Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Als ik voor elk kuchje mijn salon moet sluiten, kan ik de zaak wel opdoeken.
Voorheen werkte ik gewoon door bij een verkoudheid, want meestal functioneer ik prima en ben ik niet echt ziek ofzo.
Hoe ik dat nu moet gaan doen weet ik nog niet
LadyMadonna schreef:Lenaatje, ik mag me volgens mij laten testen wanneer ik wil (want contactberoep), maar: blij klachten blijf thuis....
Dus met een verkoudheid mag ik, ongeacht de uitslag van de test, niet werken volgens mij
LadyMadonna schreef:Ok, en dan laat ik me testen... zaak dicht tot de uitslag, dus twee dagen verlies...
Dan test ik negatief, maar ben nog steeds verkouden... dus zaak nog langer dicht.
Een ZW verzekering is niet te betalen, dus geen inkomsten...
Ik begrijp je standpunt, maar begrijp je ook mijn spagaat?
sureido schreef:Ik werk in een broodjeszaak en ik zou het al spannend vinden om me ziek te melden om een verkoudheid omdat wij een super klein team hebben en niet zomaar vervanging.
Marie_Anne schreef:LadyMadonna schreef:Ok, en dan laat ik me testen... zaak dicht tot de uitslag, dus twee dagen verlies...
Dan test ik negatief, maar ben nog steeds verkouden... dus zaak nog langer dicht.
Een ZW verzekering is niet te betalen, dus geen inkomsten...
Ik begrijp je standpunt, maar begrijp je ook mijn spagaat?
Dat snap ik zeker, als zelfstandige is het heel lastig.
Mijn collega mocht na een negatieve test overigens gewoon weer aan het werk hoor, snotterend en wel.
Als je een klant zou besmetten en daarmee weer anderen ben je nog verder van huis natuurlijk. Juist in een contactberoep moeten mensen erop kunnen vertrouwen dat je niet gewoon doorwerkt met klachten. Ik moet eigenlijk dringend weer naar de kapper, maar durf dus niet zo goed omdat ik dat niet vertrouw.
elnienjo schreef:sureido schreef:Ik werk in een broodjeszaak en ik zou het al spannend vinden om me ziek te melden om een verkoudheid omdat wij een super klein team hebben en niet zomaar vervanging.
Waarom werken mensen in de horeca dan niet met mondkapje? Als ze dan al 'n lichte verkoudheid hebben dan voorkomen ze tenminste dat ze klanten besmetten.
Marie_Anne schreef:Jouw uitspraak over KLM, heb jij daar ook echt aanwijzingen voor, dat ze niet soepel zijn naar ziekmeldende werknemers? Of is het gewoon weer KLM bashen? Daar heb ik niets mee.
Citaat:Mijn eigen ervaring met grote bedrijven is dat dit soort dingen over het algemeen prima en professioneel geregeld zijn.
Citaat:Ik snap niet helemaal waar je in je laatste alinea precies op doelt.
Marie_Anne schreef:Ik kan er maar moeilijk begrip voor opbrengen als iemand nu nog doorwerkt met verkoudheidsklachten, ik word ook echt woest als ik er achter kom dat een collega van mij niet thuis blijft of te laat.
Marie_Anne schreef:Ik kan er maar moeilijk begrip voor opbrengen als iemand nu nog doorwerkt met verkoudheidsklachten, ik word ook echt woest als ik er achter kom dat een collega van mij niet thuis blijft of te laat. Je kunt gewoon zomaar de dood van een ouder of grootouder van een collega op je geweten hebben. Omdat je zonodig met je snotneus door moet werken. Onbegrijpelijk vind ik dat.
Natuurlijk is het niet leuk om thuis te moeten blijven als je weet dat je eigenlijk hard nodig bent, maar ik heb nu echt veel liever een heel hoge werkdruk, dan dat iemand naast me zit te snotteren. Meld je ziek en laat je testen, daarmee kunnen we levens redden nu.
Marie_Anne schreef:Ik kan er maar moeilijk begrip voor opbrengen als iemand nu nog doorwerkt met verkoudheidsklachten, ik word ook echt woest als ik er achter kom dat een collega van mij niet thuis blijft of te laat. Je kunt gewoon zomaar de dood van een ouder of grootouder van een collega op je geweten hebben. Omdat je zonodig met je snotneus door moet werken. Onbegrijpelijk vind ik dat.
Natuurlijk is het niet leuk om thuis te moeten blijven als je weet dat je eigenlijk hard nodig bent, maar ik heb nu echt veel liever een heel hoge werkdruk, dan dat iemand naast me zit te snotteren. Meld je ziek en laat je testen, daarmee kunnen we levens redden nu.