Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:32

denisesilver schreef:
Die buitenlandorganisaties ja. En toevallig zijn de meeste honden die daarvandaan komen doorgaans beneden de twee jaar. Wij hebben momenteel het hondje van oma, daarvan weten we bijna zeker dat zij voor die zielige red een hond pups heeft gezorgd. Ze is gelukkig enorm lief, maar buiten mijn zus hoef je als blondine niet op haar af te stappen zegmaar.

Waar ik qua asiels ook een gruwelijke hekel aan heb, is dat verplicht buiten moeten van katten. Wij zitten pal langs de snelweg, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een kat hier los te laten. Dan haal ik er wel gratis een af bij de boer op de hoek.

Hoeft niet altijd buiten toch? Tenminste, volgens mij ligt het aan wat de katten gewend zijn. Als ze altijd buiten gehouden zijn dan worden ze niet gelukkig als ze ineens binnen moeten. Wij hebben tenminste 4 katten uit het asiel gehaald in totaal en we hebben elke keer gewoon aangegeven dat we ze binnenhouden.

Of verschilt dat per asiel misschien?

Edit: eigenlijk 5, maar eentje zat bij een gastgezin :=
Laatst bijgewerkt door Niobe op 05-04-23 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:32

MarlindeRooz schreef:
Geef die teckel maar aan mij. <3

Ik zit in herplaatsgroepen op facebook en ben van plan daar ter zijne tijd een teckel te vinden. Of een ander leuk klein hondje haha. Ik vind pups echt niks voor mezelf.

Maar een hond heeft bij mij best een leuk leven. Met tuin, uitstapjes, wandelingen op de veluwe en een hele hoop uitdagingen. En lekker kroelen want wij werken veel thuis. :')

Onze takkie komt via Teckels in nood <3.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:45

Overigens snap ik dat adopteren uit het buitenland ergens nog wel, daar heb je toch vaak een ander type hond in de asiels zitten. Als dat type hond je goed past dan snap ik dat je via die organisaties gaat kijken.

Fly_high

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:54

Als ik een hond weer zou nemen dan 100% zeker weer een Pools vuilnisbakkie, het is toch heel wat anders dan wat hier in de asiels zit :) zonder bemiddeling dat wel maar goed dat is oprecht een uitdaging als je de taal niet spreekt enz.

Weet niet of die organisaties daadwerkelijk zo veel verdienen aan import van zwerfhonden eerlijk gezegd? Adoptiekosten zijn vaak maar 100-200 euro per hond toch, dat ben je kwijt aan transportkosten, beetje basis medische zorg, vaccinaties enz.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:55

denisesilver schreef:
Waar ik qua asiels ook een gruwelijke hekel aan heb, is dat verplicht buiten moeten van katten. Wij zitten pal langs de snelweg, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een kat hier los te laten. Dan haal ik er wel gratis een af bij de boer op de hoek.

Ja daar liep ik dus ook de hele tijd tegenaan. Zelfs die kneusjes van zestien waar ik het eerder over had 'zouden blij zijn met een balkon'. Dude, ze zijn zestien en vallen zowat om van de ellende, wees blij als er uberhaupt iemand komt die ze wil :=

Ik heb er dus ook twee gratis van Verhuisdieren gehaald. Geen interesse in buiten, en ze doen het hier hardstikke goed :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:07

Niobe schreef:
denisesilver schreef:
Die buitenlandorganisaties ja. En toevallig zijn de meeste honden die daarvandaan komen doorgaans beneden de twee jaar. Wij hebben momenteel het hondje van oma, daarvan weten we bijna zeker dat zij voor die zielige red een hond pups heeft gezorgd. Ze is gelukkig enorm lief, maar buiten mijn zus hoef je als blondine niet op haar af te stappen zegmaar.

Hoeft niet altijd buiten toch? Tenminste, volgens mij ligt het aan wat de katten gewend zijn. Als ze altijd buiten gehouden zijn dan worden ze niet gelukkig als ze ineens binnen moeten. Wij hebben tenminste 4 katten uit het asiel gehaald in totaal en we hebben elke keer gewoon aangegeven dat we ze binnenhouden.

