Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:15

ja zal ik wel doen ja ik heb ook 2 keer gemaild

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:18

hmm ik zou ook een berichtje krijgen vrijdag van iemand die geinteresseerd was in mijn zadel, maar misschien kan ze me ook niet mailen dan. heb nog niks gehoord iig

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:19

Ik heb ook nog een keertje gemaild :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:21

Hmm, ik heb gisteren de vraagprijs geboden op een printer en keurig gemaild of ik hem maandag of dinsdag op kan pikken. Tot op heden nog niks gehoord. Maar eens kijken of er überhaupt een reactie komt. :)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:09

Hier gaat de mail prima,meerdere mensen die reageren op advertentie's. Nog niemand gehad die iets schreef in de trend van ''geen reactie''of bod verwijderd oid

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:49

Liezzel schreef:
Waarom is afdingen zo erg? :')

Ik hou ervan en ben nu alweer bezig om een CD veel goedkoper te krijgen dan de prijs in de advertentie *\o/*

Afdingen is opzich niet erg.
Maar in veel gevallen gaat het om een nieuw artikel wat al een stuk goedkoper is dan in de winkel.
En dan gaan ze nog eens een stuk lager bieden.
BV
Winkelprijs € 89,95
OP marktplaats € 60,-
En dan bieden ze €30,- incl. verzenden
En dan zijn ze nog boos dat je het er niet voor wilt verkopen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:09

Heb net een enorme lading dvd's op MP gezet. Allemaal kleine prijsjes.. Ben benieuwd of ik ze nog een beetje kwijt ga raken. :P

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:34

Net contact opgenomen met iemand die een bod op m,n voliëre heeft gedaan.
Hoop dat het serieus was........nog niks terug gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:11

wij hebben 5 brandganzen te koop staan. voor 25 per paar kunnen ze weg. kregen we gisteravond een mail dat iemand voor 40 euro een koppel wil komen halen en er werd afgesloten met De boshoeve. Nu is het zowiezo al een beetje apart dat iemand van 1 nest dus een koppel wil. fokken kun je er dan niet mee want dan zou heb broer en zus zijn. Nadat m'n moeder gegoogled had op hun naam kwam ze allemaal restaurants tegen. Zij terug gestuurd dat ze alleen voor 25 per stuk weggingen en wat ze met een koppel willen omdat het broer en zus is. Toen kreeg ze alleen terug dat het te duur was.

kan me wel indenken wat er dan mee gebeurd.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:25

Ja inderdaad... :oo

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:38

Net 1 cadeabon op de bus gedaan,fijn mailcontact gehad maar toch (na het lezen van dit topic) een filmpje ervan gemaakt dat de envelop goed geadresseerd is,dichtgeplakt,in de bus gedaan en dag van de lichting erop gezet.
Mocht het fout gaan dan heb ik in ieder geval bewijs dat ik m'n best heb gedaan.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:59

Dav schreef:
Net 1 cadeabon op de bus gedaan,fijn mailcontact gehad maar toch (na het lezen van dit topic) een filmpje ervan gemaakt dat de envelop goed geadresseerd is,dichtgeplakt,in de bus gedaan en dag van de lichting erop gezet.
Mocht het fout gaan dan heb ik in ieder geval bewijs dat ik m'n best heb gedaan.

Het is toch ook vreselijk dat dat inmiddels allemaal moet he.... pffff

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:17

kiki1976 schreef:
WhySoWhite schreef:
Zo werd ik vorige week gebeld dat mensen mijn tinker wel wilde hebben... Ze zouden er meteen aan komen en haar gelijk mee nemen... hmz vreemd, maar goed het kan.. Sta je dan zonder er iemand op komt dagen of afbeld... Niks meer gehoord -O-

Dat gebeurt niet alleen via MP hoor maar ook via Bokt.
1e keer belde (nou ja een sms) ze dan wel netjes af, een half uurtje van te voren. Ze durfde het niet aan om anderhalf uur met een trailer te rijden met mist. Oke kan ik me voorstellen. Ze had geen agenda bij de hand dus zou bellen voor een nieuwe afspraak.
Ze hebben ook een nieuwe afspraak gemaakt.
Dag van te voren nog een sms of we haar nog hadden. Natuurlijk dat was afgesproken dus ga haar dan niet achter hun rug om verkopen.
'Smorgens weer een sms dat ze wegreden. Nu ze moeten nu nog komen. Geen afbericht helemaal niets. En dan hou je een paardje 3 weken al met al gereserveerd voor iemand :(

Ook een keer gehad, echt onbeschofd, met veek pijn en trainen pony gratis af te halen voor goed tehuis, wezen kijken allemaal leuk, overleggen met haar man, 5 december kwam ze hem halen. Ik alles geregeld vrij genomen. Niets meer gehoord. Pony uiteindelijk gebleven *gelukkig maar hoor doe hem ook nooit meer weg*. En af en toe lees ik nog wel eens die berichten maar is gewoon iemand die voor een dub op de eerste rang en mankeerd er wat aan voor grof geld verkopen -O-

Ik zie ook net dat ze permanent is geband.. :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:11

Op de Canadese marktplaats hebben we ook nog een leuke. Ik heb verhuisdozen te koop. Krijg je een mail met "hi, I am interested in the boxes. please call me at [nummer]. [naam]"
Ik heb even teruggemaild of ze nog interesse heeft (is nl een paar dagen geleden dat ze mailde) en wat mijn nummer dan is. :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:42

Jullie met je 'een antwoord mail terug sturen geeft een failure'..... nu gebeurd dat voor mij ook ineens voor het eerst in 6 jaar :')

Ik heb 2 feuteauils te koop staan (verdomd hoe schrijf je dat ook alweer?) die per stuk 600 euro nieuw kosten. Dingen zijn 3x in gezeten en gaan weg omdat er nu toch een compleet nieuwe set banken komt.
Staat duidelijk in de advertentie en dat ik ook géén onzinbiedingen wil hebben.

