[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: [HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:29

Jawel, een puut is gewoon Gronings voor zakje, maar ik vergeet alleen wel eens dat dat gronings is omdat het voor mij gewon een nederlands woord is :')

wow ja das wel heel duur dan Eskimo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:30

Wow Eskimo :oo , ik zeg weleens puude :P

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:32

JAa maar takkie jij snapt dat want jij woont in het noorden :+ en fries en Gronings lijkt qua puut en puude best op elkaar _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:34

Ladybird schreef:
JAa maar takkie jij snapt dat want jij woont in het noorden :+ en fries en Gronings lijkt qua puut en puude best op elkaar _O-

:j

Tarieven met T&T EUR 1 EUR 2 EUR 3 Wereld
0-2 kg €13,00 €18,50 €19,30 €24,30
2-5 kg €19,50 €25,00 €26,30 €34,30
5-10 kg €25,00 €31,00 €32,30 €58,30
10-20 kg €34,00 €40,00 €42,30 €105,30
20-30 kg* €40,46 €47,60 Geen aanbod Geen aanbod
Retourservice Gratis Gratis Gratis Gratis
Uitklaring -- -- Inclusief Inclusief

*\o/* is betaalbaarder :')

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:37

En ik heb 2 jaar in Groningen gewoond voordat ik hierheen emigreerde.. Moet me diep schamen dat ik het woord niet ken :D Heb Groningen altijd zo'n leuke stad gevonden btw!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:39

Eskimo schreef:
En ik heb 2 jaar in Groningen gewoond voordat ik hierheen emigreerde.. Moet me diep schamen dat ik het woord niet ken :D Heb Groningen altijd zo'n leuke stad gevonden btw!

Eskimo, er gaat NIETS boven Groningen *\o/*

haha maar het is toch echt een Gronings woord hoor, elke groninger weet waar je het over hebt als je puut zegt..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:48

Eskimo schreef:
Dutch drugs weet ik nog wel ja :D een puut.. Noooooooit van gehoord :+ Voor een zak kruidnootjes bij mij in het winkeltje hier betaal je voor zo'n 200 gram zak 1.25 ofzoiets, ik krijg korting. Voor een chocolade letter hetzelfde. Dat is dus niet zo duur, maar voor kaas.. Een stukkie kaas, meer dan 15 dollar! Vlokken? 6 dollar, sandwichspread? 5 dollar.. Plus tax.. En dat geld voor alles zo'n beetje. Al is het sowieso heel duur wonen hier, ik woon in BC (British Columbia) en ze zeggen ook wel eens: Bring Cash :+

Maar de kruidnoten zijn niet zo superduur dan toch? Hier zijn ze ook niet goedkoop nl.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:49

Nee de Sinterklaas spullen bij ons in het winkeltje valt echt mee moet ik zeggen! Ik had ze veel duurder verwacht maar het is echt het aller goedkoopste bij ons kwa producten..

Ladybird: Daar geef ik je helemaal gelijk in.. Toen ik naar Groningen verhuisde dacht ik waar kom ik nou terecht.. Maar eenmaal daar op school en toen ik in het uitgaansleven terecht kwam vond ik het geweldig!! Heb me echt thuis gevoeld daar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:56

De stomme truffelnootjes zijn nog duurder....

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:59

Sssst niks over truffelnootjes zeggen.. Ik wil ze zo graag maar moet nog een halve week wachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:12

die krijgen jullie ook?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:13

Gelukkig wel! *\o/* Dat zijn mijn lievelings

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:18

Yay :D

Is het een groot winkeltje?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:29

Valt wel mee.. Beetje de grootte van een normale Kruidvat. Werken met ongeveer 3 personen op een dag dus kan je wel na gaan dat het zeker geen grote supermarkt achtige winkel is. Gewoon een winkeltje met een kaas afdeling, vlees afdeling, en rekken met Nederlandse producten. Maar erg gezellig om in te werken!

Ik ga maar weer eens.. Tot ziens maar weer :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:01

Eskimo schreef:
Nee de Sinterklaas spullen bij ons in het winkeltje valt echt mee moet ik zeggen! Ik had ze veel duurder verwacht maar het is echt het aller goedkoopste bij ons kwa producten..

Ladybird: Daar geef ik je helemaal gelijk in.. Toen ik naar Groningen verhuisde dacht ik waar kom ik nou terecht.. Maar eenmaal daar op school en toen ik in het uitgaansleven terecht kwam vond ik het geweldig!! Heb me echt thuis gevoeld daar

Hoezo dacht je van waar ben ik nou weer terecht gekomen :') zijn wij zo anders?? :') Uit gaan in Groningen is ook heel gaaf :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:02

Eskimo schreef:
Valt wel mee.. Beetje de grootte van een normale Kruidvat. Werken met ongeveer 3 personen op een dag dus kan je wel na gaan dat het zeker geen grote supermarkt achtige winkel is. Gewoon een winkeltje met een kaas afdeling, vlees afdeling, en rekken met Nederlandse producten. Maar erg gezellig om in te werken!

Ik ga maar weer eens.. Tot ziens maar weer :D

Maar wie komen daar dan? veel nederlanders? of juist mensen uit Vancouver die graag pepernoten eten ofzo :')

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:34

Ladybird schreef:
Eskimo schreef:

Hoezo dacht je van waar ben ik nou weer terecht gekomen :') zijn wij zo anders?? :') Uit gaan in Groningen is ook heel gaaf :D

Ja... :D Ik als meisje uit Utrecht die in Spanje had gewoond en in allerlei grote steden en dan ineens in Groningen terecht kwam.. Ik kreeg daar allemaal boeren gedachten bij en dacht dat daar iedereen nog op klompen liep en met traktoren door de stad reden.. :') Pas na een aantal weken/maanden zag ik hoe leuke stad het was, en als m'n broer en zus niet in Utrecht woonde was ik liever in Groningen op mezelf gegaan dan in Utrecht.. Maarja, toen kwam Canada :D

Er komen daar heel veel verschillende mensen, veel Nederlanders van 2de/3de/4de generatie, dus ook veel ouderen die inmiddels geen Nederlands meer spreken, maar ook veel Canadezen die de Nederlandse producten lekker vinden (vooral de kaas). Canadese producten zijn ook gewoon anders.. Niet echt lekker, moest er zelf echt aan wennen, dus kan me voorstellen dat veel Canadezen naar het Nederlandse winkeltje gaan :+ En ja.. De kruidnoten/pepernoten zijn erg bekend! Zelfs de black piets (zwarte pieten :)) ) kennen ze hier, was vorig jaar nog een heel gedoe over omdat een aantal Afrikanen dachten dat we zo racistisch waren dus het hele Sinterklaas feest moest afgelast worden

Frouke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:58

heb heeeeeeeel veel zin in de winter en kerst en de rest!!! haha

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:20

klinkt erg gezellig daar in canada

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:26

_O- ja echt racistisch feest toch dat sinterklaasgebeuren...

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:33

WE HEBBEN EEN PEPERNOOT INKOOP GEDAAN :D *\o/*

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:35

Ja sloeg nergens op.. :')

Lekker hoor.. Pepernoten.. Krijg er honger van maar moet na een weekend vol vreetbuien toch wel een beetje op de kilo's gaan letten dus laat de truffelnootjes nog maar even zitten denk ik -O-

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:36

Ik had vanochtend voor het eerst witte adem :D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:36

Haha dat hoort ook bij deze tijd ja.. :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:38

Das een goed teken, dan wordt het kouder ;)