Nu ben ik benieuwd naar de asiels (asielen?), mag ook per pb O:)

Edit: wist niet dat er bij verhuisdieren ook katten zaten, zal daar ook eens gaan rondneuzen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:22

denisesilver schreef:
Niobe schreef:

Nu ben ik benieuwd naar de asiels (asielen?), mag ook per pb O:)

Edit: wist niet dat er bij verhuisdieren ook katten zaten, zal daar ook eens gaan rondneuzen

Kuipershoek in Apeldoorn is dat!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:25

Een vriendin van mij liep daar ook tegenaan trouwens, die heeft uiteindelijk ook kittens bij een boer weggehaald. Dus ik hoor dit ook weer niet voor het eerst, maar ik vind het wel gek. Niet alle katten hoeven naar buiten, dus ik snap die logica niet zo.
Wij woonden zelfs op een flat bij de eerste 4 katten die we ophaalden uit het asiel.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:33

Thanks!

Die van ons hebben we met de hand grootgebracht. Dus het is nog een stapje lastiger om een goede opvolger te vinden, omdat ze echt stuk voor stuk precies bij ons passen. Ik wil die van mij niet weghalen bij zijn broer, die zitten al drie jaar samen. Die van mijn zus die is er alleen maar blij mee als ze oververhuizen naar mijn ouders. Slaan elkaar geregeld de hersenpan in :')

Oh wacht, nu ben ik precies zo'n naar eigen hand zetten muts :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:36

Ik werd geweigerd bij diverse asiels voor een herdershond. Niet vanwege tuin, ervaring oid. Zodra ze mijn leeftijd hoorde was het een nee. Hoop honden die er al langere tijd zaten, maar ze wilden niet eens meer informatie over mij hebben, op grond van leeftijd was ik niet geschikt. :+

Ik wil mijn type hond ook niet meer uit het asiel hebben trouwens. Degene die daar zitten zitten er vaak niet voor niks maar ze hebben ook vaak de mening dat je er geen hondensport mee mag doen en nog wel een paar dingen waardoor ze ook wel een groep mensen mislopen waar die honden juist wel zouden passen. En ik wil graag wel wat van de achtergrond weten en van ouders ivm gezondheid. Plus, de contracten van een aantal vind ik niet oké.

Nu zat er ooit een hond in het asiel die ik kende en tijd lang opgepast had. Beschrijving was echt niet correct en heel beperkt, dus contact opgenomen dat ik de hond kende en meer achtergrond informatie kon geven. Maar geen interesse waardoor die hond er veel langer gezeten heeft als nodig. Ook geen contact opgenomen met de fokker...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:39

denisesilver schreef:
Thanks!

Die van ons hebben we met de hand grootgebracht. Dus het is nog een stapje lastiger om een goede opvolger te vinden, omdat ze echt stuk voor stuk precies bij ons passen. Ik wil die van mij niet weghalen bij zijn broer, die zitten al drie jaar samen. Die van mijn zus die is er alleen maar blij mee als ze oververhuizen naar mijn ouders. Slaan elkaar geregeld de hersenpan in :')

Soms is dat gewoon zo :=

MyWishMax schreef:
Ik werd geweigerd bij diverse asiels voor een herdershond. Niet vanwege tuin, ervaring oid. Zodra ze mijn leeftijd hoorde was het een nee. Hoop honden die er al langere tijd zaten, maar ze wilden niet eens meer informatie over mij hebben, op grond van leeftijd was ik niet geschikt. :+

Ik wil mijn type hond ook niet meer uit het asiel hebben trouwens. Degene die daar zitten zitten er vaak niet voor niks maar ze hebben ook vaak de mening dat je er geen hondensport mee mag doen en nog wel een paar dingen waardoor ze ook wel een groep mensen mislopen waar die honden juist wel zouden passen. En ik wil graag wel wat van de achtergrond weten en van ouders ivm gezondheid. Plus, de contracten van een aantal vind ik niet oké.

Nu zat er ooit een hond in het asiel die ik kende en tijd lang opgepast had. Beschrijving was echt niet correct en heel beperkt, dus contact opgenomen dat ik de hond kende en meer achtergrond informatie kon geven. Maar geen interesse waardoor die hond er veel langer gezeten heeft als nodig. Ook geen contact opgenomen met de fokker...

