Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:39

Ik heb vandaag echt dubbel gelegen bij mij op 't werk.
Werk bij de Subway in Tilburg en het is roze maandag.
Komt er een homo aan, ik vraag hem welke saus hij uiteindelijk erop lust.. komt het antwoord: 'Nou, doe maar geen, ik ben geen sausman.'

Hij bedoelde het onschuldig maar mij kon je onder de toonbank uitvissen. :')

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:05

Vandaag hadden we mensen die klaagden over zand in de sla. Nou meneer, wij noemen dat honing-mosterd dressing, maar goed, geeft niet. (Dat dachten we he, we hebben wel even medeleven getoond :P ) De fruitsalade hadden ze daarna maar onder de tafel en stoel gegooid, om vervolgens de helft te pletten.. Lekker voorbeeld voor je eigen kinderen ben je dan ook..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:33

Bij ons is de ice-age actie afgelopen...pff...drama zeg. Komen er nog mensen die alsnog die muntjes in willen leveren. Dat kan echt niet meer, want wij kunnen ze ook niet meer terugboeken.

Was er één die begon tegen een cassiere te zeuren dat het achterlijk was en dat het geen stijl was. Ze hadden zo hard gespaard en kwamen hier altijd boodschappen doen en dan mochten ze nog geen knuffels meenemen. Dus de kassiere legde uit dat het inleveren al verlengd was met een week en dat zelfs mensen met minder muntjes ook een knuffel mee konden krijgen, maar dat dat wel echt vorige week moest gebeuren. Ja zegt die klant: maar toen had ik er gewoon even geen zin in!!!!!

pfff..... De actie is al met een week verlengd en nog is het niet goed.

Mevrouw ging wel naar de AH: nou, veel plezier! Daar werkt het net zo :)

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:43

Wat een vervelende mensen heb je toch, ik heb vandaag mijn portie ook weer gehad.

Een wat oudere man kwam aan met een doosje snoep, klein doosje, dus zou zo klaar moeten zijn.
Meneer wilde nog een rolletje leukoplast. Ik zeg heel vriendelijk: 'Meneer, dat moet u toch echt even zelf pakken. Laatste rij aan u rechterhand'.
Er stond een rij van hier tot Tokio, anders was ik met plezier even meegelopen :) (daarbij mag ik niet zomaar weglopen bij mijn kassa).
En meneer zegt dit: 'Ge lopt maar lekker zelf'

Juist, toen stond ik even te kijken :+
Heb uiteindelijk een collega erbij geroepen, die het heeft gepakt. Daarna moest ik alsnog gaan kijken, want hij wilde eigenlijk een smaller rolletje.
Hadden we niet, dus hij heeft uiteindelijk afgerekend.

Maar wat een reactie :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:19

mijn reactie zou geweest zijn: sorry meneer, ik mag mijn kassa niet verlaten, maar u mag het altijd aan mijn collega die in die en die rayon staat gaan vragen, ik leg uw product wel effe aan de kant.
en dan zijn doosje snoep simpelweg deleten, aan de kant leggen en doorgaan met de volgende klanten...
als die afkomt met zijn rolletje, geen probleem, dan pak ik hem wel effe tussendoor :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:03

Had ook een mooi kind gister. Bij ons kunnen ze snoep scheppen en dat moeten ze zelf wegen. Nu weet je denk ik wel hoe dat gaat (wegen en dan nog snoep erbij). Ik check het dan ook vaak, omdat er gewoon niks van klopt. Gister kwam hij aanlopen met een zak snoep (zelf geschept) voor 45 cent, terwijl het toch best een zak was. Dus ik zeg tegen hem: ik geloof hier niks van en loop richting de weegschaal. Kwam hij achter me aan en zegt: ja mijn neefje heeft het gewogen, ik kan er niks aan doen. Dus ik zeg: waarom ben je hier alleen dan? Ook daar geloof ik dus niks van. Volgende poging: jaa, mevrouw, stop maar, ik heb toch niet genoeg geld bij.
Ik wilde toch even weten hoeveel de zak dan zou wegen en plakte demonstratief de goede sticker erop (1,45) en gaf het aan het jongetje. Zo jongeman, dit is de juiste prijs.

