Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 08:06

Hahhahahaha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:24

Ik ben eens aangesproken door iemand die mij herkende van hier. Knap, want zoveel foto's plaats ik niet geloof ik. Aan de andere kant wel goed te herkennen door mijn lengte. :+

Was vele malen minder awkward dan toen ik op de babyborrel (??? heet dat zo?) van mijn neefje werd aangesproken door iemand die een soort van idolaat van mij was. OMFG...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:45

Ik heb momenteel geen vet meer voor mijn laarzen, zou ik dat ook bijv. met olijf/zonnebloemolie kunnen insmeren? Of is dat een heel slecht idee?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:14

Pepperrr, dat zou ik niet doen. Volgens mij trekt dat er heel slecht in en blijft het er meer bovenop liggen, waardoor ze echt vies vet worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:32

Ik deed dat wel gewoon. Goed uitpoetsen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:40

Ja dat vieze vet krijg je dan idd. Dan kun je ze denk ik nog beter met vaseline of uierzalf insmeren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:00

Waar moet je ongebruikte/aangebroken antibiotica heen brengen? Kan dat terug naar de apotheek?
Is bijna niks uit...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:03

Dat doe je terug naar de apotheek inderdaad. Die voeren het dan op de juiste manier af. Dat geld trouwens voor alle medicijnen waar je iets van over hebt.
Kon de persoon niet tegen deze AB, want normaal gesproken moet je een AB-kuur altijd volledig afmaken ook als de klachten al over zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:05

Jet schreef:
Dat doe je terug naar de apotheek inderdaad. Die voeren het dan op de juiste manier af. Dat geld trouwens voor alle medicijnen waar je iets van over hebt.
Kon de persoon niet tegen deze AB, want normaal gesproken moet je een AB-kuur altijd volledig afmaken ook als de klachten al over zijn?

Ah, dankjewel! Ga ik ze daar een dezer dagen naartoe brengen :)

Nouja... ik kwam op de spoedeisende hulp terecht na 3 verschillende AB's met verschrikkelijke uitslag en een pols van 140/150... bleek gewoon Pfeiffer te hebben :') Dus het lijkt me niet verstandig om die kuren af te maken :P

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:09

Heftig joh! Nee, ik kan me niet helemaal voorstellen dat AB dan zou helpen. Tenzij je er een bacteriële infectie bij opgelopen zou hebben. Sterkte ermee hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:18

Jet schreef:
Heftig joh! Nee, ik kan me niet helemaal voorstellen dat AB dan zou helpen. Tenzij je er een bacteriële infectie bij opgelopen zou hebben. Sterkte ermee hoor!

Als je Pfeiffer hebt en je krijgt antibiotica is dit een gebruikelijke reactie van het lichaam... Dus ook als er een bacteriële infectie bij zou zijn... Nou nu die reactie weg is, voel ik me eigenlijk best wel heel goed, gezien de omstandigheden.

Ach, ik neem niemand wat kwalijk. Wie verwacht er nu ook Pfeiffer bij iemand van 28... ik had verwacht dat ik het allang had gehad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:26

:') Ik vind het echt vreselijk naar voor je maar toch moet ik er een beetje om giechelen, hoe krijg je het voor elkaar! Overigens op het werk van mijn man ook volwassen mannen met Pfeiffer. Heb je gedate in IJmuiden?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:34

Stomme vraag misschien hoor, maar dat vraag ik me nu af ;) :o : Heb je er als "oudere" persoon meer last van als wanneer je het als jongere oploopt, net als met mazelen etc.?

Nooit geweten dat AB dan ook niet werkt als je wel een B.I. erbij hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:44

MarcoBorsato schreef:
:') Ik vind het echt vreselijk naar voor je maar toch moet ik er een beetje om giechelen, hoe krijg je het voor elkaar! Overigens op het werk van mijn man ook volwassen mannen met Pfeiffer. Heb je gedate in IJmuiden?

Eindelijk iemand die er ook de humor van kan inzien _/-\o_
Iedereen behandelt me op dit moment als een china doll ofzo... Zwaar vervelend...

