Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:07

Zo'n nood bol schoot 40 jaar terug onze buurman al af.
Wij woonde toen in het buitengebied en vuurwerk zoals het nu bestaat was er amper.
Zijn bol die de hele tijd in de lucht bleef hangen was erg mooi. Gaf ook geen overlast.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:10

Hier is het nu al geen minuut stil :( het is echt klap na klap na klap. Er zijn al verschillende dingen opgeblazen. Nu de openbare prullenbakken afgesloten zijn gaan ze voor kliko's en brievenbussen van mensen zelf...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:11

[***] schreef:
Hier is het nu al geen minuut stil :( het is echt klap na klap na klap. Er zijn al verschillende dingen opgeblazen. Nu de openbare prullenbakken afgesloten zijn gaan ze voor kliko's en brievenbussen van mensen zelf...

Ja, wij hebben onze kliko's in de achtertuin gezet en de brievenbus gqat zo ook op slot.

Wat bezielt die lui toch ;(.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:12

Captain schreef:
Wil net zeggen, het is hier wel echt rustiger dan twee jaar geleden.

Hier niet, al vanaf begin november is het raak zoals normaal de week voor oud en nieuw := . Ik vraag mij wel af, waar halen ze het vandaan? Het is niet van dat simpele action of kruitvat spul, hele bommen. Al 2 jaar niet te koop dus of ouders die het over de grens kopen of via een dealer? Coke = uit, vuurwerk = in? Hoe komen die Kids er aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:12

[***] schreef:

Zou zeggen kom naar Friesland. Lekker rustig hier. Maar dat is er altijd al geweest

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:13

_San87_ schreef:
[***] schreef:

Ja, wij hebben onze kliko's in de achtertuin gezet en de brievenbus gqat zo ook op slot.

vast niet aardig, maar die luitjes die alles vernielen mogen wel een paar vingers van zichzelf vernielen....

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:14

Hier valt het gelukkig mee. Ik woon wel aan een druk plein maar vorig jaar stond zelfs de vlag van de slager er nog (die ze waren vergeten binnen te halen). Zelf alleen van die gigantische sterretjes gekocht. Ben niet zo van vuurwerk maar dit vind ik wel leuk.

Moet er trouwens niet een nieuw deel komen van dit topic?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:16

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:

vast niet aardig, maar die luitjes die alles vernielen mogen wel een paar vingers van zichzelf vernielen....

Ja dat is het hem, dat soort lui vernielen nooit eigen dingen of eigen handen/armen/ogen. Altijd die van een ander :\.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:23

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:

Eens

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:25

Hier was het vorig jaar net zo erg als jaren dat het wel toegestaan was. Ook met de politie die weer moest ingrijpen zoals elk jaar. Enige verschil was dat er minder siervuurwerk was. Maar er wonen hier heel veel mensen die elk jaar al illegale knallen halen, dus voor hen verandert er niks.

Hetgeen wat het grootste verschil maakt is de kroeg die dicht is, dus overdags daar minder vuurwerk. Normaal kwamen veel mensen daar overdag al heen en dan op het kruispunt continu vuurwerk afsteken. Nu is het meer verdeeld door het dorp.

Ik zit dus nog te wachten op de post en daarna gaat brievenbus dicht.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:36

Vorige jaar reed er politie door onze straat heen, toen wij vuurwerk afschoten. Ze deden helemaal niks. Maar ja onze buurt heet niks voor niks Noord-Korea :+
Hier is het echt weinig vergeleken met de vorige jaren. Ja soms carbid en een cobra, onze katten zijn het gelukkig gewend en weten waar ze moeten liggen voor wat rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:41

Ik kijk nu al heel erg op tegen het nieuwe jaar. Staat me gelijk iets heftig te wachten als het slaagt. En ik weet nog steeds niet wat ik wil. Wat de keuze ook is et blijft heftig. Waarom is dit mij aangedaan eugh

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:45

Vuurwerk. En politie die niet optreedt. En mensen. Egoïstische mensen. Moet nog naar de winkel... durf al bijna niet meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:46

Knudd schreef:
Vuurwerk. En politie die niet optreedt. En mensen. Egoïstische mensen. Moet nog naar de winkel... durf al bijna niet meer.

Kun je iemand vragen mee te gaan? Of wat voor je mee te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:51

Knudd schreef:

Waar kom je weg?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:52

10 oliebollen gekocht ,zitten er geen krenten in :(

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:55

Britta31 schreef:

Dan moet je ook krentenbollen kopen :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:56

Britta31 schreef:

Die horen er ook niet in, project geslaagd :7.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:00

_San87_ schreef:
Knudd schreef:

Nee helaas, niemand in de buurt die even mee kan gaan. Het is niet zozeer het vuurwerk, eerder de onvoorspelbaarheid van de mensen die het nu afsteken... ze gooien het gerust naar je toe als je langsfietst -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:02

Ze smaken wel gelukkig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:02

Knudd schreef:
_San87_ schreef:

Nee helaas, niemand in de buurt die even mee kan gaan. Het is niet zozeer het vuurwerk, eerder de onvoorspelbaarheid van de mensen die het nu afsteken... ze gooien het gerust naar je toe als je langsfietst -O-

Oh, dat zou ik ook eng vinden. Ik houd absoluut niet van vuurwerk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:04

Moet je ook echt vandaag naar de winkel, misschien heb je nog wat lekkers in de vriezer of in je voorraadkast waar je iets mee kunt?

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:10

Hier gelukkig geen vuurwerk te horen (UK bij schoonouders), maar mijn ergernis is mijn kerel. Ik hou van 'm, maar in zijn slaap probeert hij me 'warm te houden', gooit dekens over me heen, een arm én een been. Ik smelt half. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:36

Shae schreef:
Hier gelukkig geen vuurwerk te horen (UK bij schoonouders), maar mijn ergernis is mijn kerel. Ik hou van 'm, maar in zijn slaap probeert hij me 'warm te houden', gooit dekens over me heen, een arm én een been. Ik smelt half. :')

Dan zeg je het gewoon toch? Is vrij normaal om je eigen space te hebben als je slaapt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:39

Ik vind het echt vreselijk om te lezen hoeveel last hier ervaren wordt van het vuurwerk. Ik woon in Amsterdam en het valt mij al jaren heel erg mee qua overlast. Kan gewoon over straat en mijn boodschappen doen zonder angst dat ik bekogelt word. Heel in de verte af en toe een doodsklap maarja, dat is in Noord-Gestoord en Kalifaat-Osdorp.

Ik heb zelf een kat en een pony, pony staat buiten de stad (bewust!) en gek genoeg hoor ik daar (helaas) meer klappers dan hier. Gelukkig geeft hij er weinig om.

Zelf vind ik vuurwerk (het vroeger legale cat.2) erg leuk om te zien en om af te steken. Dat het dit jaar niet mag, vind ik jammer maar ik laat mijn jaarwisseling er niet door verpesten ofzo.

Mijn werkgever wenste me veel geluk en gezondheid voor 2000 trouwens, die is ergens een paar jaar kwijt geloof ik :').