Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:09

Ik heb op zich ook een leuk leven hoor Ja Maar echt iedereen om me heen gaat trouwen en aan de kinderen enz.
Met oud en nieuw zat ik met de enige overgebleven vrijgezelle vriendin, omdat iedereen het te druk had met thuis zitten bij de partner en (schoon) ouders.

Bij mij is het extra erg (denk ik) omdat ik iemand mis, er is dus een persoon die ik mis.

Ik ben nu in een fase beland waarbij ik toch eens goed moet nadenken. Ik word er niet jonger op en als ik bijv. nog een man en/of kinderen wil, moet ik dat nu ongeveer wel gaan beslissen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:11

kind kan ook zonder man Lachen Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:15

Daarom zeg ik.... Lachen

Mijn kinderwens was nooit zo groot als bij sommigen die zeggen: als ik voor mijn 30e nog geen man heb die voor kinderen bij mij kan zorgen, regel ik er zelf wel 1.

Maar ik ben door medische factoren dit jaar flink met mijn neus op de feiten gedrukt dat het 'we zien wel als het gebeurt, ik ben nog jong' toch niet altijd meer opgaat Lachen

En dan ga je ineens nadenken...

Ik ben namelijk het type 'Karin'; ik voel me 26, ik zie eruit als 26 en ik gedraag me... soms ook zo Haha!
En ineens zegt de teller, dat je geen 26 meer bent.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:55

Haha, ik vind het opzich wel boeiend om te lezen dat jullie allemaal zeggen zegmaar dat jullie eenzaam zijn enzo, dat je mensen mist, en zeker omdat jullie al zo'n stuk ouder zijn.

het is nou pas uit met m'n vriendje, en ik was echt heel gehecht aan hem, heel verliefd enzo, njah heel lang verhaal maar ik heb ondertussen een heel groot zwak voor hem zal ik ook nog wel blijven houden (waren al eerder bezig geweest, en toen was ik beetje met andere jongen, heb ik die andere jongen laten vallen voor hem, omdat hij bij mijn een hele speciale plek heeft) en stiekem wil ik juist later met hem een gezinnetje beginnen, en ik weet ik ben nog ZO jong. Maar iets in me zegt gewoon omdat hij heel lief voor me was, hij me zo goed kende en gewoon njah ik had/heb me nog nooit zo fijn gevoelt bij iemand.
En ik wil juist heel graag later een man/jongen, en jullie zeggen 't kan ook zonder. Maar ik wil niet zonder haha Bloos
En ik heb nog genoeg tijd om uit te zoeken wie voor mij de ware is.
maar ik denk niet dat ik op oudere mannen ga vallen haha Huilen van het lachen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:59

Ik ben niks eenzaam Haha! Haha! Haha! ik heb een berg goede vrienden........... ik wil alleen mijn leven niet meer delen met iemand

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:06

Ilsex schreef:
Haha, ik vind het opzich wel boeiend om te lezen dat jullie allemaal zeggen zegmaar dat jullie eenzaam zijn enzo, dat je mensen mist, en zeker omdat jullie al zo'n stuk ouder zijn.

Ik zeg nergens dat ik eenzaam ben Verward Ik mis mijn veel te jonge (dus: niet toe aan kinderen en trouwen) vriendje, bij wie ik voor het eerst in mijn leven werd geconfronteerd met de beperkingen van mijn leeftijd.
Ik kan niet meer eeuwig wachten totdat hij zijn wilde haren kwijt is.

Maar ik pas er wel voor, om een eenzaam, verzuurd kattenvrouwtje te worden ofzo. Maar ik ben ook inmiddels wel zo zelfstandig, dat ik het 'moeilijk' vind om me 100% aan te passen aan een ander, snappie.
Toen ik jong was, had ik niks te verliezen en ik weet nu hoe het is, om weer alleen en op straat te komen te staan en daar pas ik wel voor op.

Maargoed, mijn verhaal is een beetje ingewikkeld en off-topic Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:30

KiWiKo schreef:
kind kan ook zonder man Lachen Lachen

O ja? Volgens mij zijn er nog steeds een man en een vrouw nodig om kindjes te kunnen maken Lachen

Nicolletje schreef:
Ik heb op zich ook een leuk leven hoor Ja Maar echt iedereen om me heen gaat trouwen en aan de kinderen enz.
Met oud en nieuw zat ik met de enige overgebleven vrijgezelle vriendin, omdat iedereen het te druk had met thuis zitten bij de partner en (schoon) ouders.

Bij mij is het extra erg (denk ik) omdat ik iemand mis, er is dus een persoon die ik mis.

Ik ben nu in een fase beland waarbij ik toch eens goed moet nadenken. Ik word er niet jonger op en als ik bijv. nog een man en/of kinderen wil, moet ik dat nu ongeveer wel gaan beslissen...