Hè maar je bent 34 volgens je profiel?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:46

denisesilver schreef:

_O- _O-

Soms klopt het ook gewoon dat je ze beter naar je eigen hand kunt zetten hoor. Ik had het met mijn konijnen - ik zou met alle liefde paar kneusjes uit een asiel willen opvangen maar het is niet alsof asielen nou vol zitten met reuzen die zindelijk zijn en ook nog gewend om gewoon binnen te leven net zoals honden / katten. Dan maar liever jonkies bij de boer halen en zelf tot absolute terror makke knuffelkonijntjes opvoeden :o

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:47

Een zwerfhond/-kat uit het buitenland halen is imo net zo fout als een dier uit de broodfok kopen. Je houdt het probleem in stand, met je 'reddingsactie'.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:48

Eatshay schreef:
Een zwerfhond/-kat uit het buitenland halen is imo net zo fout als een dier uit de broodfok kopen. Je houdt het probleem in stand, met je 'reddingsactie'.

:') Dat weet je zeker want je bent bij elke opvang geweest of ben je helderziend?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 14:15

Niobe schreef:
MyWishMax schreef:

Ja, haha. Toen was ik 21 ongeveer en partner 3 jaar ouder... Echt meerdere keren, kwamen niet eens toe aan ervaring vertellen, woonsituatie of noem maar op. We waren gewoon te jong.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 14:16

MyWishMax schreef:
Niobe schreef:

Ja, haha. Toen was ik 21 ongeveer en partner 3 jaar ouder... Echt meerdere keren, kwamen niet eens toe aan ervaring vertellen, woonsituatie of noem maar op. We waren gewoon te jong.

Oh ja, het kon natuurlijk ook langer geleden zijn :=
Dan nog wel erg raar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 14:47

MarlindeRooz schreef:
Eatshay schreef:

:') Dat weet je zeker want je bent bij elke opvang geweest of ben je helderziend?

Ik geloof er ook wel in dat die honden uit het buitenland deels bewust gefokt met zielige marketing er rond zijn. Wij kennen ondertussen enkele mensen met een hond uit Roemenië en het kunnen stuk voor stuk volle broers en zussen zijn. Dus of ze hebben daar maar 1 type hond lopen of er gebeurd daar wel wat meer dan ‘gevonden op straat’

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:02

Moestuin schreef:
Eatshay schreef:

Ik geloof er ook wel in dat die honden uit het buitenland deels bewust gefokt met zielige marketing er rond zijn. Wij kennen ondertussen enkele mensen met een hond uit Roemenië en het kunnen stuk voor stuk volle broers en zussen zijn. Dus of ze hebben daar maar 1 type hond lopen of er gebeurd daar wel wat meer dan ‘gevonden op straat’

Waarom zou iemand in godsnaam bewust honden lopen te fokken (= er geld en tijd in steken) in een land waar ze in grote aantallen zonder enige betrokkenheid van de mens blijven voortplanten en men ze zo gratis van de straat kan oprapen :? het slaat toch nergens op...

Dieren in landen welke al jaren een ernstig zwerfhondenprobleem hebben (zoals Roemenië) worden echt niet speciaal voor de export gefokt, dat is een rare complottheorie. Ik vind het bijna borderline racistisch, de aanname dat alles wat men ergens in tweede en derde wereld wel en niet doet zich allemaal om acties van paar Westerlingen en paar honderd euro uit Nederland draait :')

En ja zwerfhonden in bepaalde landen hebben veelal heel vergelijkbaar fenotype, hoezo is het vreemd? Het blijft een enigszins gesloten populatie, iets met genetica enz ;) maar echt weinig te maken met broodfok

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:06

Het leuke aan naar eigen hand zetten is dat mijn zus 0,0 kan met mijn beesten en ze uitstekend naar mij luisteren #NotLikeOtherGirls <<)

Ik vind wat betreft die honden uit het buitenland altijd vreemd dat er in die landen dan blijkbaar geen baasjes gevonden kunnen worden ofzo?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:09

Fly_High; honden uit het buitenland kosten tegenwoordig ook wel iets meer..
Zelf heb ik een hondje uit Curaçao, niet via een grote stichting maar veel kleinschaliger van mensen die ze zelf opvangen en proberen te herplaatsen.
Momenteel ook een pup van 5 maanden aan het fosteren die een week geleden naar Nederland is gevlogen. Die kosten ruim 400 euro, maar zo'n vlucht is natuurlijk ook duurder.

