Haha ja, goed plan! Ik weet alleen niet of dat uitkomt met het aantal mensen wat erin kan, of zou dat niet uitmaken? Wil dan wel kunnen zitten natuurlijk
Maakt volgens mij niets uit, omdat ze ook groter zijn alleen zullen er dan meer conducteurs op ingezet moeten worden, juist omdat ze groter zijn
Anoniem
Geplaatst: 04-04-09 01:53
Ik meld me ook maar weer eens. Moest vandaag naar Vlissingen (voor het eerst) en het was zulk mooi weer dat ik lekker buiten in het zonnetje wilde gaan eten. Bleek het in Vlissingen volledig grijs te zijn en hartstikke koud . Ze hebben er wel een fijn restaurant trouwens, dus heb maar heerlijk binnen gegeten
Inoterry, die SLT cursus had ik laatst ook. Ik ben zeker wel 1.85m en met wat inspanning kan ik er net bij om een deur af te sluiten . Verder vond ik het eigenlijk best een leuke trein, op de glazen cabinewand na.
Inoterry
Geplaatst: 04-04-09 11:11
Corine, dan ben je vlak langs mijn oude huis gereden. Ik heb op ongeveer 300 meter van station Krabbendijke gewoond . Mijn nieuwe durpke is ook te zien vanuit de trein. Had je de stopper of de intercity?
Het zit wel idioot hoog bij die deuren inderdaad. Er was iemand bij ons in de groep die er niet eens bijkon als ze op het klapstoeltje ernaast ging staan. Er was gisteren trouwens ook een machinist op dat stel aanwezig die al een oplossing had voor de glazen wand. Die neemt zo'n handdoekhanger met zuignapje mee, en hangt zijn jas op onder het rolgordijn . Hij werd helemaal tureluurs van de mensen die achter zijn rug stonden te kijken/fotograferen/filmen. Zelfs onder het gordijn door.
Annettee
Geplaatst: 04-04-09 15:32
Afgelopen donderdag er s'ochtends achtergekomen dat de treinen niet reden. Gelukkig nog snel in een auto kunnen springen en op tijd op school aangekomen (had presentatie). Heb altijd vertraging of iets wanneer er iets belangrijks is op school.
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Geloof me, met mijn route bespaar je jezelf zeker een half uur tot een uur uit Ik reis heel vaak tussen Arnhem en Rotterdam, dat is iets meer dan een uur
vivalavida_
Geplaatst: 04-04-09 23:03
Ik heb vanaf afgelopen donderdag ook weer een nieuw treinreisje (wolvega-zwolle zwolle-deventer deventer-apeldoorn en dan met de bus nog naar beekbergen) of (wolvega-amersfoort amersfoort-apeldoorn) leuk zo'n stage ben in totaal ongeveer 3 uur onderweg om thuis te komen. Zijn er mensen trouwens die 's avonds laat (rond 10 uur) nog met de trein reizen? Ik voel me er toch op een één of andere manier niet zo veilig bij, na al die verhalen die je de laatste tijd hoort maar goed, ik ga vrijdag toch de gok maar wagen en kijken hoe het is. ga om half 9 bij stage weg en dan ben ik ongeveer 11 uur thuis.
Jij hebt zeker al heel wat kilometers met de trein gemaakt unwritten of niet?
Ik maak heel wat kilometertjes zowiezo 2 keer per week naar Amsterdam op en neer, verder 4 keer per week op en neer Rotterdam, ga regelmatig naar Groningen, ga gerust winkelen in Utrecht, kom veel in Doetinchem (ga ik vrijdag weer heen vanaf Amsterdam). Ja ik maak mn kilometers wel en ik pak ook zonder moeite in mn eentje de nachttrein, of de laatste trein
Inoterry
Geplaatst: 04-04-09 23:09
Naaltje schreef:
ik ga binnenkort van etten naar maassluis weer eens een andere kant op
ah heb ik weer een warreltje veroorzaakt hier? even uitgelegd; Etten-Leur is ongeveer als Gilze-rijen etten en leur zijn 2 délen van hetzelfde dorp, 2 carnavalsverenigingen, onderlinge ''strijd'' en ik woon in het etten-deel.. vandaar vanaf etten.. maar idd, station etten leur (heb ik meteen geleerd dat er een pláátsje etten bestaat ) sorrys maar weer
@unwritten; ettenleur mis je niks aan we hebben 2 sporen, 1 roosendaal, 1 breda en verder is hier weinig te beleven
Ik moet binnenkort voor me stage naar Texel vanaf Tilburg met de trein. Das ook een behoorlijke reis.
En over 3 weekjes met de trein naar Belgie, dat is helemáál een lange reis! Moet naar Genk, vanaf Tilburg.. en dan nog naar Opglabbeek. Dan ben ik echt 5 uur onderweg ofzo.
Ik ga ook zonder problemen 's avonds alleen met de trein.
daffieduck83
Geplaatst: 05-04-09 10:37
Was afgelopen week in Frankfurt geweest, helaas met de auto, moest iets te veel zooi meenemen om met de trein te gaan. Daar hadden ze naast de metro en de tram ook een kruising ertussen, een ondergrondse tram, in metrotunnels, maar wel met bovenleiding. Die waren wel ideaal, mijn hotel was op 100 meter van een station en was elke dag in 10 minuten op de plaats van bestemming en in de spits elke 2 minuten en daarbuiten elke 5. Vanaf dinsdag weer naar mijn werk treinen.