Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:Wij hebben ooit een keer bij een bezichtiging een makelaar gehad die in een dikke BMW aan kwam rijden en zo'n 'makelaarssjaaltje' droeg. Was ook echt een kwal, wij vonden het drie keer niks. Zo iemand zou ik als verkoper ook nooit kiezen.
Voor de verkopers hier, wat waren bij jullie de makelaarskosten? Wij hebben vandaag het aanbod gekregen van de makelaar die hier vorige week was. Ze vragen 1,5% over het gehele bedrag plus €650 voor de foto's, Funda enz.
Ik vond het nogal duur, maar misschien is dat ook flink duurder geworden de laatste jaren?
opisop_shop schreef:Voor de verkopers hier, wat waren bij jullie de makelaarskosten? Wij hebben vandaag het aanbod gekregen van de makelaar die hier vorige week was. Ze vragen 1,5% over het gehele bedrag plus €650 voor de foto's, Funda enz.
Ik vond het nogal duur, maar misschien is dat ook flink duurder geworden de laatste jaren?
Urona447 schreef:Is dat ook niet een klein beetje afhankelijk van de verkoopwaarde ? Ik kan mij voorstellen dat een makelaar eerder akkoord gaat met 1 procent op 8 ton dan 1 procent op een huis van 2 ton.
Onderhandelen loont in ieder geval zeker.