Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:55

Pas als de bovenkant van de oren er bovenuit steken moet je wisselen, ik zou gewoon nog even wachten.

Bij het uitmesten van de kasten kwam ik nog een bijna niet gedragen spijkerbroekje tegen van Blue Ridge (WE). Is dat überhaupt nog de moeite om te verkopen via FB of marktplaats?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:59

Als de oren er boven steken dan over naar de volgende stoel. Mup is dik 75 cm maar oren komen nog niet in de buurt van het randje

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:28

Ik heb het advies gekregen vabaf hoofd er uit steekt. Mijn kinderen hebben lange bovenlijven, dus 2 kinderen met dezelfde lengte kunnen toch verschillen of ze nog passen of niet.
T is nog niet nu een probleem maar aangezien hij zo moeilijk bijkomt en vaak zelfs afvalt zie ik het nog niet gebeuren dat hij binben 2 of 3 maanden 9 kg weegt maar hij groeit wel goed in de lengte.

EmoeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:29

Dl zit hier met 9 maanden nog gewoon in de Maxi-Cosi. Ze kan al wel goed zitten, wanneer moet je eigenlijk over naar een gewone stoel?

Vandaag dit truitje binnengekregen via MP. Mouwen zijn perfect maar lijfje is wat kort, is vaker een probleem hier. Dus nog even zoeken hoe te combineren, misschien met een rokje of salopettegeval.
Afbeelding

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:36

Prachtig kleurtje Emoe!

Bij mijn dochter was de maxicosi niet meer comfortabel in de breedte rond die leeftijd/lengte. Volgens mij zijn er ook best wat vervolgstoelen die je kan kantelen waardoor ze ook geschikt zijn voor kleinere kindjes.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:43

Ja mijn oudste zat denk ik al rond zijn 7 maanden in de autostoel die je kan kantelen maar hij woog op 7 mdn al rond 11 kg en was het heel krap.

EmoeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:58

Ohja vandaar. Dan zal ze er wel langer inpassen. Ze weegt net aan 7 kg met 9 maanden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:59

Ik heb zl rond 10 maanden uit de maxi cosi gehaald. Autostoel kon echt net. Gewicht van maxi cosi met kind erin trok ik echt niet meer. Momenteel weegt hij rond de 11,5 kilo en is hij 14,5 maand

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:13

Zo lang het past lekker laten zitten.

Mijn dochter haatte de maxicosi. altijd hysterisch in dat ding.
Vanaf het moment dat ik voor haar een voorwaartse aanschafte was alles oké. Dat hysterische krijsen maakte het rijden niet bepaald veilig.. werd er bloednerveus van. Ze wilde gewoon wat zien. Dat had ze thuis ook. De box was niets en het wipstoeltje alleen voor iets dat bewoog (tv of 1 van ons).
Laatst bijgewerkt door IMJ op 30-10-18 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:23

Mijn zoontje is met 8 maanden over gegaan, hij wilde echt niet meer in de MC. Bovendien kon hij toen al prima zelfstandig zitten. Wel rijd hij nog steeds achteruit en dat vind hij prima. Hij vond vooral de houding van de MC verschrikkelijk.

Leuk truitje Emoe, lekker stofje lijkt me

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:25

Synne zit prima in Maxi-Cosi nog. Ze is nu 76 cm en 9,1 kilo.

Wil graag een autostoel die vanaf geboorte kan en ook draaibaar. We hebben een stoel staan, maar die kan niet draaien en niet achterstevoren, dus die komt in Ruud zn auto als ze uit de mc gaat. Maar liefst 1 vanaf geboorte, dan zouden we bij een evt 2e gelijk ook een goede hebben (de mc in ruud zn auto is niet echt super)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 00:00

Hier gaat ze uit de mc in de 2waypearl. Maar voorlopig zit ze nog prima in de mc. 11 kilo, zit en staat zelfstandig.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 03:18

Hier ook de 2waypearl. Fijne stoel, behalve dan dat ee al 3 kledingstukken veruineerd zijn door aan het haakje te blijven hangen %) (gelukkig heb ik een handige schoonmoeder die het bijna onzichtbaar kan fixen)
Ik begin dus toch een beetje te twijfelen of ik deze voor een volgende ook nog wil blijven gebruiken of dat ik toch voor een andere achterwaartse stoel ga kijken..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 06:00

Emoe mooi kleurtje

Dromertje ook geslaagd zag ik

Hier heeft DL heeft echt lang in de maxi gezeten hier....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 06:16

Jullie gaan zo snel!

Karin leuke foto!
Wat een dame is je dochter al <3

Leuk broekje Kristelhans! Waarmee ga je het combineren?

