Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:32

Afbeelding

Heeft iemand ervaring met deze dingen? Zijn het echt stickers die je er nooit meer af krijgt of meer van die raamsticker-achtige dingen? Er staat wel 'zelfklevend' maar in principe kan je dat van beide zeggen :+

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:46

Wat 'moet' je gezien/gedaan hebben op Tenerife? :D

pmarena

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:41

Het strand denk ik _O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:54

Die berg / vulkaan schijnt wel echt de moeite te zijn!

Karlijn ik zie dat heel veel op TikTok voorbij komen dat het renter friendly is en er dus ook weer vanaf kan. Misschien even op TikTok zoeken en dat iemand letterlijk een link heeft gepost zodat je het zeker weet?

Thanks voor de eet tips nog. We nemen gekookte eitjes en knakworsten mee

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 01:42

Wat is nou een echt goede dweil voor max ongeveer 50,-? Wij hebben nu zo’n dweil
Afbeelding

Maar hebben vooral het gevoel dat we meer de viezigheid aan het uitvegen zijn dan dat het echt schoon wordt, waarschijnlijk dus ook omdat je de dweil doek tussendoor niet schoonmaakt dus eigenlijk ben je vooral aan het dweilen met een vieze dweil. Dus heeft iemand nog goede tips?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 05:50

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 07:28

Gewoon je dweil wèl vaker tussendoor uitspoelen en/of vervangen.

En een stoommop is ook wel fijn

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:22

rien10 schreef:
Ik heb n HARA stok en dweil. Is nu zo’n 20 jaar oud en nog steeds perfect. Ik heb meerdere doeken. Het systeem is duur, maar onverwoestbaar. Er passen ook andere doeken (goedkopere) op de stok.
https://www.beslistschoon.nl/ha-ra/ha-r ... LsQAvD_BwE

Rien ik heb denk ik al 25 jaar een Hara raamwisser, wat een fijn ding zeg!
Het is best prijzig maar zeer zeker kwaliteit :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:25

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:21

Hoe voorkom je overdag in slaap te vallen??? Terwijl je wel rust neemt. Dus de hele dag actief dingen doen werkt niet. Ik mag niet meer overdag slapen want dan slaap ik ‘s nachts nog minder. :+

Caffeine slaap ik juist van. Zelfs met ritalin val ik gewoon in slaap (soort speed haha). Ik val zowel op de bank als op een houten stoel gewoon in slaap. Ik zit nu buiten maar straks is het daar weer te warm. :+

‘s nachts langer slapen is trouwens geen optie. Dat uitleggen wordt te lang. Ik lig al 8uur in bed en word uit mezelf wakker. :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:28

MarlindeRooz schreef:
Hoe voorkom je overdag in slaap te vallen??? Terwijl je wel rust neemt. Dus de hele dag actief dingen doen werkt niet. Ik mag niet meer overdag slapen want dan slaap ik ‘s nachts nog minder. :+

Caffeine slaap ik juist van. Zelfs met ritalin val ik gewoon in slaap (soort speed haha). Ik val zowel op de bank als op een houten stoel gewoon in slaap. Ik zit nu buiten maar straks is het daar weer te warm. :+

‘s nachts langer slapen is trouwens geen optie. Dat uitleggen wordt te lang. Ik lig al 8uur in bed en word uit mezelf wakker. :+

Gebruik je iets van allergie/hooikoortspillen? Ik had dit toen ik nog cetrizine pakte :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:31

theadora99 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Gebruik je iets van allergie/hooikoortspillen? Ik had dit toen ik nog cetrizine pakte :')

Nope ik heb niks behalve anticonceptie. Ik ben gewoon heel erg moe altijd. :+

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:35

Heb je wel eens een slaaponderzoek gehad? Kan best zijn dat je bijvoorbeeld slaapapneu hebt en daardoor geen goede kwaliteit slaap

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:44

Bowo schreef:
Heb je wel eens een slaaponderzoek gehad? Kan best zijn dat je bijvoorbeeld slaapapneu hebt en daardoor geen goede kwaliteit slaap

Ja heb ik gehad en dat heb ik niet. :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:59

Je bent toch nog herstellende van een burn-out? Misschien gaat het nog te snel voor je?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:08

fjordjes schreef:
Je bent toch nog herstellende van een burn-out? Misschien gaat het nog te snel voor je?

Ja zoiets.

