Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:54

Hallo,

of iets goed is aangekomen mail ik ook lang niet altijd, tenzij het echt super goed is (beter dan verwacht dan) of als het heel erg tegenvalt
of als iemand er echt om vraagt (al wil het wel eens gebeuren dat ik dat laatste vergeet)

Gr. Marjolein

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:57

Dan ga ik ze er ook maar wat vaker opnieuw opzetten. Bedankt voor de reacties!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:08

Denise1984 schreef:
0152141488 schreef:
Die laarzen ! Love de laatste !

sorry hoor off topic maar ik ben ook :+: op die laarzen.

Sorry, excuus. Had je die laarzen via marktplaats ?

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:10

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:11

Wat ik ook altijd erg komisch vind -is al een paar keer voorgekomen- dat een verkoper zegt het op een bepaalde dag verstuurd te hebben. En als je dan na een paar dagen vraagt naar de T&T-code omdat je nog niets hebt ontvangen, wordt er door de verkoper gezegd dat het toch al een paar dagen geleden is verstuurd. Vervolgens krijg je het één of twee dagen later binnen en staat de datum van een dag geleden op de poststempel. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:13

Ik heb nu een verkoper die OOK zijn Dvds niet ontvangen heeft..... Ik heb het laten wegen bij het postkantoor en daar de postzegels opgedaan en gelijk verzonden, en het adres klopte ook gewoon.. Nu 9 dagen geleden :x..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:13

Heb ook weer wat toegekregen net.
Ik had 25 euro geboden op een DSspelletje dat te koop stond op marktplaats en daarmee ging de verkoper akkoord. Ze zei dat ik het mocht komen ophalen, maar ik heb haar toen gelijk gemaild dat ik in BE woonde en het dus opgestuurd moest worden. Nu heb ik zelf lang een vriend in NL gehad dus ik weet best hoe de post werkt en weet ook op welke sites ik moet zoeken voor verzendkosten e.d. Zelf een DSspelletje gewogen, afmetingen bekeken, en erop uit gekomen dat het 3,40 zou moeten zijn. Krijg ik net een mail terug dat de verzendkosten 8,50 euro zijn (kosten van een pakket dus) en er ook nog 1,50 euro voor een beschermende envelop bij kwam. 35 euro in totaal dus.

Ik heb gezegd dat ik hem hier wel haal in dat geval :') Feit dat ze wel een envelop gaat halen maar het als pakketpost wil aansmeren is voor mij reden genoeg om niet eens meer te willen kopen..

Jolien87

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:18

Nouja zeg, dat is wel bijzonder en ook behoorlijk misleidend als je het mij vraagt.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:21

Klopt. Zeker als het buitenlanders zijn die niet de moeite nemen om zelf na te trekken hoeveel het is. (Is ook niet zo makkelijk als je niet weet waar je moet zoeken) Maar volgens mij wilde ze haar 5 euro 'verlies' (spel staat erop voor 30 maar bieden was toegestaan) goedmaken door mij zo'n hoge verzendkosten door te rekenen. Heeft ze toch lekker pech mee dan :')

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:48

dat is idd wel erg veel, voor belgie zoek ik het altijd even goed uit bij verschillende postbedrijven en stuur de koper het complete overzicht zodat deze ook wat inzicht heeft (en bij pakket kan kiezen voor met of zonder code)

ik reken voor dingen die in envelop moeten 50 ct. voor de bubbel envelop, hoor daar nooit klachten over

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:49

Post is momenteel echt een drama, om moedeloos van te worden soms.
Gebeurt tegenwoordig wel vaker dat pakketpost later wordt aangeboden. Laast spande wel de kroon. Pakket donderdag verzonden.
Was pas maandag zichtbaar via track and trace en stond dat het die dag tussen 13.30 en 18.30 bezorgt zou worden. Om 18.15 toen ik keek stond er dat de zending verlaat was en dat het de andere dag zou worden. Disndag morgen stond er wederom hetzelfde als de dag ervoor, maar later weer dat de zendig verlaat was. Uiteindelijk is het pakket pas woensdag aangekomen.

Anders aangeven dat ze het via Kiala wilt versturen, dan kost het maar iets van €5,- als pakketje :)* naar België hihi

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:56

Naborah schreef:
Hmm.. Heb een gezocht advertentie op marktplaats staan, en daar reactie op gekregen. Een nette mail van een verkoper die 4 dagen lid is. Alleen voornaam en een mail via marktplaats, dus nog niets om te controleren. Boek is in nieuwstaat en schadevrij, wat met dit boek niet zo veel voorkomt. 2e hands prijs ligt ook redelijk hoog. Wil sowieso vragen om eigen foto's. Ben een beetje wantrouwig, ben ik bevooroordeelt door de dagen dat deze verkoper actief is?

Wil hier even op reageren, vriendin van mij heeft ook gezocht advertentie geplaatst en is toen ook opgelicht! Je kunt dus beter geen gezocht adv. plaatsen, of dan op gaan halen. Heel vaak wordt je daar dan mee bedrogen. Is natuurlijk ook veel makkelijker dan op een andere manier. Want zij zeggen gewoon te hebben wat jij wilt hebben voor een mooi prijsje.

