Perrokai schreef:Stel er loopt een man rond in je stad genaamd Jezus die zegt de zoon van God te zijn, wonderen verricht, geneest en medeleven toont, leiden verlicht etc etc.
Volgens mij Is/was degene die Leiden verlicht Philips.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Perrokai schreef:Ik vind dat er nml. ook wat voor valt te zeggen dat HC verwijst naar, zonder zijn eigen mening op te leggen maar iedereen zijn eigen mening laten vormen.
Perrokai schreef:Stel er loopt een man rond in je stad genaamd Jezus die zegt de zoon van God te zijn, wonderen verricht, geneest en medeleven toont, leiden verlicht etc etc.
Huertecilla schreef:Perrokai schreef:Ik vind dat er nml. ook wat voor valt te zeggen dat HC verwijst naar, zonder zijn eigen mening op te leggen maar iedereen zijn eigen mening laten vormen.
Jij snapt het.
Zeker in deze is een invulling door mij geen antwoord voor bv. Shadow, maar voor haar tóch alleen mijn mening.
Ze zal haar eigen antwoord moeten vormen. Ik geef richting aan naar wegen tot informatie.
Daar staat ook een mooie over in de bijbel: zoekt en gij zult vinden![]()
hc
Blue_Eyes schreef:Klinkt leuk. Je geeft alleen van die richting naar informatie zo weinig bronnen aan - en heel veel ervan is aantoonbaar ook niet waar. Mooie manier van discussie voeren is dat...
Hermelientje schreef:Blue_Eyes schreef:Klinkt leuk. Je geeft alleen van die richting naar informatie zo weinig bronnen aan - en heel veel ervan is aantoonbaar ook niet waar. Mooie manier van discussie voeren is dat...
Wat je hier zegt is ook bijzonder toepasselijk op al die websites over creationisme/intelligent design of om even weer "on topic" te gaan de folder uit de openingspost.
Wat betreft het artikel in de Volkskrant over de wederopstanding van Jezus, het is zeker niet onmogelijk dat Jezus in eerste instantie toch niet dood was (ik dacht vroeger op school al aan deze optie, maar was gelukkig verstandig genoeg om dit voor me te houden). Wat betreft de uitleg en interpretatie daarvan komt het toch weer neer op een kwestie van geloven of niet vrees ik. Als je het Volkskrant artikel niet online kunt vinden wil ik je mijn papieren versie met alle plezier toesturen.
faye schreef:Waarom zou je verdrietig worden van de reacties van anderen, die je niet eens kent? Een ieder heeft toch recht op ee mening? En deze groter wordende afkeer van het geloof heeft de kerk toch echt zelf in de hand en niet in het minst de paus.
Blue_Eyes schreef:faye schreef:Waarom zou je verdrietig worden van de reacties van anderen, die je niet eens kent? Een ieder heeft toch recht op ee mening? En deze groter wordende afkeer van het geloof heeft de kerk toch echt zelf in de hand en niet in het minst de paus.
Waar ik verdrietig van word is het feit dat je tegenwoordig blijkbaar op basis van jouw oppervlakkige mening over een persoon, deze volledig mag vernederen en minachten. Dat staat me echt zo tegen, dat compleet respectloze gedoe. Geldt overigens niet alleen jegens christenen - er zijn veel meer voorbeelden te noemen van respectloosheid in deze maatschappij en ze maken me allemaal even verdrietig.
faye schreef:Blue_Eyes schreef:Waar ik verdrietig van word is het feit dat je tegenwoordig blijkbaar op basis van jouw oppervlakkige mening over een persoon, deze volledig mag vernederen en minachten. Dat staat me echt zo tegen, dat compleet respectloze gedoe. Geldt overigens niet alleen jegens christenen - er zijn veel meer voorbeelden te noemen van respectloosheid in deze maatschappij en ze maken me allemaal even verdrietig.
En volgens mij maakt het geloof zich daar als geen ander schuldig aan.
Ik zou dus zeggen: steek eerst de hand in eigen boezem dan ben je oprecht met eerlijkheid en respect bezig
Sim0ne schreef:Jegens christenen? Volgens mij hebben veel christenen ook niet zo subtiel op Andries Knevel gereageerd. Ben het daarnaast zeker met je eens dat mensen erg vaak geen respect voor elkaar hebben.
Blue_Eyes schreef:'Het geloof'? Generaliserend bezig?
Silletje schreef:Ik snap het niet hoor, wat maakt het nou uit als de een in de evolutietheorie gelooft en de ander in de schepping?
Silletje schreef:Maar waarom zou je mensen zo graag willen overtuigen? Van beide kanten dan.