Zijn gezicht.... was eigenlijk best zielig. Maar als je oud genoeg bent om snoep te 'jatten' ben je ook oud genoeg de consequenties te aanvaarden :P

Valentijn, dat is inderdaad vervelend ja :j

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:36

zap schreef:
Had ook een mooi kind gister. Bij ons kunnen ze snoep scheppen en dat moeten ze zelf wegen. Nu weet je denk ik wel hoe dat gaat (wegen en dan nog snoep erbij). Ik check het dan ook vaak, omdat er gewoon niks van klopt. Gister kwam hij aanlopen met een zak snoep (zelf geschept) voor 45 cent, terwijl het toch best een zak was. Dus ik zeg tegen hem: ik geloof hier niks van en loop richting de weegschaal. Kwam hij achter me aan en zegt: ja mijn neefje heeft het gewogen, ik kan er niks aan doen. Dus ik zeg: waarom ben je hier alleen dan? Ook daar geloof ik dus niks van. Volgende poging: jaa, mevrouw, stop maar, ik heb toch niet genoeg geld bij.
Ik wilde toch even weten hoeveel de zak dan zou wegen en plakte demonstratief de goede sticker erop (1,45) en gaf het aan het jongetje. Zo jongeman, dit is de juiste prijs.

Zijn gezicht.... was eigenlijk best zielig. Maar als je oud genoeg bent om snoep te 'jatten' ben je ook oud genoeg de consequenties te aanvaarden :P

Dat vind ik gewoon echt dom als mensen dan gaan ''jatten'' op die manier! Als de winkel er al vertrouwen in heeft dat mensen er eerlijk mee kunnen omgaan vind ik dus echt dat je daar GEEN misbruik van moet maken! En dan al helemaal niet met zo'n stomme smoes ophangen! Dan vind ik je gewoon bestwel zielig! |o

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:59

O ja, dat deden mijn vriendinnetjes vroeger ook altijd. Ik durfde dat nooit :') Ik vond het niet netjes tegenover de winkel, maar daarnaast vond ik stelen echt een ontzettend taboe. Om er dan toch maar een beetje bij te horen bij mijn vriendinnetjes tilde ik de zak zover op dat ik net 5ct minder moest afrekenen of zo _O- en dan maar hopen dat ze het bij de kassa niet merkten!!!

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:04

bij ons in de winkel stond de arco aan..
en buiten was het 30 graden

komt er een oude dame binnen met haar kleinzoon met de opmerking..

Brrr... eht is hier vies koud... we gaan wel weer naar buiten...en komen heir neit meer...

10 min later zag ik ze weer binnen komen..

ik heb me echt rot gelachen..

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:27

Wat ik vandaag nou weer heb meegemaakt!

Echt elke dag komen er een stel 'rotjochies' van een jaar of 14 de hele winkel op stelten zetten. Ik hoop altijd dat ze bij een collega gaan afrekenen.. Echt, ze zijn ZO vervelend. Vanavond gingen ze echt té ver. Ze waren aan het overgooien met een watermeloen en lieten 'm, gelukkig voor de ogen van de bedrijfsleider :') , op de grond stuk vallen. Dat werd dus, na lang, heel lang aandringen betalen! Bij hun volgende aankoop waren ze wel ineens een stuk rustiger :')

Even later kwamen er nog 2 pubers de winkel in, rekende bij mij een doosje bonbons en 2 flesjes frisdrank af. Na een aantal minuten komen ze terug de winkel, doosje bonbons open en 2 eruit: 'Ja, ze zijn niet goed meer hoor, ze smaken raar!' Collega gaf ze voor deze ene keer een nieuw doosje mee.. Na een half uur komen ze terug, met buikpijn! Om dat doodleuk te komen vertellen dat dat komt doordat die chocolaatjes niet goed meer waren.. Oh ok, waar zijn ze dan, ja op! :') Ik dacht echt, is dit serieus. Iedereen krijgt last van zijn/haar maag als je een halve liter frisdrank en een half doosje bonbons leeg eet in een half uur! Ze hebben hun geld nog terug gekregen ook! Niet te geloven, hadden ze bij mij niet voor hoeven komen hoor :n

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:16

Ik werk bij de Jumbo.

