Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Vandaag niet echt problemen gehad van Utrecht naar Schiphol met een tijdelijke ov kaart. Alleen in Utrecht bij de bus kon ik niet uitchecken omdat het systeem was uitgevallen. Volgens de chauffeur werkte het hele systeem nog maar half en uitchecken was niet nodig.... Kon daarna bij Schiphol wel weer in en uit checken bij een bus.
Citaat:Antwoord
Bij het inchecken met de OV-chipkaart wordt er altijd een instaptarief afgeschreven van uw saldo. Bij uitchecken krijgt u het betaalde instaptarief minus de reiskosten terug. Checkt u alleen maar in en niet uit (of vice versa), dan wordt dit volledige instaptarief ingehouden. Dat is onvoordelig. U moet dus altijd in- en uitchecken.
Klik hier voor het actuele overzicht van instaptarieven.
_Tara_ schreef:Er loopt dus niks door. Maar dat instaptarief is 4 euro voor de bus. Dus als je nou een reis maakt die duurder is dan 4 euro, kun je beter niet uitchecken toch? Dan schrijft 'ie 4 euro af en meer niet. Of begrijp ik 't dan verkeerd?
Nja zo te zien maakt 't dus ook niet als je vergeet uit te checken. Er tikt niks door ofzo. Alleen als je dus in je 40% kortingsperiode reist en je vergeet uit te checken ben je in 1 keer 4 euro kwijt. Zoiets lijkt me.