Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KylaLover

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:10

Ben een paar jaar geleden halverwege goud gestopt, stroom ik nu weer in. Moet alleen ff paar keer spieken nog bij de 2e en 3e jaars, weet de tango en de paso doble niet meer. De rest dankzij vrijdansavonden wel weer

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:21

Ik meld me ook. Heb nu 2 jaar op stijldansen gezeten. Heb een bronzen, zilver en gouden diploma. Nu moet ik zilverster nog.. xd. I know, niet helemaal de goede volgorde. Ze hadden een meisje tekort bij goud, en toen mocht ik daar ook meedansen..
Ik hoop dit seizoen ook weer te kunnen dansen, maar onze dansgroep ligt een beetje uit elkaar. Dus nu zijn we druk opzoek naar nieuwe dansparen, zodat we weer kunnen beginnen.. Is dus nog even afwachten, helaas.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:16

bij ons was dat de samba na de stop,zelf het beginnerspasje waren we kwijt :')
ondertussen gaat die

fijne aan onze dansschool is dat er nooit paren tekort is ,door de themacurcussen (= 6 lessen uitsluitend een bepaalde dans,vanaf "zilvernivo" mag je aan de themalessen meedoen )
zijn er altijd genoeg paren ,soms wel 25 paar tegelijks

op dit moment volgen we techniek standaard en weense wals
en we dansen in de clubgroep zondags mee (=gezelschapstreffen en alle dansen, plus af en toe wat nieuws ,op dit moment iets in de samba )

na de herfst vakantie word het beginners :') paso doble (deze dans dansen ze hier niet on progamma op de dansschool zoals in NL,wij hebben het 14 jaar niet gedanst dus opfrissen dan maar ) en de chachacha voor ons

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:37

Leuk dat je weer begint, Tina! :D

Het ETDS was supergezellig en we zijn ook tevreden met onze resultaten! We dansen nog maar sinds de zomer samen en hadden bovendien alweer 2 maanden niet samen gedanst, dus op de eerste avond ging het redelijk rampzalig. De volgende ochtend bij de Ballroom toch nog bij de Profi's tot de kwartfinale gekomen. Bijna tot de halve, want we hadden 11 kruisjes en degene met 12 kruisjes was wel door! Blij mee, want we hadden lekker gedanst en ballroom is ons sterkste punt. 's Avonds toch nog even op Latin gefocust (onder andere op het toneelspel dat erin zit) en toen waren we ook bij Latin door naar de kwartfinales _O-

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:05

supergoede resultaten zeg! +:)+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:20

Hier nog een filmpje van onze chacha (zeer confronterend, haha)

en een rumba:

Wij zijn meer van de ballroom _O-

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:39

Wat leuk dat je ook naar het ETDS bent geweest! Ga je ook mee naar het NTDS en het volgende ETDS in Enschede?

Mijn team (ik ben de teamcaptain van team Groningen) heeft echt heel goed gepresteerd! Op zaterdag meer dan de helft van onze paren in de champions (hoogste) klasse en uiteindelijk hadden we in 3 klassen mensen in de finale. Op zondag hadden we in alle klassen, behalve de masters, mensen in de finale. Zelfs nog een paar eerste plaatsen binnengehaald!

Ik ben zelf met ballroom tot de kwartfinale van de champions gekomen en daarmee gedeelde 23e geworden van de ongeveer 180 paren :D Helaas 2 crossjes te weinig voor de halve finale, maar dat vond ik niet erg. Anders had ik de weense wals en slow fox moeten dansen en dat was echt een ramp geworden :P Met latin heb ik als heer gedanst en daar werd ik ook ingedeeld in de champions :') Haha, ik heb gewoon op 1 na alle heren van mijn eigen vereniging eruit gedanst _O- Nog wel wat crossjes daar gekregen (ook van mijn favoriete latindanser *\o/* ), maar helaas na de eerste ronde lagen we er al uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:50

Ja, als ik kan wil ik zeker heen!

Leuk dat je teamcaptain bent van Groningen! Ik heb zelf ook jaren bij de Toes gezeten en Groningen heeft het inderdaad super gedaan!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:59

leuke filmpjes zeg ervan!
ziet er goed uit!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:54

Iemand nog belang bij zeeeeeer nette en super weinig gebruikte latin schoenen van jeanne marie ?
maat 5.5
hak heel 6 cm
kleur flesh satin

heb ze nog steeds te koop ...