Bij mij is het juist andersom, van onze vriendengroep zijn wij de enigen met een kind, de rest is vrijgezel of heeft verkering maar daar blijft het bij, we zullen dus ook nog wel even de enigen blijven.
Geeft soms ook wel problemen hoor, maar ja, wij kunnen op ons 40e-45e weer lekker voor onszelf bezig en dan zitten hun nog met kinderen Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:34

Nicolletje schreef:
Waarschijnlijk omdat ik ook niet onvoorwaardelijk van mij hou Lachen

Niet persoonlijk voorbeeldje:

Wij wonen hier geweldig doch ook dat heeft een waslijst aan met de voordelen verbonden nadelen.
We wonen op het zuidelijke randje van europa maar bewust in de bergen. het voordeel is lekker frisse nachten in de zomer. het nadeel is f@kking koude nachten in de winter.
Het voordeel is vier échte seizoen: een heerlijk lange maar zinderend hete ZOMER en een práchtig mooie WINTER met sneeuwbagger en bevroren leidingen.
Genieten van het mooie is veel leuker dan griepen over de keerzijde Haha!

Zo is het ook met partners. Het voordeel van een onafhankelijk persoon is dat die niet afhankelijk is en het nadeel.... ook Knipoog
Je kan je de koek niet én bewaren én opeten.
Zo hep elluk voordeel ze eiguh.... jep, noahdeel.

Maak van wat je wél te bieden jouw unieke aantrekkelijke punt(en). Uiteindelijk is dát wat een partner beloont, dus wat je krijgt.
Ik heb echt nog maar héél weinig mensen ontmoet die niets bijzonders hadden. Zoals ik al eerder schreef heb ik maar een minieme fráctie van de wereldpopuplatie vrouwen ontmoet en toch verschillende interessante die de moeite waard zijn om een leven mee te delen. Die 'de ware' in een gezamelijk opgebouwd stuk levenshistorie kunnen zijn. Volgende stap is het 'gewoon' te doén Haha!

Nee, geen 'ja maar'. Dat is 'nee, want' Pling

hc

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:38

Je moet je dialect oefenen Haha!
Maar je hebt wel gelijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:55

anneliesdj schreef:
O ja? Volgens mij zijn er nog steeds een man en een vrouw nodig om kindjes te kunnen maken Lachen

Welnee... genoeg andere opties hoor Lachen Je plukt er desnoods gewoon 1 van de straat voor een nachtje Lachen

Maar daarna... Daarna kan een vrouw wel zonder een man kinderen krijgen en op laten groeien, maar een man komt niet verder dan zijn zaad droppen.

Bedankt HC, de theorie weet ik, maar ik neem 'm nogmaals mee in mijn (de laatste tijd) filosofische overdenkingen Lachen
Dat van wat ik wel te bieden heb... Is een hele goeie. Ik ben geneigd te focussen op wat ik niet ben/ heb.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:57

Nicolletje schreef:
anneliesdj schreef:

Welnee... genoeg andere opties hoor Lachen Je plukt er desnoods gewoon 1 van de straat voor een nachtje Lachen
..., maar een man komt niet verder dan zijn zaad droppen.

Heb je dus nog steeds een man nodig.
Ik snap wat je bedoelt maar in het allereerste begin heb je echt een vent nodig en kind is ook altijd maar half 'van jou'.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:07

KiWiKo schreef:
Ik ben niks eenzaam Haha! Haha! Haha! ik heb een berg goede vrienden........... ik wil alleen mijn leven niet meer delen met iemand

waarom dat dan niet meer kiwiko

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:11

KiWiKo schreef:

Same here, verre van eenzaam. En of ik ooit weer mijn leven met iemand wil delen? Dat merk ik wel als ik die persoon tegenkom. Voor een kinderwens hoef ik het niet te doen, want die heb ik toch niet. Dus voor eventueel geluk met een partner heb ik mijn hele leven nog. Mijn oma is op haar 76e nog ten huwelijk gevraagd - het kan raar lopen in het leven. Knipoog

Nicolletje, ik kan jouw gedachtengang heel goed volgen (al voel ik het zelf niet zo). Ja

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:34

Karin, jij bent meer het nuchtere type als mijn beste vriendin Lachen
Ik ben wat sentimenteler/ emotioneler.

Anneliesdj: spermabank dan?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:03

@ Nicolletje : ja dat bedoelde ik sorry, verkeerd bewoord. Dat je je vriend mist enzo. Ik vind dat best boeiend zegmaar om te lezen, omdat njah kijk met dat leeftijdsverschil enz.
(wat ik erboven uitlegde) Lachen

Achja, weer ontopic. Sorry ik ging mee off-topic. Schijnheilig

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:07

Nicolletje schreef:
Karin, jij bent meer het nuchtere type als mijn beste vriendin Lachen
Ik ben wat sentimenteler/ emotioneler.

Anneliesdj: spermabank dan?