Maar dit heb ik al een tijdje, ik heb mezelf een tijdje toegestaan om overdag te slapen. En mijn lijf wil daar niet mee stoppen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:10

Ik denk eerlijk gezegd dat je het nog echt nodig hebt. Ik heb ook een burn-out gehad en het heeft bij mij lang geduurd voordat ik niet meer moe was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:16

Hier ook nog steeds moe...en veel slapen.
Normaal met een burnout.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:02

fjordjes schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat je het nog echt nodig hebt. Ik heb ook een burn-out gehad en het heeft bij mij lang geduurd voordat ik niet meer moe was.

Ik heb ook geen problemen met het moe zijn. Maar ik slaap dus vaak maar 5 uur per nacht omdat ik niet in slaap val in de avond. Dus mag ik overdag niet meer slapen. :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:15

Als je overdag wel slaapt, op welk moment, welke plek en hoe lang slaap je dan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:21

Lalidan schreef:
Als je overdag wel slaapt, op welk moment, welke plek en hoe lang slaap je dan?

Tijd maakt weinig uit. Wel altijd op de bank. Als ik bewust ga liggen slapen (bijvoorbeeld als ik in de avond weg moet) dan wel eens in bed.

Soms slaap ik zo slecht dat ik om 10:00 al weer slaap. Om bij te komen van de nacht. Ik word elke ochtend zelf om 7.00 wakker en ga dan uit bed. Maar als ik werk dan vaak rond 14:00/15:00. Maar ook wel eens om 19:00. :+

Maar straks ga ik langer werken. Toen ik met mn vorige werk 19:15 thuis was van werk elke dag, sliep ik vaak na het eten direct. Dus rond 20:30/21:00. Maar dat was helemaal niet goed haha.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:32

En als je in plaats daarvan eens heel strak 2 momenten op de dag kiest dat je 20 minuten mag liggen/slapen? Op een rustige plek? En dus niet afwachten of op andere momenten gaan liggen, maar gewoon echt een ritme erin brengt?

Je lijkt nu een beetje van alles naar niks te willen, dat is bijna niet te doen. Zorg dat je overdag een paar echte rustmomentjes hebt, maar niet te laat meer op de dag en kijk hoe het dan gaat. Dan kan je die altijd gaan afbouwen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 21:33

En niet op de bank...echt ff twee x je bed in.. 20 minuten vind ik zelf wat weinig. Ik probeer altijd 1.5 uur te pakken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 21:42

Het advies van het slaapcentrum was destijds om niet meer overdag te slapen.

Zelf vind ik dat geen probleem zolang ik in de avond wel kan slapen. Dat lukt helaas niet. :P

Maar misschien is 20-30 min in bed liggen uit werk wel oké. Niet om te slapen maar om echt te rusten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 21:48

Jolliegirl schreef:
En niet op de bank...echt ff twee x je bed in.. 20 minuten vind ik zelf wat weinig. Ik probeer altijd 1.5 uur te pakken.

1,5 uur is echt te lang als het erom gaat je nachtrust niet aan te tasten. Als je het nodig hebt en 's nachts ook gewoon nog slaapt is het prima, ik doe het zelf ook geregeld. Maar in het geval van marlindarooz is het verant ik veel en veel te lang.

Ik snap waar het advies van het slapencentrum vandaan komt en ik denk dat het goed genoeg is om te proberen. Maar ik denk dat de overgang te groot is. Dus als ik jou was zou ik het eerst met zo'n tussenstap proberen. En anders gewoon contact opnemen met het slapencentrum, dat je hun advies graag wilt opvolgen maar dat je wat hulp nodig hebt om het voor elkaar te krijgen.

Maar de gemiddelde tijdsduur die voor een powernap wordt aangehouden, is 20 minuten. Langer en je komt te diep in slaap, korter en het is zinloos. Vandaar dat ik die tijdsduur aangaf, maar het zijn uiteindelijk maar gemiddelden en het is even uitproberen wat voor jou werkt. Maar ik zou wel echt een wekker zetten, voor het geval je wel in slaap valt. En dan ook echt weer uit bed komen.

Maar het advies is wel om het niet meer na 6 uur 's avonds doen. Als jij later dan dat uit het werk komt, is misschien de conclusie nu dat je een hele werkdag nog niet aankan. Of je moet even met je leidinggevende om tafel, of er een plek is waar je je overdag even terug kan trekken en kan rusten.