trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:22

A_nouk schreef:
Mijn partner had van de week overigens wel een oom in de winkel die via via van onze bruiloft wist en die wij niet uitgenodigd hadden was erg akward :Y)

Mijn schoonouders waren laatst 40 jaar getrouwd en gaven een groot feest waar alle ooms en tantes van mijn vriend voor waren uitgenodigd. Het is nog al een grote familie en sommigen waren dus wel uitgenodigd en sommigen niet. Van te voren maakten we ons hier een klein beetje zorgen over, maar eigenlijk was iedereen heel enthousiast en aardig. Geen nare opmerkingen gehad, alleen maar veel gelukswensen.

Ik heb één zus van mijn moeder niet uitgenodigd waar zij echt superclose mee is. Mijn vader, zusje en ik hebben alleen erge ruzie met haar gehad toen zij een surpriseparty voor mijn moeders 60e verjaardag grandioos ging verknallen. Dit hebben we voorkomen, maar ons, al niet te beste, band was voorgoed verbroken en ik heb gezegd dat ik haar nooit meer hoef te zien. We hebben met z'n allen afgesproken om dit niet aan mijn moeder te vertellen, dus die begrijpt niet waarom ik haar niet uitnodig voor mijn bruiloft. Gelukkig heeft mijn vader gezegd dat ik het zelf moet weten en nu heeft ze er wel vrede mee, maar jammer vindt ze het nog wel.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:23

Wij zitten aan 34 man overdag en gaan richting de 200 's avonds :o
Wiebke welkom en gefeliciteerd!
Wat een bedragen komen hier voorbij zeg! Wij proberen ook veel low budget te doen, maar een feest voor 200 man hakt er toch in.....
Huwelijksreis doen wij niet aan, helaas.... met een melkveebedrijf en momenteel een complete bedrijfsverplaatsing, kunnen we niet even een paar dagen weg. We gaan wel 's nachts naar een hotel in de buurt, een luxe nachtje doen :)

A_nouk

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:32

Plukje, dat is ook lekker dan en vooral ingewikkeld om dit niet aan je moeder te hoeven vertellen...
Deze betreffende oom is wel aardig maar zowel mijn partner als ik hebben niets met hem, leeft nogal een raar leven en ik vind het maar een t*ietenkijker :o

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:40

Nou gelukkig maar dat wij zelf kunnen kiezen wie we uitnodigen! Ik heb Turkse en Hindoestaanse collega's die echt honderden mensen uitnodigen, minstens de helft daarvan zijn vrienden, vage kennissen etc van hun ouders. Dat hoort zo. ik moet er niet aan denken! Het is toch niet de bruiloft van je ouders, denk ik dan... Maar dat is cultuurverschil.
Ik heb ook weinig zin dat kinderen op ons 'feest' (borrel) komen, dus ik ga de genodigden ook verzoeken om geen kinderen mee te nemen. Ben benieuwd hoe dat gaat vallen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:48

}> Als een bom :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:51

Daar hebben wij dan weinig last van hahah, we hebben maar een gezin met kinderen gelukkig !

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:00

Moschino schreef:
Nou gelukkig maar dat wij zelf kunnen kiezen wie we uitnodigen! Ik heb Turkse en Hindoestaanse collega's die echt honderden mensen uitnodigen, minstens de helft daarvan zijn vrienden, vage kennissen etc van hun ouders. Dat hoort zo. ik moet er niet aan denken! Het is toch niet de bruiloft van je ouders, denk ik dan... Maar dat is cultuurverschil.
Ik heb ook weinig zin dat kinderen op ons 'feest' (borrel) komen, dus ik ga de genodigden ook verzoeken om geen kinderen mee te nemen. Ben benieuwd hoe dat gaat vallen.

Wij doen dat ook, ook voor de ceremonie, zorgt inderdaad voor nogal wat 'meningen' :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:10

Hier gelukkig geen last van; maar een hele blije ouders die het vooral fijn vinden om gewoon eens een dag niet continu hoeven op te letten haha

De kinderen die er komen zijn al 10+ Jaar. Kan mijn tantezeggers niet weigeren :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:12

pfft.. heel kort!

Zijn ouders/moeder heeft zo heftig gereageerd dat VL het hele weekend down thuis heeft gezeten en mijn ouders nu nog niks weten en ik me zelfs afvraag of het allemaal wel door gaat.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:13

Tantezeggertjes ga ik niet weigeren... maar dat zijn er bij ons dus al 11.
Mijn beste vriendin komt ook hele dag heeft een dochter van 9 die mag uiteraard mee!
maar voor de avond gasten heb ik de kaarten gestuurd aan alleen de nichten en hun aanhang niet aan hun kids... dus ik hoop/ ga er vanuit dat zij ook oppas regelen...
En dan blijft het aantal dus bij 12 kids 's avonds (of misschien iets minder als er voor de hele kleine oppas is vanaf 8 uur of zo)...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:13

friesam schreef:
pfft.. heel kort!

