Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:18

Zooist schreef:
wat er ook gebeurd (ik geloof met je mee ismy en zal hem ook opdragen aan God).... God zal alles ten goede keren!

Dankjee :o

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:20

Citaat:
Niet alles valt te verklaren en te beredeneren in dit leven, er is niet overal een aanwijsbare reden voor.
Niet als je in God gelooft en ook niet als je niet in God gelooft.

je hebt familievloeken. Die gaan over van generatie op generatie.
Met Jezus ben je in staat deze vloek te verbreken.

Errug dichtbij meegemaakt en ervaren!

En voor de duidelijkheid: ik zie ziekte als kwaad en kwaad als vloek.[/quote]

Ik zie het als zondeval :o
ik heb het ook meegemaakt dat zoiets is genezen echt geweldig om mee te maken!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:20

Goof schreef:
ismy schreef:
even een vergelijkenis
God kun je niet vast paken en ook niet zien.
het zelfde als de wint, toch geloof je dat het er is, toch?

:')
Of je nou wilt of niet, als er windkracht 7 is voel je hem wel hoor... Is geen kwestie van wel of niet geloven of de wind er wel of niet is...

Je ziet de wind niet, wel de effecten van de wind. Zo is dat inderdaad ook voor ons geloof. Je ziet God niet maar wel de effecten die Hij teweeg brengt.

Je voelt de wind op een zelfde manier als je God kan voelen!

Tenminste, that's what I believe!

Captain

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:21

En ik heb God vandaag weer geweldig gevoeld! :D Ben vandaag volwassen gedoopt en was érg gaaf! :wow: God is groot! _/-\o_

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:22

Zooist schreef:
:')
Of je nou wilt of niet, als er windkracht 7 is voel je hem wel hoor... Is geen kwestie van wel of niet geloven of de wind er wel of niet is...

Je ziet de wind niet, wel de effecten van de wind. Zo is dat inderdaad ook voor ons geloof. Je ziet God niet maar wel de effecten die Hij teweeg brengt.

Je voelt de wind op een zelfde manier als je God kan voelen!

Tenminste, that's what I believe![/quote]

hihi ik had ff een black-out dat bedoel ik ja :o

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:23

Hannah_Menno schreef:
En ik heb God vandaag weer geweldig gevoeld! :D Ben vandaag volwassen gedoopt en was érg gaaf! :wow: God is groot! _/-\o_

Wat gaaf :D Gefeliciteerd!
Wou dat ik dat al kon :o
ben hellaas te jong (A)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:24

Te jong? Er werd er vandaag een van 13 gedoopt! ;)
Maargoed, kun je niet echt volwassen dopen noemen dan maar bij ons worden geen kinderen gedoopt. ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:25

Angelita schreef:
Er spookt toch nog een vraag rond in mijn hoofd die ik graag beantwoord zou hebben.

Waarom genees ik ook van ziektes (heftige ziektes) terwijl ik niet in god geloof? Hoe wordt dat geregeld?

Ik geloof hier in twee mogelijkheden. Ik ken jou niet en ik ken jouw omgeving niet dus vind het daarom extra moeilijk om antwoord te geven.

Maar goed:

Optie 1: in jouw zeer nabije omgeving zijn mensen die wel geloven in God en jouw hebben opgeëist als zijnde familielid, collega of vriendin.

Optie 2: God heeft een ander plan met jouw voorzien.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:26

Ik geloof niet in God.
Ben katholiek opgevoed en toen ik 12 was zeiden mijn ouders als je niet meer naar de kerk wilt dan hoef je niet meer en ben ook nooit meer gegaan.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:27

ChristinaGW schreef:
Jeetje, binnen een week naar 50 pagina's...

Je komt vast in detop 10 van meest gelezen topics, haha!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:29

Hannah_Menno schreef:
Te jong? Er werd er vandaag een van 13 gedoopt! ;)
Maargoed, kun je niet echt volwassen dopen noemen dan maar bij ons worden geen kinderen gedoopt. ;)

oehh vet, dan ga ik ook maar zo snel mogelijk haha,

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:29

Lame schreef:
ismy schreef:
Ziektes komen door de zondeval en al het ongemak door de zondeval

En dat is de grootste moeilijkheid om uit te leggen aan mensen die niet in God geloven... Zo staat er ook in de bijbel dat baby's in zonden geboren worden... En hoe verklaar je dat? Een onschuldig baby'tje wat nog helemaal geen verkeerde dingen kan doen..

Het heet niet voor niets " geloven"... Geloven in iets wat je dus niet kan bewijzen en niet kan verklaren..

Ieder kind wat nog niet in staat is een eigen wil te ontwikkelen of eigen wil heeft ontwikkeld zal naar de hemel gaan! Dat heeft Jezus geregeld toen Hij voor de hele wereld gestorven is.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:33

Zooist schreef:
En dat is de grootste moeilijkheid om uit te leggen aan mensen die niet in God geloven... Zo staat er ook in de bijbel dat baby's in zonden geboren worden... En hoe verklaar je dat? Een onschuldig baby'tje wat nog helemaal geen verkeerde dingen kan doen..

Het heet niet voor niets " geloven"... Geloven in iets wat je dus niet kan bewijzen en niet kan verklaren..

