Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_djoeke_ schreef:Cer schreef:Ik vraag me af of je je spaargeld kan gebruiken voor je uitvaart als je een koophuis hebt wat geen overwaarde heeft.. dan wordt dat spaargeld denk eerst gebruikt om schulden in te lossen?
Voor de hypotheek is het huis toch het onderpand?
Justme_Lisaa schreef:Kwam deze net tegen op Facebook voor wie het wil lezen over wel of niet verzekeren voor een uitvaart https://www.linda.nl/lifestyle/marieke- ... bhl-HoZdBo
Neonlight schreef:Ook iemand die niet verzekerd is kan gewoon een begrafenisondernemer inhuren om het voor je te regelen. En juist zonder verzekering ben je niet afhankelijk van hetgeen de verzekering zelf aan biedt. Ben er allang achter dat het afzetters zijn, kist verplaatsen bijvoorbeeld kost een gods vermogen bij de Monuta. En alles is zo basis als iets, mocht je het anders willen kun je dik bijbetalen.
Uitvaartverzekeringen zijn bedrijven en moeten veel bekostigen, gebouwen, personeel etcetera. En 1 ding is zeker, uitkeren moeten ze. Je kunt wel nagaan hoeveel premie je meer betaald dan alleen al is wat je als basis krijgt.
Nielojram schreef:Een uitvaart is voor je nabestaanden. Als mensen je graag wil eren als je dood bent, en dus op je uitvaart willen komen, dan gaat dat je geld kosten.
PSvanLot schreef:O dat is dat best gedoe vind ik? Of lijkt dat maar zo?
Suzanne F. schreef:Fitzroy schreef:Dan kun je toch beter een deposito voor 3 maanden nemen? Krijg je nog hogere rente ook.
Kan, maar niet bij de Rabobank dacht ik. Ik vind buitenlandse banken een beetje spannend.