Zijn ouders/moeder heeft zo heftig gereageerd dat VL het hele weekend down thuis heeft gezeten en mijn ouders nu nog niks weten en ik me zelfs afvraag of het allemaal wel door gaat.

Ik vind het echt heel naar voor jullie :(:)

Jullie zijn verdorie geen 16 meer, maar volwassenen die hun eigen leven leiden en hun eigen keuzes maken. Wat er in het verleden is gebeurd moeten zij ook achter zich laten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:14

:wow: Wat is er gebeurd??

Wat zijn tantezeggertjes? :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:14

Kinderen van zus/broer oftewel; die zeggen tante tegen je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:15

Oh, apart. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:16

Hier heel gewoon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:17

Hebben we trouwens een lijstje van wanneer iedereen gaat trouwen? Wie is de eerstvolgende? :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:23

vuurneon schreef:
friesam schreef:
pfft.. heel kort!

Ik vind het echt heel naar voor jullie :(:)

Jullie zijn verdorie geen 16 meer, maar volwassenen die hun eigen leven leiden en hun eigen keuzes maken. Wat er in het verleden is gebeurd moeten zij ook achter zich laten...

Nee 30 en 38 -O-

Zijn er allebei echt onderste boven van. Heel weekend down, geen honger enz.

Hij gaat vandaag met zijn moeder praten, ik wil er niet bij zijn. Maar blijdschap is ver te zoeken.
We waren vrijdag avond nog samen een ring uit wezen zoeken voor de verloving, die moest besteld worden, was zo blij en nu..weet niet of ik hem nog wel wil.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:27

oooh... :(:)

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:51

Niene87 schreef:
maar voor de avond gasten heb ik de kaarten gestuurd aan alleen de nichten en hun aanhang niet aan hun kids... dus ik hoop/ ga er vanuit dat zij ook oppas regelen...

Gaat dat werken denk je? Ik vraag me af of dat zo wordt geïnterpreteerd. Ben bang van niet namelijk. Zit daar zelf ook mee Maar ik vind het ook zo wat om expliciet in de uitnodiging te zetten: kinderen niet welkom!! :')
Ik zit er over na te denken om de uitnodiging te versturen en na een week te bellen en aan te geven dat de uitnodiging alleen voor de geadresseerden is bedoeld, en waarom we er geen kinderen bij willen.
Overigens zijn tantezeggers ook bij ons welkom! :D Maar de kinderen van mijn neven en nichten (stuk of 20?) ken ik helemaal niet zo goed, en ik vind dat kinderen niet thuishoren op een borrel.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:53

Jeetje Friesam, wat een drama zeg! Echt niet leuk! :(:) Jullie zijn toch oud en wijs genoeg om zelf zulke beslissingen te maken.

Hier hebben we 33 daggasten en rond de 140 avondgasten. Kinderen erbij wilden we ook niet. Vrienden van ons die ook daggast zijn hebben 3 kinderen, maar die wilden ze zelf ook al niet mee nemen, dus dat scheelt :)
De enige kinderen die in de kerk komen zijn de kinderen van mijn vriend z'n klas (schoolmeester) en die krijgen daarna nog wat drinken en een gebakje. Zijn allemaal kinderen van 11/12 jaar en blijven maar een uurtje. Prima zo :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:54

De meeste mensen zijn zo dol op hun kroost dat ze die overal naar toenemen, dus als er alleen Jan en Riet Jansen staat geloof mij maar dat je kunt verwachten dat Turbo, Sterre en Tjakkalotte er ook bij zijn :))

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:55

Tantezeggertjes heb ik niet, hij is enig kind en mijn broer eeuwig kind ;)
Daarom hoef ik al die (onopgevoede) kinderen van zijn neven en nichten ook niet op bruiloft. :n
mijn eigen neven en nichten hadden zelf al oppas geregeld gelukkig.

Jeejtje Friesam. echt balen. Hopelijk beseffen ze snel dat zij er eigenlijk geen reet over te zeggen hebben.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:57

Sammie schreef:
De meeste mensen zijn zo dol op hun kroost dat ze die overal naar toenemen, dus als er alleen Jan en Riet Jansen staat geloof mij maar dat je kunt verwachten dat Turbo, Sterre en Tjakkalotte er ook bij zijn :))

Haha inderdaad!
De familie van mijn vriend neemt ook altijd al hun kinderen mee, al zijn ze nog baby :+ :(
Ik heb er z'n hekel aan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:59

Ze hebben er ook niks over te zeggen maar op zo'n dag zijn het mensen die je bij je wilt hebben en VL trekt het zich nog erger aan dan ik. En hij wil ook niet de rest van zijn leven niet meer bij zijn ouders komen. Hopelijk beseft ze dat het nogal een egoistische reactie is en dat dit over het geluk van haar zoon gaat en niet haar eigen belang.
Opzich kan ik altijd wel redelijk met haar opschieten...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:59

Sammie schreef:

:') Je bent vast dol op 'hippe' kindernamen, haha!

Persoonlijk kan ik het echt niet snappen dat als er dhr en mevr. op de uitnodiging staat, dat dan de kinderen ook worden meegenomen. En al helemaal niet voor een avondfeest!