Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ilse_123 schreef:Ik vind dat ze honden met een waslijst aan ‘moeilijk tot niet te verhelpen mentale problemen’ gewoon moeten laten inslapen ipv proberen te herplaatsen…
Als je soms leest wat voor een eisen er worden gesteld aan een nieuwe huis en dan ook leest dat de hond al 3x is terug gebracht.. dat is voor dat dier toch ook geen leven.
En voor ik alle succesverhalen krijg: dat is heel fijn, maar er zijn ook heel veel minder succesvolle verhalen met leed voor mens en dier.
Ilse_123 schreef:Ik vind dat ze honden met een waslijst aan ‘moeilijk tot niet te verhelpen mentale problemen’ gewoon moeten laten inslapen ipv proberen te herplaatsen…
Als je soms leest wat voor een eisen er worden gesteld aan een nieuwe huis en dan ook leest dat de hond al 3x is terug gebracht.. dat is vooral dat dier toch ook geen leven.
En voor ik alle succesverhalen krijg: dat is heel fijn, maar er zijn ook heel veel minder succesvolle verhalen met leed voor mens en dier.
denisesilver schreef:Ilse_123 schreef:Ik vind dat ze honden met een waslijst aan ‘moeilijk tot niet te verhelpen mentale problemen’ gewoon moeten laten inslapen ipv proberen te herplaatsen…
Als je soms leest wat voor een eisen er worden gesteld aan een nieuwe huis en dan ook leest dat de hond al 3x is terug gebracht.. dat is voor dat dier toch ook geen leven.
Idem met asielkatten. Als je af en toe ziet wat ze daar nog proberen te herplaatsen, dat is niet humaan meer.
Sizzle schreef:Om die reden doneer ik niet aan dierenopvang. In de nieuwsbrieven krijg je dan van die hallelujah verhalen hoe ze een kat op sterven na dood 3 complexe operaties hebben laten ondergaan die nog 2 maanden in bench moet zitten met gips. Daar sta ik niet altijd achter.
denisesilver schreef:Idem met asielkatten. Als je af en toe ziet wat ze daar nog proberen te herplaatsen, dat is niet humaan meer.
denisesilver schreef:Hahahahah sandrem![]()
![]()
Foaly, ik had er precies zo een gezien. 14 jaar, spondylose, artrose en blind. Inderdaad die crowdfundings vervolgens. Ik snap dat echt niet. Steek dat geld in een kat met meer kans op adoptie.
Uo wellicht, maar adopt don't shop is de grootste kul. En vooral mensen die voor het eerst een hond nemen zijn vaak absoluut niet gebaat bij een asielhond.
Raineri schreef:”Ik wil een veulen, want die kan ik nog naar mijn hand zetten en is nog niet verpest door anderen.” Hoe denk je dat die verpeste paarden in de wereld komen, Sandra?Oh, misschien heb ik veel meevallers gehad maar heb alleen maar leuke asiel dieren gezien eigenlijk. Wel vaak oudjes, maar wel braaf en (redelijk) gehoorzaam.
Vind dat eerste hondenbezitsters überhaupt zich beter moeten inlezenze zeggen altijd: wil niet de fouten van een ander verbeteren. Alsof ze zelf vlekkeloos hun pup gaan opvoeden
Snadrem schreef:Ilse_123 schreef:Ik vind dat ze honden met een waslijst aan ‘moeilijk tot niet te verhelpen mentale problemen’ gewoon moeten laten inslapen ipv proberen te herplaatsen…
Als je soms leest wat voor een eisen er worden gesteld aan een nieuwe huis en dan ook leest dat de hond al 3x is terug gebracht.. dat is vooral dat dier toch ook geen leven.
[ [url=m/nQBhMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fly_high schreef:Tot een echt competent iemand ze in handen heeft, dan zijn ze ineens vanuit elke hoek en in elke situatie doodbraaf.But I'm not like the othergirlsriders duh, I'm special!![]()
Ik hou van "naar de eigen hand gezet" paarden, zijn van die types die hartstikke braaf zijn hoor, alleen moet je hem niet vanuit die en die 18 specifieke hoeken benaderen, niet te luidruchtig ademen als je in de buurt bent, niet verder dan 2/3 van die ene aangewezen bak meenemen, niet recht in de ogen kijken en niet verwachten dat die ooit luistert. Maar losgezien daarvan is die een topper