Sta ik buiten in mijn werkshirt van de Jumbo.
Komt er een ouwe van 75 jaar denk ik naar mijn toe 'Werk jij bij de Jumbo?'
Ik: Ja ;)
Meneer: Zo dan ben jij maar een klein Jumbotje
Ik: tsja :=
Meneer: Hoe jong ben je dan ?
Ik: 15 ...
Meneer: Ohja dan mag je hier net werken
Ik: :j

Heb hem maar niet verteld dat ik over 8 weekjes 16 word :Y)

>;) >;)
( en dan krijg ik vaker van deze opmerkingen _-:( )

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:00

Haha vandaag kwamen er zo klanten aanlopen (een heel gezin) en we zaten met 2 achter de kassa en allebei niks te doen, dus die mensen zo: "Wie wil ons hebben?" (heel hard hè). Dus ik zo: "Ik niet".Vond het best wel een dom grapje van mezelf maar die mensen lagen vet lang dubbel. :')

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:07

Een mevrouw kocht vandaag iets van 3 euro, betaalde met een briefje van tien. Dus ik pak een briefje van 5 en een muntje van 2 en geef het haar zo duidelijk terug: En met 7 euro terug, asltublieft. Die mevrouw: TERUGTELLEN! Ik schrok echt. Dus ik maar: Met twee wordt vijf en vijf maakt tien, alstublieft...

Als ik maar twee muntjes of briefjes terug hoef te geven tel ik vaak niet terug, de mensen zien het zelf ook wel en het gaat ook sneller. Maar die mevrouw begon daarna nog een heel verhaal over dat mensen nooit terugtellen en dat het haar mateloos irriteerde.. Oke, dat snap ik maar dan mag je het wel iets vriendelijker vragen. :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:51

Ik had van de week een meisje aan m'n kassa, misschien nog geen 7 jaar ofzo. Die moest iets bestellen voor mama, heel pittig komt zij met een briefje van 10 bij mij. Zegt wat ze wil hebben en ik zeg tegen haar: dat wordt dan 2 euro alstjeblieft. ''oh maar ik heb maar 10 euro...moet ik even aan me mama vragen...'' Aaaaahw wat lief... Ik dr meteen terugroepen: ''nee het is goed zo hoor! je krijgt juist nog geld terug voor mama'', ''ja ik ben niet zo goed met geld...'' Toen heb ik het bonnetje voor dr uitgeprint en gezegd: ''kijk alstjeblieft heb je hier het bonnetje daar staat op wat je moet betalen en wat je hebt betaald en wat je teruggekregen hebt, kan je daar mee oefenen met mama''.

Helemaal in de war was ze omdat ze geen 2 maar 10 euro bij dr had... Echt pittig...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:53

Aaahhhh friendly, dat is lief :D

Ik trok ze vandaag weer eens aan :P

Komt er een klant met een megakar die wel even bij mij bij de servicebalie af kwam rekenen (dacht het niet :P) en meld dat ik zeer kinderachtig en flauw was..... paar min later kwam ze bij de servicebalie (stond namelijk helemaal geen rij bij de kassa en ze was dus zo aan de beurt) met de mededeling dat dat mens achter de kassa iets verkeerd heeft aangeslagen. De Activit was 3 halen 2 betalen en ze had er 3 aangeslagen in plaats van 2.
Ik in de folder kijken, want ja daar stond het volgens mevrouw in. Er stond niks in de folder... niks op het schap dus ik vraag onze plaatsvervangende baas of de activit in de aanbieding was. Zegt hij dat dat niet het geval is, maar wel bij een andere supermarkt (hij had toevallig die aanbieding voorbij zien komen in een folder). Ik dus weer naar die mevrouw toe en vertelde dat de activit bij ons niet in de aanbieding was, maar dat dat wel bij een andere supermarkt het geval was.
Welke dan???? Werd er dringend gevraagd. Dus ik zeg dat ik dat niet wist, misschien bij de Netto of albert heijn.... Die vrouw: het is hier in de aanbieding, ik ben niet blind en bij die andere winkels kom ik nooit, ik heb het hier gezien. Dus ze smeet alles op de balie om terug te scannen en liep boos weg onder luid gemopper.
Wat bleek, het was bij de AH in de aanbieding :P

En wat vinden jullie van deze: Een meneer komt met een bonnetje uit 2008 (begin december)..... hij kwam nog even zijn rocksvijfje ophalen die hij toen niet gehad had......... hij ging niet weg zonder :P

