Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:53

elinedeau95 schreef:
Bij ons op het station mag je fiets er een week lang staan. Na een week komt er een groen label aan dat deze wordt verwijderd binnen 3 dagen. Grote vraag: Hoe weten die mensen dat je fiets hier een week staat? Er is geen incheck systeem, je krijgt ook geen bonnetje ofzo en de stalling is ook niet bewaakt. Je gooit je fiets neer en na een week verschijnt er een magisch groen ding aan. Hoe kan dit? Hebben die mensen een super geheugen dat jou fiets hier zo lang staat? :+

Ik kom er nooit, dus ik weet niet hoe ze het precies doen.

Maar doen ze niet gewoon elke week een rondje, en halen alles waar een groen label op zit weg, en alles wat nog geen label heeft krijgt er dan eentje.

Dat klopt dan niet met die "over drie dagen" maar voorkomt wel een hoop gezeur.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:04

bruintje123 schreef:
Geen idee. Want hier had ik de ervaring juist andersom :)

Haal je wel de plas plekken eruit of pot je op?

Ik haal de plasplekken eruit. Heb eerst oppotten geprobeerd maar dat vond ik te zwaar om er uiteindelijk helemaal uit te halen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:08

Is je laag dik genoeg?
Ik hoor veel mensen dan volmondig ja zeggen terwijl het dan toch te dun is.
Je kan bij twijfel beter teveel er in hebben bij vlas dan te weinig.

In een 3x3 stal beginnen wij met 6 pakken.
Is de stal groter meer natuurlijk.
En gemiddeld gezien komt er 1 pak in de week bij.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:35

elinedeau95 schreef:
Bij ons op het station mag je fiets er een week lang staan. Na een week komt er een groen label aan dat deze wordt verwijderd binnen 3 dagen. Grote vraag: Hoe weten die mensen dat je fiets hier een week staat? Er is geen incheck systeem, je krijgt ook geen bonnetje ofzo en de stalling is ook niet bewaakt. Je gooit je fiets neer en na een week verschijnt er een magisch groen ding aan. Hoe kan dit? Hebben die mensen een super geheugen dat jou fiets hier zo lang staat? :+

Ze doen ook wel eens een smalle tiewrap om een spaak en het frame(?), als je dan gaat rijden met je fiets knapt die vanzelf. Als ie er een week later nog omzit is de fiets dus niet van z'n plek geweest en halen ze hem weg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:35

iirrssjjee schreef:
Kuggur schreef:
Ik denk dat haar probleem is dat de lagen zich gemixt hebben, niet dat het water nog troebel is.

Dit inderdaad!

Dan heb je het water er te ruig in gegooid volgens mij. Ik weet niet meer hoe ik het heb gedaan, maar dit herken ik in ieder geval niet.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:45

Janine1990 schreef:
iirrssjjee schreef:
Dit inderdaad!

Dan heb je het water er te ruig in gegooid volgens mij. Ik weet niet meer hoe ik het heb gedaan, maar dit herken ik in ieder geval niet.

Ik heb destijds een bord op de bodem van het aquarium gelegd en daar het water 'opgegoten', zo bleven de lagen intact. Tip voor de volgende keer ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:47

_Karlijn schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb destijds een bord op de bodem van het aquarium gelegd en daar het water 'opgegoten', zo bleven de lagen intact. Tip voor de volgende keer ;)

Ooh zoiets moet het bij mij ook zijn geweest ja... Ik zat er aan te denken dat ik het filter op de bodem had gezet en dan telkens heel voorzichtig het filter vullen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:50

germie schreef:
Kijk goed of er in de cremes ook minerale olie of vetten in de cremes zitten. Ook de namen witte olie, parafine, vaseline, petroleum zijn synoniemen. Dit zijn vetten afkomstig uit aardolie en ja, die geven je huid een lekker vet laagje, maar doen helemaal niets. Ze zijn goedkoop, allergenenvrij normaal gesproken, dus altijd een goedkope opvulling. Maar ze doen dus niets voor je huid.
Zie ook deze link bijvoorbeeld:
http://www.enjoydivinenature.com/blogs/ ... p-je-huid/

Vaseline doet niet niks. Ik heb zelf hele droge handen en gebruik vaseline om mijn handen te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Het is waar dat het niet direct iets met de huid doen (maar feit is, dat de meeste crèmes dat niet doen. Maar geven je huid wel de mogelijkheid voor zichzelf te zorgen terwijl de vaseline een beschermlaagje vormt tegen invloeden van buitenaf.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:15

bruintje123 schreef:
Is je laag dik genoeg?
Ik hoor veel mensen dan volmondig ja zeggen terwijl het dan toch te dun is.
Je kan bij twijfel beter teveel er in hebben bij vlas dan te weinig.

In een 3x3 stal beginnen wij met 6 pakken.
Is de stal groter meer natuurlijk.
En gemiddeld gezien komt er 1 pak in de week bij.

