Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:39

Grrrr. Ja, dat haakje van de 2waypearl! Let er heel goed op maar toch wil 't soms niet en haakt ie nog in de kleertjes. Of als iemand anders haar eruit haalt..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:39

Ik dacht echt dat ik een lompe hork was, maar blijkbaar niet :')

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:42

Limoen schreef:
Grrrr. Ja, dat haakje van de 2waypearl! Let er heel goed op maar toch wil 't soms niet en haakt ie nog in de kleertjes. Of als iemand anders haar eruit haalt..

Zo heb ik hem al een keer in een nieuw borgvest van Z8 gehad..

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:45

Pantykous schreef:
Ik dacht echt dat ik een lompe hork was, maar blijkbaar niet :')

Dat kan ik niet bevestigen haha. Ik ben ook een lompe hork. 8-)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:52

Hier wel last van het haakje in de assix maar de assixfix is wat ruimer en anders afgewerkt en daar hebben we het nooit.

Ik vond de assixfix ook ruimer tonen voor grotere kindjes en het draaisysteem vond en vind ik nog steeds ideaal :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:01

Oh dat Haakje!!

Hier nog niets mee stuk gemaakt, wel bijna, ik begrijp wat jullie bedoelen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:46

Ik heb geen idee welk haakje :') en ik heb de tobi en de pearl

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:58

Ik vermoed het haakje van de gordeltjes, die je in het ding tussen de benen klikt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:03

IMJ schreef:
Ik vermoed het haakje van de gordeltjes, die je in het ding tussen de benen klikt.

Juist :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:12

Vooral als iemand anders hem er uit haalt idd :x
En voorál bij nieuwe kleren. Zn kasjmieren trui van de Zara, zn borgvest van Timberland.. Ook niet echt de minste kleren, waarbij het gebeurt natuurlijk :7

Idd het haakje van het sluitmechanisme tussen de benen. Bij de Axisfix kun je de gordels opzij hangen aan een knoopje, dat kan bij de pearl niet, waardoor dat haakje bijna altijd wegzakt in het hoekje en dan blijft hangen in een broekzak, vestzak of aan een gebreid iets.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:18

Vervelend zeg als de kleertjes kapot gaan, natuurlijk altijd het mooiste spul ook.

Wij hebben alle stoeltjes van be safe, heel mooi afgewerkt en komen ook heel goed uit die Zweedse test.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:48

Vind het echt lastig, willen best geld uitgeven, maar toch.

Hebben jullie allemaal nieuw? Of ook 2e hands?
Hebben nu alles 2e hands, maar van mn zus.

Wil graag een stoeltje dat kan draaien, luxe en gemak.
Zo lang mogelijk achterwaarts.
En liefst vanaf geboorte.

Dan kan Synne daar nu in en mocht er een 2e komen dan kan die daar gelijk in. We hebben nu een goede en een iets minder goede Maxi-Cosi in ruud zn auto. Dan kan de minder goede weg en de goede naar ruud zn auto. Dan hoeven we geen nieuwe Maxi-Cosi te kopen, dus dat besparen we dan.

De axxisfix plus staat wel hoog.

Nog andere ideeën?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:53

Ik heb hem nieuw, ik wil geen tweedehands stoeltjes (tenzij evt van bekenden), je weet toch niet wat er eventueel mee is gebeurd. Wel heb ik hem via Vente Exclusive, dat scheelde ruim €100,-. Zeker op de 2waypearl, want die is zelden in de aanbieding.

Stoeltjes die zo'n grote periode overbruggen zijn bijna altijd minder ideaal (qua houding en veiligheid) voor een bepaalde fase toch? Vind je voor de eerste tijd een MC toch niet handig, voor het geval ze er in in slaap vallen? Zo'n grotere stoel kun je er dan niet uithalen volgens mij.

Mijn schoonouders hebben de Axisfix plus, geloof ik. Die hebben ze uit Duitsland gehaald, dat scheelde ook zo €150,- meen ik. VInd het verder wel een prettige stoel in gebruik. B zit er heel netjes in.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:56

De MaxiCosi Tobi heb ik nieuw gekocht. Was ook niet goedkoop hoor, ondanks dat ie niet draaien kan. Ik kreeg eigenlijk het advies van iemand die beide had (1 draaibare en de Tobi) en ze vond de Tobi zoveel steviger. Het niet kunnen draaien heb ik zelf niet gemist, ik tilde haar er als een baby in zeg maar (en als ik haast heb nog steeds) maar verder wilde ze er al heel snel zelf in klimmen en dat is wat ik ook in mijn omgeving hoor.
Mara goed, ik heb geen vergelijk, hoop vooral dat ze nog lekker even in past, ze vindt hem zo fijn!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:58

Michelle77 schreef:
Vind het echt lastig, willen best geld uitgeven, maar toch.

Hebben jullie allemaal nieuw? Of ook 2e hands?
Hebben nu alles 2e hands, maar van mn zus.

Wil graag een stoeltje dat kan draaien, luxe en gemak.
Zo lang mogelijk achterwaarts.
En liefst vanaf geboorte.

Dan kan Synne daar nu in en mocht er een 2e komen dan kan die daar gelijk in. We hebben nu een goede en een iets minder goede Maxi-Cosi in ruud zn auto. Dan kan de minder goede weg en de goede naar ruud zn auto. Dan hoeven we geen nieuwe Maxi-Cosi te kopen, dus dat besparen we dan.

