Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:29

Fearn schreef:
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb sinds afgelopen week ineens meerdere rode bultjes vlakbij mijn elleboog. Eerst waren ze kleiner maar nu worden ze echt groter en jeuken ook.

Het kan geen mug zijn lijkt me want op de rest van mijn lichaam heb ik geen bulten.

Ik heb mijn bed ook gecheckt op beestjes (het lijkt op bed bugs) maar deze is schoon en verschoon ik ook geregeld. En ben niet kort geleden in een hotel geweest.

Spoiler:
[ Afbeelding ]

Heb je honden of katten? Ivm vlooien?

Fearn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:58

Nee ik heb geen huisdieren.

Heb mijn lakens eergisteren nog verschoond. En gekeken tussen matras/lattenbodem etc maar zie geen beestjes.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 12:06

Een contactallergie? Met deze warmte misschien iets van metaal wat steeds in aanraking komt met je elleboog - een metalen knoop, of een gesp van een schoudertas misschien?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:06

Van de week zaten we thuis te kijken naar de aflevering over hoornloze koeien van de Keuringsdienst van Waarde. Op een gegeven moment waren ze op een spermawinstation, met stieren dus.
Ze lieten ter illustratie een van de stieren springen, maar tot onze verbazing moest hij springen op een andere stier.

De verklaring van de medewerker was dat ze geen koeien hadden omdat als de stier per ongeluk een koe zou dekken, hij allerlei ziektes kon opdoen.

Op zich snap ik dat. Ik heb wel eens gehoord dat hengsten na een natuurlijke dekking weer uitgebreid getest moeten worden voordat ze weer KI mogen leveren, zoiets zal ook wel gelden voor stieren.

Maar waarom maken ze geen gebruik van een dekbok? Kan dat niet bij runderen? Is het toevallig zo bij dit station en gebruiken ze op andere plaatsen wel een bok?
Dit lijkt me ook nog wel een (gezondheids)risico voor de stier die elke keer besprongen wordt.

Ik vond het zo raar :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Ik meen te herinneren dat er ook een aflevering van de keuringsdienst van waarde of een ander programma is geweest waar wel een bok werd gebruikt. Er zijn in ieder geval genoeg voorbeelden te vinden van nep bokken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

Dit is wel een duidelijk filmpje.
Niet anders dan bij paarden