En een mevrouw vond ons sopemmertje zooooo mooi. Ze had speciaal een ander emmertje gekocht en kwam aan ons vragen of ze hem mocht omruilen, want de kleur van ons emmertje was zoooo mooi :P (was van dat lelijke vale groen). Maffe mensen heb je hoor :j

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 01:13

haha, wat een verhalen komen er hier voorbij zeg :P

Ik werk dan (nog) niet in een winkel maar wat ik laatst mee maakten. We waren bij de super de boer om zon ice age knuffeltje te halen. En we hadden genoeg muntjes dus ik mocht er een pakken zegt die vrouw achter de balie tegen mij:"Kijk nou heb je 6 muntjes en nou mag je een knuffeltje daar pakken om er vanavond mee te gaan slapen." echt op zon super kleuter manier :') Dus ik vroeg zo aan die vrouw (ik heb een best lage stem): "Mevrouw, hoe oud denkt u dat ik ben?" Die vrouw schrok zich dood en kreeg een rooie kop. Zegt ze: "een jaar of 10?" een beetje twijfelend. Ik weer: "Nee ik ben 14 dus ik slaap niet meer met knuffeltjes, maar ik ga er wel even een pakken." die vrouw was helemaal rood en schaamde zich volgens mij dood.

Achteraf kan ik erom laggen, want ik ben best klein en heb echt nog zon baby face. Maar om me nou 10 te schatten is wel een beetje heel erg. :')

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 01:23

Everytime schreef:
Ik werk bij de Jumbo.

>;) >;)

_O-

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 01:25

:')
Ik heb die opmerking al 3 keer gehad terwijl ik er pas sinds 8 juni werk :=

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:25

Ik werk bij een banketbakker, en daar verkopen ze ook ijsjes.
Laatst was ik druk ijs aan het scheppen en vroeg zo klein jongentje; wat wil je voor smaak ijsje?
hijzo heel schattig: Ijs :)
dus ik moest gewoon lachen en die ouders ook helemaal lachen want het klonk zo fout en zo schattig :+:

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 14:01

Aah wat lief! :)

Ik was pas even een dagje naar texel geweest met ouders en kennisen gewoon om te gaan fietsen! :D

Dus wij zaten weer in de trein terug naar huis, worden er kaartjes gecontroleerd.. Dus wij meteen onze kaartjes gepakt. Naja alles goed verder..
Komt die bij een vrouw en die dagt dus dat je met een strippenkaart kon betalen in de trein! _O-
En ze was toen ook helemaal beledigt toen ze hoorde dat het niet kon.. Verder moest ze alleen een nieuw kaartje kopen
en bleef het bij een waarschuwing..

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:18

Vandaag had zo'n man bij ons voor 80 euro gekocht aan scheermesjes, bleken ze niet te passen
Daarvoor had die aan mij gevraagt of ze zouden passen, ik zeg; ik denk het wel, maar ik zal het even voor u vragen
zegt die laat maar het zal wel. okee, half uur later komt die helemaal boos terug
was het mijn schuld dat ze niet pastte :=

En ik had ook een domme opmerking.. iemand had een bh gekocht komt terug om hem te ruilen, omdat die te klein was (na het passen natuurlijk)
Dat kan toch wel? vroeg ze... ik: jahoor, als u het bonnetje nog hebt en die nog dicht is
ze kan hem ook zo goed passen als die nog dicht is :+

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:52

Er was gister zo'n irritant joch van hooguit 13 dat denkt dat hij al heel wat is bij mij aan de balie: 'Waar kun je pinnen?'
En ik kon er niets aan doen, het was eruit voor ik er erg in had, en ik zei heel droog: 'Niet hier :D '

Wat ik nog irritanter vind is mijn collega van net 16 die hier nog geen 2 maanden werkt, en denkt dat ze mij wel even rond kan commanderen. Als ik haar vráág (geen bevel, commando, gewoon vriendelijk) of ze even iets naar het magazijn wil brengen, begint ze me toch te zuchten en te steunen, en is het van waaarom moet ÍK dit doen?
Ja dahag, als je niet moe wilt worden en je handjes schoon wilt houden ga je maar lekker naar huis, in de tuin zonnebaden ofzo. Komop zeg.

