Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:29

Ik heb al aardig wat km's eropzitten en nu ook alleen. Gaat erg goed :D
Wel balen van MareeQ.. zou daar idd eens goed naar alten kijken. Wat zei hij dan dat je fout deed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:52

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:46

Dan ga je toch 'n probleem krijgen.. :')

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:50

Loesje88 schreef:
Pivanti schreef:
Ja dat merk je denk ik inderdaad vanzelf wat je het fijnste vind. Maar is wel fijn dat die mogelijkheid er is om zonder tomtom te rijden, voor 't gevak het je helemaal Piet ligt. En als t clusteren je Piet ligt, kies je mooi wel voor die tomtom ;)

Je hebt zelf geen keus :n bij sommige examinatoren mag je je voorkeur uitspreken, maa de examinator zelf kiest of er wel of Piet met tomtom gereden wordt :)

Ik heb 2 instructeurs gehad die allebei zeggen dat je het gewoon mag weigeren, dus ik neem aan dat ze daar gelijk in hebben, zij weten er meer van dan ik..! ;)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:51

Judith_M schreef:
ik mag zelf weten of ik met navigatie rijd, ik doe het wel. ik kan echt Piet op eigen inzicht of via borden de weg vinden, haha.

Bij mij is het dus juist andersom, de weg vinden via de borden gaat me vrij makkelijk af, terwijl het zodra die navigatie aangaat helemaal drama wordt...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:59

pniekepnak schreef:
Ik heb 2 instructeurs gehad die allebei zeggen dat je het gewoon mag weigeren, dus ik neem aan dat ze daar gelijk in hebben, zij weten er meer van dan ik..! ;)

Je mag van te voren wel aangeven of je wel of niet met navigatie wil rijden (dat is immers niet verplicht) maar of je ook een van die andere dingen mag weigeren? dat weet ik niet.

Het maakt mij niet zo veel uit op welke manier mijn route zich voordoet. het gaat immers om het rijden, niet om de route :)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:00

ok.. annoying dat n.iet Piet wordt

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:02

Mijn instructeur heeft me niet de keuze gegeven over 't rijden met tomtom, hij zei dat ik dat sowieso niet krijg, krijg alleen clusteropdrachten... Ben ik trouwens ook wel blij mee, volgens mij kan ik me veel beter concentreren op de weg als ik niet de hele tijd op zo'n beeldschermpje moet kijken of ernaar moet luisteren. :))

Ik vind dat 'niet' trouwens echt geweldig. _O-
En ...... is nog veel grappiger :))

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:47

Ik heb binnenkort mijn eerste rijles :j heb vandaag gebeld, en ik wordt vandaag of maandag teruggebeld :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:29

Rijles was een beetje rommelig, maar snelweg ging goed! :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:46

Pfff, ik wou dat het vast maandagavond was en ik m'n examen achter de rug heb... Mag er van mezelf niet meer aan denken want ik word nu al zenuwachtig...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:57

Loesje88 schreef:
Je mag van te voren wel aangeven of je wel of Piet met navigatie wil rijden (dat is immers Piet verplicht) maar of je ook een van die andere dingen mag weigeren? dat weet ik Piet.

Het maakt mij Piet zo veel uit op welke manier mijn route zich voordoet. het gaat immers om het rijden, Piet om de route :)

Ik denk dat je een clusteropdracht niet mag weigeren idd, alleen navigatie! En bij mij wordt het rijden dus slecht omdat ik niet met die navigatie kan omgaan, dus doe mij dan maar een clusteropdracht ipv de navigatie! ;)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:09

Loesje88 schreef:

Haha ik dacht al dat ik de enige was die zich er aan ergerde... :o

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:09

Loesje88 schreef:
Pivanti schreef:
Ja dat merk je denk ik inderdaad vanzelf wat je het fijnste vind. Maar is wel fijn dat die mogelijkheid er is om zonder tomtom te rijden, voor 't gevak het je helemaal niet ligt. En als t clusteren je niet ligt, kies je mooi wel voor die tomtom ;)

Je hebt zelf geen keus :n bij sommige examinatoren mag je je voorkeur uitspreken, maa de examinator zelf kiest of er wel of niet met tomtom gereden wordt :)

Nope, als er geen tomtom is kan er niet mee gereden worden. Het is geen verplicht nr.
Verder bepaald de examinator natuurlijk zijn manier van examineren.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:47

pniekepnak schreef:
Loesje88 schreef:

Haha ik dacht al dat ik de enige was die zich er aan ergerde... :o

Gewoon even je censuur uitzetten ;) Heb je nergens last meer van :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:04

Nagini schreef:
Dan ga je toch 'n probleem krijgen.. :')

Dat doe je een paar keer fout en dan ga je dat toch wel leren :) Eerste keer dat ik met mijn vriend reed was ik meer bezig met de auto als om me heen, op een gegeven moment reed ik recht door, en had ik niet opgelet welke baan ik moest hebben. Stond ik opeens voor rechtsaf de snelweg op := . Aangezien het druk was moest ik wel.....

