Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:29

Fearn schreef:
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb sinds afgelopen week ineens meerdere rode bultjes vlakbij mijn elleboog. Eerst waren ze kleiner maar nu worden ze echt groter en jeuken ook.

Het kan geen mug zijn lijkt me want op de rest van mijn lichaam heb ik geen bulten.

Ik heb mijn bed ook gecheckt op beestjes (het lijkt op bed bugs) maar deze is schoon en verschoon ik ook geregeld. En ben niet kort geleden in een hotel geweest.

Spoiler:
[ Afbeelding ]

Heb je honden of katten? Ivm vlooien?

Fearn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:58

Nee ik heb geen huisdieren.

Heb mijn lakens eergisteren nog verschoond. En gekeken tussen matras/lattenbodem etc maar zie geen beestjes.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 12:06

Een contactallergie? Met deze warmte misschien iets van metaal wat steeds in aanraking komt met je elleboog - een metalen knoop, of een gesp van een schoudertas misschien?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 17:06

Van de week zaten we thuis te kijken naar de aflevering over hoornloze koeien van de Keuringsdienst van Waarde. Op een gegeven moment waren ze op een spermawinstation, met stieren dus.
Ze lieten ter illustratie een van de stieren springen, maar tot onze verbazing moest hij springen op een andere stier.

De verklaring van de medewerker was dat ze geen koeien hadden omdat als de stier per ongeluk een koe zou dekken, hij allerlei ziektes kon opdoen.

Op zich snap ik dat. Ik heb wel eens gehoord dat hengsten na een natuurlijke dekking weer uitgebreid getest moeten worden voordat ze weer KI mogen leveren, zoiets zal ook wel gelden voor stieren.

Maar waarom maken ze geen gebruik van een dekbok? Kan dat niet bij runderen? Is het toevallig zo bij dit station en gebruiken ze op andere plaatsen wel een bok?
Dit lijkt me ook nog wel een (gezondheids)risico voor de stier die elke keer besprongen wordt.

Ik vond het zo raar :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 19:57

Ik meen te herinneren dat er ook een aflevering van de keuringsdienst van waarde of een ander programma is geweest waar wel een bok werd gebruikt. Er zijn in ieder geval genoeg voorbeelden te vinden van nep bokken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 20:06

Dit is wel een duidelijk filmpje.
Niet anders dan bij paarden

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 10:47

Iemand nog ideeën voor houdbaar broodbeleg? Ga naar een festival met camping dus heb wel een koeltas maar het is maar hopen dat die lang fris blijft.
Neem crackers of bolletjes mee maar veel verder dan chocopasta of pindakaas kom ik niet maar dat vind ik echt niet lekker. Zou smeerkaas kunnen?
Komt wel in zo'n fresh en black tent dus daar blijft het opzich redelijk fris.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 10:49

Kokosbrood? Je hebt ook Speculoospasta, Bebogeen, dat soort smeersels.

Smeerkaas zou ik zelf niet doen, dat moet je toch gekoeld bewaren. Jam moet wel kunnen, denk ik.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 12:57

Blikjes leverpastei? Die zijn buiten de koelkast te bewaren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:53

Ik ga dan meestal voor brood waar geen beleg bij nodig is, zoals krentenbollen (al vind ik die ook niet lekker, haha, of kaas-uienbollen)
Babybelletjes zijn wel even houdbaar buiten de koelkast, die kun je ook wel op brood doen. Jam bestaat ook.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:53

Nyaleti schreef:
Iemand nog ideeën voor houdbaar broodbeleg? Ga naar een festival met camping dus heb wel een koeltas maar het is maar hopen dat die lang fris blijft.
Neem crackers of bolletjes mee maar veel verder dan chocopasta of pindakaas kom ik niet maar dat vind ik echt niet lekker. Zou smeerkaas kunnen?
Komt wel in zo'n fresh en black tent dus daar blijft het opzich redelijk fris.

Ik zou dan kleine kuipjes halen, de gebruik ie eenmalig. Eenmaal open is het zo niet goed meer.. dan heb je jam/hagelslag ed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 14:11

Gewoon speculaasjes op je brood doen. :Y)
Dat at ik vroeger altijd, hoeft niet in de koelkast. :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 14:26

Yoghurt (griekse, turkse) kun je ook prima bewaren buiten de koelkast. Beetje muesli mee, en klaar is Klara. Of een gasbrandertje mee en noodles maken. Ja, daar kun je ook prima mee ontbijten :j

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 14:38

Sheran schreef:
Ik ga dan meestal voor brood waar geen beleg bij nodig is, zoals krentenbollen (al vind ik die ook niet lekker, haha, of kaas-uienbollen)
Babybelletjes zijn wel even houdbaar buiten de koelkast, die kun je ook wel op brood doen. Jam bestaat ook.