Dat zou t kunnen zijn. Zal er eens wat meer opgooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 00:37

Altijd als ik mn haar gewassen heb (en het weer droog is) en ik met mn handen door mn haar ga dan hoor ik mn haar heel goed. Aanzienlijk beter dan wanneer het vies en vettig is.. Het geluid is heel typisch, beetje zanderig? Echt het geluid van vallende haren.. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.. :+

Dus nu vraag ik me af, ben ik de enige die dat geluid van schone haren hoort (bij zichzelf), of hebben meer mensen dit? :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-17 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 00:38

nee hoor, toen ik nog lang haar had, hoorde ik het ook :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 06:45

Shanna schreef:
Altijd als ik mn haar gewassen heb (en het weer droog is) en ik met mn handen door mn haar ga dan hoor ik mn haar heel goed. Aanzienlijk beter dan wanneer het vies en vettig is.. Het geluid is heel typisch, beetje zanderig? Echt het geluid van vallende haren.. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.. :+

Dus nu vraag ik me af, ben ik de enige die dat geluid van schone haren hoort (bij zichzelf), of hebben meer mensen dit? :Y)

Bedoel je dat het een beetje piept? Dit betekent dat alle build-up van je haar af is. Build-up zijn als 't ware de restjes van verzorgingsproducten die nog op je haar zitten. Wanneer je dit er weer af wast dan is je haar min of meer ontvet. Dat is hetzelfde wanneer je met je vingers door een natte, net afgewassen koekenpan gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:14

Nee het is meer een zanderig geluid, alsof je een hand zand langzaam door je vingers op de grond (of een papiertje) laat glijden/ vallen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:19

Ik hoor het ook, vooral bij schoon en droog haar... geen idee waarom je het meer hoort dan waneer het nat of vuil is :+

Ik dacht eerst dat het langs mijn oren gleed of erop "viel" maar hoor het ook op mijn hoofd :')

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:29

Waarom hebben oortjes een linkeroortje en een rechteroortje?

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:40

Bijv. de nieuwe apple oortjes (niet de oude) zijn zo gevormd dat ze je oor volgen. Als je dan twee dezelfde zou hebben past die niet in een van je oren :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:42

Dat je haar knispert na wassen is omdat er geen talg/vettigheid meer op zit. Is hetzelfde als een gewassen dekbed; net schoon is het nog een beetje stug, daarna is het soepel door lichaamsvetten.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:10

GarBel schreef:
Waarom hebben oortjes een linkeroortje en een rechteroortje?

Omdat er o.a. muziek nummers en films zijn waarbij het geluid van een kant komt, en vooral bij een film is het wel fijn als het beeld en het geluid overeenkomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:51

Hoe ik ooit de keukenkraan weer vastgedraaid krijg :x

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:08

Hoofdkraan dichtdraaien,vaak in de meterkast of apart in een luik onder de mat?
Als je een dolgedraaide kraan hebt moet je een nieuwe installeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:09

Humm of hij dol is betwijfel ik , hij lijkt niet goed de bocht te kunnen nemen en wil niet draaien erop. Heb hem er nu in en kan met klein straaltje handen wassen :)) (heel belangrijk voor mij )

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:57

Waarom zijn mensen bij sommige stromingen van christendom zo streng met regels (als in rokken over knie en zondag niks doen), terwijl er in de bijbel letterlijk staat dat je aan de regels houden geen voorsprong geeft op 'de dag des oordeels' of in de hemel komen?

(In mijn ogen beperken die dus hun leven, als je veel dingen moet laten. Maar dat wisselt per persoon uiteraard).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:26

Omdat veel mensen van regels houden.
En wat er precies in het heilig verklaarde boek staat nooit echt relevant is voor hoe de betreffende religie in de dagelijkse praktijk wordt uitgeoefend.

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:08

Eske_B schreef:
Waarom zijn mensen bij sommige stromingen van christendom zo streng met regels (als in rokken over knie en zondag niks doen), terwijl er in de bijbel letterlijk staat dat je aan de regels houden geen voorsprong geeft op 'de dag des oordeels' of in de hemel komen?

(In mijn ogen beperken die dus hun leven, als je veel dingen moet laten. Maar dat wisselt per persoon uiteraard).

Sorry ik kom even binnenvallen...

Maar ik ben dus een refo die alleen rokjes draagt (overigens niet tot op de knie, dat is niet overal zo en ik zie dat heeeel erg weinig.Bij ons in de kerk alleen sommige oudere mensen en ik zit in een best 'strenge' kerk) en op zondag 'niks mag/doet'

Op zondag doen we 'niks' omdat we geloven dat het de dag van God is (we gaan naar de kerk) en een dag om te rusten van werk/school.

Over de rokjes er staat in de Bijbel (ergens in het Bijbelboek Korinthe, ik wil de exacte bijbeltekst wel opzoeken als iemand dat wilt..) dat een vrouw geen mannenkleding hoort te dragen. De cultuur is/was dat een broek een kledingstuk voor mannen is en de kleding voor de vrouwen een jurk/rok.
Maar omdat nu een broek ook een kledingstuk voor vrouwen is vinden sommige christenen dat je wel broeken mag dragen en anderen houden vast aan de traditie.

Dit is mijn ervaring tenminste :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:37

Aha, bedankt voor je toelichting :) (deel van familie is gelovig, maar niet zo streng).