Dat leer je vanzelf :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:05

Loesje88 schreef:
Pivanti schreef:
Ja dat merk je denk ik inderdaad vanzelf wat je het fijnste vind. Maar is wel fijn dat die mogelijkheid er is om zonder tomtom te rijden, voor 't gevak het je helemaal niet ligt. En als t clusteren je niet ligt, kies je mooi wel voor die tomtom ;)

Je hebt zelf geen keus :n bij sommige examinatoren mag je je voorkeur uitspreken, maa de examinator zelf kiest of er wel of niet met tomtom gereden wordt :)

Nope, als er geen tomtom is kan er niet mee gereden worden. Het is geen verplicht nr.
Verder bepaald de examinator natuurlijk zijn manier van examineren.[/quote]

:j dat klopt. Mijn instructeur vroeg voordat we naar het CBR gingen of ik tom tom wilde. Ik gaf aan van niet en toen heeft hij hem opgeborgen. Het is niet verplicht en wat er niet is kun je ook niet gebruiken :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:08

Loesje88 schreef:
Navigatie is nog niet verplicht :) dus je kan voor je examen aangeven of je wil dat de examinator de tomtom mag kiezen.

Anders wordt het clusteren (dmv borden bijv.) of orienteren :)

Volgens mij is het trouwens niet of of hoor. Ik heb stukken gehad dat ik drie 'taken' achter elkaar kreeg maar ook 'rij maar naar Helmond'..... en toen ik begon me tmijn eerste examen vroeg hij rij maar naar Helmond en wist ik het door de stress ff niet meer en toen zei hij gewoon: Links, Rechts etc.Ligt er maar net aan wat je examinator wilt zien denk ik .

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:46

Ik rijd liever ook niet op navigatie.. ga dan heel erg op dat schermpje kijken en als ik er niet op kijk dan rij ik de afslag zo voorbij.
Vanochtend even in mn moeders bezine auto gereden, hij sloeg me gelijk al af :+ wordt nog wat straks.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:48

Ik heb de auto van mijn vriend niet meer af laten slaan. Ik geef nu gewoon eerst wat gas en laat dan de koppelng op komen. ( deze auto mag namelijk niet afslaan want als je dat 3/4 keer doet startie niet meer := )

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:49

Ja, hellingproef zonder de handrem te gebruiken zei ik al tegen mn moeder :+

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:05

Ik zal me ook maar weer eens melden, tijdje niet geweest hier :o
De datum komt steeds dichterbij.. nog 2,5 week :=
Krijg al wel een beetje de kriebels als ik er aan denk, het rijden gaat wel, maar het zelfstandig rijden... t is natuurlijk wel handig als er zo'n persoontje naast je zit die zegt 'links-rechts' etc maarja, als je je eigen route moet rijden... :+
Ja oke moet soms wel eens zelfstandig naar huis rijden ofzo, maargoed die weg kan ik wel dromen, voor de rest ben ik echt een ramp en vrijwel onbekend in de stad :=

Moest afgelopen woensdag in een andere auto, die ik normaal heb was even bij de garage.
moest nu in een VW golf, wel even heel anders, maar dat zijn echt van die scheurbakkies, daar ga je echt van crossen :o
Ging wel goed, alleen had ik in het begin wel even ruzie met de 1 en de 3... waardoor die 2x afsloeg, die zaten zo dicht bij elkaar dat ik hem per ongeluk in de 3 zette haha... tja dat wil natuurlijk niet :+

Verder had ik even een klein dipje de afgelopen lesjes, wat van die domme foutjes dus daar was ik wat minder blij mee op dit moment :Y) maargoed komen we ook wel weer overheen... hoop ik haha

Tomtom heb ik ook wel eens mee gereden, vond ik maar iritant dat was met pijlen en de afstand en meters. daardoor ga je erg kijken wanneer je al bij de weg bent, en 'vergeet' je de rest.
maar volgende keer nog met andere navigatie proberen, gewoon zo'n kaartje... kijken of dat beter wil en anders maar niet.. :+

Benzine is idd even wennen, ik had daar ook mee geoefend voordat ik begon, hoevaak die auto toen wel niet is uit gegaan, gaf veelste weinig gas en liet hem te snel opkomen, zulk soort dingen :+

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:12

Ik ben er sinds 3 weken pas achter dat ik in een bezine les heb. :P
Ik dacht dat ik een diesel had omdat je in principe geen gas hoeft te geven om vooruit te komen als je het aangrijppunt bereikt, maar nu blijkt het toch een bezine-auto te zijn. Scheelt misschien weer iets wennen, want de auto van mijn pa is ook benzine. :)

Wat ik steeds vaker doe inderdaad is wat meer gas geven bij het aanrijden, dan weet ik tenminste zeker dat hij niet afslaat.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:24

pniekepnak schreef:
Vandaag ging gelukkig stukken beter! Als ik maandag m'n zenuwen een beetje onder controle weet te houden ga ik wel met een redelijk goed gevoel het examen in... Hoop echt dat ik gewoon in 1 keer slaag..!

Heel veel succes morgen :j

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:54

Kaatje64 schreef:
pniekepnak schreef:
Vandaag ging gelukkig stukken beter! Als ik maandag m'n zenuwen een beetje onder controle weet te houden ga ik wel met een redelijk goed gevoel het examen in... Hoop echt dat ik gewoon in 1 keer slaag..!

Heel veel succes morgen :j

Dankjewel! Mag er van mezelf niet meer aan denken vanavond, anders slaap ik vannacht niet van de zenuwen... :( Maar op zich valt het nu nog mee gelukkig..! Ben benieuwd hoe het morgen gaat..! ;)