Ja overleven babybells een festivalweekend? Ik ben ook nog opzoek naar (semi gezond) eten voor dit weekend namelijk :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 15:30

Ik vraag mij af of ik erachter kan komen hoe groot mijn tuin is. Wat zijn de afmetingen?
Ik zit op KadastralaKaart te kijken maar daar zie ik alleen dat mijn perceel 904 m2 en woonoppervlak 86 m2 is. Er staat geen info over de tuin. Ik wil weten hoeveel meter lang en breed zonder zelf te hoeven meten. :+

Kan ik dat ergens vinden (gratis) of zal ik toch zelf moeten meten?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 15:42

904m2 is best heel groot Bellatrix, zo groot ziet je tuin er op de foto's hierboven niet uit :o

Optie 1 is natuurlijk met een (lang) meetlint :+
Via https://afstandmeten.nl/ kan je een inschatting maken, als je in het menu 'rechte lijnen volgen' aanzet en op de hoeken van je perceel klikt.

Andere opties weet ik zo ook niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 15:46

Nouja, dat is het totale oppervlak geloof ik? Dat staat er iig. :+
Mijn meetlint is maar 3 meter, ik heb geen langere. Anders toch maar iets van stappen van een meter maken. :=

Ik snap die gegeven site niet goed...

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 15:51

Bellatrix schreef:
Nouja, dat is het totale oppervlak geloof ik? Dat staat er iig. :+
Mijn meetlint is maar 3 meter, ik heb geen langere. Anders toch maar iets van stappen van een meter maken. :=

Ik snap die gegeven site niet goed...

Bij (sociale?) huurwoningen is het perceel vaak het hele blok, dus niet alleen de grond waar jouw eigen huis en tuin op staan, maar ook de rest van het rijtje.. Toen wij onze woning kochten moest het perceel nog gesplitst worden, en zie dat vaker voorbij komen. Dus de kadaster website klopt verder wel, maar zegt helaas weinig over de grootte van jouw tuin.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 15:52

Oh ok, dat zou idd kunnen. Dan ga ik toch zelf maar meten. :+

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 15:59

Snap ik, het is ook best een verwarrende site _O-
Als je je huis opzoekt (scrollen en inzoomen) kan je in het lijstje rechts in/naast de kaart klikken op 'rechte lijnen volgen'. Daarna kan je klikken in de kaart, en een lijntje trekken van de ene naar de andere hoek van je tuin. Links boven de kaart is een blokje met 'afstand', daar staat dan in hoe lang de lijn is die je hebt gemaakt.
De site is handig om routes uit te tekeken :)

Wat betreft de oppervlakte, ik heb (de helft van) een 2-onder-1-kapper, met een achtertuin van +/- 10m x 10m. De oppervlakte daarvan is +/- 100m2. Onze gehele kavel is nog geen 250m2.
Een standaard rijbak (20mx40m) is 800m2. De meeste huizen hebben geen kavel van die oppervlakte.
Ik heb in mijn hoofd dat je een huurhuis hebt? Ik zie wel eens vaker dat woningbouwverenigingen de kavel waar meerdere huizen opstaan niet hebben gesplitst, waardoor er hele hoge oppervlaktes uit komen. Daar zou je 904m2 vandaan kunnen komen. Of je hebt stiekem toch een gigantische tuin :)
--> wat C_estmoi zegt dus.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:01

Afstandmeten.nl is erg makkelijk, maar als je wilt, wil ik dat ook wel voor je doen.. Maar dan moet ik of je adres weer even hebben, of je moet me even een afbeelding van Google Maps sturen met je huis omcirkeld. Address is het makkelijkste, denk ik.

Ik weet ook niet hoe nauwkeurig je het wil weten?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:02

Ja, huurhuis, ik zie idd dat het hele blok 904 m2 is. :+
Dus niet alleen mijn huis.

Ik heb op rechte lijnen volgen geklikt maar hij doet bij mij niet wat ie moet doen. Maakt niet uit, ik ben sneller om zelf te meten. :=

Lali, ongeveer, in meters.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:06

Google maps heeft ook de optie om afstanden te meten als je inzoomt op je eigen huis

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:07

Oh, dat wist ik ook niet. :')
Thanks!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:24

Krijg je elk jaar de puntentelling van je woning, bij de huurverhogingsbrief? Daar zou het ook op kunnen staan :)