MelanieB schreef:
http://www.bokt.nl/markt/their-ads/62604

En daar komt vrijdag nog meer bij (oa passier S&T Taurus, 5 punts borsttuig, peesbeschermers, 3 in 1's, springschoenen oa met bont, derby/petrie rijlaarzen, ariat handschoentjes en meer :) )

Welke maat is de 5 punts borsttuig en welke kleur? Ben evt geinteresseerd :D

Ik was laatst ook zo'n vervelende koper, ik had afspraak gemaakt om zadel op te gaan halen (duurde nog een week) maar dag later laten weten dat ik er toch vanaf zag (beter dan niet op komen dagen). Hij zag er best wel oud uit en was zijn geld dus eigenlijk niet waard :o
Heb nu een wintec springzadel (pro versie, had een gewone eerst) voor veel minder en incl. toebehoren :D helemaal gelukkig dus :+

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:45

Vandaag de bieder op mijn tv kast (die niet meer van zich liet horen)een mail gestuurd dat ik had gezien dat er een kleine beschadiging op de poot zat en dat hij hem toch voor zijn bod kon komen halen. Kreeg meteen een mail terug. Dat hij hem vrijdag tussen 12 en 13 komt halen...nou ben benieuwd.

Verder heb ik nog een muziek mobiel te koop had iemand interesse dus ik kreeg een mail. Ik krijg de mail op mijn telefoon binnen dus reageerde direct. Krijg ik een dag later pas weer een mail terug met de vraag wanneer hij hem kon komen ophalen. Ik meteen beantwoord...en wacht nu al weer 2 dagen..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 01:56

kiki1976 schreef:
Anders aangeven dat ze het via Kiala wilt versturen, dan kost het maar iets van €5,- als pakketje :)* naar België hihi

Kon ik nog doen inderdaad :')
Maar goed, ik moest eigenlijk sowieso afzien van de verkoop. Ik heb ondertussen wat anders gekocht en heb nu geen zin om het geld nog uit te geven voor het spel. Dat vrouwtje reageerde best traag en ik heb in de tussentijd dus wat anders besloten. Ik dacht eigenlijk dat ze helemaal niet meer zou reageren x)
Maar zelfs al was ik wel nog geïnteresseerd, had ik sowieso afgehaakt. Ik kan datzelfde spel wel voor minder dan 35 euro vinden.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:29

postpakket is waardeloos. Ik kon aangeven wanneer ik het pakket wilde ontvangen, nadat we bij de eerste poging niet thuis waren. Dit kon je voor 22 uur melden maar ik kon pas na 22 uur op die site komen. Waardeloos systeem. Gelukkig had de bezorger er een tel.nr op gezet en na een tel.met hem persoonlijk is het toch goed gekomen.
Zaterdag 2 dingen besteld bij verschillende bedrijven.Het eerste pakketje had ik gister, helaas de tweede nog net

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:25

Vriendin belde of ik mee wou te zadel passen met haar jonge paard.
-Prima ik mee,komen we aan bij een aardige meid maar men die zadels! >;)
1 mega oud zadel met allemaal barsten onderin de kussens (dat ga je toch niet meer op een paard leggen?!)
Verzenden is verkocht maar ben blij dat we zo heen zijn geggaan,nu hebben we het beste zadel ertussen uit kunnen halen en die past ook nog.

Maar als mensen dus zo'n goedkoop zadel op laten sturen...nou dat ding kan gelijk de prullebak in zo slecht was de staat van het zadel.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:47

Heb nette petries gekocht via marktplaats. Zijn 2 keer gedragen, dus nog echt niet ingelopen.
Ben benieuwd :j

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:49

Ik zou via bokt petries kopen precies mijn maat. Waren prachtig mooi. Ben blij dat ik ben gaan passen. Kwam er met me wreef niet in. Zo jammer de waren nog hartstikke nieuw.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:51

Naja, ik zie het wel. Maten komen overeen, en als ze toch niet passen gooi ik ze weer op marktplaats. Heb ze niet voor heel veel gekocht, en anders moest ik 2 uur gaan reizen om te passen...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:51

Ik heb ook nog steeds leren laarzen staan :+ twijfel nog steeds wat ik er mee moet doen (na een jaar, 10x aangehad hooguit, nog steeds niet ingelopen :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:53

Wbt zadels kopen/verkopen is lastig!
Gelukkig dat je bent gaan kijken..

Brrr stijve petries, wel met rits hoop ik voor je? Anders is echt amper te doen :)) Vooral die simpele versies. Drama

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:54

Ik zoek ze nu maar met rits. Dus als iemand petries met rits heeft maat 38 kuit 39. Graag pb :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:55

Moeten het per se petries zijn? (anders maakt het trouwens nog niets uit:') heb maat 39 kuitmaat?)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:56

Hoeft niet persé als ze maar een dressuur boog hebben.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:57

Ik heb gister 3 mensen gemailt op MP die een DVDbox hebben van een serie die ik graag wil (op tv kijkt toch makkelijker dan beetje op internet als laptop steeds vast loopt :+ ). Nieuw kost ie rond 90,- en 2ehands rond 60,- dus scheelt mooi wat. (bijv 1 keer gekeken)
Hopelijk antwoord 1 vd 3 vandaag, wil 'm eigs zsm hebben en lekker kijken. O:)