Zooist schreef:wat er ook gebeurd (ik geloof met je mee ismy en zal hem ook opdragen aan God).... God zal alles ten goede keren!
Dankjee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Niet alles valt te verklaren en te beredeneren in dit leven, er is niet overal een aanwijsbare reden voor.
Niet als je in God gelooft en ook niet als je niet in God gelooft.
Goof schreef:ismy schreef:even een vergelijkenis
God kun je niet vast paken en ook niet zien.
het zelfde als de wint, toch geloof je dat het er is, toch?
![]()
Of je nou wilt of niet, als er windkracht 7 is voel je hem wel hoor... Is geen kwestie van wel of niet geloven of de wind er wel of niet is...
Zooist schreef:![]()
Of je nou wilt of niet, als er windkracht 7 is voel je hem wel hoor... Is geen kwestie van wel of niet geloven of de wind er wel of niet is...
Angelita schreef:Er spookt toch nog een vraag rond in mijn hoofd die ik graag beantwoord zou hebben.
Waarom genees ik ook van ziektes (heftige ziektes) terwijl ik niet in god geloof? Hoe wordt dat geregeld?
Lame schreef:ismy schreef:Ziektes komen door de zondeval en al het ongemak door de zondeval
En dat is de grootste moeilijkheid om uit te leggen aan mensen die niet in God geloven... Zo staat er ook in de bijbel dat baby's in zonden geboren worden... En hoe verklaar je dat? Een onschuldig baby'tje wat nog helemaal geen verkeerde dingen kan doen..
Het heet niet voor niets " geloven"... Geloven in iets wat je dus niet kan bewijzen en niet kan verklaren..
Zooist schreef:En dat is de grootste moeilijkheid om uit te leggen aan mensen die niet in God geloven... Zo staat er ook in de bijbel dat baby's in zonden geboren worden... En hoe verklaar je dat? Een onschuldig baby'tje wat nog helemaal geen verkeerde dingen kan doen..
Het heet niet voor niets " geloven"... Geloven in iets wat je dus niet kan bewijzen en niet kan verklaren..
Angelita schreef:verootjoo schreef:
Omdat God ook dokters geschapen heeft die medicijnen uitvinden?
Je kunt ook genezen zonder medicatie? Ik ben genezen van hele heftige een psychische aandoening, allemaal dmv wilskracht en discipline, kwam geen geloof aan te pas. Explain..?
Zooist schreef:Ieder kind wat nog niet in staat is een eigen wil te ontwikkelen of eigen wil heeft ontwikkeld zal naar de hemel gaan! Dat heeft Jezus geregeld toen Hij voor de hele wereld gestorven is.
ismy schreef:Angelita schreef:Er staat achter: bij wijze van spreken.
Nee, maar ik neem aan dat hij mensen dan niet alleen zou genezen als dat zijn plan was. Het is sadistisch om mensen te laten lijden terwijl je de macht hebt om ze beter te maken.
Genezing laat mensen meer geloven, als er niemand ziek zo zien dan zou je weinig van God zien denk ik zelf![]()
De duivel is er ook nog
Citaat:Er is altijd een kans op genezen, en moet dat nou verklaard worden?
Er zullen altijd mensen dood blijven gaan aan ziektes, "slechte" of "goede" mensen. Hoe wil je dan verklaren (nadruk op verklaren, omdat er blijkbaar achter alles een rede gevonden moet worden) dat mensen die veel goed doen toch dood gaan aan een ziekte?
Dan is het opeens de "wil" van God. "Het heeft zo moeten zijn" - dat is toch helemaal geen beredenering om iets te verklaren?
Myra schreef:Zooist schreef:Als je gelooft dat Jezus je kan genezen moet je daar zelf om vragen. Jij als zieke moet het geloven!
Het is dus je eigen wil om het te geloven
En als je dan niet in deze Jezus gelooft, ongeneselijk ziek bent en tóch herstelt... hoe wil je dat dan verklaren?
Myra schreef:Zooist schreef:Als je gelooft dat Jezus je kan genezen moet je daar zelf om vragen. Jij als zieke moet het geloven!
Het is dus je eigen wil om het te geloven
En als je dan niet in deze Jezus gelooft, ongeneselijk ziek bent en tóch herstelt... hoe wil je dat dan verklaren?