Bontfire mooie kleur dat vestje.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:22

kristelhans schreef:
Was ze voor die tijd ook geen druktemaker in bed? Ik vind het vooral eng met onze steile trap en en het net niet traphekje door nogal afwijkende maten. Ze kant het zelf losmaken inmiddels ook..pfff.. ze doet altijd voorzichtig en kan goed zelf de trap op en af maar het idee dat ze dan 's nachts alleen op pad gaat.. brrr..

Wisselend. Ze kan heel rustig zijn en soms heel erg rommelen. Ze eindigt met haar hoofd helemaal in de hoek rechtsboven :D

Bij mijn ouders slaapt ze op zolder en die hebben voor de zekerheid ook een traphekje in de deuropening gedaan.

Wij hebben een peuterbed trouwens, vonden een 1 persoons wel heel groot haha.
Ze sliep ook nog prima in het ledikant maar "moest" over omdat we een zoon kregen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:59

Britt schreef:
Hier ook de 2waypearl. Fijne stoel, behalve dan dat ee al 3 kledingstukken veruineerd zijn door aan het haakje te blijven hangen %) (gelukkig heb ik een handige schoonmoeder die het bijna onzichtbaar kan fixen)
Ik begin dus toch een beetje te twijfelen of ik deze voor een volgende ook nog wil blijven gebruiken of dat ik toch voor een andere achterwaartse stoel ga kijken..

Dat haakje ja! Heb ik ook een mooi jasje aan verloren, maar goed, tegenwoordig let ik erop :D

Cruz was vrij vlot uit de maxicosi maar dat is ook een huge gozer dus das makkelijk. Hij kon toen nog niet zitten dus hebben we best lang die half liggende positie gebruikt. Achteruit reizen maakt hem niks uit.

Wel een mooi kleurtje Emoe!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:02

Dat haakje heeft de gewone pearl ook! Weet ik uit ervaring.... en de tobi volgens mij ook.....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:16

Welk haakje bedoelen jullie?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:26

Wij hebben de Axxis en aan het haakje van de gordel (een van de twee stukken die dan in dat ding met rode drukknop drukt) heb ik onlangs voor het eerst ook een gat in een legging getrokken.. beetje jammer!

@karin, ah ja zo! Vannacht heeft gup bij mij geslapen, man op de bank.. ze is ziekjes en had extreme mama honger. Ik ben brrrrak!

Iemand vroeg waar ik het panterbroekje mee ga combineren. Ik hou van een beetje oversized en heb een mooie effen trui in petrol die denk ik wel mooi staat. Ook een zwarte red hot chili peppers trui maar ook een mooi donkerblauw vestje van Zara met een shirtje eronder, of groen of rood of zwart.. denk dat ik er veel mee kan combineren. Oeh, oker ook wel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:52

Mooie kleur dat truitje Emoe! Wat jammer dat het lijfje wat kort is. Je ziet het vaak ook wel vind ik wanneer truitjes / shirtjes breed vallen. Mijn ervaring is dat als je daar goed op let, dat je dan eigenlijk geen miskopen meer doet ook niet vanaf Marktplaats ofzo :)

Wij hebben de 2WayPearl maar heel kort gebruikt en weer snel doorverkocht, vond hem erg klein / krap en niet lang meegaan met een groeiend kindje. Als je nog kleinere kindjes verwacht waardoor je er langer mee kan doen dan is het wellicht wel wat maar voor 1 kindje vind ik hem echt niet lang genoeg mee gaan.

We hebben een stuk of 6 verschillende achterwaartse stoeltjes (gehad) en de Britax Hi-Way en Max-Way bevallen echt verreweg het best :j Ook allebei de Swedish Plus Test doorstaan dus super qua veiligheid +:)+

https://shop.carseat.se/

Wij hebben er ontzettend veel plezier van, nog steeds :j En die kleine zit er heerlijk in. Zit lekker naast me op de passagiersstoel als bijrijder :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:30

Wij hebben de MaxiCosi Tobi, dan wel op de achterbank hoor. Uiteraard alle onderzoeken gelezen en als voorwaarts stoeltje kwam hij heel goed uit de test. Ze is nu over 3 maanden 4 en hoop dat ze er voorlopig nog even in past. Ze kan er zo lekker in slapen als het moet zonder dat haar hoofd voorover bungelt (slaapstand).

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:33

Wat een leuk topic!

Leuk voor de inspiratie! En ik zie dat hier ook mama’s zijn die zelf maken!

Ik heb een zoon van 4,5 (mt 104) en een dochter van 3 maanden..

Ik wissel merk en zelfgemaakt af!

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:34

Wij zijn naar axissfix overgestapt. Hij paste nog wel in de MC maar vond dit makkelijker. Alleen ging hij al heel snel spugen bij achterwaarts reizen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:34

SYAS :+: