ben ik ook weer terug en is de afstand ongeveer 3,5 uur met de auto, maar in principe hebben we dus nog nooit zo dicht bij elkaar gewoond xD

En eigenlijk al meteen een vraag voor jullie, voor mensen die een buitenlandse liefde hebben dan toch, hoe ervaren jullie het contact met je schoonfamilie? Hebben jullie veel last van cultuurverschillen/taalbarrière enzo?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:15

Mel, veel plezier in Nederland!
Fangio, welkom! :)
in welke streek woont je vriend?
Ik woon in België en mn vriend in Nederland. Geen probleem om de taal zou je denken. Alleen als mn schoonfamilie onder elkaar gronings praten versta ik er helemaal niks van := Ze vergeten af en toe dat ze tegen mij gewoon Nederlands moeten praten. Verder is het contact wel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:18

_Mel schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik zelf ben voor een weekje in Nederland. Even op vakantie zeg maar. Familie, vrienden en paardje zien. Was ik even aan toe. Mis mijn vriend wel, maar dat is alleen maar een goed teken. :)

Nog 2 weken voordat ik weer naar hem vlieg, nu gaat het snel *\o/*

Fangio, mijn schoonmoeder en ik kunnen niet zo goed overweg. Het is nu vooral fake aardig doen. :') Weinig te maken met cultuur verschillen, ze vindt me gewoon niet leuk. _O-

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:55

Vriendlief woont in Lorraine (noord-oost Frankrijk, onder Luxemburg zegmaar), ikzelf in Zeeland.

De ouders van mijn vriend spreken nauwelijks Engels (en ik geen Frans xD) dus veel communicatie is er niet, maar ik stoor me dus gigantisch aan alle regeltjes die zij hebben. Ik woon nu toch alweer een aantal jaren op kamers en ben gewend aan mijn vrijheid en mijn ouders zijn ook totaal niet moeilijk als ik daar weer eens ben.
Bij ons thuis is het meer zo van "als je op tijd laat weten dat je wilt mee-eten, dan is er eten voor je en anders scharrel je zelf maar wat bij elkaar" terwijl zijn ouders altijd alles moeten weten en volgens hun manier willen hebben enzo. Daar kan ik niet zo goed tegen :+

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:09

Dat is dan idd wel lastig. Woont je vriend nog bij zn ouders?

Wat ik niet zo gewend ben aan mijn schoonfamilie is dat ze zo open zijn. Ze praten over zowat alles. Ze zijn wel heel erg lief en namen me meteen in de familie in. Alsk dorst heb kank het gewoon pakken en alsk wat wil eten moet ik het maar zeggen. Ze moesten er wel aan wennen dat ik geen koffie drink terwijl hun dat de hele dag en avond drinken, ze snappen niet datl dat niet lust. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:41

Fangio schreef:
Hebben jullie plek voor nog een meekletser? ^^
Mijn vriend woont ik Frankrijk en ik nu terug in Nederland. Hebben elkaar anderhalf jaar geleden leren kennen in België, waar we toentertijd allebei studeerden. Een jaartje geleden iets gekregen, waarna hij naar Praag is verhuist om een Erasmus te doen van een half jaar, waarna hij terug bij z'n ouders in Frankrijk is gaan wonen en op dat moment ben ik naar Zweden vertrokken op Erasmus, ook voor een half jaar. Nu ben ik ook weer terug en is de afstand ongeveer 3,5 uur met de auto, maar in principe hebben we dus nog nooit zo dicht bij elkaar gewoond xD

En eigenlijk al meteen een vraag voor jullie, voor mensen die een buitenlandse liefde hebben dan toch, hoe ervaren jullie het contact met je schoonfamilie? Hebben jullie veel last van cultuurverschillen/taalbarrière enzo?

Mijn schoonfamilie weet niet van mijn bestaan af :') Voorlopig. Het zijn Jehovah's dus we stellen het zo lang mogelijk uit.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:29

Eulogy, waarom stellen jullie het uit?
Ik weet niks over Jehova's dus ben er eigenlijk wel benieuwd naar

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:00

Welkom Fangio!

Fijn dat jullie elkaar snel weer zien Anthea!

