Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:20

Em hoe rekenen jullie die twintig minuten?
Ik val namelijk niet direct in slaap...mag blij zijn als ik na 20 minuten slaap :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:24

Kunnen dit geen restklachten zijn van je hersenschudding Marlinde? Mijn vriend heeft NAH na een hersenschudding en niet lang daarna nog een auto ongeluk er bovenop. We zijn inmiddels een aantal jaren verder maar hij moet na zijn werk ook bijna altijd even slapen, dat was daarvoor nooit. Ook nog steeds veel hoofdpijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:28

Jolliegirl schreef:
Ik val namelijk niet direct in slaap...mag blij zijn als ik na 20 minuten slaap :')

Vanaf het moment dat je gaat liggen. Je hoeft ook niet per se te slapen, gewoon ogen dicht en rustig liggen is ook genoeg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:35

black_kelpie schreef:
Kunnen dit geen restklachten zijn van je hersenschudding Marlinde? Mijn vriend heeft NAH na een hersenschudding en niet lang daarna nog een auto ongeluk er bovenop. We zijn inmiddels een aantal jaren verder maar hij moet na zijn werk ook bijna altijd even slapen, dat was daarvoor nooit. Ook nog steeds veel hoofdpijn.

Kan altijd!

Ik werk nu van 9 tot 1. En ben al lang niet meer zo moe als aan het begin dus dat gaat echt goed. Als ik te moe ben kan ik gewoon eerder weg.

Ik moet morgen weer werken dus zal eens kijken hoe dat gaat.

20-30 minuten liggen in bed zonder te moeten / willen slapen kan ik proberen. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:44

Om 1 uur 's middags 20-30 minuten en powernap lijkt mij een prima tussenstap :j. Succes met uitproberen, hopelijk helpt het je. En beterschap!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 00:08

Heb je je bloedwaardes wel eens laten prikken? Jij at ook vegetarische dacht ik? Dan is B12 natuurlijk een bekende maar ijzer kom je dan ook makkelijk te kort en kan serieuze vermoeidheid veroorzaken.

En blijven vechten tegen vermoeidheid is ook niet top natuurlijk, heel je dag naar de prut. Ik kreeg destijds de tip om gewoon op de bank te zitten / hangen maar niet liggen. Desnoods op een keukenstoel met je kop op tafel :+ en gewoon 15min ogen dicht en verder geen prikkels. Ik knap daar echt van op

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 05:39

MarlindeRooz schreef:
Maar straks ga ik langer werken. Toen ik met mn vorige werk 19:15 thuis was van werk elke dag, sliep ik vaak na het eten direct. Dus rond 20:30/21:00. Maar dat was helemaal niet goed haha.

Wat maakt dat dan uit eigenlijk om om die tijd al in slaap te vallen. Lijkt mij zo slecht nog niet. Beter dan echt overdag in slaap vallen. Dit is gewoon lekker op tijd naar bed gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:25

pmarena schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar straks ga ik langer werken. Toen ik met mn vorige werk 19:15 thuis was van werk elke dag, sliep ik vaak na het eten direct. Dus rond 20:30/21:00. Maar dat was helemaal niet goed haha.

Wat maakt dat dan uit eigenlijk om om die tijd al in slaap te vallen. Lijkt mij zo slecht nog niet. Beter dan echt overdag in slaap vallen. Dit is gewoon lekker op tijd naar bed gaan.

Ja dat was toen. Het probleem is nu dat ik niet op tijd kan slapen. Voor 12uur is al uniek.

Bloedprikken moet ik weer eens prikken. Maar B12 dat slik ik bij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:24

Stel, ik neem een Google Drive abonnement zakelijk voor 4 personen; kunnen dan meer dan die vier personen in mijn drive documenten bekijken? Ik kom er via Google hulp niet uit.

Of in DropBox, ook goed :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:27

Gemini op Android.

Ik heb het er niet opgezet zelf.
Staat er wel op.
Bemoeit zich met zaken waar het zich niet mee moet bemoeien en heeft blijkbaar toestemmingen voor dingen die ik niet wil.

Hoe krijg ik dat programma er in +&'&-snaam af.
Ben er al twee dagen mee aan het vechten, en de antwoorden die ik tot nu toe vind op internet of via allerlei ai dingen bieden niet de oplossing.

Dus.
Hoe kom ik van Gemini af zónder mijn telefoon uit frustratie door het raam te gooien??

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:20

Femke_Tweety schreef:
Gemini op Android.

Staat er wel op.
Bemoeit zich met zaken waar het zich niet mee moet bemoeien en heeft blijkbaar toestemmingen voor dingen die ik niet wil.

