Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:30

Lizzle schreef:
Als ik het even uit mijn 'simpele blik' beredeneer zijn de moslims in Nederland voornamelijk berbers/boeren/armere, ongeschoolden. Hun levensstijl en overtuigingen zijn van de oude stempel en is blijven hangen op het moment van vertrek. Zeker als je kijkt naar het land van herkomst. De stedelingen dragen daar vaak niet eens meer een hoofddoek.

Inderdaad :j

De geloven zijn op een paar puntjes na vrijwel hetzelfde, alleen geloven de meeste moslims in Nederland nog heel strikt, omdat het vaak de armere/boeren zijn. Er zijn ook nog streng gelovigen christelijke/katholieke, zij zijn alleen in der minderheid. Bij de moslims is dat (nog?) niet het geval.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:31

De ontkerkelijking is in Nederland wel hoog maar dat wil niet zeggen dat er niet nog een kern bestaat die toch zwaar christelijk blijft. En dat zijn niet alleen ouderen. Er zijn overigens mooie statistieken over de ontkerkelijking. Vast wel te vinden op het CBS

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:32

Ik wil dat best van jullie aannemen maar waarop baseren jullie dat nou? Dat van die ''meeste moslims'' en ''minderheid'' e.d.? :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:38

Op het moment dat alle wegen vrij komen voor allochtonen zal denk ik ook de 'kerkelijkheid' of de Moskeenheid (:P) bij islamieten afneemt. Daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat het geloof zal evolueren zoals het nu ook al doet. Kerkelijkheid verdwijnt niet maar wordt wel vervormd. Dat komt door de hogere opleidingen die allochtonen volgen (hier is een duidelijke trend te zien) de emancipatie van vrouwen en de verwesterlijking. Wanneer de islamitische gemeenschap alle kansen geboden worden om echt mee te tellen in onze maatschappij die open staat voor alle geloven dan neemt het fundamentalisme af. Het is een trend die we ook al in het Christendom gezien hebben.

Toekie

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:39

Dat ben ik met je eens. :j

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:45

Ik heb net ook de test gedaan en kom uit op pvv,dus ga daar na me even wat verdiept te hebben in de pvv, ook maar op stemmen. Ook al ben ik het niet volledig met hem eens.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:51

PVV

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:53

GroenLinks :) .

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 00:24

Zo...ik heb net 14 pagina's enigszins gelezen. Ik heb een hoop gelezen en in me opgenomen. Het is een erg interessant topic geworden!

Ik blijf bij mijn keuze en dit gevoel wordt toch wel steeds sterker :j

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 00:43

Ik stem toch maar PVV, ook al ben ik het niet met álles eens. Ik vind zijn punt over de politie wel goed, en die zie ik niet bij andere partijen. 10.000 agenten erbij als ik het goed heb.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 00:45

D66 wil ook meer politie.

Dit zijn de punten wat betreft de "Openbare orde en veiligheid":

> Regulering cannabisteelt om criminaliteit te weren.
> Investeren in politie: vooral meer rechercheurs en forensisch deskundigen.
> Agenten meer (vooral ’s avonds) op straat.
> Het moet mogelijk worden om elektronisch aangifte te doen van eenvoudige misdrijven.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 01:18

Het is toch al mogelijk om elektronisch aangifte te doen?
Ik twijfel nog wat ik ga stemmen, SP of D66...

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 01:21

SP :D

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 01:37

Ik stem op de VVD. :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 01:39

Nee geen VVD! =( Daar gaat de studiefinanciering! :'(

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:49

Krips schreef:
Op het moment dat alle wegen vrij komen voor allochtonen zal denk ik ook de 'kerkelijkheid' of de Moskeenheid (:P) bij islamieten afneemt. Daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat het geloof zal evolueren zoals het nu ook al doet. Kerkelijkheid verdwijnt niet maar wordt wel vervormd. Dat komt door de hogere opleidingen die allochtonen volgen (hier is een duidelijke trend te zien) de emancipatie van vrouwen en de verwesterlijking. Wanneer de islamitische gemeenschap alle kansen geboden worden om echt mee te tellen in onze maatschappij die open staat voor alle geloven dan neemt het fundamentalisme af. Het is een trend die we ook al in het Christendom gezien hebben.

Ik hoop het met je mee Krips. Maar toch twijfel ik daar aan.
Het moslim geloof is basaal gezien toch wel heel anders dat het christelijk geloof en zelfs daar heeft het een eeuwigheid geduurd voordat we zijn waar we nu zijn.
Bovendien zegt de koran als ik mij goed geïnformeerd heb, dat zodra men iets veranderd aan de koran, het de koran niet meer is en dat men zich dan geen moslim meer kan noemen. Ik geloof ook niet zo in de stelling dat moslims nog niet meetellen in onze maatschappij. Alle kansen en mogelijkheden om zich te evolueren zijn er toch al?

Maar niettemin, ik hoop het met je mee. En alle moslims die graag willen evolueren zijn wat mij betreft van heel harte welkom!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:51

Ik ben er uit, na de 4e keer stemwijzer :=

SP

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:25

soeboenoe schreef:

Ja dat vind ik ook zoiets schandaligs, dan moet je geld gaan lenen.. ja zo zal er wel weer veel ellende komen.
En het onderwijs verbeteren... pffffffff het onderwijs hier in nederland is al 10000000 jaar niks dat zal de eerste 100 jaar nog wel niet beter worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:26

take_one schreef:
soeboenoe schreef:

Ja dat vind ik ook zoiets schandaligs, dan moet je geld gaan lenen.. ja zo zal er wel weer veel ellende komen.
En het onderwijs verbeteren... pffffffff het onderwijs hier in nederland is al 10000000 jaar niks dat zal de eerste 100 jaar nog wel niet beter worden.

Maar de VVD is voor de hogere inkomens en die hebben die studiefinanciering toch helemaal niet nodig? ;) :Y)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:28

Tja ik weet het niet hoor, hogere inkomens is wel een goed ding opzich.
Hier in Nederland verdien je namelijk echt geen ene bal.
En toch vind ik dan studiefinanciering niet moet worden afgeschaft, als mensen moeten gaan lenen die dan toch nog minder geld hebben word het gewoon een grote ellende.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:30

Zelfs ik als student stem voor een partij waarbij er aan de studiefinanciering gesleuteld moet worden. Er valt haast niet omheen te komen en ik als 'rijkere student' moet het dan maar terug betalen. Zolang de aanvullende beurs er maar blijft voor mensen die het minder hebben thuis. Daarnaast willen ze de bezuinigingen op de studiefinanciering gaan uitgeven aan betere kwaliteit hoger onderwijs. En dat vind ik helemaal geen verkeerd idee :n

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:31

take_one schreef:
Tja ik weet het niet hoor, hogere inkomens is wel een goed ding opzich.
Hier in Nederland verdien je namelijk echt geen ene bal.
En toch vind ik dan studiefinanciering niet moet worden afgeschaft, als mensen moeten gaan lenen die dan toch nog minder geld hebben word het gewoon een grote ellende.

VVD staat voor de mensen met hoge inkomens, met eigen bedrijven ed. Niet voor het klootjes volk ;)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:34

PVV :)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:35

Mensen met hoge inkomens hebben helemaal geen hulp nodig wat mij betreft.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:36

En die scholen, tja ik blijf me afvragen wanneer het wat word met het onderwijs.
Ik zat particulier, en zelfs daar krijg je geen fatsoenlijk les, waar gaat de wereld dan in hemelsnaam heen?