Wij zijn vorige week weer met ons ballroom seizoen begonnen , meteen de eerste les nieuw engelse wals programma geleerd.. hij begint al lekker , vanavond maar eens kijken wat ik er nog van weet ;)..
we zijn nu 4e jaars en kan niet wachten om een wedstrijd te starten :D

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:14

hier herstvakantie van de dansschool tot begin november

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:20

Ik heb al twee paar latin schoenen, dus nope, geen interesse :) Misschien handig om een foto te plaatsen mochten er mensen wel interesse hebben?

Doen er nog mensen mee komend weekend met de wedstrijd in Steenwijk?

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:41

mmm balen hahah ik zal eens kijken als ik een foto kan vinden ...

wij doen niet mee met wedstrijd steenwijk.
willen binnenkort toch wel echt beginnen maar ff onze ballroom weer oppakken :-) door het latin seizoen stond de ballroom stil ...

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:55

Hey ik kom me ook maar even melden, was in het begin van het topic ook actief, maar inmiddels dans ik alweer 3 jaar niet meer. Wil het wel heeeeel graag weer oppakken!
Heb 5 jaar stijldansen gedaan tm topklasse 2 en heb ook wedstrijden gedanst. Latin in deb. 5 en ballroom deb. 4 Helaas ging mijn danspartner met zijn vriendin dansen en hebben we ons niet verder kunnen ontwikkelen, maar vind Ballroom toch wel het leukste!

Waar dans jij precies Wineds?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:22

Twee weken terug eerste danswedstrijd gedanst. ging opzich wel oke.
Ik wist niet dat er een wedstrijd was in Steenwijk. Dat is hier een dorpje verderop. Veel succes :)
Vinden jullie ballroom ook leuker?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:16

de ballroom is bij ons wel beter ,maar ja wij zijn oude sokken dan word je stijfer met dansen :')
latijns vind ik ook wel leuk anders :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:41

Haha, ik ben 17 en vind ballroom ook leuker.

Ik ben opzich wel los geloof ik, maar 'durf' nog niet helemaal los te gaan in de latin XD Geloof dat dat vooral mijn probleem is.

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:28

Ballroom vind ik ook leuker! Al begin ik latin ook steeds leuker te vinden, zeker nu ik er meer mee aan het trainen ben.

Coot: wat bedoel je precies? Mijn dansschool of wedstrijdklasse?

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:48

Ik bedoel je dansschool :)

Ik heb gisteren salsa gedanst in Groningen! Was echt heel leuk!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:07

Hallo, ik kom zo even binnen vallen. Ik heb nog niets gelezen, en ga daar zometeen ook dan mee beginnen.
Mijn vriend en ik hebben het er al een half jaar over, wij willen graag leren stijldansen.
Nou hebben we beide geen verstand of ervaring met stijldansen dus het is allemaal nieuw en spannend.

Waar, wanneer en hoe kan je het beste beginnen enzo? Of is het gewoon verstandig om naar een paar dansscholen hier in de omgeving te gaan? (Purmerend)
Nu ik ook wat meer geld ga verdienen is het toch wat meer te realiseren. Dus vandaar dat ik dit topic erg handig vind. :D

Gr. Cindy

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:43

Gewoon een paar dansscholen bezoeken en kijken waar je het beste gevoel bij hebt. En dan gewoon beginnen ;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:20

Ik had begrepen dat wr een seizoen was. Kan je zomaar tijdens het seizoen beginnen of moet je wachten tr het nieuwe seizoen?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:24

Bij ons heb je twee momenten waar je het beste in kan stromen.
Dat is september en januari ;) Ik weet natuurlijk niet of dat bij andere dansscholen ook zo is.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:21

Ik heb zojuist gebeld met een dansschool hier in de buurt. We zijn wel aan de late kant maar de eigenaar van de dansschool wil ons gratis(!) 2/3 privélessen geven zodat we vervolgens kunnen instromen in de groep :D
Mijn vriend is nog niet helemaal overtuigd, ookal wil hij stiekem toch wel, dus ik heel benieuwd. We kunnen aanstaande woensdag al beginnen.

In wat voor kleding dansen jullie eigenlijk? Ik heb nogal slechte voeten dus weet niet of ik de eerste tijd wel op hakken kan dansen, is neit verplicht toch?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:49

Ik heb eigenlijk van januari tot september op gewone hakken gedanst. Pas sinds een paar weken ben ik over gestapt op echte dansschoenen.
Bij ons in de groep danst eigenlijk iedereen op hun gewone schoenen. (dus laarzen oid.) wel allemaal hakken.
Maar het hoeft niet eens zo hoog te zijn.