Wat betreft Asiels in NL of een hond uit het buitenlan denk ik dat er wisselende gevallen zijn. Ik geloof echt dat er mensen die beestjes "redden" uit een benarde situatie en met liefde herplaatsen.
Maar ik weet ook zeker dat er mensen zijn die er misbruik van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:15

Fly high: Ik vind jou reactie echt intens triest :n Ik ben opgegroeid met een narcistische vader en een zus met borderline en dat je zo even met die termen naar mij gooit alsof het niets is, dat doe je niet :n Naar niemand niet. Er zijn al genoeg organisaties opgerold die bewust kweken en afzetten naar onze landen. Het gaat hier niet over een zwarte korthaar middelmaat hond ofzo. Maar echt een specifieke vacht, kleur, formaat dat je echt niet zo maar vindt. Daarom zei ik ook deels, want ik ben er van overtuigd dat niet elke organisatie zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:22

Moestuin schreef:
Fly high: Ik vind jou reactie echt intens triest :n Ik ben opgegroeid met een narcistische vader en een zus met borderline en dat je zo even met die termen naar mij gooit alsof het niets is, dat doe je niet :n Naar niemand niet. Er zijn al genoeg organisaties opgerold die bewust kweken en afzetten naar onze landen. Het gaat hier niet over een zwarte korthaar middelmaat hond ofzo. Maar echt een specifieke vacht, kleur, formaat dat je echt niet zo maar vindt. Daarom zei ik ook deels, want ik ben er van overtuigd dat niet elke organisatie zo is.
’Borderline’ is gewoon een normaal Engels woord. ‘Borderline racistisch’ betekent niets meer dan ‘grenzend aan’ of
‘neigend naar racisme,’ heeft niks te maken met borderline persoonlijkheidsstoornis. :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:30

Dat straathonden allemaal op elkaar gaan lijken is gewoon hoe genetica werkt. Kijk maar even naar landen met een zwerfhondenprobleem. Het wordt uiteindelijk allemaal een zelfde type en elke streek heeft zijn eigen type hond.
Ik herken op straat ook wat uit Spanje, Roemenië of Griekenland komt. Je ziet nu ook veel honden uit Curaçao in NL, ook hetzelfde type.

Zelf heb ik een Podenco uit Spanje gehad. Die worden daar gebruikt voor de jacht en na een slecht seizoen gedumpt als ze geluk hebben. Mijne was bar slecht in jagen dus ik snap diegene wel. Die honden komen vaak verzwakt en mager binnen bij asiels. Voor en na foto’s worden nog net niet door je strot gedauwd. Die hebben ze echt niet stiekem in een keldertje zitten vergeten om later zielige verhaaltjes voor Nederlanders te kunnen gaan typen en €35 te kunnen verdienen.
Ik betaalde €210 en dan werd ze gecastreerd, bijgevoerd en behandeld op het vliegveld afgeleverd door een mevrouw. Persoonlijk. Nou, dikke vetpot voor haar ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:38

Deze honden gaan weg voor meer dan het driedubbele van die prijs en allemaal als pup van 8 weken in de opvang gekomen. Onder de 6 maand zijn ze al hier. Maar goed, helemaal niet verdacht en de eerder opgerolde corrupte organisaties zijn ook verzonnen want zoiets bestaat uiteraard niet. Sorry, mijn fout.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 15:50

Het is geen ergernis, en eigenlijk ook geen UO maar ik wist niet waar ik het anders kwijt kon: dat mensen vaak (veel te) veel verwachten van hulpverleners. Alsof die complexe problemen weg moeten kunnen toveren, en ik vrees dat dat helemaal niet kán :(