Ben er al twee dagen mee aan het vechten, en de antwoorden die ik tot nu toe vind op internet of via allerlei ai dingen bieden niet de oplossing.

Dus.
Hoe kom ik van Gemini af zónder mijn telefoon uit frustratie door het raam te gooien??

Icoontje van de app ingedrukt houden, opent een klein schermpje, druk je rechtsboven in dat schermpje op de i, open een nieuw scherm, onderaan staat uitschakelen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:21

Ik kan het hele icoontje van die app überhaupt niet vinden.

Jouw antwoord is letterlijk wat internet of ai ook zegt.

Maar dat gaat dus niet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:23

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:23

Als ik in mijn app-collectie gemini intoets komt er ook niets naar voren.

En er is dus ook geen app die Gemini heet.

Wellicht dat dat ding onder een andere naam staat, maar dan heb ik geen idee welke naam

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:24

Het is van Google, misschien daaronder zoeken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:28

Lalidan schreef:
Jolliegirl schreef:

Vanaf het moment dat je gaat liggen. Je hoeft ook niet per se te slapen, gewoon ogen dicht en rustig liggen is ook genoeg.

Helaas red ik het hier écht niet mee...ik moet echt een of twee volledige slaapcyclussen doorlopen wil ik uitgerust zijn.
En ja, dan moet ik niet heel rot halverwege wakkerworden. Dus ik reken altijd uit hoelaat ik de wekker zet.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:52

Femke_Tweety schreef:
Gemini op Android.

Staat er wel op.

Dus.

Waarschijnlijk heb je niet de app versie van Gemini maar de Google versie.

Zie foto, zo zou het moeten lukken.

Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:10

Jolliegirl schreef:
Lalidan schreef:
Jolliegirl schreef:

Helaas red ik het hier écht niet mee...ik moet echt een of twee volledige slaapcyclussen doorlopen wil ik uitgerust zijn.
En ja, dan moet ik niet heel rot halverwege wakkerworden. Dus ik reken altijd uit hoelaat ik de wekker zet.

Heb je mijn berichten wel in hun geheel gelezen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:06

Little_Gift schreef:
Femke_Tweety schreef:
Gemini op Android.

Staat er wel op.

Dus.

Waarschijnlijk heb je niet de app versie van Gemini maar de Google versie.

Zie foto, zo zou het moeten lukken.

[ Afbeelding ]

Ook niet...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:09

Inmiddels ben ik een stuk verder.

Gemini staat écht níet als aparte app op mijn telefoon.

Hij blijkt onder dit kopje te staan:
Assistent;

Afbeelding

Om de een of andere reden staan daar de opties google Assistent en Gemini.

Ik moet kiezen uit 1 van beide.
Geen lijkt geen optie.

Maar Gemini staat in ieder geval úit nu.
Nu ingesteld op Google Assistant.

Kijken of dat beter is.

Maar daar vind je zoiets toch niet 8)7

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:20

Blijkbaar wel want jij vond het toch maar netjes wel *\o/*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:31

Lalidan schreef:
Heb je mijn berichten wel in hun geheel gelezen?

Ja geloof het wel.

Ik geef aan dat IK er niet genoeg aan heb...
Ik zit thuis met een burnout...een jong babytje... Dus ik pak overdag meestal écht ff twee volledige x een cyclus als het me lukt.

Aan 20 minuten doelloos liggen heb ik niets

Ik deel enkel mijn ervaring.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:45

Ja jeetje ik neem aan dat dat een hele andere situatie is waarin je simpelweg niet de gelegenheid hebt om goede nachten te maken door de baby...? Dan word je gewoon geleefd en moet je pakken wat je pakken kan en hopen dat je baby toch ergens een keer een paar uur aaneengesloten slaapt en je dan zelf ook op dat moment goed de slaap kan vatten :(:)

Is extreem slopend om steeds midden in je slaap cyclus wakker gejammerd te worden....

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:53

Poeh Jolliegirl, dat is niet niks. Hopelijk is je kindje lief en wil het een beetje meewerken :(:)

Ik snap wel dat wat Lalidan voor jou niet werkt. Volgens mij was dat namelijk advies specifiek voor de situatie van MarlindeRooz.

Rien10, ik denk dat het dan betekend dat 4 andere mensen gebruik mogen maken van jouw ruimte, dus ook dingen er in plaatsen en wijzigen wat jij er in hebt staan.
Bij mijn weten kan je dropbox / google docs eigenlijk altijd wel alleen-lezen delen met mensen, hoewel die misschien wel een eigen (gratis) account moeten hebben soms.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 16:33

Indy, ik heb inmiddels de oplossing. Bij de klant bleek al een Google account met box te bestaan. Zo simpel kan het soms zijn. haha. Dank voor het meedenken.