Ieder kind wat nog niet in staat is een eigen wil te ontwikkelen of eigen wil heeft ontwikkeld zal naar de hemel gaan! Dat heeft Jezus geregeld toen Hij voor de hele wereld gestorven is.[/quote]

Klopt :+

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:34

Angelita schreef:
verootjoo schreef:

Omdat God ook dokters geschapen heeft die medicijnen uitvinden? :=

Je kunt ook genezen zonder medicatie? Ik ben genezen van hele heftige een psychische aandoening, allemaal dmv wilskracht en discipline, kwam geen geloof aan te pas. Explain..? :)

hoop dat het quoten goed gegaan is.

Ik heb hier net wat over geschreven zonder dat ik wist wat je gemankeerd had!
Wat onwijs fijn dat je genezen bent!

Ik dank God daarvoor maar vanuit jouw gezichtspunt kan ik alleen maar zeggen TOP!
En keep o'n fighting als dat weer nodig is!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:36

Hannah_Menno schreef:

Wow! Van harte!!!!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:37

Dank je wel! :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:38

Zo, ik ben weer bij! Ik ga nu weer verder met de strijk!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:54

en ik ben ook blij (A)

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:33

Zooist schreef:
Ieder kind wat nog niet in staat is een eigen wil te ontwikkelen of eigen wil heeft ontwikkeld zal naar de hemel gaan! Dat heeft Jezus geregeld toen Hij voor de hele wereld gestorven is.

Ja dat zeg ik ook helemaal niet Zooist.. Dat weet ik wel zeker.. De moeilijkheid is om te geloven dat ze in zonden zijn geboren..

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:35

ismy schreef:
Angelita schreef:
Er staat achter: bij wijze van spreken.

Nee, maar ik neem aan dat hij mensen dan niet alleen zou genezen als dat zijn plan was. Het is sadistisch om mensen te laten lijden terwijl je de macht hebt om ze beter te maken.

Genezing laat mensen meer geloven, als er niemand ziek zo zien dan zou je weinig van God zien denk ik zelf :o
De duivel is er ook nog :+

Ja zeg, dit is wel heel makkelijk...

Er is altijd een kans op genezen, en moet dat nou verklaard worden?
Er zullen altijd mensen dood blijven gaan aan ziektes, "slechte" of "goede" mensen. Hoe wil je dan verklaren (nadruk op verklaren, omdat er blijkbaar achter alles een rede gevonden moet worden) dat mensen die veel goed doen toch dood gaan aan een ziekte?
Dan is het opeens de "wil" van God. "Het heeft zo moeten zijn" - dat is toch helemaal geen beredenering om iets te verklaren?

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:35

Hannah_Menno schreef:
Dank je wel! :D

Gefeliciteerd!!! Wat kan je blij worden van Gods aanwezigheid he?! Geniet er van!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:37

Citaat:
Er is altijd een kans op genezen, en moet dat nou verklaard worden?
Er zullen altijd mensen dood blijven gaan aan ziektes, "slechte" of "goede" mensen. Hoe wil je dan verklaren (nadruk op verklaren, omdat er blijkbaar achter alles een rede gevonden moet worden) dat mensen die veel goed doen toch dood gaan aan een ziekte?
Dan is het opeens de "wil" van God. "Het heeft zo moeten zijn" - dat is toch helemaal geen beredenering om iets te verklaren?

Helemaal mee eens. Verklaren kan niet..

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:37

Zooist schreef:
Als je gelooft dat Jezus je kan genezen moet je daar zelf om vragen. Jij als zieke moet het geloven!
Het is dus je eigen wil om het te geloven

En als je dan niet in deze Jezus gelooft, ongeneselijk ziek bent en tóch herstelt... hoe wil je dat dan verklaren?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:39

Myra schreef:
Zooist schreef:
Als je gelooft dat Jezus je kan genezen moet je daar zelf om vragen. Jij als zieke moet het geloven!

En als je dan niet in deze Jezus gelooft, ongeneselijk ziek bent en tóch herstelt... hoe wil je dat dan verklaren?

En ik geloofte heel erg dat God mij kon genezen maar Hij deed het niet en andere mensen wel..
Het is niet zo als je maar 'genoeg' gelooft dat je dan genezen zult worden! ;)
Er zijn ook mensen die niet geloven en wel genezen inderdaad.. Mooi voorbeeld! :j

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:44

Myra schreef:
Zooist schreef:

Zie hierboven. Ik heb een soortgelijke vraag beantwoord vanuit mijn geloof.

Ik hoef niet alles te verklaren hoor. Maar in de Bijbel staan wel haast alle antwoorden. Je hebt speciale uitgaven met uitleg en achtergrondinformatie zodat de teksten in de juiste context geplaatst kunnen worden.

Er is zoveel wat we niet kunnen verklaren. Simpelweg omdat hetgeen wat ons gemaakt geeft al
ontelbare keren groter is dan wij zijn.

Maar ook dat is wat ik geloof.

Geloven in iets en iets kunnen verklaren vanuit mijn geloof hoeft niet te betekenen dat dat ook zo is voor een ander. Die mag zelf bepalen wat hij of zij gelooft.