Jet schreef:
Stomme vraag misschien hoor, maar dat vraag ik me nu af ;) :o : Heb je er als "oudere" persoon meer last van als wanneer je het als jongere oploopt, net als met mazelen etc.?

Schijnt dus juist andersom te zijn.
Kleine kinderen merk je niet veel van, die hebben wel vaker wat koorts en zijn vaker hangerig.
De puberleeftijd heeft heel veel impact. Een oudklasgenoot van me heeft er zeker meer dan 3 jaar last van gehad.

Mijn ouders hebben het beide als volwassene gehad, die hebben het nauwelijks gemerkt. Toen de ziekte op z'n retour was zijn ze wel gaan bloedprikken en kwamen ze er achter.
Nu voor mij de reactie weg is, merk ik ook gewoon dat ik elke dag een beetje meer kan. Ik hou het bij op m'n telefoon en ik maak echt flinke stappen.

Als je op internet ook leest zie je dat volwassenen er vaak geen tot weinig last van hebben.
Sowieso heeft 95% van de mensen boven de 30 het al gehad, nou hoeveel mensen ken je die weten dat ze het hebben gehad? ;) Dat geeft wel een indicatie...

Van mezelf weet ik gewoon dat ik veel te lang achter elkaar veel te hard heb gewerkt. Altijd maar doorgaan en doorgaan... Dan merk je niets, zeker als je het zo naar je zin hebt als ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:52

Jet schreef:

Ze noemen het ook wel de zoenziekte, pubers krijgen het vaak in groepen tegelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:58

Terwijl ze door de lange incubatietijd eigenlijk niet eens weten of het daadwerkelijk met speeksel overdraagbaar is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:01

Oh my :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:39

Jet schreef:

Niet waar. De apotheek wil dat spul niet hebben. Naar de milieustraat ermee dus, bij het KCA.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:40

Hilli schreef:
Jet schreef:

Niet waar. De apotheek wil dat spul niet hebben. Naar de milieustraat ermee dus, bij het KCA.

Nou ik heb ze bij de apotheek gebracht en die bedankten en gingen ze voor me vernietigen...
Wel bijzonder dat ze niet eens vroegen waarom...

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:04

Dat is ook wat het officiële advies is toch, terugbrengen naar de apotheek? Idd om te vernietigen, niet om opnieuw uit te delen ofzo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:07

Indy_Mouse_9 schreef:
Dat is ook wat het officiële advies is toch, terugbrengen naar de apotheek? Idd om te vernietigen, niet om opnieuw uit te delen ofzo

Nouja, ik dacht misschien voor het rode kruis? Daar zitten toch ook artsen die mogelijk antibiotica nodig hebben... Antibiotica is natuurlijk niet duur, maar alle beetjes helpen dacht ik :o Misschien denk ik wel heel dom nu :')

Maar fijn dat het wel het officiële advies is :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:11

Zodra medicijnen de deur uit zijn geweest, zijn ze niet meer te vertrouwen. Voor ieders veiligheid worden ze dus weggegooid. De apotheek bewaart ze in een speciale bak die naar de milieustraat gaat. De apotheek is juist blij dat mensen ze braaf inleveren, in plaats van bij het restafval gooien, doorspoelen, gratis weggegeven worden. Genoeg mensen die zelf voor doktertje spelen helaas.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:12

Alle medicijnen mogen terug naar de apotheek, daar worden ze op de juiste manier voor het medicijn vernietigd. Andere plaatsen willen het niet hebben, ze kunnen namelijk niet verzekeren dat er niks mee gebeurd is of dat het daadwerkelijk wel het medicijn is wat er in zit :)

Wat Macs zegt dus!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:17

Dat is ook goed om te weten amber15!

Blij dat ik het juiste heb gedaan, was verrast door de reactie daar. Maar jullie reacties Macs en Steeph maken veel duidelijk :)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:17

Ik heb pas nog gevraagd of ik de ab voor mijn vogels daar ook in mocht leveren en zelfs dat kon.

Edit: ging iets niet goed, Janine :+