wow ja das wel heel duur dan Eskimo..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
en fries en Gronings lijkt qua puut en puude best op elkaar
Ladybird schreef:JAa maar takkie jij snapt dat want jij woont in het noordenen fries en Gronings lijkt qua puut en puude best op elkaar

is betaalbaarder
Heb Groningen altijd zo'n leuke stad gevonden btw! Eskimo schreef:En ik heb 2 jaar in Groningen gewoond voordat ik hierheen emigreerde.. Moet me diep schamen dat ik het woord niet kenHeb Groningen altijd zo'n leuke stad gevonden btw!
Eskimo schreef:Dutch drugs weet ik nog wel jaeen puut.. Noooooooit van gehoord
Voor een zak kruidnootjes bij mij in het winkeltje hier betaal je voor zo'n 200 gram zak 1.25 ofzoiets, ik krijg korting. Voor een chocolade letter hetzelfde. Dat is dus niet zo duur, maar voor kaas.. Een stukkie kaas, meer dan 15 dollar! Vlokken? 6 dollar, sandwichspread? 5 dollar.. Plus tax.. En dat geld voor alles zo'n beetje. Al is het sowieso heel duur wonen hier, ik woon in BC (British Columbia) en ze zeggen ook wel eens: Bring Cash

Eskimo schreef:Nee de Sinterklaas spullen bij ons in het winkeltje valt echt mee moet ik zeggen! Ik had ze veel duurder verwacht maar het is echt het aller goedkoopste bij ons kwa producten..
Ladybird: Daar geef ik je helemaal gelijk in.. Toen ik naar Groningen verhuisde dacht ik waar kom ik nou terecht.. Maar eenmaal daar op school en toen ik in het uitgaansleven terecht kwam vond ik het geweldig!! Heb me echt thuis gevoeld daar
zijn wij zo anders??
Uit gaan in Groningen is ook heel gaaf
Eskimo schreef:Valt wel mee.. Beetje de grootte van een normale Kruidvat. Werken met ongeveer 3 personen op een dag dus kan je wel na gaan dat het zeker geen grote supermarkt achtige winkel is. Gewoon een winkeltje met een kaas afdeling, vlees afdeling, en rekken met Nederlandse producten. Maar erg gezellig om in te werken!
Ik ga maar weer eens.. Tot ziens maar weer
Ladybird schreef:Eskimo schreef:Nee de Sinterklaas spullen bij ons in het winkeltje valt echt mee moet ik zeggen! Ik had ze veel duurder verwacht maar het is echt het aller goedkoopste bij ons kwa producten..
Ladybird: Daar geef ik je helemaal gelijk in.. Toen ik naar Groningen verhuisde dacht ik waar kom ik nou terecht.. Maar eenmaal daar op school en toen ik in het uitgaansleven terecht kwam vond ik het geweldig!! Heb me echt thuis gevoeld daar
Hoezo dacht je van waar ben ik nou weer terecht gekomenzijn wij zo anders??
Uit gaan in Groningen is ook heel gaaf
Ik als meisje uit Utrecht die in Spanje had gewoond en in allerlei grote steden en dan ineens in Groningen terecht kwam.. Ik kreeg daar allemaal boeren gedachten bij en dacht dat daar iedereen nog op klompen liep en met traktoren door de stad reden..
Pas na een aantal weken/maanden zag ik hoe leuke stad het was, en als m'n broer en zus niet in Utrecht woonde was ik liever in Groningen op mezelf gegaan dan in Utrecht.. Maarja, toen kwam Canada 
En ja.. De kruidnoten/pepernoten zijn erg bekend! Zelfs de black piets (zwarte pieten
) kennen ze hier, was vorig jaar nog een heel gedoe over omdat een aantal Afrikanen dachten dat we zo racistisch waren dus het hele Sinterklaas feest moest afgelast worden
ja echt racistisch feest toch dat sinterklaasgebeuren...