De axxisfix plus staat wel hoog.

Nog andere ideeën?

Nieuw en met 150 euro korting want de kleur ging er uit. Maar dit stoeltje kan niet vanaf geboorte.. Wel vanaf ongeveer 4 maanden.. Afhankelijk van hoe groot je kindje is. Sowieso kan deze niet plat genoeg voor een newborn.

Bij ons zal een 2e eerst in de nummer 0 gaan en naa een jaar ongeveer naar de axissfix. Maar dat duurt nog lang allemaal.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:04

Dat draaien klinkt leuk en handig tot je kind 2 is

Never nooit niet dat wij haar erin mogen tillen en eruit mogen halen

Selluf doen dus hier gewone stoeltjes
Wel nieuw

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:21

Selluf doen kan ook bij een draai stoeltje en tot die tijd spaar ik m'n rug en bekken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:36

Ik heb de tobifix gekocht. Ging mij oriënteren voor een stoel en gewoon geprobeerd. Volgens de meetlat was hij nog te klein maar eenmaal erin zat hij prima. Was toen in de aanbieding dus maar gelijk meegenomen

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:46

Ik heb de axissfix in Duitsland besteld, dat scheelde aanzienlijk. Ik ben nog nooit aan een haakje blijven hangen, maar heb al wel twee keer mijn nagel dubbelgeklapt gehad bij het openen van de gordel.

Wat een leuke kleertjes SuSem! Dat vest van je zoontje. <3

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:00

Niwla schreef:
Ik heb de axissfix in Duitsland besteld, dat scheelde aanzienlijk. Ik ben nog nooit aan een haakje blijven hangen, maar heb al wel twee keer mijn nagel dubbelgeklapt gehad bij het openen van de gordel.

Wat een leuke kleertjes SuSem! Dat vest van je zoontje. <3

Thanks, dat is een sweater, gisteravond gemaakt en moest meteen aan naar school!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:10

Wij hebben de nuna rebl plus. Duur, maar oh zo blij mee! Ook draai- en kantelbaar en met haar ruim 1.5 jaar zit Ninthe nog heerlijk achterwaarts. Kan als het goed is tot 4 jaar mee. Ben benieuwd.

Qua bed weet ik het nog niet zo goed. Ze slaapt nog prima in ledikant en er is geen 2e onderweg. Ben bang dat ze er a. Uit valt en b. Het koud heeft omdat ze alles van zich af trapt in bed als we haar nu over zouden doen

EmoeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:13

pmarena schreef:
Mooie kleur dat truitje Emoe! Wat jammer dat het lijfje wat kort is. Je ziet het vaak ook wel vind ik wanneer truitjes / shirtjes breed vallen. Mijn ervaring is dat als je daar goed op let, dat je dan eigenlijk geen miskopen meer doet ook niet vanaf Marktplaats ofzo :)

Ah kvind het geen miskoop hoor was maar 2€! En met een salopettejurkje kan hij heel goed :) heb zelden meer miskopen eigenlijk.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:59

@britt, je bedoelt om ze dan met Maxi-Cosi en al uit de auto te halen? Als ze slapen? Moet zeggen dat ik dat nu welgeteld max 5x heb gedaan.

Als je 82 euro kwijt bent bij de primark gaat er iets niet goed hahaha

Heb voor mijzelf een foute harry potter pijama/huispak, ochtendjas.

Voor Synne een rendieren onesie, bontjasje in oud roze, moest m hebben en een leuk kerstsetje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nieuwe Vingino jas (via mp) met zara sjaal en boxpakje.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:03

Emoe schreef:
pmarena schreef:
Mooie kleur dat truitje Emoe! Wat jammer dat het lijfje wat kort is. Je ziet het vaak ook wel vind ik wanneer truitjes / shirtjes breed vallen. Mijn ervaring is dat als je daar goed op let, dat je dan eigenlijk geen miskopen meer doet ook niet vanaf Marktplaats ofzo :)

Ah kvind het geen miskoop hoor was maar 2€! En met een salopettejurkje kan hij heel goed :) heb zelden meer miskopen eigenlijk.

Hij was al leuk maar voor 2 euro helemaal! +:)+

Oh ik bedoelde ook niet zozeer dat dit een miskoop zou zijn hoor, heb het meer over mezelf dat ik wel eens een breed shirtje had en na er heel specifiek op letten dat het dan niet meer gebeurde :)

Stoer jasje zeg Synne +:)+

Voor een echt kakelvers babietje lijkt een MC achtig model me toch wel zo fijn de eerste tijd eerlijk gezegd? Kan je ze binnen al lekker helemaal goed inpakken en ook weer op je gemakje uitpakken en hoef je inderdaad niks te verstoren, je kan ze er ook in laten zitten en mee dragen / op onderstel klikken op plek van bestemming.... alleen dan is het natuurlijk wel fijn als je een model neemt dat zich laat verstellen zodat baby er ook plat in kan liggen :) Zoals de Jané Matrix ofzo :j

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:06

Emoe: mooi truitje zeg en al helemaal voor €2,00.
Michelle: wat een schatje is ze in dat pak! En op die laatste foto heeft ze ook mooie kleertjes aan <3.

Hier probeer ik de aankopen nog te beperken tot de sale. In december gaan we ook nog naar Londen en daar mag ik van mezelf een uitzondering maken als ik leuke dingen zie. Onze baby komt pas in maart, dus we hebben nog wel even.