Ondanks het feit dat ik slecht kan communiceren met mijn schoonfamilie, zijn ze heel open en warm tegen mij. Zij praten alleen Grieks, geen Engels. Ik kan het Grieks inmiddels redelijk volgen, maar nog niet goed spreken. Zijn moeder doet echt alles voor mij/ons. Koken, wassen, schoonmaken en zelfs strijken ( zelfs mijn ondergoed wordt gestreken haha). Maar toch hoop ik dat ik snel écht kan communiceren.

Mijn vriend is trouwens jarig vandaag. Ik had ergens in ons huis een brief verstopt, en hem vandaag verteld waar. Hij is nu alleen nog niet thuis dus hij zal hem pas later lezen. Mis hem wel, maar hij is toch druk bezig in het hotel. -O-

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:43

Hij woont op dit moment inderdaad tijdelijk even terug thuis. Hij is net afgestudeerd, maar nog geen baan kunnen vinden, vandaar deze oplossing.

@ _mel, gefeliciteerd ^^ Wat vond hij van je verrassing?
@ Eulogy, ik weet eigenlijk ook niks van Jehova's (behalve dan dat ze langs de deuren gaan :+ ) dus ben eigenlijk ook wel benieuwd =)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:54

Welkom Fangio!
Ik heb nog niemand van de 'schoonfamilie' verder ontmoet. Wij zijn natuurlijk ook nog niet zo heel lang samen en we wonen geen van beiden in de buurt van zijn familie :+ Maar van de zomer gaan we naar Schotland, dus dan zit er wel een bezoekje in ... :=

Wel lekker zeker even thuis-thuis, Mel? Gefeliciteerd nog trouwens! Wat vond ie van de verrassing :) ?

Deze Zaterdag vlieg ik naar Polen :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:57

Heb je gelukkig nog tijd om je mentaal voor te bereiden ;)

Mijn BF komt morgen alweer, gaan samen (met nog 32 anderen op een boot) Kingsday vieren.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:59

Hier geen problemen met de schoonfamilie. Maar dat zijn ook gewoon Nederlanders, dus van cultuurverschillen is geen sprake :)

Verder ben ik nu stiekem een beetje boos op mijn lief, aangezien we zouden skypen, maar hij nu ineens gezellig met een stel meiden van z'n studie zit te borrelen. Ja, ik mocht wel meepraten via skype. :Y)
Bekijk 't zeg! :')

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:02

Aaaargh daar zou ik jaloers van worden en ook chaggie

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:36

Weekje thuis is heeelijk!! Lekker naar paardje, met familie en vrienden.

Hij vond de brief super lief! Kreeg ook een heel lief smsje terug, hij moest ook huilen zei hij <3

Hoelaat vlieg je Zaterdag Jetske? Ik vlieg ook, om 11:40.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:05

Ik weet het eerlijk gezegd ook niet helemaal precies want we hebben het er vrijwel nooit over, maar het komt erop neer dat z'n ouders het vanwege hun geloof er per definitie niet mee eens zijn dat hij een vriendin heeft. Bij z'n eerste vriendin is dat echt een heel drama geweest (dat heeft hij bijna een jaar verborgen kunnen houden terwijl hij toen gewoon nog thuis woonde). Volgens Jehovah's is doorstuderen bijvoorbeeld ook slecht omdat ze geen 'aardse instituties' erkennen, overheden e.d. dus in principe ook niet. Zijn ouders betalen dus helemaal niks voor zijn studie en tegelijkertijd krijgt hij ook geen aanvullende beurs oid omdat ze wel teveel verdienen.

Maar goed, vind het vooral jammer dat ik z'n zusje (die woont nog thuis) bijvoorbeeld eigenlijk helemaal niet ken. Van de week kwam z'n broer langs en dan kan ik niet eens in dezelfde kamer zijn omdat hij niet van mij mag weten en zo. Heel vreemd want zijn ouders en zusje waren van de week op familiebezoek en toen zijn we naar het huis van z'n ouders gereden - daar ben ik dus wel gewoon binnen geweest maar ik heb ze nog nooit ontmoet :')

Ik zal als ik thuis ben trouwens wat uitgebreider op de rest reageren! :)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:52

Ik denk dat ik mij hier wel mag melden? :)
Ik woon in Dokkum, Friesland, mijn vriend woont in Groningen, Winschoten :P