Inoterry schreef:Mat 64 schud het minste, meteen gevolgd door de koploper. De IRM's zijn het ergst, vooral bovenlangs.
ik heb even google gebruikt voor al die namen hier.. had geen flauw idee welke naam bij welke soort trein hoorde..
in mijn gedachten had je 2 soorten treinen

ik zit eigenlijk zelden in een andere trein dan zo'n irm.. maar vind ze over t algemeen een stuk relaxter dan die stop/snel treinen waar ik zo heel af en toe in zit.
dit dingen maken echt een enorme herrie, en DIE schudden pas heen en weer.
heel af en toe moet ik vanaf alkmaar naar hhw met zo'n stoptrein (1 stop tussendoor) , das maar 10 minuten dus dan ga ik altijd op zo'n klapstoeltje naast de ingang zitten. maar pfff... ik word dan constant bijna van mn stoeltje geslingerd in die 10 minuten..
dan moet ik me gewoon tegen houden aan de muur want anders lig ik er dus naast.
afgelope weekend ook heen en weer naar denhaag geweest met de trein (weet niet precies wat voor een t was, volgens mij zo'n mat 64).
maar dat ding maakte herrie!!
die ventilatie gaten waren sloten niet helemaal goed (zowel op de heen als op de terug weg niet) dus als de trein dan een beetje vaart maakt, maakt dat ding echt herrie!
t is me niet opgevallen of ie minder schudde dan de intercity treinen.
t stukje spoor vlakbij heilo (weet even niet meer of t vlak voor of vlak na heilo is) is ook heel slecht, als de trein daar overheen rijdt krijg je een gratis tril-massage

ik probeer inderdaad ook wel eens huiswerk te maken in de trein.. schrijven is dan opeens best lastig:P