Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:59

Ah bah zo jaren 70... :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:59

_San87_ schreef:
Niobe schreef:
Omg ABBA is leven

Ik ga zo goed op Does your mother know *\o/*!

Maar same <3

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 07:45

Tja, zo vind ik dat Michael Jackson wel gecancelled mag worden. Buiten dat ik het echt vreselijke muziek vindt snap ik niet goed waarom er artiesten die van minder worden beschuldigd compleet dood worden geslagen en hij gedraaid blijft worden op de radio.

Verder vind ik sowieso dat mensen met een publiek imago die over de schreef gaan flink aangepakt mogen worden. Of dat nu een artiest is die grenzen over gaat bij fans of een voetballer die zijn auto in een sporthal of tankstation boort.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:02

Ik vind dat ze honden met een waslijst aan ‘moeilijk tot niet te verhelpen mentale problemen’ gewoon moeten laten inslapen ipv proberen te herplaatsen…

Als je soms leest wat voor een eisen er worden gesteld aan een nieuwe huis en dan ook leest dat de hond al 3x is terug gebracht.. dat is voor dat dier toch ook geen leven.

En voor ik alle succesverhalen krijg: dat is heel fijn, maar er zijn ook heel veel minder succesvolle verhalen met leed voor mens en dier.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:35

Ilse_123 schreef:
Ik vind dat ze honden met een waslijst aan ‘moeilijk tot niet te verhelpen mentale problemen’ gewoon moeten laten inslapen ipv proberen te herplaatsen…

Als je soms leest wat voor een eisen er worden gesteld aan een nieuwe huis en dan ook leest dat de hond al 3x is terug gebracht.. dat is voor dat dier toch ook geen leven.

En voor ik alle succesverhalen krijg: dat is heel fijn, maar er zijn ook heel veel minder succesvolle verhalen met leed voor mens en dier.

Idem met asielkatten. Als je af en toe ziet wat ze daar nog proberen te herplaatsen, dat is niet humaan meer. :n

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:58

Ilse_123 schreef:

Als je soms leest wat voor een eisen er worden gesteld aan een nieuwe huis en dan ook leest dat de hond al 3x is terug gebracht.. dat is vooral dat dier toch ook geen leven.

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:02

_O- _O- _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:10

denisesilver schreef:
Ilse_123 schreef:

Idem met asielkatten. Als je af en toe ziet wat ze daar nog proberen te herplaatsen, dat is niet humaan meer. :n

Om die reden doneer ik niet aan dierenopvang. In de nieuwsbrieven krijg je dan van die hallelujah verhalen hoe ze een kat op sterven na dood 3 complexe operaties hebben laten ondergaan die nog 2 maanden in bench moet zitten met gips. Daar sta ik niet altijd achter.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:29

Sizzle schreef:
Om die reden doneer ik niet aan dierenopvang. In de nieuwsbrieven krijg je dan van die hallelujah verhalen hoe ze een kat op sterven na dood 3 complexe operaties hebben laten ondergaan die nog 2 maanden in bench moet zitten met gips. Daar sta ik niet altijd achter.

Betaald met crowdfunding ook nog eens een keer.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:34

denisesilver schreef:

Laatst hier in Den Haag, twee katten van 16, altijd bij 1 baas geweest die nu was overleden, allebei spondylose en artrose en eentje hardstikke bang. Laat die dan liever hun baasje achterna gaan -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:55

Hahahahah sandrem _O- :')

Foaly, ik had er precies zo een gezien. 14 jaar, spondylose, artrose en blind. Inderdaad die crowdfundings vervolgens. Ik snap dat echt niet. Steek dat geld in een kat met meer kans op adoptie.

Uo wellicht, maar adopt don't shop is de grootste kul. En vooral mensen die voor het eerst een hond nemen zijn vaak absoluut niet gebaat bij een asielhond.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:02

Ik heb regelmatig naar honden gekeken in een asiel.
En wij kunnen best nog wat hebben betreft karakter. Maar echt wat daar zit, nee dank je. 9 van de 10 is een onopgevoede "vechthond" ras.
Leuk van pup af aan, niet als hij na agressie al in het asiel is beland.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:08

Oh, misschien heb ik veel meevallers gehad maar heb alleen maar leuke asiel dieren gezien eigenlijk. Wel vaak oudjes, maar wel braaf en (redelijk) gehoorzaam.