Hoe zit het met de rechten van het kind?
Realiseer je dan wel dat je voor je kind dan vóóraf al de beslissing neemt om zonder vader op te groeien.
Wellicht zijn er hier veel met slechte persoonlijke ervaringen, rammelende relaties of ruzieënde ouders, roepen die gelijk dat alleen beter is dan dat, maar is dat dan gelijk goéd, het uítgangspunt voor het opvoeden van jouw kind?

hc

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:12

Nicolletje schreef:
Dat van wat ik wel te bieden heb... Is een hele goeie. Ik ben geneigd te focussen op wat ik niet ben/ heb.

Ohhh dat komt me heel bekend voor zeg!
Ondanks dat ik dan wel getrouwd ben heb ik dat ook sterk hoor, maar dat is me er ooit ook wel heel sterk ingestampt dat ik niets waard zou zijn en gek, je raakt dat nooit meer helemaal kwijt, lastig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:13

[quote="Ilsex
Achja, weer ontopic. Sorry ik ging mee off-topic. Schijnheilig[/quote]

Ok: de spermabank-dochter kan met 14 gewoon zelf een vaderfiguur zoeken
of de donor die anoniem wilde blijven opsporen om van haar complex af te komen
of...
of je legt de maatlat hoog en gaat ervoor daar wat voor te bieden te hebben.

Poep gebeurt, maar alsjeblieft zeg, gooi niet vooraf of na een paar zeperds de handdoek in de ring!!

hc

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:13

Het is een tweestrijd denk ik puur pedagogisch moet het in principe geen impact hebben op het leven van het kind. Mits je het kind genoeg blootsteld aan mannelijke figuren.
Wel heeft loyaliteitsconflict een invloed, het is het recht van het kind om terug te geven en te nemen En als dat niet kan blijven de kinderen in de schuld staan en kan het kind dit uiten door gedragsproblemen (kan vanalles zijn).
Kan ook goed gaan, de gok van het leven
Laatst bijgewerkt door lesilla op 10-01-09 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:14

Nicolletje schreef:
anneliesdj schreef:

Maar daarna... Daarna kan een vrouw wel zonder een man kinderen krijgen en op laten groeien, maar een man komt niet verder dan zijn zaad droppen.

Bedankt HC, de theorie weet ik, maar ik neem 'm nogmaals mee in mijn (de laatste tijd) filosofische overdenkingen Lachen

Terwijl je toch moet kijken naar wat je wel bent! Dat is namelijk vaak veel meer dan je je bewust bent!

Wel interessant: uitgangspunten van het opvoeden van jouw (mijn) kind. Zou ik zo 1-2-3 niet helemaal paraat hebben.
Dat ze een zelfstandig, aardig, wereldbewust en positief mens mag worden, zoiets.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:06

Dan nog twee dingen in de groep gooien:

1. 'die mannen' zijn ooit door een moeder (mede)opgevoed

2. [LZP] Word zo moe van dit huis...

Terzijde: mijn campo-crossers staan hier, op het zuidelijke randje van Europ, op het moment met een handdikke laag sneeuw op hun rug stro te schransen Haha!

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:09

Alet74 schreef:
Wel interessant: uitgangspunten van het opvoeden van jouw (mijn) kind. Zou ik zo 1-2-3 niet helemaal paraat hebben.
Dat ze een zelfstandig, aardig, wereldbewust en positief mens mag worden, zoiets.

Hoezo 'ze'? Mag het geen jongetje zijn of barst dan de roze wolk?

hc

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:12

Huertecilla schreef:
Hoezo 'ze'? Mag het geen jongetje zijn of barst dan de roze wolk?

hc

Ze betekent in het Nederlands ook als het om een vrouwtje gaat HC.
En Alet heeft dus blijkbaar een dochtertje, lijkt me niet zo moeilijk te volgen toch?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:25

Onassa schreef:
En Alet heeft dus blijkbaar een dochtertje, lijkt me niet zo moeilijk te volgen toch?

Zoals het er staat schrijft Alet over een onbepaald kind: 'jouw (mijn) kind'.

De juiste werkwoordsvorm is overigens 'mogen' want meervoud. Dan wordt 'ze' onbepaald. Anders is 'het' of 'hij/zij' logischer.
Zoals het er nu staat kan ik het inderdaad niet volgen en stel ik mijn vraag.

Blijft: 'die mannen' hebben/hadden ook een moeder Cool

hc

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:29

Huertecilla schreef:
Dan nog twee dingen in de groep gooien:

1. 'die mannen' zijn ooit door een moeder (mede)opgevoed

2. [LZP] Word zo moe van dit huis...

Terzijde: mijn campo-crossers staan hier, op het zuidelijke randje van Europ, op het moment met een handdikke laag sneeuw op hun rug stro te schransen Haha!

hc

Kan je jou nader verklaren, snap niet wat je wil zeggen.