Het Nederlandse Weertopic #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Het Nederlandse Weertopic #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:52

Hier wat pics van gister:

In het begin was het nog vrij ver weg, dus echte flitsen waren er nog niet:
http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... 720101.jpg

Toen begon het behoorlijk hard te waaien en te regenen en volgden er steeds meer flitsen op, helaas niet die ik wou hebben maar het plaatje is leuk:
http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... 720102.jpg

Toen werd ik ook nat (er kwam van alles naar binnen gewaaid :') ), heb dus helaas het raam dicht moeten doen. Even later kwam er een helsverlichtende flits:
http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... 720103.jpg

Gezien het op zolder niet veel aan was ben ik naar de voorkant van het huis verhuisd en daar heb ik deze platen geschoten. <3 <3 <3
http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... 720104.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... 720105.jpg

En hier zie je linksboven nog een kleintje:
http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... 720106.jpg

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:53

dwaallicht schreef:
Liek_ schreef:
Zooooo ging hier (Zeist) even heel goed los :D Heftige onweer, stortregen en hagelstenen van een cm doorsnee :oo

Ja echt! Wij wonen ook in zeist en er kwamen stukken ijs ter grootte van knikkers uit de lucht! gelukkig konden we schuilen onder een luifel... (we gingen picknicken :+ ) bizar weer! Het leek er even op de dat de bui langs ons zou gaan, maar toen draaide de windrichting ineens of zo..

ja dat lijkt ook hier het geval te zijn! ik dacht eerst dat hij hier ook over zou komen. maar hij schijnt toch ineens de andere kant op te gaan ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:55

Magda, mooie bliksemfotos!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:55

mooie foto`s :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:56

Ik ben er echt superblij mee, hier heb ik wekenlang op gewacht. :D Bedankt!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:58

hier in zwolle gaat de lucht nu wel betrekken zie ik ;) denk dat we misschien nog een paar spatters mee krijgen! :D

magda_90, ja de plantjes zijn iig weer goed voorzien :D ik denk dat er in NL op de meeste plaatsen niet meer zo veel droogheid is nu :P

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:01

ohw mensen hoe warm is het bij jullie binnen in de woonkamer???
Het is dat ik gelukkig een waaier heb anders ben ik ervan obertuigt dat ik hier anders weg smelt ;) haha het is hier maar liefst 33 graden in de woonkamer. ;(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:02

Mijn thermometer geeft al maandenlang aan dat het -40 is. :+

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:03

iemand foto's van de grote hagelstenen?
Mijn vriend geloofd het niet :+

Hier is het nog steeds bloedheet, en benauwd...
Het waait wel eindelijk een klein beetje...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:05

Ook hier zweet ik zowat weer van de stoel af en het betrekt ook, dus ben benieuwd! Ga zo voor de zekerheid mijn was maar binnenhalen.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:06

Mooie foto's magda!!
Hier is het bewolkt. Wel fijn, zo koelt het wat af. En heb ik wat meer energie om wat te doen.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:10

Dhani schreef:
ja dat lijkt ook hier het geval te zijn! ik dacht eerst dat hij hier ook over zou komen. maar hij schijnt toch ineens de andere kant op te gaan ;)

Eerst zou de bui over Almere gaan en dan over Lelystad, Toen leek het over Dronten/Kampen te gaan, nu lijkt het via Ermelo naar Zwolle te gaan, erg jammer, want ik had me op de bui verheugd :P

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:12

irissahorse schreef:
Dhani schreef:

Eerst zou de bui over Almere gaan en dan over Lelystad, Toen leek het over Dronten/Kampen te gaan, nu lijkt het via Ermelo naar Zwolle te gaan, erg jammer, want ik had me op de bui verheugd :P

ja klopt heb het net ook gezien! de lucht is hier nu ook donker en het rommeld en waait wat! heb even de boel open gezet :D zo kanhet ietsje afkoelen.

maar ik zie ook dat de bui minder word!. vanmiddag was het nog dat hij vrij groot was nu lijkt het meer op een klein buitje ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:18

Magda: Mooie foto's :D. Sommige foto's hadden hier gemaakt kunnen worden :P.