Vind dat eerste hondenbezitsters überhaupt zich beter moeten inlezen :') ze zeggen altijd: wil niet de fouten van een ander verbeteren. Alsof ze zelf vlekkeloos hun pup gaan opvoeden _O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:19

denisesilver schreef:
Hahahahah sandrem _O- :')

Foaly, ik had er precies zo een gezien. 14 jaar, spondylose, artrose en blind. Inderdaad die crowdfundings vervolgens. Ik snap dat echt niet. Steek dat geld in een kat met meer kans op adoptie.

Uo wellicht, maar adopt don't shop is de grootste kul. En vooral mensen die voor het eerst een hond nemen zijn vaak absoluut niet gebaat bij een asielhond.

Is adopt don't shop niet gewoon een ding uit landen met meer zwerfdieren / ongewenste huisdieren?

Dan heb je ook gewoon pups en jonge, ongecompliceerde dieren in asielen zitten vandaar adopt don't buy :) En niet alleen types met 146 verschillende aandoeningen en 500 paginas lange handleiding :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:27

Raineri schreef:
Oh, misschien heb ik veel meevallers gehad maar heb alleen maar leuke asiel dieren gezien eigenlijk. Wel vaak oudjes, maar wel braaf en (redelijk) gehoorzaam.

Vind dat eerste hondenbezitsters überhaupt zich beter moeten inlezen :') ze zeggen altijd: wil niet de fouten van een ander verbeteren. Alsof ze zelf vlekkeloos hun pup gaan opvoeden _O-
”Ik wil een veulen, want die kan ik nog naar mijn hand zetten en is nog niet verpest door anderen.” Hoe denk je dat die verpeste paarden in de wereld komen, Sandra? :x

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:35

But I'm not like the other girls riders duh, I'm special! :+

Ik hou van "naar de eigen hand gezet" paarden, zijn van die types die hartstikke braaf zijn hoor, alleen moet je hem niet vanuit die en die 18 specifieke hoeken benaderen, niet te luidruchtig ademen als je in de buurt bent, niet verder dan 2/3 van die ene aangewezen bak meenemen, niet recht in de ogen kijken en niet verwachten dat die ooit luistert. Maar losgezien daarvan is die een topper :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:37

Snadrem schreef:
Ilse_123 schreef:

Als je soms leest wat voor een eisen er worden gesteld aan een nieuwe huis en dan ook leest dat de hond al 3x is terug gebracht.. dat is vooral dat dier toch ook geen leven.

[ [url=m/nQBhMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Dit is Diva. Diva mept al je eigendommen van de vensterbank, bijt je kinderen, pist in de schoenen van je man, eet alleen vers vlees geprakt met kaviaar, heeft voor €3500 per maand aan medicatie nodig maar als je haar niet in de ogen aankijkt, is ze harstikke lief!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:38

Fly_high schreef:
But I'm not like the other girls riders duh, I'm special! :+

Ik hou van "naar de eigen hand gezet" paarden, zijn van die types die hartstikke braaf zijn hoor, alleen moet je hem niet vanuit die en die 18 specifieke hoeken benaderen, niet te luidruchtig ademen als je in de buurt bent, niet verder dan 2/3 van die ene aangewezen bak meenemen, niet recht in de ogen kijken en niet verwachten dat die ooit luistert. Maar losgezien daarvan is die een topper :j
Tot een echt competent iemand ze in handen heeft, dan zijn ze ineens vanuit elke hoek en in elke situatie doodbraaf. :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:40

_O-

"Trien heeft een handleiding, maar deze hebben wij voor je uitgeschreven dus het enige wat jij nog hoeft te doen is op cursus Mandarijn zodat je hem kunt lezen. Trien heeft een beetje verlatingsangst, maar als je 's nachts gewoon bij haar op de grond slaapt hoeft dat geen beperking te zijn."