Wij kunnen ook artikelen crediteren, en dat wilde ze gaan doen. Ik had een klant aan de telefoon, en was bezig op één van de twee computers voor die klant (opzoeken of we een artikel nog hebben) en ze sluit gewoon mijn programma af! Ik zéi nog, nee ik ben bezig, maar zíj was natuurlijk véél belangrijker.
En dan kunnen we creditbonnen aanmaken voor korting op een artikel, of het geld voor het hele artikel teruggeven. Dat laatste moet ze doen, maar ze gaf korting op een artikel.

Dat was dus niet de bedoeling, dus ik zei tegen haar, joh je moet geen korting aan maken maar het hele artikel crediteren. Zegt ze: 'Ja, maar dat komt omdat jíj dat tegen me gezegd hebt' En dan zo'n blik erbij van wat dénk je wel.
Pardon? Ik stond echt even met mn oren te klapperen!

Ik wilde haar uitleggen hoe je de TNT 's avonds moest uitloggen (Wij zijn een TNT Businesspoint) en ze liep gewoon halverwege weg! Prima joh, dan niet! Sowieso houd ze zich niet bezig met wat er moet gebeuren, maar met 'lichte' dingen zoals schoonmaken. Voor de niet leuke dingen zijn ándere mensen.

Echt, ik heb besloten dat ze het lekker zelf mag uitzoeken allemaal, als zij zich zo goed voelt dat ze mij kan commanderen, en niet naar me luistert als ik iets uitleg, en sowieso niet veel doet, behalve kassadraaien en dat soort lichtere dingen, dan ga ik haar ook niet meer helpen, ze weet het toch allemaal zo goed? Laat maar zien dan.
Ik kan m'n tijd wel beter besteden. Aan de dingen die écht gedaan moeten worden namelijk.

En ze heeft zo'n attitude omdat ze via een vriendin van haar, die hier al anderhalf jaar werkt, en ook veel praat, maar toch haar werk doet, is gekomen, dus die loopt die drie héle avonden dat ze hier is lekker met haar te geinen en te doen, dus ik denk dat ze het van haar heeft dat ze zich zo kan gedragen...

Maar ik zit nu te twijfelen of ik zal 'klikken' bij mijn bedrijfsleider... Ik heb het nog niet met haar zelf over gehad, maar ik ben best wel makkelijk omver te lopen, en zij is zó ontzettend nou ja, 'pittig' zullen we het maar noemen... Ik wil ook niet dat de rest van de receptie me niet meer moet, omdat ik nu de verkeerde keuze maak... Ook omdat ik hier zelf ook nog niet zo heel lang werk, vanaf november, en ik maak zelf ook regelmatig fouten...

Pff... Sorry voor het lange verhaal en off-topic-heid, maar echt... Frustratie! :+ _-:(

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:01

BlackEyed schreef:
Everytime schreef:
Ik werk bij de Jumbo.

>;) >;)

_O-

Ja dat dacht ik ook al!
GE-WEL-DIG! :') :))

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:18

Ik werk in een restaurant en hier worden ook wel eens vrijgezellig etentjes gehouden. Ik kwam het dessert opnemen,

de oudste man van de groep: ben jij misschien ook nog beschikbaar als dessert?
ik: nee meneer ik ben niet gemaakt om op te eten en iemand moet ook nog het desert kunnen brengen he ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:31

jaaaaa. Ik had er weer eentje van de week. Een asociaal niet nederlands persoon . Sprak wel nederlands maar wist niet wat goedemorgen betekende. (ap staat voor asociaal persoon)

Ik: Goodmorning sir, can i help you?
AP kijkt me scheef aan : nederlands AB (geen idee wat AB betekend wellicht bedoelde hij AUB)
Ik(nog steeds met :D ): is goed meneer, kan ik u ergens mee helpen.
AP: Zoek orchideeen.
ik: sorry maar die heb ik niet.
AP: Waarom niet??
Ik: Omdat ik die niet verkoop meneer.
AP: waar kan ik ze wel krijgen dan?
Ik: Niet hier op schiphol achter de dounae, misschien voor de douane wel maar niet bij onze winkel.
AP: Ohh.

vervolgens kijkt hij me nog heel raar aan, alsof ik een debiel ben omdat ik geen orchideeen verkoop. 8-)
Jammer dat je de toon van zo'n persoon niet kan beschrijven want die was niet bepaald vriendelijk.