Krijg ik een mailtje: 'Ik heb 50 euro te besteden. Ik hoop dat we tot overeenstemming kunnen komen'.

Jaaaaaa hooooor :evaw:

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:46

JessAndHope schreef:
Jullie met je 'een antwoord mail terug sturen geeft een failure'..... nu gebeurd dat voor mij ook ineens voor het eerst in 6 jaar :')

Ik heb 2 feuteauils te koop staan (verdomd hoe schrijf je dat ook alweer?) die per stuk 600 euro nieuw kosten. Dingen zijn 3x in gezeten en gaan weg omdat er nu toch een compleet nieuwe set banken komt.

Krijg ik een mailtje: 'Ik heb 50 euro te besteden. Ik hoop dat we tot overeenstemming kunnen komen'.

Tuurlijk! De overeenstemming dat ze vooral hard verder moeten zoeken, vermoed ik zo;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:50

Lowara schreef:
JessAndHope schreef:

Tuurlijk! De overeenstemming dat ze vooral hard verder moeten zoeken, vermoed ik zo;)

Heel hard.... kost me dan echt moeite nog enigszins netjes te antwoorden. Heb het nu maar gehouden op: ik zou de advertentie nog een keertje goed doorlezen als ik u was. Mvg,

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:56

Momenteel krijg ik de ene na de andere mail dat er geld afgeboekt gaat worden van mijn rekening of dat er geld gestort werd maar dat het niet lukte en of ik maar even alle gegevens van mij wil mailen naar hun.

Afzender de rabobank :') .

Tuurlijk doe ik dat even joh, kom maar op met die poen <<) _O-

Zijn echt 3 of 4 mails per dag.......stomme donders _-:(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:27

De rabobank waarschuwt ook voor alle valse mails die verstuurd worden!!

Ik had het van de week weer, dat het me niet lukt om te reageren op een reactie via MP. gelukkig mailde de man me gister dat hij helaas nog niets van me had gehoord met daaronder zijn mailadres en 06 nummer!!! Heb gelijk contact met hem opgenomen!
Ik vraag me af, MP meldt dat ze het mailadres 'vervormen' om narigheid te voorkomen. Zou het daar soms af en toe mis gaan?!?!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:35

Twinklestar schreef:
Momenteel krijg ik de ene na de andere mail dat er geld afgeboekt gaat worden van mijn rekening of dat er geld gestort werd maar dat het niet lukte en of ik maar even alle gegevens van mij wil mailen naar hun.

Afzender de rabobank :') .

Tuurlijk doe ik dat even joh, kom maar op met die poen <<) _O-

Zijn echt 3 of 4 mails per dag.......stomme donders _-:(

Hahha die krijg ik juist steeds van de abn amro, visa en sns. Ik moet snel reageren (via een link) ander wordt m'n pas etc geblokkeerd.
Ik zeg vooral doen! Stelletje stomme oplichters die je huiswerk! Ik heb die banken (en creditcard) niet eens _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:37

In sommige gevallen lukt het wel als je het opnieuw doet, maar het gebeurt momenteel heel vaak!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:44

Ik ben met meerdere mensen aan het mailen en heb vandaag al 3x een foutmelding gehad.

Heb een paar Disney dvd's erop staan, bieden vanaf 7 euro. Vanmorgen een rakker: " ik bied 3 met een euro verzendkosten"

Ik aangegeven dat hij verder moet zoeken.

Nog een mail: "nou, oké, voor een euro meer doe ik het ook wel"

Ik gezegd dat het 7 moest zijn, take it or leave it.. Hij ging verder zoeken..

En vervolgens verkoop ik dezelfde dvd vanmiddag voor 10 euro incl verzenden.. :')

Deze dvd's zijn bij bol.com tweedehands niet te krijgen voor minder dan 12 euro excl verzenden.. :P mijn prijs is dus niet zo gek! :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 01:11

JessAndHope schreef:

U bent van harte welkom om er voor 50 euro even op te komen zitten. Geen vlekken maken aub. :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:04

Ik heb uiteindelijk een printer gekocht bij iemand anders. Ik heb zondag 2 emailtjes verzonden aan iemand die een klein printertje aanbood. Geen enkele reactie.. Toen iemand anders een email gestuurd of ik hem op kon halen: ook al geen reactie..

Gisteravond met iemand zitten emailen en uiteindelijk een Canon Selphy gekocht.. Een inimini printertje waar je direct vanaf je camera foto's kunt printen, precies wat ik nodig heb! En dat voor maar 21 euro incl verzenden. Er zit nog een nieuw pakje fotopapier en een cartridge bij en er zaten nog vellen en inkt in. Dus ik kan voorlopig vooruit! :D

Dus nou vol ongeduld wachten tot hij binnen komt, haha! :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:27

Voor de mensen die dingen verzenden via postNl....
Via mijn werk heb ik veel te maken met meerdere postsorteercentra. Het is momenteel een grote bende daar en er zijn onvoldoende (ervaren) mensen om het allemaal op orde te houden. Als ik erheen moet om post op te halen moet ik het van verschillende plaatsen halen, van de grond oprapen, tussen de postzakken zoeken, bij andere bedrijven controleren of daar nikss tussen zit, in de rolcontainers kijken of er niet iets achter is gebleven..... een grote paasei dus. Allemaal in t kader van bezuinigingen uiteraard. Veel centra worden klaargemaakt om gesloten te worden. we krijgen met grote regelmaat verkeerde post binnen, kapotte enveloppen en zelfs lege paketten.

weet waar je aan begint dus...