Pfff, wat een weer vannacht zeg. Gister avond begon de lucht in een keer zwart te worden. Toen begon het heel hard te waaien vervolgens barstte het onweer los en daarna begon het te regenen. Hier heeft het bijna de hele nacht geonweerd. Ik heb dus ook de hele nacht wakker gelegen want als het onweert kan ik niet slapen. Soms flitste het zoveel dat het af en toe wel dag leek, zoveel licht kwam er vanaf. Je kon als je op straat stond gewoon alles zien terwijl het normaal dus gewoon donker was ( was rond 1 uur s nachts).

Verder is er hier gelukkig niet veel schade. Alleen bij de paarden was de omheining gedeeltelijk kapot.

edit: Hier is in boven leeuwen
Laatst bijgewerkt door moppielover op 11-07-10 16:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:19

Nooooo, de bui gaat hier rakelings voorbij :(

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:23

hier word het nu behoorlijk donker, en het rommelt wat!
edit; woon in olst.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:30

irissahorse schreef:
Nooooo, de bui gaat hier rakelings voorbij :(

wij alleen wat spetters gehad! meer gaan we ook niet krijgen! :+ ik heb wel moor de boel tegen me kaar open. voor zolang het kan! het zou zometeen wel weer zonnig en warm worden! maar het is toch even 3 graden minder warm in mijn woonkamertje :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:34

irissahorse schreef:
Dhani schreef:

hier ook dronten langsheen gegaan paar spetters en wat gerommel dat was het helaas ,
vannacht vonden ze dat we wel genoeg hadden gehad haha , vond het kl*te dat het zo hard regende want met die wind had het lekker af kunnen koelen als de ramen open ahadden gestaan , mja regende giga in *zucht*
net ff met knollie bos ingeweest , moest wel langs een paar bomen schuiven eroverheen en eronder door maar ging allemaal goed viel me alles mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:35

Pffff het is hier (tilburg) zo warm! Moet zo gaan werken maar zweet me nu al kapot :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:38

Oooh lekker warm hier, 33 graden in de tuin!
Bij de paarden op de wei nog veel warmer pff!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:42

Het is hier nu bewolkt maar de zon komt er af en toe ook nog door. De wolken zien er niet dreigend uit.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:43

Waarschuwing voor hevig onweer
(Novum) - Een kleine maar hevige onweersbui trekt midden over het land. De buien gaan gepaard met stevige windstoten. De reddingsbrigade heeft bij de Loosdrechtse en de Ankeveense Plassen alarm geslagen over het plotselinge onweer. Mensen worden zo nodig van het water gehaald.

Het onweer zorgt lokaal voor zeer slecht weer. Watersporters kunnen zich volgens de reddingsmaatschappij gemakkelijk verkijken op de omslag in het weer. Andere mensen krijgen de waarschuwing waarschijnlijk niet op tijd mee.

De buien zijn volgens directeur Raymond van Mourik van de Reddingsbrigade Nederland vergelijkbaar met die van zaterdagavond -en nacht alleen dan in een kleiner gebied. Het onweer trekt rond 15.00 uur richting Flevoland.

Een kleinere onweerswolk trok over Amsterdam, waar zondag zeker tienduizenden mensen op het Museumplein naar de WK-finale kijken.

hmmmmmmmmmmmmm niks gezien of gehoord

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:46

Wolk is niet eens over Flevoland geweest, maar Gelderland

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:47

Ik duik zo de vriezer in, damn het zweet loopt me van alle kanten, heb geen zin in warm eten zometeen. :n

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:50

Wij waren net op tijd terug van onze buitenrit Het werd donker en een halve wolkbreuk. Gevolg: Stallen onder water...