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:40

Ik los toch echt liever mijn eigen fouten op dan die van een ander, dan weet ik in ieder geval waar het vandaan komt. Maar dan moet je wel een enigszins vergevingsgezinde hond hebben :')

Je sowieso inlezen in een ras, wordt ook nogal eens vergeten als ik in mijn omgeving rondkijk. Wat dat betreft worden herplaatsers of asiehonden compleet gescreend door geïnteresseerden, maar een pup is leuk en ik vind dit ras mooi, dus we doen deze maar..

Ik vind paarden in het gareel zetten wel makkelijker dan honden doorgaans, misschien omdat ik hele makkelijke honden gewend ben, en de paarden regelmatig een karakter hebben. Waarschijnlijk omdat ik meer met paarden in de weer ben en ze beter kan inschatten :+

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:47

Mkango schreef:
”Ik wil een veulen, want die kan ik nog naar mijn hand zetten en is nog niet verpest door anderen.” Hoe denk je dat die verpeste paarden in de wereld komen, Sandra? :x

"Samen opgroeien"....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:52

UO: Mensen die een hond uit het buitenland halen via een organisatie (als je verliefd wordt op vakantie heb ik er wat meer respect voor) zijn sowieso niet goed bezig. Dat zijn gewoon commerciële bedrijven die teren op goedkoop sentiment en in grote vrachtwagens en lange ritten die beesten nog een trauma aanjagen. En je weet niet wat voor ellende je naar Nederland haalt (+ als je dan toch een hond met gedragsprobleem wil en kennelsyndroom. Kun je idd prima hier in het asiel terecht, Laten we die niet nog voller maken }:0 ).

+ ik weet niet of een straatleven wel zo'n slecht leven is voor een hond. Ja, medische zorgen en eten zijn een probleem, en ze zullen niet zo oud worden. Maar verder is een hond die de hele dag op straat kan scharrelen waarschijnlijk gelukkiger dan een geciviliseerde hond die 3x tien minuten een rondje door de wijk mag lopen.

Ik snap dat mensen er met de beste bedoelingen aan meedoen. Maar die organisaties (die er vaak ook nog eens veel geld aan verdienen) mogen zichzelf wel eens goed in de spiegel aankijken vind ik

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:58

Hier zitten inderdaad niet echt geschikte honden in het asiel, allemaal rassen en kruisingen en problematiek waar ik nooit aan zou beginnen.

In Spanje zaten zó veel lieve leuke honden in het asiel, allemaal windhond(achtigen) die daar anders worden opgehangen als traditie. |( Die gingen ook regelmatig richting Ne/Be/Dui.

Mijn moeder heeft overigens sinds een paar maanden een drópje van een Teckeltje uit het asiel, maar ook wel wat gedragsproblematiek. Niet zo gek, beestje is 1,5 en dit is al zijn 4e huisje. Maar vanuit het asiel dan eigenlijk geen begeleiding en moeder begrijpt niet veel van hondengedrag, die had hem bijna alweer terug gedaan 8)7 Echt schandalig, zo creëer je wel een probleemhond ja. Geef die honden niet aan jan en alleman mee...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:15

Geef die teckel maar aan mij. <3

Ik zit in herplaatsgroepen op facebook en ben van plan daar ter zijne tijd een teckel te vinden. Of een ander leuk klein hondje haha. Ik vind pups echt niks voor mezelf.

Maar een hond heeft bij mij best een leuk leven. Met tuin, uitstapjes, wandelingen op de veluwe en een hele hoop uitdagingen. En lekker kroelen want wij werken veel thuis. :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:28

Die buitenlandorganisaties ja. En toevallig zijn de meeste honden die daarvandaan komen doorgaans beneden de twee jaar. Wij hebben momenteel het hondje van oma, daarvan weten we bijna zeker dat zij voor die zielige red een hond pups heeft gezorgd. Ze is gelukkig enorm lief, maar buiten mijn zus hoef je als blondine niet op haar af te stappen zegmaar.

Waar ik qua asiels ook een gruwelijke hekel aan heb, is dat verplicht buiten moeten van katten. Wij zitten pal langs de snelweg, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een kat hier los te laten. Dan haal ik er wel gratis een af bij de boer op de hoek.